تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816337653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نخستين روز بازگشايي مدارس پيشنهاد شد در خواست تغيير ساعات كار ادارات، بانك ها و مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نخستين روز بازگشايي مدارس پيشنهاد شد در خواست تغيير ساعات كار ادارات، بانك ها و مدارس
گروه اجتماعي؛ ديروز همه شهر هاي ايران از هفت صبح بيدار بودند. همه پيش بيني ها درست از آب درآمد. در اولين روز بازگشايي مدارس آلودگي هواي تهران دو تا 10 درصد افزايش يافت. تا آنجا كه مسوولان در خواست كردند كودكان و سالمندان از تردد بي مورد خودداري كنند.

مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران خبر داد كه به خاطر باز گشايي مدارس، 25 درصد سفرها تا ظهر ديروز افزايش يافت. هرچند رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با اشاره به افزايش 400 هزار خودرو در يك سال اخير در تهران گفت؛ به رغم افزايش خودرو به دليل تقسيم ساعات كاري روز اول بازگشايي مدارس ترافيك تهران خوب و تقريباً بدون هيچ افزايشي مانند سال گذشته بود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي نيز با اشاره به اينكه ترافيك در نخستين روز بازگشايي مدارس با روزهاي عادي تقريباً برابر بود، تاكيد كرد؛ از دولت و مجلس درخواست مي كنيم تا موضوع تغيير ساعات آغاز و پايان كار ادارات، بانك ها، مدارس و كسبه را بازنگري و با كار كارشناسي تصويب كنند.

ديروز چهارده ميليون و 270 هزار دانش آموز سال تحصيلي 88-87 را آغاز كردند در حالي كه وزير آموزش و پرورش رو به دانش آموزان ايستاد و گفت؛ «هم اكنون در حالي سال تحصيلي را آغاز مي كنيم كه مدارس ما نوسازي و زيباسازي شده اند و بخشي از فضاي آموزشي كه مورد بهره برداري دانش آموزان قرار مي گيرد، شاداب سازي شده است.»

عليرضا علي احمدي وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه امسال فضاهاي باطراوتي فراهم شده تا نونهالان و دانش آموزان با آرامش خاطر به فعاليت تعليم و تربيت بپردازند در ادامه از در نظر گرفتن برنامه هاي جديدي براي نظام آموزشي كشور به تناسب نامگذاري سال جاري به نام سال نوآوري و شكوفايي خبر داد و اظهار كرد؛ امسال شيوه روخواني قرآن مجيد در پايه سوم ابتدايي مورد بازبيني قرار گرفته تا دانش آموزان اين مقطع، برنامه هاي جديد روخواني را فرا گيرند.

علي احمدي همچنين از اجراي طرح ارزشيابي توصيفي دانش آموزان در بيش از يك سوم دبستان هاي كشور براي اعطاي نمره كيفي به جاي كمي به دانش آموزان نيز خبر داد و با اشاره به اينكه شيوه ارزشيابي توصيفي به تدريج در پايه هاي مختلف ابتدايي پياده سازي مي شود به بازنگري كتب درسي كشور نيز اشاره و عنوان كرد؛ كتب درسي همه مقاطع تحصيلي كشور مورد بازبيني قرار گرفته و البته برخي از آنها نيز به طور كلي جديدالتاليف هستند.

علي احمدي باز هم در مراسم بازگشايي مدارس از فرصت استفاده كرد و از تامين منابع مالي مورد نياز آموزش و پرورش خبر داد كه در قالب لايحه يي طي 10 روز آينده به مجلس مي رود.

وزير آموزش و پرورش براي معلمان خوش خبري كرد و افزود؛ «معلمان و فرهنگيان با بهره مندي از فضايل معنوي ماه مبارك رمضان، با توان بالاتر در خدمت دانش آموزان خواهند بود و ما به عنوان خدمتگزار آموزش و پرورش، وظيفه خود دانسته ايم كه نارسايي هاي موجود را رفع كنيم كه يكي از اين موارد، اقدام در رفع نيازهاي مالي است. »

ترافيك نبود

«به رغم برخي از پيش بيني ها مبني بر وضعيت غيرمتعارف ترافيك در مهر، امروز مطابق بررسي هاي انجام شده و گزارش پليس راهور تهران ترافيك با توجه به افزايش 400 هزار خودرو به معابر شهري تهران و افزايش ميزان سفر در آغاز سال تحصيلي جديد نسبت به سال گذشته هيچ تغييري نداشت كه يكي از دلايل عمده آن تغيير ساعات كاري ادارات در ماه رمضان بود.»

سردار محمد رويانيان با اعلام اين خبر تاكيد كرد؛

« هم اكنون دانش آموزان يك ساعت از بانك ها و نيم ساعت قبل از ساير مراكز خدماتي به مدرسه مي روند و لذا با تقسيم ساعات كاري در اوج پيك ترافيك وضعيت روز اول بازگشايي مدارس به رغم اينكه بايد با افزايش مواجه مي شد نسبت به سال گذشته تغييري نكرد و حتي در برخي از معابر ترافيك نسبت به سال گذشته كاهش نيز داشت.»

اما با وجود تاكيد مبني بر نبود ترافيك، معاون ترافيك شهردار تهران از پيشنهاد شهرداري خبر مي دهد كه بر اساس آن ساعت بازگشايي ادارات 30/7 باشد اما در مقابل دانش آموزان و دانشجويان 30/8 و كسبه و بازار 30/9 ساعات شروع به كارشان باشد.

به گفته او با به كارگيري 7 هزار و 300 اتوبوس فعال و توجيه 38 شركت خصوصي تاكسيراني توانستيم جابه جايي مسافر را در نخستين روز بازگشايي مدارس با حداكثر توان انجام دهيم.

معاون ترافيك شهردار تهران، دو مورد آتش سوزي، دو مورد واژگوني و يك مورد تصادف خسارتي در تونل رسالت را از جمله حوادث روز اول مهر دانست و به نظر مشترك پليس راهور ناجا و شهرداري تهران درخصوص تغيير ساعت فعاليت دانش آموزان و دانشجويان، كارمندان و بازاريان و كسبه اشاره كرد و گفت؛ بايد يك فاصله منطقي يك ساعته بين آغاز به كار فعاليت هر يك از اين گروه ها باشد كه اميدواريم با تصويب اين امر در دولت پس از پايان ماه مبارك رمضان هم شاهد ترافيك سنگين در تهران نباشيم.

حل مشكلات مدارس استيجاري

وزير آموزش و پرورش از حل مشكلات مدارس استيجاري خبر داد. اما از سوي ديگر گزارش رسيده است كه به علت يك نوبته شدن بسياري از مدارس در تهران و انبوه دانش آموزان، بسياري از كلاس هاي درس به ويژه در مقطع راهنمايي بين 35 تا 45 دانش آموز سر يك كلاس درس نشسته اند. با اين حال علي احمدي از تشكيل كارگروهي در زيرمجموعه دولت و در راستاي حل مشكلات مدارس استيجاري و قلع و قمعي متشكل از برخي وزرا خبر داد و با اشاره به اينكه آموزش و پرورش قصد دارد، با مالكان اين مدارس به گونه يي تعامل و رضايت آنها را فراهم كند، عنوان كرد؛ در تابستان سال جاري، تعداد مدارس دونوبته با همكاري ستاد مناطق و نواحي آموزش و پرورش، به 25 درصد كاهش داده شد و هم اكنون مدارس سه شيفته به ندرت در برخي مناطق فعاليت مي كنند.

به گفته وزير آموزش و پرورش، مدارس استيجاري و قلع و قمعي، ملك مردم است و آموزش و پرورش وظيفه دارد هر چه زودتر، ملك يا زمين معوض در اختيار اين مالكان قرار دهد، يا املاك آنها را خريداري كند و البته قوه قضائيه نيز در اين زمينه با آموزش و پرورش همكاري مي كند.

وزير آموزش و پرورش در ادامه، مشاركت دانش آموزان به ويژه دانش آموزان داراي بلوغ فكري در اداره مدارس را نيز خواستار شد و همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر سطح تجهيزات گرمايشي مدارس در زمستان امسال گفت؛ از گذشته نيز تلاش ما بر اين بوده كه مشكلي در اين زمينه وجود نداشته باشد، اما شرايط آب و هوايي كشور در حال تغيير است و اين تغييرات در مدارس تاثير مي گذارد.

وي با اشاره به اينكه در سال گذشته، مدارس برخي استان ها دچار برف و سرمايي غيرقابل پيش بيني شدند كه اين موضوع تجربه يي شد تا آموزش و پرورش، امسال با آمادگي بيشتري به استقبال زمستان برود، در ادامه پرسش خبرنگار ديگري مبني بر همكاري شهرداري تهران با آموزش و پرورش در بهسازي مدارس اين گونه پاسخ داد؛ در بسياري كشورهاي دنيا، ساخت و ساز مدارس را شهرداري ها انجام مي دهند و دولت محتواي آموزشي را فراهم مي كند، زيرا با عوارضي كه شهرداري ها از مردم مي گيرند و تامين مالي مي شوند، انتظار است كه كمك بيشتري نسبت به ساختار فيزيكي مدارس داشته باشند.

ترافيك و تغيير ساعت رسمي

رئيس پليس راهور ناجا بر اين باور است كه تغيير ساعات انجام شده در ماه مبارك رمضان موجب كاهش پيك ترافيك در صبح و عصر به ميزان حداقل يك ساعت شده است و ترافيك چند روز اخير به دليل جابه جايي يك ساعته ساعت رسمي كشور بوده است. وي با اشاره به ارسال نامه يي به شهرداري هاي كلانشهرهاي كشور و طرح 14 سوال در اين زمينه به ايسنا گفت؛ بر اين اساس تلاش مي كنيم تا ضمن يكپارچه سازي شبكه حمل و نقل عمومي نسبت به هوشمندسازي آن نيز اقدام كنيم و با مديريت عرضه و تقاضا نيازها را مشخص و در راستاي رسيدن به اهداف قانون جامع حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت حركت كنيم. رئيس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اينكه تنها از طريق اضافه كردن خودرو و اتوبوس نمي توانيم مشكل ترافيك را حل كنيم، تصريح كرد؛ بايد مديريت عرضه و تقاضاي سفر صورت گيرد و تقاضاي سفر را با كمك دولت الكترونيك كاهش دهيم. هم اكنون سه ميليون و 600 هزار وسيله نقليه در تهران تردد مي كنند و اين در حالي است كه اين رقم چندين برابر ظرفيت معابر است.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن