تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819949256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضيافت افطار كروبي با خبرنگاران: انتقال قدرت در انتخابات رياست‌جمهوري به اصلاح‌طلبان خيلي سخت و دشوار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ضيافت افطار كروبي با خبرنگاران: انتقال قدرت در انتخابات رياست‌جمهوري به اصلاح‌طلبان خيلي سخت و دشوار است
خبرگزاري فارس: دبيركل حزب اعتماد ملي اظهار داشت: انتقال و چرخش قدرت در اين دوره بخصوص به سمت ما (اصلاح‌طلبان) خيلي سخت و دشوار است و امكان اينكه قدرت بين اصولگرايان چرخش كند، بيشتر وجود دارد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي شب گذشته طي سخناني در ضيافت افطار با خبرنگاران كه در دفتر مركزي اين حزب برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص ديدار وي با سيدمحمد خاتمي گفت: ملاقات من با آقاي خاتمي معمولي و متداول بوده است و طبيعي است كه در چنين ديدارهايي صحبت‌هاي روز نيز صورت مي‌گيرد، از جمله بحث‌هايي همچون اقتصاد و بين‌الملل.
وي افزود: در زمينه انتخابات آتي نيز صحبت‌هايي صورت گرفت اما صحبتي مبني بر اينكه مثلا من مي‌آيم، شما نياييد يا شما نيايد و فرد ديگري بيايد نشد و صحبت ها بيشتر كلي‌گويي بود، ولي اينكه مثلاً هماهنگي صورت بگيرد، نبود.
كروبي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا خاتمي از شما خواست كه كانديدا شويد، گفت: خير، بيشتر صحبت در خصوص حضور در انتخابات بود.
وي در خصوص ديدار با هاشمي و خاتمي و عنوان "مثلث اصلاحات" نيز گفت: ديدار با اين دوستان هميشه بوده حتي با آقاي ناطق نوري نيز ديدار داشتم، و همواره با آقاي خاتمي، هاشمي، موسوي خوئيني‌ها و...گفتگو و ديدار داشته ام، اما اينكه بنشينيم و برنامه اي هماهنگ كنيم، خير نبوده است.
كروبي اظهار داشت: امروز علاوه بر جناح رقيب، در ميان جبهه اصلاحات گزينه‌هايي چون آقايان نجفي، عارف‌، خاتمي، روحاني مطرح شده‌اند و نيز عده‌اي ديگر مرا به عنوان كانديداي انتخابات رياست جمهوري اعلام كرده‌اند.
دبيركل حزب اعتماد ملي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص طرح خود براي جبهه اصلاحات در انتخابات آتي، با بيان اينكه در هر نشستي كه برگزار مي‌كنيم، صحبت از وحدت مي‌شود، اما وحدت كه بخش‌نامه‌اي نيست، افزود: در جلسه‌اي كه آقايان صفدر حسيني، ‌جهانگيري، مرعشي، نجفي، انصاري، عليخاني، سيدحسين‌ هاشمي و برخي ديگر نيز حضور داشتم طرحي ارائه دادم كه بايد به سمت تكثر برويم و كساني كه داوطلب رياست جمهوري هستند بايد وارد عرصه انتخابات شوند و به تدريج هركسي متوجه وزن خود مي‌شود و سپس به اجماع برسيم كه مورد قبول همگان واقع شد البته به جز يك نفر كه مخالف بود.
كروبي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص سخنان خاتمي كه جبهه اصلاحات بايد حالت تهاجمي به خود بگيرد، نيز گفت: هر دولتي كه مسئوليت دارد حتماً اشكالاتي هم دارد و بايد آن را نقد كرد، اما رهبري فرمودند كه نقد نبايد تخريب باشد، منظور آقاي خاتمي را نمي‌دانم شايد ايشان در خصوص كارهاي خودشان گفته‌اند.
وي همچنين افزود: در هيچ دوره‌اي به اندازه دوران كنوني از مسائل به دور نبوده‌ايم براي همين دسترسي به اطلاعات دقيق هم نداديم، ما حتي در دولت‌ هاشمي چند استاندار و وزير داشتيم و از اخبار مطلع بوديم، اما اكنون اين دسترسي را نداريم، ولي در مجموع اوضاع مشخص است، قيمت‌ها و... را همگان مي‌توانند لمس كنند.
دبيركل حزب اعتماد ملي در خصوص زمان كانديداتوري نيز گفت: اين مسئله خيلي طول نخواهد كشيد و پس از ماه رمضان اعلام خواهد شد.
كروبي همچنين درباره كنگره‌ حزب اعتماد ملي كه مورد سئوال خبرنگاري بود، گفت: ستاد كنگره كه در راس آن آقاي اميني است، مشغول كار است و قصد داريم كنگره‌ خوب، جامع و كم‌نظيري را برگزار كنيم و هدف‌مان هم نهادينه شدن كار حزبي، جامعه‌ مدني، تضارب و دموكراسي است.
وي درباره مكان برگزاري كنگره نيز، توضيح داد: آنگونه كه شنيده‌ام قرار است كنگره در وزارت كشور برگزار شود، اما هنوز بين وزارت كشور و سالن اجلاس تصميم گرفته نشده است.
كروبي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس، در خصوص ديدار دو شب گذشته خود با مقام معظم رهبري نيز گفت: ديدار بسيار خوبي بود و محور و موضوع آن نيز در خصوص انتخابات بود كه در اين مورد به طور مفصل گفتگو شد و مقام معظم رهبري نيز بر انتخابات جدي و با شكوه تأكيد داشتند.
كروبي در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص حضورش در صورت كانديداتوري خاتمي در عرصه‌ انتخابات و يا معرفي كانديداي حزبي گفت: قاعدتا همين‌ طور است و اگر تصميم گرفتم وارد عرصه‌ انتخابات شوم، در هر صورت خواهم آمد؛ به عنوان نمونه هر كس در يك رسانه فعاليت مي كند، ضمن در نظر گرفتن مصالح و منافع آن رسانه، مصلحت خود را بالاتر از هر چيز مي‌ داند و بنده هم همين طور هستم.
وي تصريح كرد: بنده درحال بررسي اوضاع هستم تا ببينم آيا مصلحت است كه وارد عرصه انتخابات شوم يا بهتر است حزب فرد ديگري را معرفي كند؛ به هر حال اين كار سختي است و بنده قصد دارم درباره‌ كانديداتوري ام پس از ماه مبارك رمضان اعلام نظر ‌كنم و اگر بنا باشد بيايم، حتما درباره آن توضيح خواهم داد.
دبير كل حزب اعتماد ملي در بخش ديگري از مراسم، درباره امكان انتقال و چرخش قدرت در اين دوره از انتخابات، اظهار داشت: انتقال و چرخش قدرت در اين دوره بخصوص به ما (اصلاح‌طلبان) خيلي سخت و دشوار است و امكان اينكه قدرت بين اصولگرايان چرخش كند، بيشتر وجود دارد.
كروبي افزود: در سال 76، دو دوره رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني به پايان رسيده بود اما امروز، يك دوره از رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد باقي مانده و خيلي تفاوت دارد كه دوره پايان يابد يا خير اما به هر حال كارها در ميدان سخت و دشوار ارزشمند است و اگر چيزي را در ميدان آسان به دست آوريم، زود هم آن را به باد خواهيم داد و اگر شلاق فشار به بدن بخورد، ارزشمند است.
مهدي كروبي در پايان با بيان اينكه نمايندگان مجلس اول به دليل فقدان تجربه‌ حكومت در كنار تجربه انقلاب حرف‌هايي زده و اشتباهات زيادي را مرتكب شدند، به خبرنگاران توصيه كرد مراقب باشند نقد آنها حساب شده باشد، از مرز تقوا و انصاف بيرون نروند و تهمت و افترا نيز نزنند، چرا كه پاسخ دادن به اين مسئوليت‌ها بسيار سخت است.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن