تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛باهنر: دولت نهم عدالت خواه و پرتلاش است اما سياست راهبردي در اقتصاد و فرهنگ ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛باهنر: دولت نهم عدالت خواه و پرتلاش است اما سياست راهبردي در اقتصاد و فرهنگ ندارد
؛گروه اقتصادي- دولت نهم خدمتگزار، عدالت خواه، پركار و پرتلاش است اما سياست راهبردي در اقتصاد، فرهنگ و غيره ندارد. باهنر در تشكل جامعه اسلامي مهندسين در اصفهان با اين موضع گيري افزود: دولت نهم اصول گرايي را مجددا دركشور زنده كرد و كار و تلاش بدون منت در بين مردم توسط اين دولت زنده شد، هم چنين عملكردهاي خوبي در زمينه هاي مختلف داشت، ولي در برخي پروژه ها موفق نبود و متاسفانه در مورد تورم نتوانست برنامه درستي اجرا كند.باهنر خاطرنشان ساخت: مطمئنا تنها پول و درآمد بالا نمي تواند باعث پيشرفت و آباداني شود و بايد ظرفيت هاي اقتصادي كشور افزايش يابد؛ اين مطالب بارها در مجلس بحث شد، ولي متاسفانه دچار اختلاف نظرهاي سياسي و كارشناسي با دولت شديم؛ چنان كه تورم درحال حاضر وضعيت خوبي ندارد و بسياري از خانواده هاي كشور را آزار مي دهد.

به گزارش ايسنا وي با بيان اين كه شاهد رونق خوبي در زمينه اشتغال بوده ايم تصريح كرد: اشتغال تا حدودي شكل گرفته و نرخ بيكاري كاهش يافته، ولي اگر فقط به اشتغال هاي زودبازده بسنده و نتوانيم بنگاه هاي بزرگ اقتصادي را درست مديريت كنيم، اين نرخ بيكاري ماندگار نخواهد بود و ممكن است دوباره به وضعيتي برسيم كه هم شاهد تورم باشيم و هم ركود تورمي و رشد بيكاري را داشته باشيم.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اين كه دولت نهم مسائل معنوي را زنده كرد، تصريح كرد: دولت نهم در زمينه زنده كردن اصول معنوي، سياست خارجي، انرژي هسته اي و غيره كارهاي خوب و مرتبي انجام داده است و بايد بنا به فرموده مقام معظم رهبري مسائل را عالمانه و عادلانه تحليل كرد و نقاط قوت و ضعف بايد توامان مطرح شود.

وي با بيان اين كه مسئله تورم در كشور ما پديده غيرقابل شناختي نبود، افزود: درآمدهاي جهشي فروش نفت اگر كنترل نشود باعث پيدايش تورم مي شود؛ چون با افزايش قيمت نفت قيمت بسياري از كالاها افزايش مي يابد و اثر گران شدن كالاها به داخل كشور مي رسد و اگر بخواهيم پول بيشتري خرج كنيم ظرفيت اقتصادي كشور محدود است و قدرت جذب اقتصاد قدرتمند را ندارد؛ بنابراين اتفاقي مي افتاد كه امروز موجب پيدايش چنين تورمي شده است و ما از مدت ها پيش در مجلس مي گفتيم بايد بودجه اقتصادي را نرم نرم افزايش داد و همه كارهاي خوب عالم را با درآمد نفت نمي توان انجام داد، حتي مي توان گفت مديريت اقتصاد كشور با درآمدهاي بالاي نفتي سخت تر از مديريت با درآمدهاي پايين است.

باهنر با بيان اين كه بايد فعاليت هاي اقتصادي كنترل و مديريت شود، اظهار داشت: به بانك ها فشار مي آوريم كه بايد براي يك ميليون مسكن وام دهيد، آيا حق داريم به بانك ها فشار بياوريم كه وام بدون حساب و كتاب بدهند؟ مجلس معتقد است چنين حقي نداريم.

وي افزود: دولت مي تواند از سرمايه خودش به مردم يارانه دهد و سرمايه بانك ها سرمايه سپرده گذاران و مردم است و متعلق به دولت نيست. سرمايه بانك ملي كه بزرگ ترين بانك تجاري كشور ما محسوب مي شود هشت درصد منابع اين بانك است و فقط اين هشت درصد متعلق به دولت است و ٩٢درصد آن سرمايه مردم است، دولت فقط براي آن هشت درصد حق تصميم گيري دارد.

باهنر با اشاره به برخي مشكلاتي كه از طريق اين وام ها براي اقتصاد كشور به وجود مي آيد، اظهار كرد: دولت اعلام مي كند مثلا يك ميليون وام مسكن مهر داده مي شود و مردم وام و زمين استيجاري ٩٩ ساله مي گيرند و اين وام ١٨ميليوني را خرج مي كنند و فونداسيون را مي ريزند و پولشان تمام مي شود، اتفاقي كه براي اقتصاد كشور مي افتد اين است كه سيمان، آهن و ... گران مي شود و كسي هم خانه دار نمي شود؛ درحالي كه اگر پول اين يك ميليون خانه را جمع كنيم و صد هزار خانه بسازيم كه در آن خانواده اي ساكن شود، در اقتصاد ملي اثر مثبت دارد.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي هم چنين با تاكيد بر لزوم اجرا و تحقق چشم انداز بيست ساله كشور تصريح كرد: چشم انداز ٢٠ ساله به ما تكليف كرده كه بايد در زمينه توليد علم و ثروت در سال ١٤٠٤ در منطقه اول بشويم؛ يعني بايد از چند كشور قدرتمند منطقه در زمينه هاي مختلف پيشي بگيريم و در سال ١٤٠٤ اقتصاد اول منطقه را داشته باشيم، كه اين امر به شرطي اتفاق مي افتد كه سالانه شاهد ٨ درصد رشد اقتصادي و ٥/٢ درصد افزايش بهره وري بنگاه هاي اقتصادي باشيم.

وي با تاكيد بر اين كه عدالت خواهي مبارزه با توليد ثروت نيست، اظهار كرد: عدالت به معناي توزيع عادلانه فقر نيست؛ ما بايد ثروت و سرمايه توليد كنيم، پيشرفت همه جانبه داشته باشيم و هم زمان با آن عادلانه اين مزايا را توزيع كنيم؛ اين معناي نام گذاري دهه چهارم انقلاب يعني دهه پيشرفت و عدالت است.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن