تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821048506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار
تمديدمهلت پرداخت فيش هاي عوارض نوسازي وپسماند تا پايان مهر
ابتكار -پرداخت فيش هاي عوارض نوسازي و پسماند واحدهاي غيرمسكوني و عوارض كسب و پيشه به دليل استقبال گسترده شهروندان و درخواست هاي مكرر آنها براي شركت در جوايز ويژه شهرداري تهران تا پايان مهرماه تمديد شد. حسين محمد پورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري تهران افزود: شهرداري تهران قبلا اعلام كرده بود، كساني كه تمام فيش هاي بدهي گذشته خود را تا پايان شهريورماه پرداخت كنند، مي توانند در جوايز ويژه شهرداري تهران شامل بيست دستگاه خودروي سواري پرايد، صدها سكه بهار آزادي، صدها كمك هزينه سفر به حج و سوريه و صدها دستگاه تلويزيون LCD شركت نمايند. وي افزود: به دليل درخواست مكرر شهروندان تهراني كه تاكنون نتوانسته اند، عوارض نوسازي و پسماند واحدهاي غيرمسكوني و عوارض كسب و پيشه خود را پرداخت كنند با تدابير شهردار تهران به منظور پاسخ دادن به درخواست هاي شهروندان تهراني پرداخت عوارض و بدهي معوقه تا پايان مهرماه تمديد شد. معاون مالي و اداري شهرداري تهران خاطرنشان كرد: اين مهلت غيرقابل تمديد است و جوايز شهروندان خوش حساب در مراسم روز 18 آذر ماه سال جاري در سالن همايش هاي برج ميلاد اهدا» مي شود.

توزيع بسته هاي آموزشي و اطلاع رساني رفتارهاي صحيح ترافيكي
ابتكار -همزمان با ايام بازگشايي مدارس، سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران در خصوص توزيع كتاب و لوازم كمك آموزشي اقدام كرد. مرتضي خشايي پور، معاون آموزش سازمان ترافيك گفت: ارائه آموزش هاي لازم و اطلاع رساني درمورد رفتارهاي صحيح ترافيكي به منظور تامين ايمني عبورومرور دانش آموزان در طول سال تحصيلي از اولويت هاي كاري معاونت آموزش سازمان حمل و نقل ترافيك بشمار مي رود. خشايي پور با اشاره به تشكيل ستاد مهر رمضان در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در رابطه با ايجاد هماهنگي بيشتر بين ستادها و ارگان هاي مختلف مديريت شهري اظهاركرد: انجام نظارت بهنگام برجريان ترافيك در ايام بازگشايي مدارس، آموزش رفتارهاي صحيح ترافيك، اطلاع رساني به منظور رعايت قوانين و مقررات عبورو مرور و انجام اقدامات آموزشي مرتبط با افزايش ايمني تردد دانش آموزان از اهم فعاليت هاي صورت گرفته توسط اين سازمان در آستانه فرا رسيدن مهرماه است. بر اساس اين گزارش، تهيه و توزيع بيش از 30 هزار بروشور توصيه هاي ايمني به دانش آموزان، والدين و رانندگان سرويس مدارس، ارائه 44 هزارخط كش با پيام هاي آموزشي جذاب به دانش آموزان، هديه بيش از 16هزار جلد كتاب آموزشي مختلف، 44هزار عدد انواع بازي هاي آموزشي، تحويل 22هزار لوح فشرده آموزش ايمني تردد به صورت چند رسانه اي، هديه بيش از يكهزار 700 دستگاه ملزومات طرح پاسبد مدرسه، اطلاع رساني لازم از طريق بنرهاي شهري و پخش پيام ها و تيزرهاي آموزشي از صدا وسيما از جمله ديگر اقدامات انجام شده توسط اين سازمان در آستانه بازگشايي مدارس است.

حذف امتحانات نهايي پايه سوم راهنمايي
معاون آموزشي و نوآوري وزارت آموزش و پرورش از حذف امتحانات نهايي پايه سوم راهنمايي خبر داد و گفت: از سال تحصيلي جديد، ارزشيابي در سال سوم راهنمايي بر مبناي امتحانات نهايي نخواهد بود و نمرات دانش آموزان با ارزشيابي شفاهي و كتبي معلمان محاسبه مي شود. عباس رهي در گفتگو با مهر در خصوص چگونگي محاسبه نمرات دانش آموزان سال سوم راهنمايي در روش جديد ارزشيابي افزود: بالاترين نمره اي كه دانش آموزان بين امتحانات كتبي و شفاهي كسب كنند، به عنوان نمره نهايي آنها محسوب مي شود.وي حذف ناهنجاري هاي رفتاري متاثر از نمرات امتحانات نهايي را از اهداف اين طرح دانست و تاكيد كرد: در اين طرح سعي كرده ايم طوري با دانش آموزان رفتار كنيم تا سرافكنده و سرخورده نشوند.معاون آموزشي و نوآوري وزارت آموزش و پرورش همچنين از تشكيل 18 دبيرخانه علمي در آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: اين دبيرخانه ها براي رفع مشكلات علمي و آموزشي معلمان تشكيل شده است.وي با بيان اينكه اين كارگروه ها براي 18 درس در دوره متوسطه طراحي شده است گفت: اگر معلمان در هريك از اين دروس مشكل داشتند، مي توانند با مراجعه به اين كارگروه ها مشكلات خود را مرتفع سازند.

آغاز به كار مركز ثبت تخلفات نامحسوس در مركز كنترل ترافيك
مدير عامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران از آغاز به كار رسمي مركز ثبت تخلفات نامحسوس در مركز كنترل ترافيك پايتخت خبر داد و گفت: در اين مركز از طريق دوربين هاي ثبت تخلفات خودورهايي كه سرعت بيش از حد مجاز دارند شناسايي و جريمه مي شوند. مهندس بهروز در گفتگو با سما با بيان اين بزرگراه نيايش نخستين بزرگراه شهر تهران است كه به سيستم ثبت تخلفات مجهز شده است، گفت: تخلفات رانندگان توسط ماموران راهنمايي و رانندگي تشخيص و ثبت و بلافاصله در سيستم اجرائيات وارد مي شود.وي، افزود: پرينت تخلف ثبت شده در كمتر از 48 ساعت در تهران و 72 ساعت در شهرستان ها به درب منازل متخلفان ارسال خواهد شد و اين افراد موظف هستند كه جريمه تخلف خود را پرداخت كنند.مدير عامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران با تاكيد براينكه افسران پليس تخلفات را تشخيص مي دهند و تاييد مي كنند، گفت: در بزرگراه نيايش 12 دوربين ثبت تخلفات نصب شده است كه با توجه به تعداد دوربين ها و دقت و سرعت آن ها كمتر از 10 درصد ممكن است تخلفي در اين بزرگراه ثبت نشود.مهندس بهروز در ادامه، تصريح كرد: تا پايان آبان ماه 8 دوربين نيز در بزرگراه صياد شيرازي نصب خواهد شد و 6 بزرگراه ديگر نيز در اولويت نصب دوربين هاي ثبت تخلفات قرار دارد.وي، خاطر نشان كرد: كيفيت دوربين هاي ثبت تخلفات 8 مگاپيكسل است و از نظر اندازه گيري و ثبت سرعت احتمال خطاي آن 1 درصد است.وي در پايان، گفت: ثبت تخلفات از طريق اين سيستم به صورت 24 ساعته صورت مي گيرد و امكان ثبت سبقت از راست با اين سيستم نيز وجود دارد.

نواخته شدن زنگ عاطفه ها در مدارس
جشن عاطفه ها امروز به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود. همزمان بيست و چهارمين روز ماه مبارك رمضان و سومين روز از آغاز سال تحصيلي جديد، جشن عاطفه ها به طور همزمان در سراسر كشور با هدف جمع آوري كمك هاي مردمي و اهداي آن به دانش آموزان نيازمند، در تمامي مدارس شهري و روستايي برگزار مي شود. به گزارش ايسنا، براي اولين بار در جشن عاطفه ها، بسته هاي آماده شده لوازم التحرير به همراه يك كيف، جهت خريد توسط مردم و اهداي آن به دانش آموزان نيازمند با قيمت هاي پنج و10 هزار تومان عرضه مي شود. گفتني است ساعت برگزاري جشن عاطفه ها از ساعت هشت صبح تا 22 روز چهارم مهر ماه جاري است و جشن علاوه بر مدارس در پايگاه هاي ديگري در سطح مناطق برگزار مي شود. همچنين، مراسم نواختن زنگ نمادين عاطفه ها، امروز در مدرسه رازي تهران با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و كميته امداد امام(ره) برگزار مي شود.

حقوق زنان17 درصد كمتر از مردان است
ابتكار - بر اساس گزارش جديد صندوق توسعه ملل متحد براي زنان (UNIFEM)، هنوز راه زيادي براي تبديل تعهدات به حقوق زنان به تحولات در زندگي آنان مانده است. در اين گزارش كه اخيرا در مقر سازمان ملل متحد در شهر نيويورك منتشر شد، آمده است: تا به امروز در جهان، از هر چهار نماينده مجلس، يكي زن است. 60 درصد از كارگران بدون مزد در خانواده را زنان تشكيل مي دهند. هنوز زنان به طور متوسط 17 درصد از مردان كمتر حقوق دريافت مي كنند و يك سوم از زنان جهان از خشونت هاي مبتني بر جنسيت در زندگي خود رنج مي برند. در عين حال كه جلوگيري از مرگ و مير مادران مقرون به صرفه و شناخته شده است، در پاره اي از مناطق جهان، از هر 10 زن، يكي به دليل مشكلات مربوط به حاملگي جان خود را از دست مي دهد. در گزارش فوق عنوان شده است: فاصله جنسيتي در اين مقياس، عارضه بحران پاسخگويي است. دولت ها و سازمان هاي چند مليتي، مسئوليتي براي بهتر پاسخ دادن به زنان دارند. اين گزارش مي گويد: زنان بايد در فرايند نظارت حضور داشته باشند و پيشبرد حقوق آنان بايد كليد معيار ارزيابي عملكرد مسئولان عمومي بوده و در صورت نياز مانند مجوز باشد. بان كي مون دبير كل سازمان ملل مي گويد: اگر مردي از من بپرسد، چرا من از پاسخگويي بهتر به زنان حمايت مي كنم، جواب من اين است: زيرا دولتي كه نسبت به زنان خود پاسخگو باشد، به شما نيز پاسخ مي دهد.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن