تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813060421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد «ضرغامي» از نامه رئيس شوراي نظارت; بزنگاه زير سايه سانسور


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: انتقاد «ضرغامي» از نامه رئيس شوراي نظارت; بزنگاه زير سايه سانسور
فرهنگ و هنر-نشست نقد و بررسي مجموعه «بزنگاه» كه قرار بود با حضور «سروش صحت;» نويسنده، «ايرج محمدي;» تهيه كننده، «امير قادري;» منتقد و «كميل قيدرلو;» عضو شوراي نظارت بر صداوسيما در فرهنگسراي رسانه برگزار شود كه بنا بر تشخيص عوامل سازنده اين سريال، «سروش صحت» و «ايرج محمدي» نيامدند و قرار خود را با اصحاب رسانه به بعد از عيدفطر و پايان اين سريال موكول كردند و «امير قادري» هم در نيمه هاي جلسه به جمع حاضران پيوست. اجراي اين نشست نيز به عهده «درستكار» مجري برنامه هايي چون «تهران20» و «اين شب ها» بود. وي در ابتدا توضيح داد كه چرا عوامل اين سريال نيامده اند و از حاضران خواست اگر تمايل دارند، جلسه لغو شود اما بنا بر تصميم برگزاركنندگان، نشست با حضور قيدرلو، امامي; كارشناس رسانه و امير قادري برگزار شد.
«بزنگاه» با اين همه تخلف حق پخش ندارد
در ابتدا «كميل قيدرلو»; كارشناس و مديريت نظارت بر شوراي نظارت بر صداوسيما بعد از يك سري توضيحات درباره وظيفه شورا، گفت: يكي از موضوعاتي كه شورا به آن مي پردازد، برنامه هاي جذاب صدا وسيماست كه آنها را آسيب شناسي كرده و نقاط ضعف و قوت آنها را بررسي كند. الان هم مسئله سريال «بزنگاه» از آن دست مباحثي است كه بايد مورد بررسي قرار گيرد. در اين مجموعه آنقدر حد شكني صورت گرفته كه در واقع آنها هر كاري كه دلشان خواسته انجام دادند. وي افزود: «بزنگاه» با اين حجم تخلف حق پخش در بهترين ساعت زماني آنتن را ندارد. شبكه سه علاوه بر تخلف در محتواي اين سريال درباره زمان پخش آن هم تخلف كرده است. شما در نظر بگيريد بر اساس ضوابطي كه وجود دارد، نبايد بعد از برنامه هايي مذهبي، آگهي هاي بازرگاني پخش شود. ولي شبكه3 الان بعد از سخنراني آيت ا... مكارم شيرازي، بلافاصله آگهي هاي بازرگاني و بعد «بزنگاه» را پخش مي كند. قيدرلو تصريح كرد: مجموعه هاي طنز اينچنيني كه قرار است در ماه رمضان هم پخش شوند، بايد مدت ها بروي متن آنها كار شود نه اينكه چند روز مانده به پخش، تصميم بگيريم يك سريال طنز براي ماه رمضان توليد كنيم! متن «بزنگاه» اگر پيش از زمان توليد نگارش مي شد، الان اين اتفاق رخ نمي داد و نكات منفي آن پيش از پخش مشخص مي شد.
تلويزيون صاحب مشخصي ندارد
درستكار; مجري برنامه هم در ادامه صحبت هاي قيدرلو، گفت: اين سريال تاثيرهاي منفي خود را بروي مخاطب مي گذارد. بچه خود من هم از اين مجموعه چيزهاي مختلفي ياد گرفته كه اصلا متناسب با سن و سالش نيست. متاسفانه مدتي است در تلويزيون داد و فرياد باب شده و هيچكس هم جوابگو نيست. وي افزود: معلوم نيست صاحب صدا و سيما و برنامه هاي آن كيست؟ با مديران صدا و سيما صحبت مي كني، آنها هم از اين وضع ناراضي هستند، با اعضاي شوراي نظارت صحبت مي كني، آنها هم انتقاد دارند، پس مشكل بايد توسط چه كسي حل شود. به نوشته برنانيوز; اين مجري برنامه هاي اجتماعي تلويزيون در ادامه اظهار كرد: متاسفانه عليرغم ارادتي كه به شخص آقاي پورمحمدي; مدير شبكه3 دارم اما بايد بگويم ايشان به هر شبكه اي كه مي رود، مسئول ترويج رفتار كوچه و خيابان در برنامه هاي آن شبكه است.
نامه محرمانه «ضرغامي» به «مظفر»
در همين راستا و بعد از بالا گرفتن جريان انتقادات و اعتراضات عليه مجموعه هاي تلويزيوني مناسبتي صدا وسيما، شنيده ها حاكي است «عزت ا...ضرغامي» در نامه اي مفصل و محرمانه به «مظفر» از او و نامه نگاري رسانه اي اش انتقاد كرده است. «ضرغامي» در اين نامه محرمانه خطاب به «مظفر» تصريح كرده; رسانه اي شدن نارضايتي شوراي نظارت بر صدا و سيما از يك مجموعه طنز تلويزيوني اقدام درستي نبوده و اين در حاليست كه مي شد در فضايي تعاملي مشكلات بوجود آمده در اين مجموعه تلويزيوني را حل كرد. به نوشته فردانيوز; رئيس سازمان صدا و سيما در اين نامه محرمانه بطور ضمني خاطر نشان كرده كه شوراي نظارت بر صدا و سيما نمي بايد رويه اي را در پيش بگيرد كه تذكرات بعدي اين شورا علي السويه تلقي شود بلكه بايد روند تعامل به گونه اي رقم بخورد كه مسائل بدون حاشيه حل و فصل شود. در همين حال، «ضرغامي» طي چند روز گذشته در نشستي با مديران شبكه هاي چندگانه تلويزيوني با تذكر جدي نسبت به پخش برخي برنامه ها خواستار توجه بيشتر مديران اين سازمان در خصوص توليدات و برنامه هاي آماده پخش در ماه مبارك رمضان شده است. همچنين گفته مي شود در پي اعتراضات محافل مختلف نسبت به پخش يك مجموعه طنز(بزنگاه)، مسئولان صدا و سيما به حذف بخش هائي از سريال «بزنگاه» بخصوص ديالوگ هاي بازيگر نقش «نادر» در اين مجموعه طنز مبادرت كردند.
دهن كجي به نمايندگان سه قوه
از سويي ديگر، «محمدتقي رهبر» نماينده اصفهان در مجلس نيز با تاكيد بر اينكه شوراي نظارت بر صداوسيما تنها يك شوراي پيشنهاد دهنده نيست، گفت: حكم اين شورا مبني بر تعدي «بزنگاه» از خطوط قرمز بايد صراحتا اجرا شود و ادامه آن دهن كجي به نمايندگان سه قوه است. وي با انتقاد از اجرايي نشدن دستور شوراي نظارت بر صدا و سيما مبني بر توقف پخش سريال «بزنگاه» از شبكه سوم سيما اظهار داشت: بايد حكم شورايي كه متشكل از نمايندگان سه قوه مقننه، مجريه و قضاييه است، حكمي نافذ و برنده باشد. وي افزود: اجرايي نشدن اين حكم توسط صدا و سيما اهانت و دهن كجي به نمايندگان سه قوه است كه بروز چنين مسائلي، احكام، موجوديت و كارآيي اين شورا را به مخاطره مي اندازد.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن