تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815580279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همكاري ايران و اسپانيا براي مبارزه با مواد مخدر تقويت خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همكاري ايران و اسپانيا براي مبارزه با مواد مخدر تقويت خواهد شد
اجتماعي. خارجي. ايران. مواد مخدر
مادريد تقويت همكاري‌هاي تهران با مادريد در زمينه مبارزه با مواد مخدر در ديدار روز چهارشنبه سفير جمهوري اسلامي ايران با نماينده دولت اسپانيا مورد تاكيد قرار گرفت .

سيد داود صالحي سفير ايران در مادريد در گفت وگو با ايرنا، هدف از انجام اين ديدار را بررسي آخرين وضعيت توليد مواد مخدر در افغانستان و ساير كشورها و راههاي جلب همكاري كشاورزان افغاني براي جايگزين كردن ساير محصولات كشاورزي از جمله زعفران به جاي خشخاش بيان كرد.

در اين ديدار كه باخانم كارمن مويا گارسيا نماينده دولت اسپانيا و رييس ستاد ملي مبارزه با مواد مخدر اين كشور انجام شد، سفير كشورمان همچنين به تشريح اقدامات جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با اشرار و قاچاقچيان و ترانزيت مواد مخدر پرداخت .

وي دراين‌باره گفت : هم اكنون ‪ ۹۰‬درصد ترياك جهان درافغانستان توليد مي شود كه از اين مقدار ‪ ۹۸‬درصد آن در پنج استان و بيشترين آن در استان هلمن كه هم مرز ايران است توليد مي‌گردد و جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با ترانزيت اين مواد از طريق خاك ايران خسارات جاني ومالي زيادي را متحمل شده است .

صالحي با بيان اينكه جمهوري اسلامي با دادن بيش از سه هزار شهيد و تحمل هزينه سنگين از ترانزيت اين مواد به كشورهاي اروپايي ممانعت مي‌كند ، تصريح كرد كه اسپانيا و ساير كشورهاي اروپايي در اين زمينه بايد بطور عملي و جدي به حمايت مادي و تداركاتي از ايران بپردازند .

وي خاطر نشان ساخت كه ماموران نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران براي براي مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر و اشرار طي سال‌هاي ‪ ۲۰۰۵‬تا ‪۲۰۰۷‬ ميلادي چهار هزار و ‪ ۲۵۸‬عمليات پاكسازي انجام داد كه يك هزار و ‪ ۶۸۸‬درگيري مسلحانه را به همراه داشته است .

صالحي دراين ديدار كه با حضور فرانسيسكو پرز معاون دبير كل روابط نهادهايي دولتي اسپانيا برگزار شد، همچنين اظهار داشت : در نتيجه اقدامات انجام شده مذكور شش هزار و ‪ ۶۹۰‬باند تهيه و توزيع مواد مخدر متلاشي شده است .

وي با اشاره به اينكه طي سال ‪ ۲۰۰۸‬حدود ‪ ۸۷۰۰‬تن ترياك درافغانستان توليد شده كه قابل تبديل به يك هزار و ‪ ۱۰۰‬تن هروئين است ، تصريح كرد:
عليرغم حضور نيروهاي ناتو درافغانستان از جمله ‪ ۷۰۰‬تن از نيروهاي اسپانيايي ، توليد مواد مخدر در اين كشور طي سال‌هاي ‪ ۲۰۰۵‬تا‪ ۲۰۰۷‬ميلادي نسبت به سال‌هاي ‪ ۲۰۰۲‬تا ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي ‪ ۶۵‬درصد افزايش يافته است .

سفير كشورمان با بيان اينكه ‪ ۵/۱۰‬درصد جمعيت افغانستان به كشت خشخاش اشتغال دارند، بر لزوم جايگزين كردن ساير محصولات كشاورزي به جاي خشخاش تاكيد كرد.

بنابراين گزارش ، دراين ديدار كارمن مويا گارسيا نيز ضمن تقدير از فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با مواد مخدر بر آمادگي اسپانيا جهت همكاري با كشورمان تاكيد كرد.

رييس ستاد ملي مبارزه با مواد مخدر اسپانيا تصريح كرد : اسپانيا براي هرگونه همكاري ، تبادل تجربيات ،برگزاري كارگاههاي مشترك آموزشي ، اعزام هيات‌هاي كارشناسي به ايران براي آشنايي با فعاليت‌هاي كشورمان در امر مبارزه با مواد مخدر آمادگي كامل دارد.

وي همچنين ضمن تشريح اقدامات انجام شده در اسپانيا براي مقابله با مواد مخدر و جلوگيري ازاشاعه اعتياد گفت : در اسپانيا ‪ ۵۷۰‬مركز بازپروري و ترك اعتياد و ‪ ۱۲۷‬مركز نگهداري معتادان وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه اكنون ميزان مصرف هروئين در اسپانيا به يك درصد كاهش يافته اما كوكائين جايگزين آن شده است ، تاكيد كرد كه براي مبارزه با مخدر نياز به انجام اقدامات فرهنگي است .

وي دراين ديدار كه به درخواست سفير كشورمان انجام شد ، درعين اينكه از بيان آمار معتادان اين كشور خودداري نمود، تصريح كرد كه اطلاعات مربوط به فعاليت‌هاي اسپانيا دراين زمينه را بصورت مكتوب در اختيار ايران قرار خواهد داد.

بنابراين گزارش ، دراين ديدار همچنين اقدامات پيشگيرانه ايران در قالب يك سي دي و كتاب در اخيتار طرف اسپانيايي قرار گرفت .
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن