تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816441434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گاردين: حادثه هتل ماريوت،مخالفت با طرح آمريكا براي گسترش جنگ در پاكستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گاردين: حادثه هتل ماريوت،مخالفت با طرح آمريكا براي گسترش جنگ در پاكستان است
تهران - گاردين نوشت: حادثه انفجار مرگبار هفته گذشته در هتل " ماريوت" پاكستان پاسخي به طرح سري آمريكا براي بي ثبات ساختن پاكستان و گسترش جنگ افغانستان به درون مرزهاي پاكستان است.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اينترنتي روزنامه گاردين در شماره روز سه شنبه در تفسيري افزود: اين حادثه لزوم توجه به بحراني را دوچندان ساخت كه دولت جديد پاكستان به ويژه بعد از حمله اخير جنگنده هاي آمريكايي به مناطق قبيله اي نشين پاكستان با آن مواجه است.
گاردين مي نويسد : تجاوز و حمله هوايي آمريكا به خاك پاكستان كه با پرتاب موشكهاي هل فاير، هواپيماهاي بدون سرنشين و عمليات ويژه جنگي همراه بود و دهها انسان بي گناه را به كام مرگ كشاند، خشم و عصبانيت اقوام پشتون را برانگيخت.
اين احساس انتقام ، نتيجه جنگ افغانستان است كه تبعات آن به بي ثباتي افغانستان منجر شده است.
“ يوسف رضا گيلاني“ نخست وزير پاكستان و مشاور او “ رحمان مالك“ هم اين نكته را گوشزد كرده اند كه “دشمنان ما تحمل رشد و شكوفايي دمكراسي را در كشور ما ندارند.“
اين حاصل جنگ در افغانستان است كه در ابتدا از آن به عنواني “جنگي موجه “ ياد مي شد، اما در عمل به "جنگي غلط" تبديل شد.
گاردين در ادامه اين تفسير مي نويسد:اكثريت مردم پاكستان مخالف حضور آمريكا در منطقه هستند واين حضور را خطرناكترين تهديد جدي عليه صلح و ثبات در منطقه مي دانند.
حال اين سوال مطرح است كه "چرا آمريكا درصدد بي ثبات ساختن يك متحد حساس خود بر مي آيد؟"
داخل پاكستان برخي تحليلگران معتقدند كه اين اقدام آمريكا يك اقدام به دقت هماهنگ شده با هدف تضعيف دولت پاكستان است و ابزار آن هم توليد بحراني است كه از مرزهاي افغانستان آغاز مي شود و تا داخل خاك پاكستان پيش مي رود.
طبق اعلام مقامات آمريكائي هدف غائي اين اقدامات موذيانه بهره كشي از موجودي هسته اي نظامي پاكستان است. اگر اين فرض صحيح باشد، دليلي بر اين مدعاست كه واشنگتن در صدد تجزيه پاكستان است، چراكه با بروز فاجعه اي در اين ابعاد، پاكستان قادر به رهائي از آن و ادامه حيات نخواهد بود.
به هر حال، گسترش جنگ معلول اشغال فاجعه آميز افغانستان توسط دولت بوش است. اكنون با حاد شدن اوضاع جنگ افغانستان و تضعيف هرچه بيشتر دولت افغانستان و نيروهاي اشغالگر و از طرفي تقويت روزافزون طالبان، دولت آمريكا بر آن است تابراي نجات از اين گرداب، جنگ را گسترش دهد.
دولت "حامد كرزي" رييس جمهور افغانستان هر روز كه مي گذرد منزوي تر از گذشته مي شود، چراكه طالبان همچنان در حال پيشرفت به سمت كابل و تصرف آن هستند.
فرضيه " گسترش جنگ" يك شعار امپرياليستي است كه دولت كنوني آمريكا به پيروي از اسلاف خود آن را دنبال مي كند.
"ريچارد نيكسون " رئيس جمهور اسبق آمريكا و " هنري كيسينجر" معاون وي هم سالها پيش براي نجات از جنگي كه هرگز پسنديده نبود فرمان بمباران و يورش به كامبوج را صادر كردند.
هم اكنون در مناطق مرزي پاكستان وافغانستان، نيروهاي منطقه اي در مقابل اشغال نظامي ناتو در اين مرزها مقاومت مي كنند. آمريكا هر از گاهي با سران اين قبائل از در مذاكره وارد مي شود . يكي از اين رهبران قبيله اي طرفدار طالبان كه رهبر پشتونها در پيشاور پاكستان است، "مولانا فضل الله" مي باشد.وي هفته گذشته به شبكه خبري بي بي سي گفت كه همه حسن نيتش را نسبت به غرب از دست داده است .
وي توضيح داده است كه نقض حاكميت ملي پاكستان توسط آمريكا و نيروهاي غربي انگيزه خيزش شورشها عليه اين نيروهاست.
اين سوال در ذهن مردم پاكستان مطرح است كه آيا خون قربانيان حادثه انفجار هتل ماريوت رنگين تر از قربانيان حملات موشكي آمريكاست. زيرا فقط ظرف هفته هاي اخير تعداد 100 انسان بيگناه در حملات وحشيانه هوائي آمريكا در پاكستان جان خود را از دست داده اند و همه رسانه هاي جهان نسبت به اين قربانيان سكوت اختيار كرده اند.
گاردين در پايان نوشت : اگرچه دلائل صوري براي توجيه علت حادثه انفجار هتل ماريوت ذكر شده است، نظير اينكه در زمان وقوع انفجار، برنامه ضيافت شام هيات دولت پاكستان در هتل ترتيب داده شده بود و يا اينكه در زمان وقوع انفجار قرار بوده در اين هتل طرح عمليات بسيار سري تفنگداران آمريكائي به بررسي گذارده شود، اما پشت پرده انگيزه هائي ديگر قابل طرح است : گسترش جنگ افغانستان درون مرزهاي پاكستان .
صوير***1591*** 1506
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن