تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815569259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اول رئيس جمهور: لايحه رفاه معلمان بزودى تقديم مجلس مى شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: معاون اول رئيس جمهور: لايحه رفاه معلمان بزودى تقديم مجلس مى شود
رئيس جمهور در پيام خود به مناسبت آغاز سال تحصيلى جديد:
نمى گذاريم فرهنگيان با مشكلات مالى مواجه شوند
گروه اجتماعى ـ زنگ سال تحصيلى جديد ۸۸-87 با پيام رئيس جمهور و با حضور معاون اول رئيس جمهورى در دبستان شهيد سيدكاظم موسوى در منطقه ۱۲ تهران به صدا درآمد.

390126.jpg

به گزارش خبرنگار «ايران» سال تحصيلى جديد ساعت ۸ صبح امروز با به صدا درآمدن زنگ دبستان دخترانه شهيد سيدكاظم موسوى منطقه ۱۲ تهران رسماً آغاز شد.
سال تحصيلى جديد در حالى آغاز شد كه رئيس جمهور به خاطر حضور در سازمان ملل متحد در پيامى راديويى سال تحصيلى جديد را به دانش آموزان و جامعه فرهنگى كشور تبريك گفت.
در اين پيام آمده است: آغاز سال تحصيلى را به همه دانش پژوهان ، دانشگاهيان ، فرهنگيان، دانش آموزان ، دانشجويان و ملت بزرگ ايران صميمانه تبريك عرض مى كنم. ماه مهر براى ملت ما همواره با حال و هواى خاصى همراه است. ماه مهر حقيقتاً ماه مهر است، چرا كه يك جنبش عظيم و مجاهدت گسترده و يك تلاش همگانى براى كسب علم و معرفت آغاز مى شود و فضاى كشور عطرآگين به عطر مجاهدت در راه علم و كسب دانش، معرفت و تربيت نسل هاى پى در پى است. آغاز سال تحصيلى امسال مواجه شده است با شب هاى قدر و شهادت اميرالمؤمنان (ع) و روزهاى ماه مبارك رمضان و همه آنها براى ما الهام بخش است. امير مؤمنان (ع) به عنوان انسان كامل و امام مبين، الگوى همه بشريت در همه عصرها و نسل هاست. او باب علم پيامبر بزرگ الهى است؛ يعنى دروازه علم، دريچه معرفت، آستانه ورود به دنياى دانش و معرفت و نيكى ها، امام على (ع) است. مجموعه آموزش و پرورش بزرگترين، مؤثرترين، مهم ترين و عزيزترين مجموعه كشور است. همين امروز جامعه فرهنگيان ما، مؤمن ترين، انقلابى ترين و پاك ترين اقشار جامعه هستند. هيچ كارى با كار جامعه فرهنگى ما قابل مقايسه نيست. دولت با همه توان، خودش را در كنار و در خدمت جامعه فرهنگى مى داند. با مشكلات و مضايقى كه هست و همگان اطلاع دارند، دولت با همه توان در تلاش است كه بهترين فرصت و فضا را در حد امكان براى خدمتگزارى جامعه فرهنگى فراهم كند. من به جامعه فرهنگيان عرض مى كنم به فضل الهى اين تلاش ها ثمر خواهد داد و جهش ها و تحولات در راه است. خطاب به دانش آموزان عزيز عرض مى كنم كه قدر فرصت و دوران جوانى و نوجوانى را بدانيد. امروز شرايط براى شما مهياست و مسئوليت و مأموريت هاى بزرگ ملى و بين المللى در برابر شماست. بايد به سرعت راه كسب علم و معرفت و خودسازى را بپيماييد.
و اما به مسئولان آموزش و پرورش هم توصيه اى دارم؛ قدر جامعه فرهنگى را بدانيد. قدر خدمت و خدمتگزارى به بهترين هاى كشور و در بهترين عرصه ها را بدانيد. تلاش هاى خوبى را داريد انجام مى دهيد. همه اين تلاش ها بايد در متن جامعه فرهنگى همراه با جامعه فرهنگى و با كمك جامعه فرهنگى و مشاركت و نظارت آنها بيش از پيش گسترش پيدا كند. همه تلاش ها براى خدمت به معلم و كلاس در رابطه معلم و دانش آموز بايد متمركز شود ‎/ خوشبختانه جهت گيرى درست است اما بايد همه امكانات و توان ها را بسيج كنيم و دولت هم آماده است ‎/ ان شاءاللـه و به فضل الهى نخواهيم گذاشت امسال جامعه فرهنگيان ما با بعضى مشكلات مالى و بودجه اى و كسرى ها مواجه شود. از هر كجا كه لازم باشد، بتوانيم و قوانين اجازه دهد، اين كار را خواهيم كرد تا جامعه فرهنگيان ما با آسودگى خاطر بيشتر - ان شاءالله - در خدمت تعالى كشور باشند.
و اما پرسش امسال؛ طى سه سال سه پرسش مطرح شد. پرسش اول درباره عدالت ، پرسش دوم درباره مهرورزى و پرسش سوم درباره پيشرفت و تعالى همه جانبه كشور و امروز درباره «خدمتگزارى» است. بهتر از من مى دانيد كه بهترين انسان ها نزد خدا، نافع ترين آنها براى خلق خداست. سؤال كردند چه كسى بهترين انسان هاست. فرمودند: «خير الناس انفعهم للناس» يعنى بهترين مردم كسى است كه نافع تر و مفيدتر براى جامعه و مردم باشد. به تعبير خودمان كسى كه خدمتگزارتر باشد؛ يعنى همه زندگى و تمام عمر، توانايى و فرصتش را در اختيار خدمتگزارى به جامعه قرار دهد؛ خدمت علمى، خدمت فرهنگى، تربيتى، اقتصادى، فناورى، سياسى. خدمتگزارى به جامعه بالاترين جايگاه براى يك انسان نزد خداوند است كه البته از مؤمنان و متقيان بر مى آيد. سؤال اين است: «چه كنيم كه خدمتگزار خوبى باشيم. راه هاى خدمتگزارى چيست چگونه بايد خدمت كرد چه عواملى دست به دست هم بدهند كه روحيه خدمتگزارى درجامعه گسترش پيدا بكند فوايد و نتايج خدمتگزارى چيست تأثير خدمتگزارى روى فرد خدمتگزار چگونه است تأثيرخدمتگزارى روى محيط اجتماعى، روى منافع و مصالح يك ملت و در بسط فرهنگ مهرورزى و خدمتگزارى چيست وظيفه آموزش و پرورش در اين رابطه چيست وظيفه دولت و مسئولان، وظيفه رسانه ها و اصحاب فرهنگ و تبليغات در گسترش فرهنگ خدمتگزارى چيست آيا بدون روحيه خدمتگزارى در بين آحاد مردم، يك كشور و يك ملت مى تواند به قله هاى سعادت برسد آيا بدون روحيه خدمتگزارى، مشكلات جامعه برطرف مى شود آيا بدون روحيه خدمتگزارى فاصله ها و تبعيض ها و محروميت ها برطرف خواهد شد سؤال اين است كه چگونه خدمتگزار خوبى براى جامعه باشيم دانش آموزان چه مى توانند بكنند، چگونه مى توانند به كشور، ملت و خانواده شان خدمت كنند جامعه فرهنگى ما چه مى تواند بكند و همين طور بقيه اقشار »اميدوارم كه سال تحصيلى امسال سالى سرشار از نشاط، پيشرفت و شادمانى براى همه ملت ما بويژه جامعه فرهنگى و آموزش و پرورش ما باشد و از خداى متعال مى خواهم كه در اين شب هاى قدر زيباترين، كامل ترين و بهترين سرنوشت را براى جامعه فرهنگى ، ملت ما و همه بشريت رقم بزند و آن هم ان شاءالله ظهور مولاى هستى، نجات بخش همه بشريت، انسان كامل، مهدى موعود (عج) هست.
والسلام علكيم و الحمدللـه و بركاته
داوودى : در يك سال گذشته ۵ هزار مدرسه را نوسازى كرديم
معاون اول رئيس جمهور نيز در مراسم آغازين سال تحصيلى جديد گفت: با وجود رهبرى باتقوا و روشن ضمير و مردمى خالص و با ايمان و باغيرت، مطمئن هستيم كه خداوند تقديرى توأم با عزت و اقتدار و سربلندى و آزادگى، رشد، تعالى، پيشرفت و عدالت را براى ملت ما رقم خواهد زد.
دكتر پرويز داوودى افزود : مقام معظم رهبرى در ترسيم چشم انداز كشور ارتقا و اعتلاى علمى كشور، بومى كردن دانش و رسيدن به سطح اول علمى منطقه را با بهره گيرى از جنبش هاى نرم افزارى پيش بينى كرده اند. در برنامه پنجم توسعه نيز فصل مشخصى براى رسيدن به اهداف چشم انداز پيش بينى شده است. دولت نهم نيز بيشترين اهتمام خود را براى پيشرفت علوم و فناورى هاى برتر صرف كرده است. رهبر معظم انقلاب دهه آتى را دهه «پيشرفت و عدالت» ناميده اند، اين شما هستيد كه سكانداران دهه آتى كشور خواهيد بود، چون درست زمانى به بلوغ خواهيد رسيد كه بيشترين وزن حركت توسعه علمى و پيشرفت كشور بر دوش هاى شما خواهد بود. وى گفت: نظام تعليم و تربيت ما به ويژه آموزش و پرورش و مدرسه پس از خانواده بيشترين نقش را در تحقق پيشرفت و سازندگى ايفا مى كند. بر همين اساس همكاران فرهنگى ما در اين مجموعه با آگاهى از اين مسئوليت خطير در طى كردن اين راه مسئوليت تعيين كننده اى دارند. داوودى با اشاره به نقش خيرين مدرسه ساز گفت: از مهرماه گذشته تا مهر امسال ۵ هزار مدرسه با ۴۰ هزار كلاس براى يك ميليون نفر دانش آموز بطور كلى تخريب و نوسازى شد كه در اين ميان خيرين مدرسه ساز سهم 20 درصدى را ايفا كردند.
دولت براى حل مشكلات رفاهى معلمان لايحه مى دهد
معاون اول رئيس جمهور همچنين در جمع خبرنگاران با بيان اين كه مهمترين مشكل معلمان، مشكلات رفاهى است، گفت: براى رفع مشكلات رفاهى معلمان دولت بزودى لايحه اى رابه مجلس ارائه مى كند. داوودى درپاسخ به سؤالى مبنى بر توانايى آموزش و پرورش كشور نسبت به ساير كشورها گفت: اكنون در مقطعى قرار داريم كه جمهورى اسلامى ايران روز به روز بيشتر در دنيا مطرح مى شود. امروز نگاه هاى بسيارى به سمت كشور ماست و پيام هاى ما روزبه روز خريداران بيشترى پيدا مى كند و همين مسئله موجب سرگردانى نظام هاى سياسى مختلف دنيا شده است. البته براى ماندگارى اين پيام ها بايد به سوى دانش، فرهنگ و بالاخره محتواى والا حركت كنيم. داوودى تصريح كرد: تحرك نظام رسانه اى و اطلاعاتى دنيا نشان داده كه آنان به نوعى مجبور شده اند پيام هاى ايران را مطرح كنند، البته شايد اين مسئله موقتى باشد، اما به منظور ماندگارى پيام هاى كشورمان بايد به تقويت محتوا بپردازيم. بهترين مكان نيز براى تقويت محتواى پيام هاى ايران آموزش و پرورش است. وى ركن اصلى آموزش و پرورش را معلمان عنوان كرد و افزود مسائل بعدى فرع بر اين قضيه هستند. اكنون نيروى با تجربه و كارآمد در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد و تاكنون اگر سربازان ما در جبهه ها و عرصه هاى علمى شگفتى آفريده اند به خاطر وجود اين عزيزان بوده است.
برنامه هاى نو در سال تحصيلى جديد
وزير آموزش و پرورش نيز در مراسم آغازين سال تحصيلى جديد گفت : امروز در حالى به استقبال سال تحصيلى جديد مى رويم كه همه معلمان در سراسر كشور با ره توشه اى والا از ماه مبارك رمضان خود را آماده كرده اند تا در خدمت نظام تعليم و تربيت كشور و شكوفايى استعدادهاى ۱۴ ميليون دانش آموز باشند.
دكتر عليرضا على احمدى با بيان اين كه در سال تحصيلى جديد برنامه هاى نويى را در سال نوآورى و شكوفايى تجربه مى كنيم، گفت: امسال شيوه آموزش قرآن در پايه سوم ابتدايى مورد بازنگرى اساسى قرار گرفته و دانش آموزان با اجراى آن مى توانند روخوانى قرآن را بخوبى فراگرفته و با استمرار آن در پايه هاى بعدى زمينه بهره ورى از پيام وحى برايشان فراهم شود. ضمن آن كه شيوه ارزشيابى توصيفى در دوره ابتدايى نيز در بيش از يك سوم دبستان هاى كشور در سال تحصيلى جارى انجام خواهد شد. همچنين در سال تحصيلى جديد فعاليت هاى گسترده اى را براى تجهيز مدارس در پيش خواهيم داشت. وى با بيان اين كه كمبودها و نارسايى هايى هم كه در مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد به تدريج با همت مسئولان در دولت، مجلس، قوه قضائيه برطرف خواهد شد بنابراين سال تحصيلى جديد را با كمال آمادگى آغاز مى كنيم.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن