تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819947067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد: از تقابل با آمريكا استقبال نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: احمدي‌نژاد: از تقابل با آمريكا استقبال نمي‌كنيم


اعتماد ملي: محمود احمدي‌نژاد اعلا‌م كرد كه مردم جهان از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نگراني ندارند و اين آمريكا است كه از اين فعاليت‌ها نگران است. رئيس‌جمهور براي اثبات اين ادعا گفت: 117 كشور عضو جنبش عدم تعهد، 57 كشور عضو كنفرانس اسلا‌مي، كشورهاي عضو دي8 و بسياري از ملت‌ها از ما حمايت كرده‌اند. در واقع ملت‌ها طرفدار ما هستند و چند كشور از جمله آمريكا و چند تن از دوستانش هستند كه اين مطالب را مطرح مي‌كنند كه براي ما اينها مهم نيستند. احمدي‌نژاد اين اظهارات را در گفت‌وگو با راديو ان پي آر آمريكا مطرح كرد، ضمن اينكه در گفت‌وگو با روزنامه لس‌آنجلس‌تايمز نيز در ادعاي خبرنگار روزنامه مبني بر شباهت‌هاي بوش و احمدي‌نژاد از جمله اينكه هر دو معتقديد كه مامور خداوند هستيد، تاكيد كرد چنين ادعايي ندارد و اگر آقاي بوش چنين ادعايي دارند از خودش بپرسيد. ‌ قرار است سخنراني احمدي‌نژاد با فاصله‌اي كم از سخنراني جورج بوش در سومين روز سفر به نيويورك در صحن مجمع عمومي سازمان ملل انجام شود.

رئيس‌جمهور در دومين روز سفر خود به نيويورك كه به منظور شركت در شصت و سومين نشست مجمع عمومي سازمان ملل انجام شده است در گفت‌وگو با روزنامه لس‌آنجلس‌تايمز از دولت آمريكا خواست با ساير ملت‌ها با احترام برخورد كند و روابط احترام‌آميز و عادلا‌نه داشته باشد چرا كه ايران بر اساس چنين شرايطي علا‌قمند به برقراري روابط دوستانه با اين كشور خواهد بود.

خبرنگار اين روزنامه از احمدي‌نژاد در خصوص پيروزي ايران در تقابل با آمريكا پرسيد كه وي پاسخ داد: ما از تقابل استقبال نمي‌كنيم و معتقديم كه بايد با گفت‌وگو و احترام متقابل مسائل را حل كرد و در واقع رويكرد آمريكا كه مي‌خواهد مسائل را با تضاد و تقابل حل كند درست نيست. وي ادامه داد: دولت آقاي بوش نه‌فقط به ملت آمريكا بلكه به ملت‌هاي مختلف آسيب زد و اين سياست درستي نيست كه بخواهيم منطق زورگويي را در دنيا حاكم كنيم. ‌ احمدي‌نژاد متذكر شد: دولت بوش نه‌تنها در برابر ملت ايران بلكه در برابر ملت افغانستان، عراق و فلسطين نيز شكست خورد. خبرنگار لس‌آنجلس‌‌تايمز به احمدي‌نژاد گفت: آقاي اوباما قصد دارد با ايران مذاكره مستقيم انجام دهد ولي مك‌كين اين را قبول ندارد، شما ترجيح مي‌دهيد كدام‌يك از اينها روي كار بيايند؟ و چگونه مي‌‌توان فصل نويني را در روابط دو كشور ايجاد كرد؟ رئيس‌جمهور در پاسخ گفت: براي ما تفاوت نمي‌كند كه در آمريكا چه كسي روي كار بيايد. اين حق مردم آمريكاست كه دولت خود را انتخاب كنند. هر دولتي كه روي كار مي‌آيد بايد روش‌ها را تغيير دهد. احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: من قبلا‌ نيز گفتم كه حاضرم با هر يك از كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا در صحن سازمان ملل مناظره و گفت ‌وگو كنم چرا كه ما اهل گفت‌وگو، منطق و عدالت هستيم و دوست داريم بر اين اساس با همه تعامل كنيم و فكر مي‌كنيم اين به نفع ملت‌هاست. در ادامه خبرنگار لس‌‌آنجلس‌‌تايمز به احمدي‌نژاد گفت: اكنون اقتصاد ايران دچار مشكلا‌تي است و مردم ايران دچار مشكل تورم، بيكاري و فرار سرمايه هستند، نظر جنابعالي در اين ارتباط چيست؟ رئيس‌جمهور گفت: مشكلا‌تي كه شما گفتيد در همه‌جا و در آمريكا نيز وجود دارد و طبيعي است كه اقتصاد ما از تبعات اقتصاد جهاني نيز تاثير مي‌پذيرد. در شرق و غرب كشور دو جنگ در جريان است. كشور ايران سال‌هاست كه با ادعاهاي واهي تحت تحريم قرار گرفته است. همچنين طبيعي است كه وقتي قيمت‌هاي جهاني بالا‌ مي‌رود، ايران نيز آسيب مي‌بيند. ‌ رئيس‌جمهور با بيان اينكه دولت ايران تمام تلا‌ش خود را براي اصلا‌ح وضع اقتصادي مردم ايران انجام مي‌دهد، گفت: مسوول اقتصاد دولت است و ما در جهت اصلا‌ح وضع و رفع مشكلا‌ت تلا‌ش مي‌كنيم. رئيس‌جمهور تاكيد كرد: اقتصاد ايران با اقتصاد آمريكا متفاوت است. اقتصاد ايران درون‌گراست و مردم خودشان آن را اداره مي‌كنند و ما فقير آنچنان كه در آمريكا هست در ايران نداريم و آنها تحت پوشش نهادهاي حمايتي قرار دارند.

من به عنوان رئيس‌جمهور با مردم

در خيابان‌ها و دانشگاه ارتباط دارم

در ادامه خبرنگار لس‌آنجلس‌تايمز به احمدي‌نژاد گفت كه آمريكا به خاطر وجود زندان گوانتانامو از سوي مردم آمريكا و ديگر كشورها تحت فشار است و گفته مي‌شود كه در ايران نيز تعدادي از فعالا‌ن سياسي و اساتيد دانشگاه تحت فشار هستند. احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: اين حرف‌هاي صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها است. اينها در ايران واقعيت ندارد. در ايران آزادي و قانون حاكم است و آيين دادرسي قوه‌قضاييه ما از مترقي‌ترين آيين دادرسي‌ها است. به نحوي كه يك نفر مي‌تواند بيش از 5 بار درخواست فرجام‌خواهي كند. خبرنگار لس‌آنجلس‌‌تايمز گفت: يعني در ايران كسي تحت فشار نيست و در زندان نيست؟ رئيس‌جمهور در پاسخ گفت: اگر كسي جرمي مرتكب شود در دادگاه علني با حضور وكيل به جرمش رسيدگي و طبق قانون عمل مي‌شود. وي گفت: 98 درصد مردم طرفدار نظام ما هستند و ما نيازي به اين كارها نداريم. هر سال چندين راهپيمايي ده‌ها ميليوني به نفع نظام برگزار مي‌شود. مردم ما به صورت خودجوش در اين راهپيمايي‌ها و مراسم‌ها شركت مي‌كنند. روابط دولت ايران با مردم صميمانه است و من به عنوان رئيس‌جمهور با مردم در خيابان‌ها و دانشگاه ارتباط دارم. رئيس‌جمهور همچنين در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اتمام دوران رياست‌جمهوري جورج بوش آيا دلتان براي او تنگ مي‌شود يا نه؟ گفت: دل ما براي همه مي‌سوزد. از اينكه كسي كار زشتي بكند ناراحت مي‌شويم. وي فرصت‌هايي را كه براي خدمت به مردم آمريكا داشت از دست داد و عليه ديگر ملت‌ها كار كرد در صورتي كه مي‌توانست از اين فرصت‌ها به نحو احسن به نفع مردم خود استفاده كند و كارها را به خوبي پيش ببرد. ‌

اكنون نوبت دولت آمريكا است ‌

وي در پاسخ به اين سوال كه تاكنون شما به عنوان رئيس‌جمهور چه اقداماتي در اين ارتباط انجام داده‌ايد و چه قدم‌هايي برداشته‌ايد گفت: من در اين ارتباط قدم‌هايي برداشته‌ام. من نامه براي بوش نوشتم و اعلا‌م آمادگي كردم كه در سازمان ملل با وي گفت‌وگو كنم. ما در قضيه عراق به تقاضاي دولت آمريكا در مورد عراق پاسخ مثبت داديم و با آنها مذاكره كرديم و در واقع هر كاري كه مي‌شده ما انجام داده‌ايم، اكنون نوبت دولت آمريكا است. رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه آيا شما ضمانتي مي‌توانيد بدهيد كه مردم جهان در مورد فعاليت‌هاي هسته‌اي شما نگراني نداشته باشند، گفت: مردم جهان در مورد فعاليت‌‌هاي صلح‌‌آميز هسته‌اي ما نگراني ندارند، اين دولت آمريكا است كه نگران است.

انتخابات ايران جزو آزادترين انتخاباتها است ‌

رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه چرا در ايران در قضيه‌انتخاباتها برخي از افراد ردصلا‌حيت مي‌شوند،گفت: من فكر مي‌كنم كه انتخابات ايران جزو آزادترين انتخابات‌ها است و حداقل 100 برابر آمريكا در ايران آزادي وجود دارد. ما به مردم اعتماد داريم و انتخابات در كشور ما آزاد است و فكر مي‌كنيم در آمريكا است كه محدوديت وجود دارد. ما در ايران قانون داريم و طبق قانون هر كسي كه ويژگي رياست‌جمهوري را داشته باشد مي‌تواند كانديدا شود. ‌ احمدي‌نژاد گفت: نشانه اعتماد مردم، خود من هستم كه جلوي شما نشسته‌ام. من عضو هيچ حزبي نبودم و فقط يك استاد دانشگاه بودم و در واقع يك كانديداي مستقل بودم و دانشگاهيان طرفدار من بودند. هفت نفر ديگر نيز كانديدا بودند و از احزاب گوناگون در اين رقابت حضور داشتند و افراد مستقل نيز حضور داشتند و رقابت صورت گرفت. من خود يك كانديداي مستقل بودم، عضو هيچ حزبي نبودم، دانشگاهيان طرفدار من بودند و من راي آوردم و رئيس‌جمهور شدم.

ملت ايران ملتي آزاد است ‌

اين خبرنگار به احمدي‌نژاد گفت: افرادي كه به داخل ايران سفر مي‌كنند مي‌گويند كه در مردم ايران تغييراتي ايجاد شده و مردم ايران كتاب مي خوانند، موسيقي گوش ميكنندو تلويزيون غربي مي‌بينند و در واقع از سياست جدا شده‌اند و رابطه دولت و ملت قوي نيست. رئيس‌جمهور پاسخ داد: من كسي هستم كه تقريبا تمام وقت با بدنه‌مردم ايران در تماس هستم و با همه ارتباط دارم. ملت ايران ملتي آزاد است، راحت انتخاب مي‌كند و محدوديتي ندارد و اينكه شما مي‌گوييد در ايران اتفاق جديدي رخ داده همان اشتباهي است كه دولت آمريكا نيز مي‌كند. شما مي‌توانيد مردم را در سه ماه آينده در راهپيمايي 22 بهمن و 9-8 ماه آينده در انتخابات رياست‌جمهوري ببينيد. خبرنگار به احمدي‌نژاد گفت: آيا شما به موسيقي غربي گوش مي‌دهيد يا تلويزيون غربي مي‌بينيد؟ رئيس‌جمهور گفت: من هم مثل بقيه‌مردم هستم، اينها مهم نيست. ملت ايران خود را محدود و محروم نمي‌كند بلكه از همه چيز به نحو احسن استفاده مي‌كند. در كنار آن ملت ايران از حقوق خود دفاع مي‌كند و اجازه نمي‌دهد كسي به حق آن تجاوز كند. رئيس‌جمهور ايران تاكيد كرد مانند بقيه مردم ايران به موسيقي‌هاي غربي گوش مي‌كند و آن را نشانه آزادي در ايران دانست. احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه ، تصريح كرد:

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن