تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819691464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب گسترده سخنراني احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: بازتاب گسترده سخنراني احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل
انتقاد شديد رئيس جمهور از صهيونيسم جهاني، ناتو و آژانس انرژي اتمي
سخنراني دكترمحمود احمدي نژاد، رئيس جمهور اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل بازتابي جهاني را در پي داشت. در سخنراني احمدي نژاد افزون بر مباحث ديني و معنوي، انتقاد بسيار شديد از صهيونيسم در جلوه هاي مختلف آن، به پايان رسيدن امپراتوري آمريكا و پيشنهاد تشكيل كميته خلع سلاح توسط دولت هاي مستقل ٣ وجه بسيار بارز بود. به گزارش الجزيره احمدي نژاد روز سخنراني خود را در مجمع عمومي به «روز ايراني» بدل كرد. همان گونه كه انتظار مي رفت سخنان رئيس جمهور مقام هاي رژيم صهيونيستي و حاميان آمريكايي اين رژيم را برآشفته كرد. بر همين اساس، شيمون پرز و تزيپي ليوني، رئيس و وزير خارجه رژيم صهيونيستي از يك سو و باراك اوباما نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا از سوي ديگر به صورت هم زمان اظهارات احمدي نژاد را محكوم كردند. رئيس جمهور همچنين پس از سخنراني در مجمع عمومي در يك مصاحبه مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران رسانه هاي مختلف دنيا پاسخ داد و با تعدادي از همتايان خود از كشورهاي مختلف ديدار و گفت وگو كرد.

شوراي امنيت راه را براي حمايت از آدمكشان صهيونيست هموار مي كند
ايسنا گزارش داد: دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور، در آخرين دقايق روز سه شنبه (٣٠:١٥ به وقت نيويورك) در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به سخنراني پرداخت و مواضع جمهوري اسلامي ايران را در مورد مسائل منطقه اي و بين المللي تشريح كرد.

رئيس جمهور در بخشي از سخنان خود كه عنوان «عدالت» را براي آن برگزيده بود به محورهاي مختلفي پرداخت. وي در اين باره اظهار كرد: در فلسطين ٦٠ سال كشتار و تجاوز توسط عده اي صهيونيست جنايتكار و اشغالگر ادامه دارد. با جمع آوري عده اي از نقاط مختلف دنيا و در سرزمين ديگران و با آواره كردن و به اسارت گرفتن مردم اصلي سرزمين و با دروغ و كشتار حكومت درست كرده اند. با اعلام قبلي، تجاوز، اشغال و ترور مي كنند و مردم و دولت قانوني و مردمي را محاصره غذايي و دارويي مي كنند و در همين حال برخي قدرت هاي مستكبر و زورگو از آنان حمايت مي كنند. شوراي امنيت هم كاري نمي تواند بكند بلكه در بسياري از موارد تحت فشار دو سه قدرت زورگو عملا راه را براي حمايت از آدمكشان صهيونيست هموار مي كند. طبيعي است كه برخي قطعنامه هايي هم كه اندك توجهي به حق مردم فلسطين داشته است به بايگاني سپرده شود.

توليد مواد مخدر در افغانستان پس از حضور ناتو چند برابر شده است
توليد مواد مخدر در افغانستان پس از حضور نيروهاي ناتو چند برابر شده است. درگيري داخلي ادامه دارد، تروريسم توسعه يافته است و روزانه مردم بي گناه در كوچه و بازار و مدرسه و مراسم عروسي بمباران و كشته مي شوند. جان و مال و حقوق مردم گرجستان و مناطق اوستيا و آبخازيا قرباني تمايلات و تحريكات ناتو و برخي قدرت هاي غربي و معاهدات نظامي و اقدامات موذيانه صهيونيست ها مي شود.

چند قدرت زورگو و توليد كننده سلاح هاي اتمي در برابر فعاليت هاي صلح آميز ملت ايران مانع تراشي مي كنند
مسابقه بي پايان تسليحاتي و توليد و تكثير و انباشت سلاح هاي اتمي و كشتار جمعي و تهديد به استفاده از آن ها و استقرار سپر موشكي وضعيت را ناپايدار كرده است. در موضوع هسته اي ايران، با وجود حق مسلم همه ملت ها و از جمله ملت ايران در توليد سوخت هسته اي براي استفاده در مقاصد صلح آميز، شفافيت همه فعاليت ها، همكاري كامل با بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي و اعلام مكرر آژانس مبني بر صلح آميز بودن فعاليت هاي ايران، چند قدرت زورگو و توليد كننده نسل هاي جديد سلاح هاي مرگبار اتمي و داراي انبارهاي انباشته از سلاح هسته اي كه هيچ سازمان بين المللي بر فعاليت هاي آنان نظارت ندارد با ادعاهاي واهي سال ها با استفاده از اهرم هاي سياسي و اقتصادي و تهديد و فشار سنگيني بر آژانس تلاش كردند در برابر فعاليت هاي صلح آميز ملت ايران مانع تراشي كنند.

كميته خلع سلاح بايد توسط دولت هاي مستقل تشكيل شود
اما بسيار طبيعي است كه ملت بزرگ ايران با توكل بر خدا و با قدرت و قاطعيت و با كمك دوستان خود در برابر زورگويي ها ايستاده و از حقوق خود صيانت كرده و خواهد كرد. ملت ايران اهل گفت وگو است ولي زياده خواهي ها و مطالبات غير قانوني را نپذيرفته و نخواهد پذيرفت. امروز وقت آن رسيده كه آژانس گزارش روشني را از نظارت بر خلع سلاح اين قدرت ها و فعاليت هاي هسته اي آنان در اختيار جامعه بين المللي قرار دهد و كميته خلع سلاح توسط دولت هاي مستقل تشكيل شود و بر روند خلع سلاح اين قدرت ها نظارت كند.

حيثيت و حقوق مردم آمريكا و اروپا بازيچه دست عده اي فريب كار به نام صهيونيست قرار گرفته است
حيثيت و شخصيت و حقوق مردم آمريكا و اروپا بازيچه دست عده اي قليل و البته فريب كار به نام صهيونيست قرار گرفته كه گرچه اقليتي محض هستند ولي به دليل تزوير و نفوذ و سازماندهي مرموز و تبليغات گسترده و پيچيده شان بر بخش مهمي از مراكز مالي و پولي و مراكز تصميم گيري سياسي از جمله در بعضي بخش هاي دولت هاي اروپايي و آمريكايي مسلط شده اند.

نامزدهاي رياست جمهوري برخي كشورهاي بزرگ قبل از جلب آراي مردم به ديدار صهيونيست ها مي روند
عمق فاجعه آنجاست كه نامزدهاي رياست جمهوري يا نخست وزيري برخي كشورهاي بزرگ قبل از جلب آراي مردم خود، براي كسب حمايت مالي و تبليغاتي بايد به ديدار آن ها بروند و در جمع آنان به تعهد خود بر حمايت از آنان و پايبندي به منافع آنان سوگند بخورند و تاكيد كنند.اين يعني آن كه ملت بزرگ آمريكا و ملت هاي متعدد اروپا بايد تابع خواست ها و تمايلات عده قليلي زياده خواه و تجاوزطلب باشند. اين ملت ها بدون اين كه خود بخواهند بايد از حيثيت و منابع خود در راه جنايت ها و اشغالگري ها و تهديدهاي شبكه صهيونيستي هزينه كنند.

امپراتوري آمريكا به پايان راه خود رسيده است
احمدي نژاد همچنين تصريح كرد: امپراتوري آمريكا در جهان به پايان راه خود رسيده است و حاكمان بعدي بايد دايره دخالت ها را به مرزهاي خود محدود كنند. امروز انديشه سلطه گري به سرعت به يك ضدارزش تبديل مي شود.

الجزيره:احمدي نژاد چهارشنبه را به روز ايراني تبديل كرد
در همين حال، رسانه هاي جهان به بازتاب گسترده محورهاي گوناگون سخنان رئيس جمهور پرداختند. به گزارش ايرنا، شبكه الجزيره اعلام كرد: نماينده آمريكا در هنگام سخنراني رئيس جمهور ايران محل اجلاس را ترك كرد، در حالي كه نماينده رژيم صهيونيستي در جلسه حاضر بود و سخنان احمدي نژاد را دنبال مي كرد.شبكه خبري الجزيره افزود: احمدي نژاد به اعتراضات، تظاهرات واظهارنظرها عليه خود و كشورش اهميتي نداد، اما به هرحال روز سخنراني احمدي نژاد در مقر سازمان ملل متحد، به معناي واقعي كلمه به «روز ايراني» تبديل شد. احمدي نژاد به خوبي مي داند كه ايالات متحده همچنان در حال صف بندي در داخل شوراي امنيت براي اعمال مجازات هاي بيشتر عليه تهران است.شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه هم در اين باره گفت: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران بر ضرورت تشكيل كميته ويژه اي براي خلع سلاح اتمي تاكيد كرد.

مناظره غيرحضوري احمدي نژاد با بوش
شبكه ان. تي. وي روسيه نيز گفت: مناظره غيرحضوري احمدي نژاد با بوش مهم ترين رويداد روز اول نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد بود.

سي ان ان: احمدي نژاد هيچ نوع دوستي در برابر اسرائيل ابراز نكرد
به گزارش واحد مركزي خبر، ريچارد رات خبرنگار شبكه سي ان ان در حوزه سازمان ملل هم در گزارشي پس از اتمام سخنراني احمدي نژاد در نشست مجمع عمومي گفت: رئيس جمهور ايران در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل بر دوستي با مردم همه كشورهاي جهان تاكيد كرد.خبرنگار سي ان ان افزود: رئيس جمهور ايران در اين سخنراني هيچ نوع دوستي در برابر اسرائيل ابراز نكرد و گفت: صهيونيست ها تلاش مي كنند بر امور جهاني مسلط شوند.كارشناس فاكس نيوز نيز گفت: سخنراني احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل بر مناظره ٢ نامزد دموكرات وجمهوري خواه تاثيرگذار خواهد بود.به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز باراك اوباما گفته است با احمدي نژاد بدون هيچ پيش شرطي گفت و گو مي كند و اين سخني بود كه حتي بايدن و كلينتون نيز در مرحله مقدماتي انتخابات به زبان نياوردند. انتظار مي رود كه مك كين در مناظره روز جمعه خود با اوباما اين مسئله را به ميان بكشد.خبرگزاري رويترز هم در خبري از سازمان ملل نوشت:احمدي نژاد اعلام كرد تعدادي از قدرت هاي زورگو تلاش مي كنند برنامه هاي هسته اي ايران را خنثي كنند اما تهران در مقابل اين امر مقاومت خواهد كرد.خبرگزاري شين هوا نيز از نيويورك گزارش داد: احمدي نژاد رئيس جمهور ايران در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل، با دفاع از برنامه هسته اي كشورش، آن را صلح آميز خواند و از برخي قدرت هاي زورگو به علت مانع تراشي بر سر راه فعاليت هاي هسته اي ايران انتقاد كرد.

همچنين به گزارش خبرگزاري فرانسه احمدي نژاد در مجمع عمومي گفت: ايران در برابر ارعاب مقاومت خواهد كرد و به دفاع از حقوق خود مبني بر دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز ادامه خواهد داد.

واكنش شيمون پرز به سخنراني احمدي نژاد
در اين ميان بي بي سي گزارش داد: در پي سخنان رئيس جمهور ايران در مجمع عمومي سازمان ملل كه در آن براي حمله به اسرائيل از عباراتي چون «آدمكشان صهيونيست» استفاده كرد، رئيس جمهور اسرائيل به اين اظهارات واكنش نشان داده است.باراك اوباما نامزد حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري نيز آقاي احمدي نژاد را به «يهودي ستيزي» متهم كرده است.شيمون پرز رئيس جمهور ايران را متهم كرد كه با تن كردن رداي موعظه گران از آن براي نفرت پراكني استفاده مي كند. وي افزود: ايران امروز مركز تروريسم است. سناتور اوباما هم در واكنش به نطق رئيس جمهور ايران گفت: من به قوت اظهارات مشمئزكننده پرزيدنت احمدي نژاد در سازمان ملل را محكوم مي كنم و متاسفم كه اين تريبون دراختيار او قرار گرفته تا نظرات پر از نفرت و يهودي ستيزانه خود را طرح كند.

ليوني: ايران نبايد عضو شوراي امنيت شود
همچنين، به گزارش فردا به نقل از اورشليم پست، تزيپي ليوني، وزير خارجه فعلي رژيم اسرائيل و رهبر جديد حزب حاكم كاديما، يك روز پس از سخنراني دكتر احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: نامعقول است كه ايران درخواست عضويت در شوراي امنيت سازمان ملل متحد را داده است.

گري سيك: احمدي نژاد اين پيام را مي دهد كه مي توان در برابر غرب ايستاد
مشاور سابق شوراي امنيت ملي آمريكا، پيامدها و بازتاب رسانه اي سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران را به مقر سازمان ملل در نيويورك حيرت آور خواند. به گزارش واحد مركزي خبر گري سيك گفت: احمدي نژاد وقتي در مجمع عمومي سازمان ملل و در برابر روساي جمهور كشورها، سياست هاي سلطه طلبانه آمريكا را به چالش مي كشد در واقع اين پيام را به آنان مي دهد كه مي توان در برابر غرب و آمريكا ايستاد.

احمدي نژاد: رژيم صهيونيستي درست شده تا مردم را ترور كند
باوجود اين بازتاب هاي گسترده و درعين حال مختلف، دكتر احمدي نژاد بامداد روز چهارشنبه( عصر سه شنبه به وقت نيويورك) پس از سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، در يك مصاحبه مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران رسانه هاي مختلف دنيا پاسخ داد.به گزارش ايسنا، رئيس جمهور در پاسخ به سوالي در مورد اين كه اسرائيل تهديد كرده به تاسيسات هسته اي ايران حمله مي كند و ايران براي مقابله با اين تهديدات چه برنامه هايي دارد، گفت: رژيم صهيونيستي براي تهديد درست شده و وظيفه اصلي اين رژيم تهديد و اشغالگري است. اين رژيم درست شده تا ترور كند و مردم را تحت فشار قرار دهد.احمدي نژاد گفت: تهديدهاي اين رژيم چيز جديدي نيست و هم صهيونيست ها و هم حاميان آن ها مي دانند كه آن ها خيلي كوچك تر و ناتوان تر از آن هستند كه بتوانند به ايران آسيب برسانند.

مسئولان قضايي بحث كمك كشورهاي غربي به صدام در بمباران شيميايي ايران را پيگيري مي كنند
رئيس جمهور همچنين در پاسخ به سوالي درباره كمك كشورهاي غربي به صدام براي بمباران شيميايي برخي مناطق ايران، گفت: كشورهاي غربي در بمباران شيميايي برخي مناطق ايران به صدام كمك و از او حمايت كردند و قضيه بمباران شيميايي را مسئولان قضايي ما پيگيري مي كنند.

احمدي نژاد بار ديگر در پاسخ به سوالي در مورد موضوع هسته اي، گفت: مسئله هسته اي از نظر ما حل شده و همه اين را مي دانند و امروز مسئله هسته اي ايران مسئله اول جهان نيست و اين فرصت خوبي براي كشورهاي غربي است كه خودشان را از اين مسئله بيرون بكشند و آن ها نيز مي دانند كه مسئله هسته اي ايران امروز تمام شده است.

حاكم اصلي در ايران مردم هستند
وي در پاسخ به سوال خبرنگار صداي آمريكا كه از وي پرسيد امروز قدرت در ايران دست كيست، گفت: امروز در ايران قدرت در دست مردم است و حاكم اصلي در ايران مردم هستند و در واقع تمام مسئولان را مردم انتخاب مي كنند. مردم ايران به صورت مستمر بر عملكرد مسئولان نظارت دارند. رهبري، رئيس جمهور، نمايندگان مجلس، شوراها و مجلس خبرگان به صورت مستقيم و غيرمستقيم توسط مردم انتخاب مي شوند و قدرت متعلق به مردم است. در ايران مردم سالاري حقيقي حاكم است و همه در برابر مردم مسئول هستند و همه مسئولان از جمله خود من با متن مردم در ارتباط هستيم.

عقب ماندگان سياسي به دنبال سلاح هسته اي هستند
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي در مورد اظهارنظر اخير سارا پيلين معاون مك كين كه اعلام كرده اگر ايران به توانايي هسته اي دست پيدا كند هولوكاست دوم صورت مي گيرد، گفت: ما فكر مي كنيم كه افراد آزاد هستند عقايد خود را بگويند و اجازه دهيم كه ايشان نيز حرف خود را بزنند و البته هر كسي كه حرف بزند نبايد ما جواب آن را بدهيم. ما معتقديم كه هر كس كه به دنبال سلاح هسته اي است يك عقب مانده سياسي است. زيرا دوران استفاده از اين سلاح تمام شده و هر كس به دنبال استفاده از آن برود ضرر مي كند. البته ما از تبليغات انتخاباتي مطلع هستيم و به آن توجهي نمي كنيم.

چيزي كه در ايران مجازات ندارد حرف زدن عليه مسئولان است
وي در پاسخ به اين سوال كه شما صحبت از آزادي كرديد ولي گزارش ها حاكي از آن است كه برخي روزنامه نگاران ايراني تحت فشار هستند و اگر روزنامه نگاري در ايران از مسئولان انتقاد كند مورد مجازات قرار مي گيرد، گفت: چيزي كه در ايران مجازات ندارد حرف زدن عليه مسئولان است. البته اگر كسي حقوق ديگري را زير پا بگذارد با او برخورد قانوني مي شود، ولي انتقاد از مسئولان به صورت مطلق آزاد است.وي با اشاره به اين كه تعداد زيادي از روزنامه هاي منتقد در ايران وجود دارند كه گاه تندترين انتقادات را از شخص رئيس جمهور مي كنند، گفت: من خبر ندارم كه كسي تاكنون به خاطر انتقاد از رئيس جمهور و مسئول اجرايي كشور مورد تعقيب قرار گرفته باشد. در ايران آزادي خيلي بيشتر از آن چيزي است كه شما فكر مي كنيد. اين درحالي است كه در قانون جزايي آمريكا توهين به يونيفرم نظامي هم مجازات دارد.

مشكلي در خليج فارس نداريم
رئيس جمهور همچنين در پايان اين مصاحبه مطبوعاتي در پاسخ به سوالي در مورد روابط ايران با كشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله امارات، گفت: روابط ما با كشورهاي خليج فارس دوستانه و تاريخي است و تحريكات ديگران نمي تواند روابط دوستانه ما را مورد خدشه قرار دهد. ما مشكلي در خليج فارس نداريم، روابط ما با امارات نيز دوستانه و حجم اين ارتباطات روبه گسترش است و حرف هايي كه از بيرون منطقه منتشر و زده مي شود ربطي به اين روابط ندارد.احمدي نژاد تاكيد كرد: كشورهاي منطقه مي توانند مسائل را خودشان حل كنند و مشكلي ندارند.

ديدار رئيس جمهور با روساي جمهور چند كشور
افزون بر اين، رئيس جمهور در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل با روساي جمهوري عراق و كنيا و رئيس شوراي رياست جمهوري بوسني و هرزگوين ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش ايسنا همچنين، روساي جمهور ايران و پاكستان در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد توافق كردند تا خط لوله صلح را كه قرار بود ميان ايران و پاكستان و هند احداث شود، ميان تهران و اسلام آباد كامل كنند.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن