تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818868690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كروبي خبر داد:اعلام تصميم نهايي بعد از ماه رمضان / جزئيات رايزني ها با خاتمي و هاشمي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كروبي خبر داد:اعلام تصميم نهايي بعد از ماه رمضان / جزئيات رايزني ها با خاتمي و هاشمي
دبير كل حزب اعنماد ملي ضمن اعلام خبر ملاقاتهاي خود با مقامات كشور و فعالان سياسي يكي از اهداف اين ديدار ها را تشكيل مثلت خاتمي ، هاشمي ، كروبي براي انتخابات آينده عنوان كرد .

به گزارش خبرنگار مهر مهدي كروبي درديدار شب گذشته باجمعي از روزنامه‌‏نگاران و اصحاب رسانه به بيان مواضع انتخاباتي حزب متبوعش و ديدارهايي كه با مقامات سياسي كشور داشته است، پرداخت و درباره ديدار اخير خود با خاتمي گفت : اين ديدار مانند ديدارهاي گذشته عادي بود. ديدارهايي با خاتمي، جماراني وموسوي خوئيني ها داشتم،ما به صورت مكرربا هم ديدار داريم. خاتمي بارها به منزل من تشريف آورده است و دو يا سه بار هم به دفتر آمدند؛ من هم به ملاقات ايشان رفتم.

در ديدارم با اصلاح طلبان صحبت هاي كلي مطرح شد

وي درادامه افزود: در اين ديدار، صحبت‌‏ها حول محورگراني، تورم و وضعيت معيشتي مردم و شرايط منطقه‌‌‏اي و بين‌‏المللي بود البته نمي‌‏توان در جايي دو نفر باشند و صحبتي درباره انتخابات نشود. صحبت از انتخابات آينده بود مبني بر اينكه چه شود و چه بايد كرد، اما صحبتي در مورد اينكه شما مي‌‏آييد،من بيام يا نه و يا حمايت مي‌‏كنيد يا نمي‌‏كنيد، نشد. بلكه صحبت‌‏ها، كلي‌‏گويي بود و محور هماهنگي نداشت.

وي درپاسخ به اين سوال كه آيا خاتمي ازشما براي حضور در انتخابات دعوت كرده است، اظهار داشت: دعوت نكرد اما صحبتي مبني بر اينكه نظرش منفي است و يا اينكه كار خوبي كرديد هم نشد ، صحبت انتخابات و چه بايد كرد تا نتايج خوبي بدهد و وضع بهتر شود، بود و بيشتر بحث اقتصادي و مربوط به مسايل منطقه و بين المللي مطرح شد.

به دنبال مثلت خاتمي ، كروبي و هاشمي هستيم

وي به بحث‌‏هاي پيرامون لزوم تشكيل مثلث سه نفره كروبي، خاتمي و هاشمي اشاره كرد و افزود: ماه‌‏ها قبل از انتخابات مجلس و پس از آن صحبت‌‏هايي مبني بر اينكه مثلث كروبي خاتمي و هاشمي با هم بنشينند و صحبت كنند، زياد شنيده شد و يكي از اهداف ملاقات‌‏هاي اخير من هم به اين منظور بود.

كروبي به ديدار اخير خود با هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و گفت: در اين ديدار صحبت‌‏ها حول محور اوضاع كشور و مسايل اقتصادي و هسته‌‏اي و انتخابات بود و اينكه همه بايد كاري در اين راستا انجام دهيم. با ناطق نوري هم جلسه داشتيم و راجع به انتخابات صحبت كرديم با موسوي‌‏خوئيني‌‏ها بيشتر از همه ديدار كردم اما اين ديدارها در راستاي هماهنگي و اينكه چه كسي بيايد و چه كسي نيايد نيست.

دبيركل حزب اعتماد ملي با بيان اينكه در جناح اصلاح‌‏طلب نيز همانند اصولگرايان ،افراد متعددي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري مطرح هستند، افزود: در ميان اصلاح‌‏طلبان گزينه‌‏هايي مانند روحاني، نجفي، عارف و خاتمي مطرح هستند اما اينكه بخواهيم بر روي فرد خاصي تكيه كنيم،بحثي نبوده است و بعيد است كه چنين چيزي پيش بيايد.

وحدت با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمي شود

كروبي درباره طرح اعتماد ملي در جبهه اصلاحات مبني براينكه هر حزبي كانديداي خود را معرفي كند تا پس از راي‌‏گيري در نهايت بر روي يك نفر اجماع شود، گفت: اين طرح براي بررسي در جلسات ارايه شد اما از سوي ديگر بحث مي‌‏شود كه وحدت باشد اما وحدت كه با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمي‌‏شود.

وي به نشستي كه در منزل جهانگيري با حضور افرادي مانند صفدر حسيني، مرعشي، انصاري، عليخاني، هاشمي، جهانگيري و چند نفر ديگر تشكيل شد، اشاره كرد و گفت : بايد به سمت تكثر برويم . ما مطرح كرديم كه احزاب،افراد داوطلب را معرفي و سپس به تبليغات بپردازند و دوستان از آنها حمايت كنند زيرا هرچه جلو برويم، هركس ‌‏مي‌‏فهمد كه اوضاع خودش چگونه است.چه چهره‌‏هايي ازاوحمايت مي‌‏كنند كه مورد قبول همه واقع شد وتنها يك نفرمخالف بود.اينكه اول بگوييم يكي و ديگران هيچ؛ نمي‌‏شود و عملي نيست.

وي در پاسخ به خبرنگاري كه از او درباره انتقاد از دولت و اظهارات اخير خاتمي مبني بر لزوم داشتن حالت تهاجمي به جاي تدافعي، تصريح كرد: نمي‌‏دانم ، بر دولت انتقاداتي وارد است. دولت مسوول است و زير بار مسووليت انتقاداتي به آن هست.البته مقام معظم رهبري فرمودند كه از انصاف بيرون نرويد و انتقاد سازنده كنيد. خاتمي هم كه گفته است تهاجمي، از خودشان بپرسيد اما فكر مي‌‏كنم مربوط به كارهاي خود و به تحركات انتخاباتي باشد كه خواستند، تدافعي نباشيم.

وي در بخش ديگري از اين مراسم، با تاكيد بر اينكه فقط مسوول گفته‌‏هاي خودم هستم، تصريح كرد: هيچ دوره‌‏اي مثل اين دوره، از قضايا كنار نبوديم و اطلاعاتمان كم نبوده است.من رئيس مجلس سوم بودم اما آن‌‏ روزها كه رئيس نشده‌‏ بوديم، ارتباطمان با مجلس بيشتر بود وعلاوه برهمفكرانمان، با گروه‌‏هايي كه داراي صبغه راست بودند يا در‌‏دولت هاشمي واستاندار وفرماندار بودند ، ارتباط داشتيم، اما اكنون اطلاعاتمان كم است.

پس از ماه رمضان تصميم خود را درباره كانديداتوري اعلام مي كنم

كروبي درباره زمان اعلام كانديداتوري خود گفت: بعد از ماه رمضان، خيلي طول نمي‌‏كشد.دبيركل حزب اعتماد ملي درباره كنگره اين حزب كه قرار است در ماه آينده برگزار شود، نيز توضيح داد: كنگره خوب و كم نظيري برگزار مي‌‏كنيم و تلاش داريم كه اين كنگره براي رسانه و احزاب مفيد باشد.مي‌‏خواهيم در اين كنگره در جهت نهادينه كردن حزب، جامعه مدني، دموكراسي و انتخابات كاري كنيم كه نيازمند كمك روزنامه‌‏نگاران و خبرنگاران هستيم. انتظار داريم كنگره خوبي برگزار شود.

كانديداي حزبي معرفي مي كنيم

به گزارش مهر ، دبير كل حزب اعتماد ملي درباره حضور همزمان خود و خاتمي در عرصه انتخابات و انتقاداتي كه به اين حزب براي معرفي كانديداي درون حزبي مي‌‏شود، نيز تصريح كرد:ضمن احترام به ديگران، ما و دوستان كانديداي حزبي معرفي مي‌‏كنيم و همانطور كه در گذشته اعلام كردم اگر نيايم، كسي از خودمان بايد بيايد.دوستان كه انتقاد مي‌‏كنند نيز حقشان است اما كم لطفي مي‌‏كنند .

وي ادامه داد: تنها يك حزب نيست كه به من مي‌‏گويد بيايم.آدم‌‏هاي خارج از حزب هم به من مي‌‏گويند كه بيايم. از وقتي بچه‌‏ها تصميم گرفتند كه من بيايم، سرعت مراجعات بيشتر شد كه اگراعلام آمادگي كنم، اين مراجعات بيشترهم خواهد شد. البته نمي‌‏خواهم بگويم شق القمر مي‌‏كنم .حزب اعتماد ملي خلافي در معرفي كانديدا نكرده است و گرامي‌‏مقدم همچنان در جلسات جبهه اصلاحات شركت مي‌‏كند.

اگر تصميم بگيرم بيايم هرطور كه باشد مي آيم

كروبي تصريح كرد: اگر تصميم گرفتم كه بيايم، مي‌‏آيم.هر طور كه باشد، مي‌‏آيم. البته در چهارچوب‌‏هاي تعيين شده، به بررسي مسايل خودم مشغول هستم. همانطور كه شما در ابتدا مصالح خود و سپس منافع روزنامه را در نظر داريد،‌‏من هم مشغول بررسي اوضاع خودم هستم و به اين فكر مي‌‏كنم كه آمدنم به مصلحت هست يا نه؛ و اگر نيست، فرد ديگري را معرفي كنيم. اظهار نظر قطعي بسيار سخت است و نمي‌‏خواهم بر خلاف آنچه گفتم، عمل كنم.

وي وارد شدن به عرصه انتخابات را بسيار مشكل‌‏تر از سال 76 عنوان كرد و افزود: اگر بيايم بسياري از مسايل را توضيح مي‌‏دهم. زماني كه در سال 76 وارد عرصه شديم، دوره رياست جمهوري هاشمي تمام شده بود اما هنوز يك دوره از رياست جمهوري احمدي‌‏نژاد باقي است و مسئله استانداران و فرمانداران هم از اهميت زيادي برخوردار است.

انتقال دولت به اصلاح طلبان دشوار است

كروبي انتقال دولت به سمت اصلاح‌‏طلبان را بسيار دشوار خواند و افزود: انتقال دولت به سمت ديگر همان طرف حاكم، آسان‌‏تر از انتقال قدرت به اصلاح‌‏طلبان است؛ البته حضور در ميدان آسان نتيجه‌‏اي ندارد و ميدان سخت است كه به بار مي‌‏نشيند. من سرباز كوچك اما هميشه فعال هستم.

دبيركل حزب اعتمادملي در ادامه با اشاره به اينكه ديدارهايش با شخصيت‌‏هاي سياسي نظام ادامه دارد، گفت: قرار است كنگره حزب در سالن وزارت كشور برگزار شود(پس از اين اظهارات كروبي، يكي از اعضاي شوراي مركزي حزب اعلام كرد كه هنوز مكان دقيق اين كنگره مشخص نيست و امكان دارد در سالن اجلاس يا وزارت كشور باشد)

كروبي در پايان توصيه كرد: از مرز تقوا بيرون نرويد و اسير تهمت و افترا نشويد. در ابتدا كه وارد مجلس شدم،‌‏تجربه حكومتي نداشتم و در موضوع تاييد اعتبار نامه‌‏ها حرف هايي زديم كه پس از آن مجبور به عذرخواهي شديم.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن