تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815649380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتحاديه توزيع‌كنندگان براي اعتلاي سينماي ايران فعاليت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اتحاديه توزيع‌كنندگان براي اعتلاي سينماي ايران فعاليت مي‌كند
اعضاي هيئت موسس اتحاديه توزيع‌كنندگان سينماي ايران تشكيل اين صنف را راهي براي اعتلاي سينماي ايران و عرضه صحيح آن به دنيا دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيروس تسليمي سخنگوي هيئت موسس اتحاديه توزيع‌كنندگان سينما در نشست امروز اين اتحاديه در خانه سينما گفت: بعد از انقلاب برخي دفاتر توليد فيلم به كار خود ادامه دادند و كار توليد و پخش فيلم را در دست گرفتند. پس از مدتي با تشكيل بنياد سينمايي فارابي وام و تجهيزات در اختيار كارگردانان قرار گرفت كه كار تهيه‌كنندگي را نيز انجام دهند.

وي در ادامه افزود: اما هميشه اين مشكل وجود داشت كه دفاتر توليد و توزيع به فيلم‌هاي خودشان بيش از آثار ساير فيلمسازان توجه دارند. به همين دليل ما هميشه در بخش توزيع و پخش فيلم‌ها مشكل داشتيم. تنها صنفي كه مي‌تواند به طور يكدست از حقوق مالكان فيلم‌ها دفاع كند، پخش‌كننده‌ها هستند. اما متاسفانه هميشه بحث پخش و توزيع فيلم‌ها در سايه قرار مي‌گيرد.

مدير اميدفيلم درباره تشكيل اتحاديه توزيع‌كنندگان گفت: طبق اساسنامه جديد خانه سينما هيچ صنفي نمي‌تواند نمايندگي دو شغل را به عهده بگيرد و تهيه و توزيع دو صنف مجزايند. توزيع‌كنندگان سي‌امين صنف خانه سينماست و ما براي اين اتحاديه به همراه علي سرتيپي، عباس گردان، محمد بانكي و ناصر شعباني اساسنامه نوشتيم و مي خواهيم تمام پخش‌كنندگان يك صنف باشند.

وي ادامه داد: ما در راستاي تشكيل اين اتحاديه اهدافي را مشخص كرديم و يكي از كارهاي مورد غفلت ما درآمدي است كه فيلم‌ها در خارج از كشور دارند. براي اين موضوع بايد يك صنف مستقل پخش در سراسر دنيا نمايندگي داشته باشد و فيلم‌هاي ايراني را در دنيا به مخاطبان معرفي كند و از اين طريق جريان برگشت سرمايه به وجود بيايد.

تسليمي با اشاره به اكران فيلم در شهرستان‌ها افزود: از ديگر اهداف ما يكپارچه شدن پخش‌كننده‌ها و پيدا كردن راه حل اكران فيلم فرهنگي است. معاونت سينمايي بودجه‌اي كلان براي اكران فيلم‌ها در سراسر ايران در نظر گرفته بود، اما چون تشكلي براي ساماندهي اين موضوع وجود نداشت، متاسفانه به سرانجام نرسيد. اميدوارم ما بتوانيم اين امر را ساماندهي كنيم.

وي درباره شرايط تشكيل اتحاديه توزيع‌كنندگان گفت: اتحاديه توزيع‌كنندگان سينماي ايران در نظر دارد فراخواني را به تمام دفاتر توزيع كه داراي مجوز هستند و حتي دفاتر توزيع دولتي ارسال كند. بعد از اين فراخوان اساسنامه منتشر و در انتخابات رسمي اعضاي مركزي انتخاب مي‌شوند. ماه آينده نيز براي آشنايي با شوراي مركزي جلسه ديگري برگزار خواهيم كرد.

در ادامه نشست علي سرتيپي مدير شركت فيلميران گفت: ما با اتحاديه تهيه‌كنندگان هيچ منافاتي نداريم و مي‌خواهيم خدمات بيشتر را در اختيار يكديگر قرار دهيم. يكي از اهداف ما در اين اتحاديه بحث تبليغات فيلم‌هاي سينمايي است و قصد داريم به صورت يك صنف براي تخفيف پخش تيزرهاي تلويزيوني با صدا و سيما وارد مذاكره شويم.

وي ادامه داد: بحث تبليغات گسترده آثار سينمايي در تهران و شهرستان‌ها نيز بايد به صورت همزمان پيگيري شود. تيرماه سال گذشته فروش فيلم‌ها در شهرستان‌ها 330 ميليون تومان بود. در صورتي كه امسال اين فروش در تيرماه به 859 ميليون رسيده كه اين اتفاق اميدواركننده است.

ناصر شعباني مدير شركت نمايشگران نيز استقلال پخش را گامي براي اعتلاي سينماي ايران دانست و افزود: سيستم پخش پيش از اين زير سايه صنفي بود كه نمود نداشت و ما قصد داريم با استقلال پخش در راه هدفمند كردن و اعتلاي سينماي ايران گام برداريم. سيستم پخش كاري پيچيده و تخصصي است و مي‌تواند آمار مناسب در اختيار ما قرار دهد.

وي در ادامه افزود: دولت در سال‌هاي اخير سالن‌هاي چندمنظوره و سينماهاي چند سالنه در تهران ساخته كه البته متاسفانه اين امر در شهرستان‌ها كمتر پيگيري مي‌شود. ما مي‌توانيم اين موضوع را هدفمند كنيم. اگر تهيه‌كننده‌ها به ما اعتماد كنند ارتباطي بهتر ميان توزيع‌كنندگان و آنها به وجود مي‌آيد.

محمد بانكي مدير شركت سپاهان فيلم هم گفت: در سينماي ايران پخش از اركان مهم است. اما متاسفانه به اندازه ميزان درآمدزايي خود مورد توجه قرار نمي‌گيرد. بحث توزيع و پخش در سينماي ايران بايد از شكل سنتي خارج و به صورت تخصصي پيگيري شود و اميدوارم به كمك يكديگر اين موضوع را سامان دهيم.

در ادامه منوچهر محمدي سخنگوي شواري عالي تهيه‌كنندگان سينماي ايران گفت: ما در شوراي عالي تهيه‌كنندگان براي همكاران خود آرزوي توفيق مي‌كنيم. خوشبختانه ما براي اولين بار به پختگي مدني رسيده‌ايم. به طوري كه شوراي عالي تهيه‌كنندگان به صورت كاملا منطقي بخشي از اختيارات خود را جدا مي‌كند كه گامي مهم در شفافسازي وضعيت اقتصادي سينما است.

وي تاكيد كرد: پخش به عنوان كانالي كه مخاطب و توليدكننده را مي‌شناسد مي‌تواند به فرآيند نقدينگي كمك كند. اين فرياد اهالي سينما و سينماگران است كه چرا ما آثاري توليد مي‌كنيم بدون آنكه ضامن اجرايي براي نمايش آنها داشته باشيم. ما بايد از توليداتي كه به چرخه اكران نمي‌رسند پرهيز كنيم.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن