تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813054262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1 ( صفحه اول )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 1 ( صفحه اول )
زنگ نماز در مدارس خراسان رضوي نواخته شد

در اولين روز بازگشايي مدارس، زنگ نماز در مدارس استان خراسان رضوي نواخته شد.
غلامحسين افسري، رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي در مراسم نواختن زنگ نماز در مدرسه راهنمايي دخترانه شاهد 10 مشهد گفت: به اعتقاد من نماز راه آزادي و كمال انسان است و اگر بتوانيم نماز را درست اقامه كنيم در حقيقت آزادي خود را رقم زديم و انسان آزاد است كه مي تواند كامل باشد و چنين انساني است كه در قيد هيچ كس و هيچ چيز نيست.
وي ادامه داد: ما نماز را با «ا... اكبر» شروع مي كنيم يعني خدا بزرگتر است كه يك فضاي حركت، پويايي، جنبش و زايشي بي نهايت را در جلوي ما مي گذارد و در واقع اقامه نماز يعني جهت دهي براي رسيدن به كمال و راهي كه محدوديت ندارد. به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اهميت آزادي انسان تصريح كرد: «اياك نعبد و اياك نستعين» شعار آزادي ماست و انسان نمازگزار است كه برده مقام و فريب كاري دنيا نمي شود و به نظر من هيچ مكتبي مانند اسلام تعريف مناسبي از آزادي ندارد و همه تعاريفي كه از آزادي وجود دارد، محدود به دنيا و ماديت است در حالي كه از نظر اسلام انسان آزاد، انساني است كه فقط بنده خدا باشد و لاغير و اين آزادي هم از درون است و هم از برون، هم در محيط زندگي است و هم در رهايي از هواهاي نفساني.
افسري نماز را راز رحمت و محبت بين مؤمنان دانست و اضافه كرد: انسان نمازگزار به حريم ديگران تجاوز نمي كند، از فحشا و منكرات دوري مي كند و اين محيطي است كه انسان در آن رشد مي كند و اگر قرار است كشور توسعه پيدا كند، راهش اقامه درست نماز است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي با گراميداشت ياد معلم و مربي بزرگ اسلام و انقلاب شكوهمند اسلامي حضرت امام خميني(ره) و شهداي گرانقدر اسلام و تسليت شهادت مولاي متقيان افزود: از خداوند متعال عاجزانه مسألت داريم كه پاسداري از ارزشهاي انقلاب و امام را تحت رهبري حكيمانه آيةا... خامنه اي براي همگي ما فراهم كند.

انتقاد استاندار : تاكنون در خراسان شمالي كمتر به مقوله فرهنگ پرداخته شده است

بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي در ديدار با اعضاي انجمن كتابخانه هاي عمومي استان گفت: متأسفانه تمام شاخصهاي پيشرفت و توسعه، پروژه هاي عمراني قلمداد شده و كمتر به مقوله فرهنگ پرداخته شده است، لذا با اختصاص اعتبار ويژه و تجهيز كتابخانه ها، الزام پيوست فرهنگي براي تمام پروژه هاي عمراني را در دستور كار داريم.جهانبخش اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبي در زمينه سرانه كتابخانه ها و ظرفيت آنها شده است، اما بايد تمام دستگاه هاي اجرايي هماهنگيهاي لازم را براي اختصاص بودجه فرهنگي داشته باشند.وي اذعان داشت: براي اشاعه فرهنگ كتابخواني بايد از سنين كودكي بويژه نهاد مدرسه اقدام نماييم، زيرا بيشترين ميزان يادگيري كودكان بين 3 تا 8 سالگي است.سيد عبدا... ارجاعي مدير كل كتابخانه هاي استان نيز بيان داشت: ساخت كتابخانه را در تمام شهرستانهاي استان در دست اقدام داريم و كتابخانه مركزي استان نيز در بجنورد پيشرفت فيزيكي قابل ملاحظه اي را دارد و اميدواريم در آينده نزديك به بهره برداري برسد.وي تصريح كرد: بيش از 400 ميليون ريال اعتبار براي تجهيزات كتابخانه ها و خريد كتاب از سوي استانداري خراسان شمالي اختصاص يافته كه در حال انجام است.

510 كانون هلال احمر در مدارس مشهد تشكيل مي شود

رئيس جمعيت هلال احمر مشهد از تشكيل 510 كانون هلال احمر همزمان با آغاز سال تحصيلي در مدارس اين كلان شهر خبرداد.حجة الاسلام سيد مهدي ابراهيمي افزود: اين ميزان در مقايسه با سال گذشته افزايش نخواهد داشت.وي بيان كرد: پيش بيني مي شود 24 هزار دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصيلي به عضويت اين كانونها در مي آيند.وي اظهار داشت: دانش آموزان در اين كانونها با همكاري جمعيت هلال احمر آموزشهاي امداد و نجات و كمكهاي اوليه را در سطوح مقدماتي و طرح طاها فرا مي گيرند.رئيس جمعيت هلال احمر مشهد گفت: همچنين در 11 مركز دانشگاهي كانونهاي دانشجويي تشكيل شده كه به زودي مجهز خواهد شد.وي افزود: در بخشهاي كارگري و كارخانه ها نيز كانون هلال احمر در حال شكل گيري است.ابراهيمي به امور جوانان هلال احمر مشهد اشاره كرد و گفت: هم اينك 13 هزار نفر در مشهد عضو جوانان و داوطلبان هستند.حجة الاسلام ابراهيمي با اشاره به اينكه هلال احمر حلقه اتصال بين نيازمند و توانمند مي باشد، افزود: هلال احمر مشهد در بخش امداد و نجات در خراسان رضوي موفق عمل كرده است.رئيس جمعيت هلال احمر مشهد از سازماندهي تيمهاي درمان اضطراري در مشهد خبرداد و افزود: اين تيمها در زمان بحران به ياري مصدومان و آسيب ديدگان مي شتابند.

براي اولين بار در حرم مطهر رضوي؛ دفتر پاسخگويي به سؤالهاي اعتقادي افتتاح شد

خراسان امروز: رئيس اداره پاسخگويي به سؤالهاي ديني و اطلاع رساني آستان قدس رضوي از افتتاح دفتر پاسخ گويي به سؤالهاي اعتقادي و شبهات ديني براي اولين بار در حرم مطهر رضوي خبر داد.
عزيزي، رئيس اداره پاسخ گويي به سؤالهاي ديني و اطلاع رساني آستان قدس رضوي از افتتاح اين دفتر در واحد مشاوره ديني در ماه مبارك رمضان در مدرسه پريزاد حرم مطهر رضوي خبر داد.
وي در خصوص هدف از تأسيس اين دفتر گفت: با توجه به اينكه يكي از اهداف مهم و اساسي اداره پاسخ گويي به سوالهاي ديني و اطلاع رساني، پاسخ گويي به سؤالهاي اعتقادي و كلامي و شبهات ديني زائران و مجاوران در زمينه هاي عمومي و تخصصي است، خلاء دفتري مستقل كه به صورت كاملاً تخصصي اين نياز را پوشش دهد بسيار ملموس بود.
وي ادامه داد: بنابراين واحد مشاوره ديني كه مسؤوليت پاسخگويي به نيازهاي اخلاقي، تربيتي و اعتقادي زائران را به صورت فردي و گروهي عهده دار است، تصميم به تأسيس اين دفتر گرفت.
عزيزي مهمترين موضوعهاي مطروحه در اين دفتر را دين شناسي عمومي، علوم قرآن و حديث، فلسفه و كلام، اديان و عرفان، فرق و مذاهب، تاريخ و سيره انبيا و ائمه اطهار(ع) و شخصيت شناسي و منبع شناسي علمي برشمرد.

اطعام 15 هزار نفر توسط كميته امداد نيشابور

درود- خبرنگار قدس: سرپرست كميته امداد امام(ره) نيشابور گفت: با توجه به گستردگي كميته امداد، هر روز چتر حمايتي اين نهاد انقلابي بزرگتر شده است.
«نظري» افزود: از ابتداي ماه مبارك رمضان 15 هزار نفر از افراد نيازمند با پهن كردن سفره غذا، اطعام شده اند.
وي گفت: همچنين حدود 5 هزار غذاي گرم بين افراد تحت پوشش كميته امداد توزيع شده و اين روند تا پايان ماه ادامه دارد.سرپرست كميته امداد نيشابور افزود: به منظور حمايت از نيازمندان در روستاهاي اين شهرستان هزار بسته مواد غذايي در سطح روستاها توزيع شده و تا پايان ماه مبارك رمضان در تمام روستاها اين كار دنبال مي شود.
وي توجه به هفته اكرام توسط افرادي كه تمكن مالي دارند را متذكر شد و افزود: افراد توانمند فرصت را مغتنم شمرده و به پايگاه هاي اين نهاد مراجعه كنند و با پرداخت مبلغ 100 هزار ريال سرپرستي يك يتيم را بر عهده بگيرند.
وي گفت: افراد خيري در سطح شهرستان داريم كه با پرداخت وجه نقد، سرپرستي 150 يتيم را بر عهده گرفته اند.

افزايش 100 درصدي مراجعان به كتابخانه عمومي خليل آباد

خليل آباد- خبرنگار قدس: سرپرست كتابخانه هاي عمومي شهرستان خليل آباد طي گفتگويي از افزايش صد درصدي مراجعان به كتابخانه عمومي بحرالعلوم خليل آباد خبرداد.مهدي اوليايي با بيان اين مطلب كه ارائه آمار مبتني بر واقعيات يكي از معيارهاي مهم سنجش فعاليتهاي كتابخانه هاي عمومي محسوب مي گردد، اعضاي فعال كتابخانه در سال گذشته را در پايان شهريور 700 نفر و در سال جاري 1310 نفر اعلام كرد.
وي افزود: اين تعداد 95 درصد رشد داشته است. اوليايي با اشاره به اينكه تعداد مراجعان به كتابخانه عمومي در سال گذشته 15 هزار و 100 نفر بوده، اين ميزان را در سال جاري 29 هزار و 800 نفر اعلام كرد و اضافه نمود كه تعداد كتابهاي امانتي نيز از يازده هزار كتاب سال گذشته به 18 هزار مورد در سال جاري رسيده كه از 65 درصد رشد برخوردار بوده است.

يك مسؤول خبر داد؛ 303 پايگاه ثابت و سيار جشن عاطفه ها در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي در جمع خبرنگاران گفت: در مراسم جشن عاطفه ها در سال جاري 303 پايگاه ثابت و سيار و مدارس در سطح استان هداياي مردمي را براي دانش آموزان نيازمند جمع آوري مي كنند كه از اين تعداد 247 پايگاه در مدارس برخوردار برپا خواهد شد.
وي افزود: 52 پايگاه ثابت و 6 پايگاه سيار نيز در سطح شهرستانهاي استان هداياي مردمي را جمع آوري مي كنند.
وي گفت: در خراسان شمالي 11 هزار دانش آموز از جمعيت 180 هزار نفري دانش آموزان تحت پوشش نهاد امداد هستند و هزار دانشجو نيز مورد حمايت امداد استان قرار دارند.
وي شعار امسال جشن نيكوكاري را «همه كودكان ايران را فرزندان خود بدانيم» اعلام كرد.
وي اظهارداشت: در شهرستان بجنورد نيز 10 پايگاه ثابت و يك پايگاه سيار و 40 مدرسه در نظر گرفته شده است كه پايگاه اصلي استان در ميدان شهيد و با حضور امام جمعه، استاندار و ديگر مسؤولان افتتاح مي شود.

جعفري : صيانت از استقلال فرهنگي مهمترين وظيفه دستگاههاي فرهنگي است

خراسان امروز: مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: صيانت و پاسداري از استقلال فرهنگي مهمترين وظيفه اي است كه در دستگاههاي فرهنگي نهادينه شده است.
سيدجواد جعفري در جلسه دبيران گروه علمي مشورتي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: صيانت و پاسداري از استقلال فرهنگي مهمترين وظيفه اي است كه در دستگاههاي فرهنگي نهادينه شده و دستگاهها در راستاي آن فعاليت مي كنند. وي با بيان اينكه بسيج در هر عرصه اي كه حضور يافته پيروز بوده، گفت: نيروي مقاومت بسيج در دوره اي كه در جهت دفاع از ارزشها و كيان انقلاب اسلامي گام برداشته موفق بوده و امروز كه در حفاظت و صيانت از فرهنگ حركت مي كند موفق عمل خواهد كرد.
دبير شوراي فرهنگ عمومي خراسان رضوي گفت: يكي از ابزارهاي مصونيت جامعه از ناهنجاريها، عفاف و حجاب است كه چشمان بيدار و تلاشگر بسيج از مدافعان آن در جامعه است.

«روايت نانوشته» در تربت حيدريه

خراسان امروز: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تربت حيدريه گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس نمايش «روايت نانوشته» تا 12 مهرماه به كارگرداني هادي شيباني اجرا خواهد شد.
محمدرضا پورعباسي با بيان اين مطلب اظهار داشت: همين نمايش «نقار» از سوم تا ششم مهرماه همزمان با اين ايام به كارگرداني محمد حسن زاده در تالار انديشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اجرا خواهد داشت.
وي در ادامه افزود: برپايي شب شعر دفاع مقدس با همكاري پادگان قائم تربت حيدريه و كانون فرهنگي و هنري مساجد از ديگر برنامه هاي دفاع مقدس است.

650 هيأت مذهبي در خراسان شمالي داراي كد هستند

بجنورد - خبرنگار قدس: مسؤول تشكلهاي ديني اداره كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: 650 هيأت مذهبي در خراسان شمالي داراي كد هستند.حجة الاسلام هدايتي اظهار داشت : اين هيأتها در شهرستانهاي بجنورد، فاروج، اسفراين، شيروان، جاجرم و مانه و سملقان فعاليت دارند كه در مراسم مذهبي از حضور و نمودي چشمگير برخوردارند.گفتني است، در 80 درصد هيأتهاي مذهبي اين استان روحانيون حضور دارند در حالي كه در سنوات گذشته اين ميزان تنها 15 درصد بود.

برنامه راهپيمايي روز قدس در مشهد

خراسان امروز: معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي در اطلاعيه اي برنامه راهپيمايي روز قدس در مشهد را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: همزمان با آخرين جمعه ماه مبارك رمضان و به منظور ارج نهادن به فرمان معمار كبير انقلاب حضرت امام خميني (ره)، مردم شهيد پرور و هميشه در صحنه استان خراسان رضوي حضوري پرشكوه در راهپيمايي روز قدس خواهند داشت.
اين اطلاعيه مي افزايد: راهپيمايي روز جهاني قدس از ساعت 8/30 روز جمعه پنجم مهرماه از محل ميدان 15 خرداد مشهد به سمت حرم مطهر حضرت رضا(ع) آغاز خواهد شد.
گفتني است، در اين اطلاعيه از عموم مردم خراسان رضوي و كليه نهادها و سازمانها براي حضور پرشكوه در اين راهپيمايي عظيم دعوت به عمل آمده است.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن