تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819292741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز قدس،تجلي همبستگي مسلمانان؛طلايي نيك:آزاد سازي فلسطين و اتحاد مسلمانان دو دغدغه راهبردي امام در نامگذاري روز قدس بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: روز قدس،تجلي همبستگي مسلمانان؛طلايي نيك:آزاد سازي فلسطين و اتحاد مسلمانان دو دغدغه راهبردي امام در نامگذاري روز قدس بود


تهران- خبرگزاري كار ايران
دبير كل حزب توسعه و عدالت گفت: بايد از روز قدس علاوه بر راهپيمايي گسترده به عنوان فرصت بيداري و تحرك سياسي و اتحاد مسلمانان استفاده شود.

رضا طلايي نيك در گفت وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به نامگذاري جمعه آخر ماه مبارك رمضان از سوي بنيانگذار انقلاب به نام روز قدس اظهار داشت: آزاد سازي فلسطين و اتحاد مسلمانان دو دغدغه راهبردي امام در نامگذاري روز قدس بود.
وي افزود: امام با درك تهديدات منطقه و سياسي ناشي از رشد صهيونيسم و دخالت‌‏هاي بيگانگان به بهانه ناامني خاورميانه با تعيين روز قدس حمايت عملي از فلسطين و انسجام جهاني اسلام را هدف گذاري كردند.
اين نماينده دور هفتم مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اتحاد و استراتژي جهان اسلام با حركت روز قدس قابل احياء است، گفت: از علل ساختاري تسلط بيگانگان بر منطقه و عقب ماندگي كشورهاي اسلامي سه پديده بي‌‏تفاوتي، اختلاف و غفلت است كه حضرت امام (ره) با اعلام روز قدس جراحي سه غده غفلت، اختلاف و بي‌‏تفاوتي در بين مسلمانان را با هدف احياي اتحاد جهان اسلام دنبال كردند.
وي تصريح كرد: روز قدس روز بيداري تحرك و اراده براي وحدت اسلامي عليرغم عدم ميل به وضعيت مطلوب است.
دبير كل حزب توسعه و عدالت با اشاره به اوج گيري انتفاضه در فلسطين اظهار داشت: اوج گيري انتفاضه در فلسطين و افول موقعيت حداكثري اسراييل به وضعيت حداقلي توام با تقويت محرك‌‏هايي در جهان اسلام براي بيداري واتحاد از آثار نسبي روز قدس در چند دهه گذشته بوده است.
طلايي نيك با بيان اينكه جهان اسلام هنوز با طرح و اهداف و آرمان حضرت امام در خصوص تعيين روز قدس فاصله دارد، گفت: انفعال و چند صدايي بين كشورهاي اسلامي توام با كم تحركي برخي جوامع و كم توجهي به مولفه‌‏هاي وحدت و معنويت از موانع بسيج جهان اسلام در حمايت از قدس است.
وي تاكيد كرد: با تعميق آگاهي‌‏ها و مديريت ظرفيت‌‏ها، نخبگان و گروه‌‏هاي مرجع در كشورهاي اسلامي در دفاع از قدس و مهار صهيونيسم مسووليت انساني ،ديني و تاريخي دارد.
دبير كل حزب توسعه وعدالت در ادامه تصريح كرد: هنوز رژيم صهيونيستي عليرغم بحران داخلي و موقعيت تضعيف شده‌‏اش عمليات شهرك سازي و كشتار فلسطينيان در غزه و بحران سازي امنيتي و سياسي در درون كشورهاي اسلامي را با ترفندهاي امنيتي دنبال مي‌‏كند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هفتم در بخشي ديگري از گفت وگو با اشاره به راه حل پايان دادن به بحران فلسطينيان اظهار داشت: وحدت داخلي توام با تلاش ديپلماتيك براي نجات مردم فلسطين و مهار صهيونيسم مكمل يكديگرند و براي تحقق رهايي مردم فلسطين بايد از پشتوانه مقاومت براي رفراندوم پيشنهادي ايران حمايت شود.
وي تصريح كرد: حمايت جدي از مقاومت فلسطينيان در برابر جنايات صهيونيست‌‏ها توام با پيگيري رفراندوم بين همه فلسطينيان دو راهبرد مكمل محسوب مي‌‏شود.
طلايي نيك در ادامه تاكيد كرد: بايداز روز قدس علاوه بر راهپيمايي گسترده كشورهاي گوناگون به عنوان فرصت بيداري و تحرك سياسي و تحقق اتحاد مسلمان استفاده حداكثري شود و رسانه‌‏ها، نخبگان و گروه‌‏هاي مرجع بايد در كشورهاي اسلامي دولت‌‏ها را در اتخاذ راهبرد كارامدي براي اتحاد مسلمين و حمايت از فلسطينيان تحت فشار قرار دهند.
پايان پيام

كد خبر: 447546
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن