تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820682062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کاهش سن بازنشستگي به 51/5 سال


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: معاون مالي - اداري سازمان بازنشستگي کشوري، با استناد بر آمارهاي موجود گفت: در حالي که تعداد کل بازنشستگان و وظيفه بگيران سازمان بازنشستگي کشوري در سال 57، بيش از 80 هزار نفر و تعداد کل شاغلان مشترک صندوق در آن زمان 866 هزار نفر بود، اين تعداد از مشترکان در سال 86، به بيش از 866 هزار نفر و تعداد شاغلان نيز به يک ميليون و 400 هزار نفر رسيد.
محسن بازارنوي در گفت وگو با ايسنا، ضمن بيان اين که همچنين نسبت پوشش حمايتي بازنشستگان (نسبت تعداد شاغلان به تعداد بازنشستگان) در سال 57، 10/8 بود، افزود: اين نسبت در سال 86، به 1/61 رسيده است که اين موضوع ناشي از محدوديت استخدام رسمي و بسته بودن ورودي هاي صندوق است.
وي با نگاهي به دوران بدو تاسيس اين صندوق اظهار کرد: به مرور از دهه 60 و با اضافه شدن بر تعداد مشترکان صندوق، نيازهاي اقتصادي مردم ناشي از شرايط زمان جنگ و غيره، تبديل وضع استخدامي کارکنان شاغل در موسسه ها و شرکت هاي عمومي غيردولتي و همچنين تسهيل شرايط برخورداري وارث اناث از حقوق و مزاياي دريافتي زمان اشتغال در محاسبه حقوق و بازنشستگي، سازمان به سمت تغييراتي پيش رفت که درخواست ها و نگاه مشترکان حقوق بگير به آن سمت بود.
معاون مالي - اداري سازمان بازنشستگي کشوري، با يادآوري اين که تا پيش از سال 63، فرزندان دختر همانند فرزندان پسر به شرط نداشتن شغل و شوهر تا 20 سالگي و در صورت داشتن تحصيلات عالي تا 25 سالگي مي توانستند از حقوق وظيفه استفاده کنند، تصريح کرد: با اصلاحيه قانون در اين سال، مقرر شد حقوق وظيفه متوفي به اين افراد پرداخت شود. اين در حالي رخ داد که شرط فقدان تمکن مالي و تامين نفقه نيز در سال 79 از شرايط پرداخت حقوق وظيفه برداشته شد.
اضافه شدن فوق العاده شغل در مبناي محاسبه حقوق بازنشستگي در سال 69 و اجراي قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق بازنشستگي و وظيفه در سال 74 از جمله ديگر تغييراتي بود که بازارنوي با اشاره به آن اظهار کرد: تغييرات بنيادين پرداخت حقوق و مزاياي کارکنان شاغل در سال70، از يک سو و ايجاد فاصله هاي حقوقي بين بازنشستگان در سال هاي مختلف باعث شد تا در سال 73، قانون نظام هماهنگ حقوق بازنشستگي و وظيفه به تصويب رسد.
وي ادامه داد: بر اساس اين قانون، حقوق بازنشستگان بر اساس حقوق و مزاياي کارکنان شاغل و با در نظر گرفتن عواملي همچون مدرک تحصيلي، سابقه خدمت و مشاغل خدمت، مورد ارزيابي و در جدول هاي گروه هاي شغلي اختصاص يافت. به اين ترتيب حقوق بازنشستگان از اول فروردين ماه 74 بر اين اساس محاسبه و پرداخت شد.
تغيير پرداخت حقوق از سه سال به دو سال و پرداخت همزمان حقوق وظيفه و بازنشستگي به مستخدمان زن در سال 79، افزايش هاي حقوق سالانه و هماهنگ کردن حقوق بازنشستگان در سال 81، پرداخت پاداش پايان خدمت به بازنشستگان قبل از سال 79 و اجراي قانون مديريت خدمات کشوري از ديگر اقدامات صورت گرفته در سازمان بازنشستگي به شمار مي رود که به گفته معاون مالي - اداري سازمان بازنشستگي کشوري در راستاي حمايت از بازنشستگان از سال هاي گذشته تاکنون صورت گرفته است.
بازارنوي با تشريح قانون مديريت خدمات کشوري که در آن با تغييري بنيادين، محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس امتيازبندي تعيين مي شود، به ايسنا گفت: ميانگين حقوق بازنشستگان در سال 86 و پيش از اجراي قانون مديريت، 307 هزار تومان بود که با اجراي اين قانون، اين ميانگين 416 هزار تومان و در سال گذشته به 458 هزار تومان رسيد. به عبارت ديگر حقوق بازنشستگان به طور متوسط 50 درصد افزايش يافت.
وي با اذعان بر اين موضوع که حقوق بازنشستگي در سال 57، 60 درصد از حقوق زمان اشتغال را در بر مي گرفت، خاطر نشان کرد: در حالي که حق بيمه هاي دريافتي در طول زمان تغيير کمتري داشته اند، اين نسبت در سال گذشته به 98 درصد رسيده است. همچنين افزايش نرخ حق بيمه نشان مي دهد که حق بيمه سهم کارمند در سال 57، 8/5 درصد جمع حقوق و مزاياي مستمر بود، رقمي که در حال حاضر به 9 درصد افزايش يافته است.
معاون مالي - اداري سازمان بازنشستگي کشوري تاکيد کرد: هر چند از يک سو تغيير و تحولات قوانين و مقررات در طول اين سه دهه نشان مي دهد که صندوق بازنشستگي کشوري حتي در اصلاح اين قوانين به سمت ارائه خدمات بيشتر پيش رفته است، اما به موازات آن شرايط بازنشستگي در اين صندوق با تغييرات زيادي همراه نبوده است.
بازارنوي با استنادي دوباره به آمارها، متوسط سن بازنشستگي در دهه 30 را 56 سال در دهه 50 و زمان تاسيس صندوق 52/38 سال ذکر کرد و گفت: در حالي اين عدد در سال 1386 با روندي معکوس کاهش يافته و به 51/5 رسيده است که به اعتقاد کارشناسان، با توجه به افزايش سن اميد به زندگي، سن بازنشستگي نيز بايد افزايش يابد.
وي همچنين با بيان اين که ارائه تسهيلاتي همچون وام ضروري به بازنشستگان در کنار پرداخت حقوق که هر ساله بر اساس قانون بودجه، نيمي از اعتبار آن توسط بانک و نيمي ديگر از منابع سازمان اختصاص داده مي شود، تصريح کرد: در طول حدود يک دهه، حدود يک هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار در اين زمينه هزينه شده و در اين مدت بيش از 350 هزار بازنشسته از تسهيلات وام استفاده کرده اند.
معاون مالي - اداري سازمان بازنشستگي کشوري ادامه داد: برقراري بيمه تکميلي درمان، افزايش بيماري ها با توجه به افزايش سن و غيره از ديگر مواردي بود که درخواست بازنشستگان براي بيمه تکميلي را افزايش داده بود، بنابراين همزمان با ارائه تسهيلات مربوط به وام و در سال 77، ارائه خدمات مربوط به بيمه تکميلي درمان نيز آغاز شد.
به گفته بازارنوي، تا پايان سال 86، بيش از دو هزار و 148 ميليارد ريال اعتبار بيمه تکميلي و بيش از دو ميليون و 200 هزار پرونده خسارت هزينه شده است. اين در حاليست که در سال 87، قرارداد بيمه تکميلي درمان با شرکت طرف قرارداد منعقد شد که نسبت به سال پيش از آن، رشدي حدود 18 درصدي داشته است.
وي افزود: همچنين خدمات مربوط به اعمال جراحي تخصصي و فوق تخصصي همزمان با حدود 35 درصد افزايش در سال گذشته، به 40 ميليون ريال رسيده است.
معاون مالي - اداري سازمان بازنشستگي کشوري در ادامه گفت وگو با ايسنا، برداشتن سقف سني 70 سال از بيمه عمر و حادثه را از ديگر خواسته هاي بازنشستگان مطرح کرد و گفت: با توجه به نيازهاي جديدي که ايجاد شده بود، در سال 86 و با پيشنهاد سازمان بازنشستگي کشوري و تصويب هيات دولت، بيمه عمر بدون سقف سني آغاز شد و در شرايط جديد بيمه عمر از 10 ميليون ريال به 20 ميليون ريال و غرامت نقص عضو نيز به حداکثر20 ميليون ريال رسيده است.
راه اندازي سفرهاي سياحتي -زيارتي از ديگر مواردي بود که بازارنوي به آن اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با اختصاص اعتباري حدود 80 ميليارد ريال و با افزايش 100 درصدي اين اعتبار نسبت به سال گذشته، حدود 62 هزار نفر از بازنشستگان تا پايان سال گذشته از اين سفرها بهره مند شدند.
وي راه اندازي سيستم مکانيزه صدور احکام سازمان بازنشستگي کشوري در سال 79 را تحولي عظيم در عرصه خدمت رساني به بازنشستگان دانست و اظهار کرد: پيش از راه اندازي اين سيستم، زمان بررسي پرونده هاي شاغلان و صدور حکم بازنشستگي به طور متوسط شش ماه به طول مي انجاميد، اما اکنون با مکانيزه شدن صدور احکام اين زمان به حداکثر دو روز کاهش يافته است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 602]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن