تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806971047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري نشست بررسي و نقد بزنگاه ، آيا بزنگاه تيشه اي به ريشه روابط خانوادگي و عرفي جامعه است ؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: برگزاري نشست بررسي و نقد بزنگاه ، آيا بزنگاه تيشه اي به ريشه روابط خانوادگي و عرفي جامعه است ؟
نشست بررسي و نقد مجموعه تلويزيوني بزنگاه امروز در فرهنگسراي رسانه تهران بدون حضور سازندگان آن برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبر ، در اين جلسه كه با نيم ساعت تاخير و از ساعت 12 و 30 برگزار شد، ايرج محمدي تهيه كننده سريال و سروش صحت نويسنده اين برنامه كه دعوت جلسه را پذيرفته بودند، بنا بر درخواست رضا عطاران كارگردان برنامه در جلسه شركت نكردند و پاسخگويي به اصحاب قلم را به پس از به پايان رسيدن سريال واگذار كردند.

در اين جلسه دكتر كميل قيدرلو از طرف شوراي نظارت بر صدا سيما ، دكتر اماني كارشناس فرهنگ و مسائل اجتماعي و امير قادري منتقد سينما حضور داشتند و به نقد و بررسي اين سريال پرداختند .
در ابتداي اين نشست دكتر كميل قيدرلو گفت: به علت حضور نيافتن دو تن از نمايندگان صدا و سيما در اين جلسه به عنوان كارشناس صحبت مي كند و مواضع وي از طرف شوراي نظارت بر صدا و سيما نخواهد بود.

وي با اشاره به اختيارات شوراي نظارت بر صدا و سيما مبني بر جلوگيري از انحراف و تخلف در صدا و سيما با انتقاد شديد از عملكرد صدا و سيما در تهيه سريال بزنگاه گفت: در اصل 175 قانون اساسي نظارت بر صدا و سيما تاكيد شده است و در اين سريال متاسفانه به بيننده رفتاري هاي زشت و الفاظ ركيك آموخته مي شود .

قيدرلو حوزه طنز را يكي از پرآسيب ترين عرصه هاي اجتماعي دانست و تصريح كرد: در اين سريال كه به صورت بداهه ساخته مي شود در برخي از قسمت ها شخصيتي مثبت و در برخي قسمت هاي ديگر همان شخصيت ، منفي نشان داده مي شود كه بنا بر صحبت هاي سازندگان اين موضوع به علت تغيير داستان بوده كه اين موضوع كه داستان بدون تصويب قبلي به صورت بداهه نوشته مي شود باعث تاسف است.

وي به اساسنامه صدا و سيما براي ساخت برنامه طنز اشاره كرد و گفت : اين سريال با اين آئين نامه مخالف است چون در آن رفتار هاي زشت و استفاده از الفاظ ركيك به كرات استفاده مي شود .

قيدرلو گفت : رضا عطاران در نقش هاي دزد و معتاد بيشترين نقش را ايفا كرده است و به همين علت در اين سريال هم براي زيبا نشان دادن اين گونه نقش ها خود اين نقش را برعهده گرفته است .

وي از خبرنگاران خواست مقايسه اي بين صابر ( حميد لولايي ) و نادر ( رضا عطاران ) انجام دهند به قيود مذهبي كه از نظر ظاهر و رفتار در صابر وجود دارد كه باعث يك نوع تضاد ميان افراد در اين سريال شده است توجه كنند.

قيدرلو گفت: حركاتي كه عطاران در اين سريال با دست انجام مي داد يكي ديگر از مسائلي است كه باعث اعتراض شوراي نظارت بود و عطاران در مصاحبه با يكي از نشريات گفته است كه هر كاري كه مي خواستم در 12 قسمت اين سريال انجام داده ام .

وي از نامه شوراي نظارت بر صدا و سيما خبر داد و اعلام كرد : در اين نامه از صدا و سيما خواسته شده است اگر مواردي كه ذكر شد اصلاح نشود بايد اين سريال متوقف شود .

قيدرلو در عين حال گفت: اين برنامه درست پس از صحبت هاي حضرت آيت الله مكارم شيرازي از مراجع تقليد پخش مي شود و زماني كه اين سريال پخش مي شود بهتر زمان پخش است و به همين علت بيش از 90 درصد پيام هاي اين برنامه به مخاطب انتقال مي يابد .

قيدرلو در پاسخ به اين سوال شبكه خبر كه اين گونه سريال ها بايد به صورت شب به شب توليد شود تا بازخوردهاي آن بررسي شود و سازندگان بتوانند ايرادي هاي آن را مرتفع كنند، گفت : درباره اين موضوع نمي توانم قضاوت كنم ولي در برنامه هاي به اين صورت ، ساخت برنامه از لحاظ ضوابط ايراد پيدا مي كند زيرا ضوابط و قوانين صدا و سيما ايجاب مي كند كه متن سريال همان ابتدا مصوب شود.

وي افزود: سيماي جمهوري اسلامي ايران بايد در صورتي كه مي خواست اين سريال را پخش كند آن را به جاي سريال مامور بدرقه پخش مي كرد تا بينندگان كمتري داشته باشد.

قيدرلو نقش درسا دختر نادر را يكي از مشكلات ديگر اين سريال دانست و گفت : درسا يك بچه شيرين در عين حال بي ادب ، دروغگو و آب زير كاه است و اين سريال در وقتي پخش مي شود كه بچه ها در كنار سفره قرار دارند و رفتار هاي اين بچه به صورت تربيتي و آموزشي اثر گذار است.

قيدرلو بزنگاه را يك فيلم يك سويه دانست و گفت : در اين فيلم همه معتاد هستند و مشغول سركار گذاشتن همديگر هستند و به همين علت اين برنامه از تخلفات زيادي رنج مي برد .

ديگر ميهمان اين نشست دكتر امامي جامعه شناس و كارشناس مسائلي فرهنگي بود. وي در اين نشست با تاييد مواضع قيدرلو از نظر آسيب شناسي به بررسي سريال برنگاه پرداخت و گفت : آسيب هاي اجتماعي در ايران وجود دارد و نمي توان آنها را ناديده گرفت؛ از وظايف مديران اجتماعي اين است كه اين گونه مسائل را التيمام دهند.

دكتر امامي گفت : در تعليمات ماركسيستي نيمه خالي ليوان به نمايش گذاشته مي شود و گفته مي شود اگر 50 درصد اعتياد وجود دارد بايد گفته شود اين ميزان 80 درصد است و اگر زمان رسيدن به مواد مخدر 30 دقيقه است بايد گفته شود ، 5 دقيقه ولي در آميزه هاي اسلامي روند كار فرق مي كند نيمه پرليوان به نمايش گذاشته مي شود.

دكتر امامي سريال بزنگاه را باعث توهين به خانواده دانست و گفت: در اين سريال با خانوادهايي برخورد داريم كه ناقص هستند مثل عطاران كه همسر ندارد، لولايي همينطور و خواهر آنها كه فرزند ندارد.

دكتر امامي گفت : در اين سريال به آئين ها و رسوم ايران مثل خاكسپاري هم توهين شده است و وقتي كه جنازه پدر در داخل تابوت يك متر به هوا پرتاب مي شود و يا عطاران بردار خود را از ساختمان به پايان مي اندازد ديگر چه ارزشي براي پدر و يا برادر بزرگ تر باقي مي ماند .

وي گفت : اگر قرار است زباله هاي جامعه بيرون گذاشته شود اين كار بايد در ساعتي صورت گيرد كه بوي بد آن به كسي آسيب نرساند .

ديگر ميهمان اين نشست امير قادري منتقد سينما بود كه از موضع موافق براي اين سريال صحبت كرد و صحبت هاي خود را با اتفاقي كه براي خود در صبح امروز افتاده بود شروع كرد.

اين كارشناس سينما گفت : امروز صبح كه از منزل بيرون آمدم نيروي انتظامي ماشين من را به گمان اينكه سرقتي بود توقيف كرد ولي موضوع اين بود كه ماشين من به علت داشتن يك ميليون تومان خلافي توقيف شد و به همين علت مي توان اين گونه سريال ها را ساخت.

وي ادامه داد : در جامعه ايران ، مواد مخدر ، فولكلور زشت و دروغگويي وجود دارد و اگر به انها پرداخته نشود چطور مي توان از رسانه تقاضاي تاثيرگذاري داشت و به همين علت نمي توان يك رسانه جداي از جامعه داشت.

امير قادري ادامه داد : رسانه ها بايد تابعي از وضع جامعه باشند و به همين علت نبايد از پرداختن به مشكلات جامعه ترسيد و اگر بترسيم رسانه ها ديگر تاثير گذار نخواهند بود .

وي گفت : رسانه هاي ايران در پرداختن به مسائل اجتماعي خوب كار كرده اند ولي با بخشي از صحبت هاي دو عزيز ديگر مبني بر وقت پخش اين سريال موافقم.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن