تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820967239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تازه ها
بوش با مخالفان كشورها ملاقات مي كند!
كاخ سفيد اعلام كرد جورج بوش رئيس جمهور آمريكا در حاشيه فعاليتهاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد با مخالفان نظامهاي حاكم بر روسيه چين ونزوئلا و كره شمالي و چند كشور ديگر ملاقات خواهد كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه سخنگوي كاخ سفيد گفت بوش و همسرش لورا در مراسم ناهار با شماري از مخالفان سياسي ملاقات و با آنها درباره نحوه پيشرفت در موضوع آزاديها و حفظ حقوق و شرافت همگان گفتگو خواهند كرد. وي افزود : از جمله دعوت شدگان به اين مراسم ناهار مي توان از گري كاسپارف قهرمان سابق شطرنج جهان و رهبر گروه مخالف روسيه لودي گياري فرستاده ويژه دالايي لاما و همچنين عمر پرنيت هرناندز روزنامه نگار مخالف كوبايي نام برد.
حكم بازداشت قرضاوي در قطر صادر شد
درپي شكايت گروهي از فعالان و وكيلان شيعه از يوسف قرضاوي دادگاه قانوني دوحه پايتخت قطر حكم بازداشت او را صادر كرد. به گزارش خبرگزاري مهر گروهي از فعالان و وكلاي شيعه كيفرخواستي عليه يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان به دادگاه قانوني دوحه پايتخت قطر ارائه كردند. آنها اعلام كردند كه قرضاوي شعله هاي فتنه ميان سنيان و شيعيان را برانگيخته است . اين گروه از فعالان حقوقي به رياست « امين طاهر بديوي » از عربستان اين كيفرخواست را به دادگاه قطر ارائه كردند كه طي آن خواستار مجازات قرضاوي لغو تابعيت قطري و اخراج او از قطر شدند . در حالي كه دادگاه از شيخ يوسف قرضاوي به علت سن زياد او (81 سال ) عذرخواهي كرد حكم بازداشت او را نيز صادر كرد. اين گروه نامه اي نيز به شيخ حمد آل ثاني امير قطر ارسال و اعتراض خود را به شيخ يوسف قرضاوي اعلام كردند كه او از روي تعمد ميان مسلمانان فتنه انگيزي مي كند چهره نادرستي از اسلام ارائه مي دهد به مسلمانان و مذاهب آنها تعرض مي كند. از اين رو خواستار طرد قرضاوي و باطل كردن تابعيت او شدند. سخنان يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان از سوي مراجع شيعيان جهان انتقادهاي وسيعي در بر داشت كه شيخ محمد حسين فضل الله از مراجع تقليد شيعيان لبنان و آيت الله محمدعلي تسخيري دبيركل مجمع بين المللي تقريب مذاهب اسلامي از طليعه داران اين انتقادها بوده اند. قرضاوي طي گفتگو با روزنامه مصري « المصري اليوم » شيعيان را بدعت گر ناميد و مدعي تلاش آنها براي گسترش تشيع در بين اهل تسنن با توسل به منابع مالي و نيروهاي تبليغي شد.
آيا راه احمدي نژاد و جناح اصولگرا كاملا جدا مي شود
روزنامه كارگزاران اعلام كرد كه در روزهاي اخير حاميان دولت رسما بي نيازي خود را از حمايت احزاب و گروه هاي اصولگرا در انتخابات آتي رياست جمهوري اعلام كرده اند. ظاهرا يكي از مشاوران انتخاباتي آقاي احمدي نژاد با اعلام قطعي بودن نامزدي وي در انتخابات رياست جمهوري سال آينده به اصولگرايان اعلام كرده كه احمدي نژاد نيازي به حمايت احزاب و گروه اصولگرا ندارد و به همين دليل هم حاضر به فعاليت در چارچوب مكانيسم هاي پيشنهادي آنها براي تعيين كانديداي واحد نخواهد بود. با اين وصف به نظر مي رسد كه طي ماه هاي آينده راه آقاي احمدي نژاد و حاميان وي بيشتر از هر زمان ديگري از راه جريان هاي اصلي و ريشه دار اصولگرا جدا خواهد شد.
حمله به سفارت ايران در لندن
سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن در آستانه روز جهاني قدس و سخنراني رئيس جمهوري كشورمان در مجمع عمومي سازمان ملل متحد مورد حمله قرار گرفت كه به آتش سوزي بخشي از در ورودي ساختمان آن انجاميد. ساختمان سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن دوشنبه شب به دست افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت كه به آتش سوزي درب ورودي ساختمان منجر شد. پايگاه خبري شبكه چهارم تلويزيون انگيس نيز گزارش داد اسكاتلند يارد (پليس انگليس ) تحقيقات در باره اين حمله عمدي منجر به آتش سوزي را كه عليه سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن انجام شد آغاز كرده است . اين گزارش حاكي است در پي وقوع اين حمله و آتش سوزي در ورودي سفارتخانه نيروهاي پليس لندن حدود ساعت 20 45 به وقت محلي به سفارت جمهوري اسلامي ايران فراخوانده شدند. اسكاتلند يارد اعلام كرده است هيچ كس در اين آتش سوزي مجروح نشده اما در ساختمان سفارت ايران پس از آتش گرفتن خسارت جزئي ديده است . ساختمان سفارت ايران درلندن در خيابان نايتزبريج در مركز لندن قرار دارد. گفته مي شود به احتمال زياد يك بمب آتش زا (كوكتل مولوتف ) و يا وسيله اي شبيه آن عامل وقوع اين آتش سوزي بوده است . كارآگاهان اسكاتلند يارد متعهد شده اند تصاوير دوربين هاي مداربسته منطقه را براي پيدا كردن سرنخ هاي حادثه مورد بررسي قرار دهند. سفارت جمهوري اسلامي ايران در انگليس پيش از اين نيز بارها از سوي عوامل مزدور و عناصر وابسته به گروهك هاي تروريستي هدف حملات پراكنده قرار گرفته بود.
هاشمي ثمره به نيويورك رفت
مشاور ارشد رئيس جمهور كه پس از عزيمت احمدي نژاد به نيويورك براي وي رواديد صادر شده بود ديروز به نيويورك رفت . دولت آمريكا كه بر خلاف مقررات بين المللي از صدور رواديد براي مجتبي هاشمي ثمره مشاور ارشد رئيس جمهور ممانعت به عمل آورده بود بعد از دو روز تاخير رواديد وي را صادر كرد. بنابراين گزارش مشاور ارشد رئيس جمهور بامداد ديروز پس از صدور رواديد عازم ژنو شد تا از اين طريق به سمت نيويورك حركت كند.
يك نويسنده آمريكايي : دولت بوش با سياستهاي اقتصادي اش به فاشيسم اقتصادي روي آورده است
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره « جيمز اسكرلاك » نويسنده و مستندساز آمريكايي تاكيد كرد دولت آمريكا با تصويب طرح اقتصادي هفتصد ميليارد دلاري از خط دورويي عبور كرده و در واقع به يك فاشيسم اقتصادي رسيده است زيرا اختيارات بسيار زيادي به وزير خزانه داري داده مي شود اختياراتي كه به وي داده مي شود بدون نظارت است و وي مي تواند صدها ميليارد دلار را در كنترل خود داشته باشد. اين دارايي ها فقط در داخل آمريكا نيست بلكه در خارج آمريكا نيز است . اين اقدام نگران كننده و بي سابقه است . اين كارشناس آمريكايي در ادامه افزود : بي ترديد تغييرات اساسي در فضاي اقتصادي و مالي آمريكا لازم است . اجراي اين تغييرات از مدتها پيش ضروري بود و جالب اينكه « هنري پالسون » وزير خزانه داري آمريكا مي گفت اين تغييرات لازم نيست با اين اوصاف من بسيار ترديد داريم كه هنري پالسون گزينه مناسبي براي اجراي طرح جديد باشد. در عين حال بايد توجه داشت كه اين طرح به مسايل اساسي اقتصادي آمريكا توجه دارد از قبيل اين كه مردم نمي توانند اقساط وام مسكن خود صورتحسابها و بدهي هاي خود را پرداخت كنند. ميزان بيكاري در آمريكا در حال افزايش است . صدها ميليارد دلار از اعتبارات رهني هنوز تكليفشان مشخص نيست اينها مسائلي اساسي هستند كه سبب خواهند شد وضعيت كنوني بسيار بسيار بدتر ازپيش شود حتي اگر مقداري پول به اقتصاد كشور تزريق شود.
باهنر : دولت پركار است اما :
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين گفت : در شرايط فعلي پيش بيني انتخابات دشوار است اما ما بايد تلاش كنيم مردم همچنان به حاكميت گفتمان اصولگرايي پايبند باشند و راي بدهند. به گزارش ايسنا محمدرضا باهنر كه در جلسه اي كه به دعوت شاخه اين تشكل در اصفهان در حسينيه جوادالائمه اين شهر برگزار شد سخن مي گفت افزود : امروز شاهد قدرتمندترين وضعيت نظام جمهوري اسلامي در عرصه سياست خارجي پيشرفت و توسعه عدالت خواهي و غيره هستيم ; البته طي اين سي سال نقاط ضعف و قوت فراواني داشته ايم و قطعا اگر بخواهيم تشريح كنيم با ظرفيت به وجود آمده مي توانستيم شاهد پيشرفت بيشتري باشيم ; اما پيشرفت نظام ما در طول سي سال گذشته نيز پيشرفت معجزه آسا و عجيب و غريبي بوده است . وي در ادامه افزود : دولت نهم اصولگرايي را مجددا در كشور زنده كرد هم چنين عملكرد خوبي در زمينه هاي مختلف داشت ولي در برخي پروژه ها موفق نبود و متاسفانه در مورد تورم نتوانست برنامه درستي اجرا كند. باهنر خاطرنشان ساخت : مطمئنا تنها پول و درآمد بالا نمي تواند باعث پيشرفت و آباداني شود و بايد ظرفيت هاي اقتصادي كشور افزايش يابد. اين مطالب بارها در مجلس بحث شد ولي متاسفانه دچار اختلاف نظرهاي سياسي و كارشناسي با دولت شد چنان كه تورم در حال حاضر وضعيت خوبي ندارد و بسياري از خانواده هاي كشور را آزار مي دهد.
راز اظهارات تند قرضاوي عليه شيعه
« شيخ ماهر حمود » امام و خطيب مسجد « القدس » صيداي لبنان راز اظهارات تند و تفرقه افكنانه « يوسف قرضاوي » رييس اتحاديه علماي مسلمان جهان را گرايش يكي از وابستگان وي به مذهب تشيع عنوان كرد. حمود با بيان اين مطلب تاكيد كرد : متهم شمردن شيعيان به ترويج عقايد خويش در كشورها و مناطق سني نشين و توصيف آن به تبشير مذهبي برخاسته از ناراحتي قرضاوي از گرويدن يكي از وابستگانش به مذهب تشيع است . اظهارات « شيخ ماهر حمود » كه توسط روزنامه « البلد » لبنان منتشرشد مي افزايد : شيعيان داراي حجت و برهان هستند و قرضاوي به جاي اين كه به جنگ رسانه اي بپردازد مردم را به وحدت و يكپارچگي فرابخواند.
انتقاد روحاني از خرافه گرايي و نفاق در فضاي سياسي كشور
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در برابر اين پرسش كه آيا حضور خود در انتخابات را به آمدن يا نيامدن آقاي خاتمي منوط كرده ايد پاسخ داد : « آمدنم را به آمدن هيچ كس منوط نكرده ام و اصلا هنوز تصميمي نگرفته ام كه بخواهم منوط كنم . » حجت الاسلام حسن روحاني در گفت وگو با ايسنا با انتقاد از آن چه خرافه گرايي دورويي و نفاق در فضاي فرهنگي و سياسي فعلي مي ناميد تصريح كرد : « كشور ما جمهوري اسلامي ايران است و انتظار همه مردم اين است كه فضا در سطح جامعه ما يك فضاي اخلاقي و در چارچوب فضايل اخلاقي باشد متاسفانه با چنين فضايي فاصله داريم و بايد اين فاصله را رفع كنيم . » روحاني هم چنين درباره اين كه طي روزهاي اخير به عنوان يكي از منتقدان اصلي دولت شناخته شده است اظهار كرد : « هرگاه حرف مي زنيم مي گويند منتقد اصلي است پارسال در ماه رمضان هم در سخنراني خود كمي انتقاد كردم و گفتند منتقد اصلي ! » وي در پايان در پاسخ به پرسشي مبني بر پيش بيني خود درباره كانديداهاي نهايي انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفت : « براي اظهار نظر كردن در اين رابطه هنوز زود است . »
جوسازي صهيونيستها در نيويورك عليه سفر احمدي نژاد به آمريكا
همان طور كه پيش بيني مي شد مخالفان جمهوري اسلامي گروه هاي حقوق بشري و سازمان هاي يهودي فعال در آمريكا و اروپا همزمان با ورود آقاي احمدي نژاد به نيويورك 3 تظاهرات بزرگ و سازماندهي شده را عليه او برگزار كردند تا يك بلواي تمام عيار سياسي ـ تبليغاتي عليه ايران و رئيس جمهور آن به راه انداخته باشند. به گزارش سايت شهاب نيوز با آن كه اين تظاهرات ها ظاهرا معطوف به شخص آقاي احمدي نژاد بود و او را با زشت ترين شعارها و پلاكارها مورد حمله قرار مي داد اما پوشش گسترده خبرگزاري ها و شبكه هاي تلويزيوني غربي در كنار پخش رپرتاژهاي مختلف عليه رئيس جمهور ايران باعث شد كه در عمل وجهه و اعتبار كشور ايران در معرض تخريب بيشتر قرار گيرد. همزمان با ورود رئيس جمهور ايران به نيويورك سه هزار تن از يهوديان مقيم آمريكا با شركت در تظاهراتي كه به دعوت سازمان صهيونيستي انجام شد شعارهاي به شدت تند و موهني را عليه احمدي نژاد سر دادند. اين تظاهركنندگان با تجمع در خيابان هاي اطراف سازمان ملل مدعي شدند كه آقاي احمدي نژاد « جهان آزاد و متمدن را تهديد مي كند » و شعارهايي را عليه رئيس جمهور ايران سر دادند كه از منظر قوانين مطبوعاتي ايران انتشار آن ممكن نيست . در اين مراسم كه ابتدا قرار بود هيلاري كلينتون و سارا پيلين سخنرانان اصلي آن باشند « الي ويزل » از برندگان جايزه صلح نوبل يك سخنراني شديداللحن را عليه آقاي احمدي نژاد ايراد كرد. ويزل در سخنراني خود براي معترضين مدعي شد : « سازمان ملل بايد عليه محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي اعلام جرم كند نه اينكه به او اجازه دهد در مجمع عمومي سخنراني كند. محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ايران تهديدي براي صلح جهاني به شمار مي رود. او نبايد در اينجا باشد. جاي او در ... زندان سازمان ملل است » ! البته در خلال اين تظاهرات تعدادي از گروه هاي طرفدار صلح هم در محل حاضر شدند تا به مواضع « ضد ايراني » تظاهركنندگاني كه برخي از آنها خواستار بمباران تاسيسات اتمي بوشهر بودند اعتراض كنند. يكي از اعضاي اين گروه در گفتگو با خبرگزاري « بي .بي .سي » گفت : « بايد جلوي دروغ هايي كه درباره ايران گفته مي شود ايستاد » . همچنين همزمان با اين تظاهرات نشست اعتراضي ديگري از سوي فعالان حقوق بشر ايراني و نهادهاي حقوق بشري برگزار شد. برخوردهاي اخير با فعالان اجتماعي زن در ايران موضوع اعدام و سنگسار و اعتراض به برخوردهاي امنيتي و قضايي با مخالفان دولت نهم در داخل محورهاي اصلي اين نشست را تشكيل مي داد.
حمله روزنامه الجزايري به شيعه
روزنامه « الشروق » چاپ الجزاير سخنان قرضاوي عليه تشيع را منتشر و آن را بهانه اي براي انتقاد از شيعيان قرار داد. اين روزنامه در دو روز گذشته با چاپ چند مطلب كوشيد موج ديگري عليه شيعيان به راه بياندازد. چاپ اختصاصي آنچه پاسخ قرضاوي به اتهامات شيعيان به وي ناميد گزارشي از گفت وگو با چند عالم الجزايري در حمايت از قرضاوي و چاپ « كامنت » هاي توهين آميز بر روي سايت خود از جمله اقداماتي است كه نشان مي دهد الشروق تلاش دارد از فرصت بوجود آمده براي يك موج سواري ديگر عليه تشيع بهره برداري كند. الشروق پيش از اين نيز در فرصت هاي مختلف به موضوع تشيع پرداخته از يكسو سعي در تخطئه عقايد و آيين هاي شيعي كرده و از سوي ديگر با طرح ادعاي گسترش برنامه ريزي شده تشيع در الجزاير سعي در اعمال فشار به اين قشر كه آمار دقيقي از آن در دست نيست داشته است . روزنامه الشروق در ادامه موج سواري خود ده ها « كامنت » را در پايگاه الكترونيكي خود در ذيل هر يك از مطالب منتشر شده آورده است كه طي آن شيعيان و ايرانيان بارها و با الفاظ تند و زشت به القابي چون كافر مجوسي بدتر از يهود و... توصيف شده اند.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن