تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815370839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوربين‌هاي جديد سوني


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: دوربين‌هاي جديد سوني
ايتنا - زماني مدير عامل يك شركت برجسته اروپايي گفت: افتخار مي‌كنيم كه از نظر تكنولوژي فقط 2 سال و نيم از سوني عقب هستيم. شايد اين جمله به تنهايي گواه آن باشد كه كمپاني سوني توانسته است به عنوان سرآمد تكنولوژي الكتريكي مورد اتفاق نظر همگان باشد چنانكه بزرگان اين عرصه نيز خودشان را با مقياس فاصله‌اي كه با سوني دارند بسنجد.

سوني اينك بلامنازع در صدر كمپاني‌هاي صاحب فناوري الكترونيكي قرار دارد. شايد تنوع مدل‌هاي محصولات سوني به اندازه برخي كمپاني‌هاي ديگر نباشد. اما سوني برخلاف عمده شركت‌ها كه مقلد و مصرف كننده فناوري ديگران هستند، مولد و توليد كننده فناوري است.
وقتي سوني مدلي به بازار ارائه مي‌كند مدت‌ها طول مي كشد تا سايرين بتوانند به آن سطح از فناوري دست يابند و اين راز موفقيت كمپاني قدرتمند سوني است كه اكنون ميزان فروش بيش از توليد ناخالص ملي بسياري از كشورها دارد.

از زماني كه عكاسان، دوربين‌هاي غول آساي عكاسي آلماني و انگليسي را بر دوش مي كشيدند و سه پايه‌هاي بزرگ زير بغل مي زدند و عرق ريزان در كوچه برزن ها دنبال مشتري مي گشتند هنوز ديرگاهي نگذشته است.
دوربين‌هاي عظيم‌الجثه كه سنگين وزن بود و نگاتيوهاي بزرگ و نامطمئن و فرايند آماده سازي دوربين و نصب آن و تنظيم دستي ديافراگم و شاتر و پارچه سياه برزنتي كه عكاس بايد همچون چادري سياه بر سر خود و دوربينش مي كشيد و فلش‌هاي انفجاري كه صدايي مهيب داشت و نگراني از لرزش دوربين يا سوژه عكاسي هنگام عكس گرفتن و تاريكخانه و داروي ظهور و چاپ عكس و از بند آويزان كردن عكس‌ها و خلاصه با هزار و يك دردسر و بعد از مصيب‌هاي فراوان، عكس‌ها مانند تخم قناري كه از هر 10 تا 2 تايش جوجه مي شود اكثرشان خراب مي شد يا حين ظهور از بين مي رفت يا در اثر نور زياد مي‌سوخت يا به خاطر نور كم سفيد مي شد و آنچه كه مي ماند عكس‌هاي سياه و سفيد بي كيفيتي بود شبيه اولين عكس پس از اختراع دستگاه فتوگراف.

ترديد نكنيد كه شما را مجنون مي خواندند يا دروغگو خطاب مي كردند اگر آن موقع بوديد و به آنها مي‌گفتيد كه اندك زماني بعد دوربين‌هايي ساخته مي شود كه نه فيلم مي خواهد نه داروي ظهور و نه كاغذ و نه چاپ و اين دوربين ها نياز به تنظيم ندارد و در جيب پيراهن شما جا مي شود! همان لحظه كه عكس بگيريد مي توانيد آن را به صورت تمام رنگي ببينيد با كيفيتي بيشتر از اصل سوژه.

اما اينك اين اتفاق افتاده و صنعت عكاسي تمام اين ويژگي ها را به همراه دهها ويژگي ديگر يكجا و در حجم فوق العاده كم گرد آورده و يك دوربين كوچولوي خانگي صدها برابر بيشتر از دوربين‌هاي فوق حرفه اي سه چهار دهه قبل امكانات و توان دارد و حتي بسيار بيشتر از دوربين‌هاي تمام حرفه اي يك دهه پيش.
زماني كه دوربين‌هاي ديجيتال روانه بازار شد، حتي دوربين‌هاي حرفه اي كمتر از يك مگاپيكسل كيفيت داشتند اما اينك دوربين‌هاي خانگي بيشتر از 8 مگا پيكسل كيفيت دارند و اين اتفاق در زمان بسيار كوتاهي رخ داده است.
سرعت ظهور فناوري‌هاي جديد در عرصه دوربين به قدري حيرت انگيز است كه بسياري از مردم قبل از خريد مرتب وسوسه مي شوند كه اگر تنها اندكي صبر كنند مي توانند مدل جديد تر و با امكانات بيشتري خريداري كنند. اما سوني با هوشمندي از اين بلند طبعي مشتريان بهره گرفته است و با سرآمدي در تكنولوژي عملاً مدل‌هاي 2-3 سال ديگر ساير كمپاني ها را امروز عرضه مي‌كند و همين امر اين دلگرمي و اطمينان را به مشتريان مي دهد كه نه تنها تا مدتي از تكنولوژي روز فاصله ندارند بلكه جلوترند.

براي اينكه سرعت تكامل تكنولوژي توسط كمپاني سوني را ببينيد كافيست نظري به مشخصات دو مدل دوربين عكاسي سايبرشات و يك مدل دوربين فيلمبرداري خانگي جديد سوني بيندازيد:

سايبرشات‌هاي 2008
نسل جديد شكارچيان لبخند
W130 و W120، با زيبايي متمايز و آخرين تكنولوژي سوني و بعلاوه با حافظه اي بسيار زياد، در سال 2008 به دوربين‌هاي معروف سري Cyber – Shot W اضافه شدند.
يكي ازاين دوربين ها، دوربين C-SW130 با 1/8 مگا پيكسل است كه داراي صفحه ال سي دي 5/2 اينچ شفاف و بزرگ مي باشد و از رزولوشن برجسته 115 k dots برخوردار است.
تكنولوزي شناسايي حالت‌هاي صورت، اكنون داراي رديابي سريع تري شده، اين تكنولوژي قابليت شناسايي صورت‌هايي را دارد كه در فاصله دورتري قرار دارند بعلاوه مي تواند بطور خودكار ميان كودكان و بزرگسالان تمايز قائل شود، حالت ها و ژست ها را تنظيم كند و قرمزي چشم ها را در تصاوير بزرگ كاهش دهد. همچنين Smile level setting اين امكان را به شما مي دهد كه ميزان خنده را از تبسمي كوچك تا لبخندي كامل تنظيم كنيد.

و اما خروجيHD در اين مدل ها، امكان استفاده از حافظه‌هايي حجيم تر را در دستگاه‌هاي نمايش داراي HD فراهم مي‌كند.

هندي كمي، كمي بزرگ تر از موبايل شما
لحظه‌هاي شما را با HD پيوند مي دهد
هندي كم جديد سوني، مدل HDR-TG1 كوچك ترين، باريك ترين، سبك ترين و بالاخره جيبي ترين دوربين فيلمبرداري، با وضوح ضبط 1920 x 1080 و شفافيت صداي 5/1 ch است.
اين دوربين نه تنها همراه بي دردسر و خوش سفري است، بلكه به دليل داشتن بدنه اي از تيتانيوم خالص، بسيار بادوام و مقاوم بوده و روكش ضدخش آن از زيبايي اش محافظت مي‌كند.
اين مدل جديد، با برخورداري از تكنولوژي شناسايي صورت، هم در تصاوير ويدئويي و هم در عكس ها، تا هشت صورت را در صفحه ال سي دي پانل لمسي 7/2 اينچ شناسايي مي‌كند و بطور اتوماتيك متمركز شده، نور طبيعي، رنگ و نور فلاش را متناسب با حالت‌هاي طبيعي پوست تنظيم مي نمايد.

تنظيم اين دوربين از روي ال سي دي بسيار آسان است و با فعال كردن حالت Quick on، دوربين ظرف يك ثانيه آماده مي شود. با داشتن اين دوربين لزوماً نيازي به نوار يا ديسكت نخواهيد داشت و مي توانيد با يك Memory stick شانزده گيگابايتي، تقريباً 6 ساعت فيلمبرداري كنيد. اين دوربين براي دستيابي به كيفيت ايده آل در تصاوير ويدئويي و عكس ها، از موتور قدرتمند پردازش تصوير Bionz بهره مي برد. در اين دوربين كيفيت صدا نيز به اندازه تصوير مورد توجه قرار گرفته و ميكروفون آن با كيفيت صداي 5/1 ch روي سوژه فيلمبرداري زوم مي‌كند.

علاوه بر اين، فايل‌هاي ذخيره شده بر روي Memory Stick به راحتي قابل انتقال به DVD و هارد كامپيوتر مي باشد.
و اما، دوربين هندي كم TG1 با وجود ابعاد كوچكي كه دارد، ضبط تصاوير زيباي HD را امكان پذير مي سازد.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن