تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت سالروز تهاجم نظامى رژيم بعث عراق امام خميني: ما در مقابل همه دنياى جهانخواران خواهيم ايستاد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به مناسبت سالروز تهاجم نظامى رژيم بعث عراق امام خميني: ما در مقابل همه دنياى جهانخواران خواهيم ايستاد
خبرگزاري فارس: امام خميني (ره)مي فرمودند: اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دين ما بايستند، ما در مقابل همه دنياى آنان خواهيم ايستاد.
ابرقدرتان جنايتكار و خصوصا آمريكا در اين انقلاب به اين نتيجه رسيده‏اند كه انقلاب اسلامىِ ملت ايران با ساير انقلاب‏هاى غيرالهىِ تاريخ، فرق اساسى دارد و رمز پيروزى شگفت‏انگيز آن را پس از تجزيه و تحليل، در اسلام راستين يافتند.
چنانچه رمز وحدت كلمه و نهضت همه اقشار ملت را نيز در اسلام بزرگ احساس كردند و خطر عظيم صدور انقلاب و پرتو حق در جهان اسلام، بلكه در جهان مستضعفان، آنان را در وحشت انداخت؛ وحشتى كه در آن، كوتاه‏شدن دست جنايتكارشان از كشورهاى اسلامى، بلكه از كشورهاى مظلومِ تحت سلطه را در پهناور گيتى به عيان مى‏ديدند و شياطين كارشناس آنان، زنگ خطر سقوط امپراطورى جهانى‏شان را به صدا در آوردند.
لذا از انقلاب هر چه گذشت، بر توطئه‏هايشان براى سقوط اسلام، اين رمز الهى برچيده‏شدن دستگاه‏هاى ستمگران و چپاولچيان، افزايش پيدا كرد و در بين حكومت‏هاى منطقه، حكومتى را كه صد در صد با اسلام مخالف و در سركوبى آن مصمم است، جز بعث عراق و شخص صدام نيافتند و او را با وعده فتح و پيروزى و اميد چيره‏شدن بر اسلام با بهانه‏اى ابلهانه به اين دام انداختند و بحمدالله بر خلاف ميل‏شان، ماهيت زشت او كه براى مسلمانان عراق، واضح و الحاد و كفر او به فتواى فقيهِ وقت، ثابت شده بود، براى ساير مسلمانان نيز واضح گرديد.
(1)
ترس از اسلام!
امروز آمريكا و فرانسه و ساير قدرت‏ها از اسلام احساس خطر كردند.
آن‏ها اينطور در ذهنشان آمده است - كه درست هم هست - كه اگر جمهورى اسلامى پا بگيرد و باقى بماند، جاى پايى از آن‏ها باقى نخواهد ماند و مى‏ترسند كه از همه منطقه دستشان كوتاه شود.
(2)
جنگ در عين حال كه ناگوار بود و شهرهاى ما را خراب كرد، ولى بركاتى داشت كه اسلام به دنيا معرفى شد و اين‏كه
چه اشخاصى و قدرت‏هايى در مقابل اسلام ايستادند و چه كسانى از اسلام مى‏ترسند و چه قدرت‏هايى عليه اسلام قيام كردند، همه اين‏ها در جنگ معلوم شد.
ابرقدرت‏ها نه شخص صدام را نگه خواهند (داشت) و نه ما را مى‏خواهند بكوبند، بلكه آن‏ها از اسلام مى‏ترسند و اسلام را مى‏خواهند بكوبند، از اين جهت با ما مخالفند و از او طرفدارى مى‏كنند.
آن‏ها مى‏دانند كه مردم كشورهاى اسلامى در مقابلشان مى‏ايستند و همچنين است مردم كشورهاى غير اسلامى كه متوجه ما هستند، مثل سياهپوستان.
(3)
دليل جنگ و حصر اقتصادى و...
همه ترس استكبار از همين مسأله است كه فقه و اجتهاد، جنبه عينى و عملى پيدا كند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد.
راستى به چه علت است كه در پى اعلام حكم شرعى و اسلامىِ مورد اتفاق همه علما در مورد يك مزدور بيگانه، اين قدر جهانخواران بر افروخته شدند و سران كفر و بازار مشترك و امثال آنان به تكاپو و تلاش مذبوحانه افتاده‏اند؟! غير از اين نيست كه سران استكبار از قدرت برخورد علمى مسلمانان در شناخت و مبارزه با توطئه‏هاى شوم آنان به هراس افتاده‏اند و اسلامِ امروز مسلمانان را يك مكتب بالنده و متحرك و پرحماسه مى‏دانند و از اين كه فضاى شرارت آنان محدود شده است و مزدبگيران آنان چون گذشته با اطمينان نمى‏توانند عليه مقدسات، قلم‏فرسايى كنند، مضطرب شده‏اند.
من قبلا نيز گفته‏ام همه توطئه‏هاى جهانخواران عليه ما از جنگ تحميلى گرفته تا حصر اقتصادى و غيره براى اين بوده است كه ما نگوييم اسلام، جوابگوى جامعه است و حتما در مسايل و اقدامات خود از آنان مجوز بگيريم.
ما نبايد غفلت بكنيم، واقعا بايد به سمتى حركت نماييم كه ان شاء الله تمام رگه‏هاى وابستگى كشورمان از چنين دنياى متوحشى قطع شود.
(4)
غفلت صدام نادان، از چگونگى سقوط شاه‏
صدام گمان مى‏كرد، با يك مملكت آشفته كه منزوى شده است و همه دولت‏ها به او پشت كرده‏اند يا او را در امى داريم و نه انتظامى داريم و نه ساز و برگ جهاد و جنگ.
او همچو گمان كرد و گمان مى‏كرد با چند ساعت، تهران را هم فتح خواهد كرد.
او غافل از خدا بود، او فكر نكرده بود كه ما يك ملتى داريم كه با هم منسجم است و همه ايمان دارند و (اين) ايمان است كه آن‏ها را بر مسائل و بر مشكلات غلبه مى‏دهد.
آن‏ها تفكر نكردند كه شاه خائن سابق كه داراى همه قوا بود و همه قدرت‏ها با او بودند و (او را) پشتيبانى مى‏كردند، همين ملت غيور ايران با قدرت ايمانى، او را به جهنم فرستاد.
(5)
ملت ايران بهتر از ملت حجاز
من با جرأت مدعى هستم كه ملت ايران و توده ميليونى آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و كوفه و عراق در عهد اميرالمومنين(ع) و حسين‏بن‏على(ع) مى‏باشند.
آن حجاز كه در عهد رسول‏الله(ص)، مسلمانان نيز از ايشان اطاعت نمى‏كردند و با بهانه‏هايى به جبهه نمى‏رفتند كه خداوند تعالى در سوره توبه با آياتى آن‏ها را توبيخ فرموده و وعده عذاب (به آنان) داده است و آن قدر به ايشان دروغ بستند كه به حسب نقل، در منبر به آنان نفرين فرمودند و آن اهل عراق و كوفه كه با اميرالمومنين(ع) آن قدر بدرفتارى كردند و از اطاعتش سر باز زدند كه شكايات آن حضرت(ع) از آنان در كتب نقل و تاريخ معروف است و آن مسلمانان عراق و كوفه...
، اما امروز مى‏بينيم كه ملت ايران با كمال شوق و اشتياق، چه فداكارى‏ها مى‏كنند و چه حماسه‏ها مى‏آفرينند و اين‏ها همه از عشق و علاقه و ايمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حيات جاويدان، در صورتى كه نه در محضر مبارك رسول اكرم(ص) هستند و نه در محضر امام معصوم(ع) و انگيزه آنان، ايمان و اطمينان به غيب است و اين، رمز موفقيت و پيروزى در ابعاد مختلف است.
(6)
اگر ايران صدها بار با خاك يكسان شود،...
روشنفكران اسلامى، همگى با علم و آگاهى بايد راه پر فراز و نشيب دگرگون‏كردن جهان سرمايه‏دارى و كمونيزم را بپيمايند و تمام آزاديخواهان بايد با روشن‏بينى و روشنگرى، راه سيلى‏زدن بر گونه ابرقدرت‏ها و قدرت‏ها، خصوصا آمريكا را بر مردم سيلى‏خورده كشورهاى اسلامى و جهان سوم ترسيم كنند.
من با اطمينان مى‏گويم اسلام، ابرقدرت‏ها را به خاك مذلت مى‏نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را يكى پس از ديگرى بر طرف و سنگرهاى كليدى جهان را فتح خواهد كرد.
ملت شريف ايران توجه داشته باشيد كه كارى كه شما مردان و زنان انجام داده‏ايد، آن قدر گرانبها و پر قيمت است كه اگر صدها بار ايران با خاك يكسان شود و دوباره با فكر و تلاش فرزندان عزيز شما ساخته گردد، نه تنها ضررى نكرده‏ايد كه سود زيستن در كنار اولياءالله را برده‏ايد و در جهان، ابدى شده‏ايد و دنيا بر شما رشك خواهد برد، خوشا به حالتان! من به تمام دنيا با قاطعيت اعلام مى‏كنم كه اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دين ما بايستند، ما در مقابل همه دنياى آنان خواهيم ايستاد و تا نابودى تمام آنان از پاى نخواهيم نشست، يا همه آزاد مى شويم و يا به آزادى بزرگترى كه شهادت است، مى‏رسيم.
(7)
ارزنده‏ترين ارزشها
عزيزان و جوانان بزرگوار بايد (بدانند) كه و حراست اسلام و كشور اسلامى و دين حق، از بزرگترين طاعاتى است كه از صدر عالم تاكنون، انبياى معظم و اولياى بزرگ - صلوات الله عليهم اجمعين - در راه آن، كوشش جان‏فرسا نموده و از هيچ فداكارى دريغ ننموده‏اند و تربيت و تعليم و تعلم فنون نظامى در راه اين هدف، ارزنده‏ترين ارزش‏ها است و تا شما جوانان بيدار و ساير قشرهاى ملت بزرگ، با اين شور و شعور در صحنه حاضريد، به كشور و جمهورى اسلامى آسيبى نخواهد رسيد.
(8) ملتى كه در خط اسلام ناب محمدى(ص) و مخالف با استكبار و پول‏پرستى و تحجرگرايى و مقدس‏نمايى است، بايد همه افرادش بسيجى باشند و فنون نظامى و دفاعىِ لازم را بدانند، چرا كه در هنگامه خطر، ملتى سربلند و جاويد است كه اكثريت آن، آمادگى لازم رزمى را داشته باشد.
(9)
الم باشيم و نه مظلوم‏
الم باشيم و نه مظلوم.
(10) ما از هيچ يك از اين قدرت‏هايى كه در عالم هستند و ملت ما را ارعاب مى‏كنند، نمى‏ترسيم، براى اين‏كه ما براى خدا قيام كرديم، ملت ما براى خدا قيام كرده است و ملتى كه براى خدا قيام كند، از هيچ چيز نمى‏ترسد و آسيب نمى‏بيند.
(11) ما در مقابل دفاع از كشور خودمان و دفاع از اسلام عزيز، در مقابل هر مهاجم ايستاده‏ايم.
مهاجم مى‏خواهد ابرقدرت باشد، مى‏خواهد قدرت كم (باشد)، فرقى در نظر ما نيست.
برايمان واجب است (تا) از نواميس اسلام و نواميس خودمان و از كشور اسلامى خودمان دفاع كنيم و تا مادامى كه در حال دفاع هستيم، با هر قدرتى كه بخواهد بر ما هجمه كند، مقابله مى‏كنيم و هيچ هراس نداريم.
(12)
-------------------------------
1) صحيفه نور، ج 15، ص 157
2) صحيفه نور، ج 18، ص 111
3) صحيفه نور، ج 18، صص 111 - 112
4) صحيفه نور، ج 21، صص 98 - 99
5) صحيفه نور، ج 13، صص 124 - 125
6) صحيفه نور، ج 12، صص 180 - 181
7) صحيفه نور، ج 20، ص 118
8) صحيفه نور، ج 15، ص 231
9) صحيفه نور، ج 12، ص 52
10) صحيفه نور، ج 14، ص 66
11) صحيفه نور، ج 13، صص 29 - 30
12) صحيفه نور، ج 17، ص 231
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن