تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814687594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدور6پروانه ساختمان براي واحدهاي بالاي2500مترمربع طي8ماه گذشته؛ مديركل صدورپروانه شهرداري تهران: عده‌اي به دليل سود‌هاي كلان دوست ندارند كنترل شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: صدور6پروانه ساختمان براي واحدهاي بالاي2500مترمربع طي8ماه گذشته؛ مديركل صدورپروانه شهرداري تهران: عده‌اي به دليل سود‌هاي كلان دوست ندارند كنترل شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

مديركل تدوين ضوابط و صدور پروانه شهرداري تهران گفت: طي 9 ماه گذشته نكات لازم جديد در صدور پروانه و مشخصات فني ساختمان را در سيستم مكانيزه شهرداري‌ها مرتب پيگيري كرده‌ايم اما متاسفانه عده‌اي دوست ندارند كنترل شوند و يا مقررات ملي ساختمان را رعايت كنند.

فرزان شيروان‌بيگي در گفت‌و‌گو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اينكه طي 9 ماه پس از اجراي اين طرح و تا پايان مرداد ماه سال جاري6 پروانه ساختمان با رعايت كليه مراحل مورد توافق نامه بين شهرداري و نظام مهندسي ثبت شده است،افزود: طي اين مدت بيش از300 پروانه ساختمان ديگر نيز صادر شده است اما اين پروانه‌ها مراحل مورد نظر در توافق‌نامه را طي نكرده‌اند.

شيروان‌بيگي گفت: در برابر اين اقدام شهرداري تهران و سازمان نظام مهندسي، مقاومت‌هاي منفي زيادي به دليل حذف سودهاي كلان عده‌اي وجود دارد اما قطعا اين حركت مفيد متوقف نخواهد شد.

وي ادامه داد: از يكم دي ماه 86 درخواست‌هاي صدور پروانه در بنا‌هاي بيش از 3 هزار مترمربع و از يكم تيرماه سال 87 نيز صدور پروانه در بنا‌هاي بيش از2 هزار و 500 مترمربع بدون طي مراحل لازم انجام نمي‌شود.

شيروان‌بيگي اضافه كرد: از ابتداي توافق بين شورا و شهرداري تهران، سازمان نظام مهندسي و وزارت مسكن جلسات كارشناسي متعددي برگزار شده است و موارد مورد نظر در رابطه با صدور پروانه و مشخصات فني را در سيستم مكانيزه شهرداري‌ها مرتب پيگيري كرده‌ايم، اما متاسفانه عده‌اي دوست ندارند كنترل شوند و يا مقررات ملي ساختمان را رعايت كنند.

شيروان‌بيگي تصريح كرد: سازمان نظام مهندسي براي اجراي وظايف خود در توافقنامه، تجربه جديدي را بر عهده گرفته و به همين دليل بايد خود را براي اين پروسه تجهيز مي‌كرد. درعين حال حجم كار در شهر تهران با ساير شهرستانها متفاوت است و نياز به هماهنگي و زمان بيشتري دارد.

وي ادامه داد: به دليل تجربه جديد اين طرح و براي كم شدن مشكلات احتمالي، در حال حاضر طرح را از پرونده‌هاي اول دي ماه 86 به بعد شروع كرده‌ايم و به اين ترتيب تمام متقاضيان جديد از روند كار اطلاع كامل دارند.

وي اضافه كرد: در مدت 9 ماه گذشته بيشتر دفاتر مشاورين و مهندسين كه ارتباط مستمر با شهرداري دارند در جريان كامل اين طرح قرار گرفته‌اند.

وي تاكيد كرد: در اين مرحله فعلا شناسنامه فني ملكي ساختمان تهيه مي‌شود.

به گزارش ايسنا، پس از حدود سه سال از تصويب طرح صدور شناسنامه فني ساختمان، مهر ماه سال 86 شورا و شهرداري تهران و وزارت مسكن و شهرسازي توافق‌نامه‌اي را امضا كردند تا از ابتداي دي ماه سال 86 اين طرح اجرا شود تا در قالب آن از ادامه ساخت‌و‌سازهاي غيرايمن در پايتخت جلوگيري شود.

براساس اين طرح صدور پايان‌كار توسط شهرداري‌ها پس از اخذ شناسنامه فني و ملكي ساختمان صورت مي‌گيرد و بايد گزارش‌هاي آن به صورت مرحله‌اي توسط مهندس ناظر به شهرداري و سازمان نظام مهندسي ارائه شود.

با صدور شناسنامه فني ساختمان، خريداران ملك به خوبي از وضعيت ساختمان آگاه شده و علاوه بر آن كيفيت ساخت‌و‌سازها افزايش يافته و در زمان وقوع زلزله با دراختيار داشتن آمار مشخص از وضعيت ساختمان‌ها، امداد‌رساني سريعتر انجام مي‌شود و با اطلاعات جامع اين شناسنامه، وضعيت لرزه‌اي ساختمان در برابر زلزله مشخص مي‌شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن