تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805044800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي 10 روز آينده؛لايحه تامين منابع مالي آموزش و پرورش به مجلس تقديم مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طي 10 روز آينده؛لايحه تامين منابع مالي آموزش و پرورش به مجلس تقديم مي شود
وزير آموزش و پرورش از تامين بخشي ازمنابع مالي آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در اين زمينه گشايشي حاصل شده و لايحه تامين بخشي ديگر از منابع مالي آموزش و پرورش طي 10 روز آينده به مجلس تقديم مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا علي احمدي صبح امروز در حاشيه مراسم بازگشايي مدارس درجمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي مبني بر خبر خوش براي معلمان افزود: معلمان و فرهنگيان با بهره معنوي كه از ماه مبارك رمضان كسب كرده و از ضيافت الهي بهره مند شده اند با توشه بالاتر و توان قوي تر درخدمت فرزندان خودمان هستند و ما هم به عنوان خدمتگزاران آموزش و پرورش وظيفه خود دانسته ايم كه نارسايي هاي موجود را بر طرف كنيم.

وي ازتامين بخشي ازمنابع مالي آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در اين زمينه گشايشي حاصل شده و لايحه تامين بخشي از منابع مالي آموزش و پرورش طي 10 روز آينده به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد.

ارتقاي مراكز تربيت معلم به دانشگاه هاي تربيت معلم در سال جاري

وزيرآموزش و پرورش همچنين به ارتقاي مراكز تربيت معلم به شكل دانشگاه اشاره كرد و گفت: بنا به قولي كه رئيس جمهور در اجلاس روساي مناطق آموزش و پرورش داده اند به دنبال اين هستيم مراكز تربيت معلم را به يك دانشگاه سراسري تبديل كنيم و سطح تحصيلي فرهنگيان را در آموزش و پرورش ارتقا دهيم .

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبني بر نحوه فعاليت اين دانشگاه ها تحت نظر آموزش عالي كشور يا آموزش و پرورش گفت: اين دانشگاهها زير مجموعه آموزش و پرورش هستند ولي تصميم گيري در خصوص فعاليت آنها تحت نظر آموزش عالي و يا آموزش و پرورش به زودي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بررسي مي شود.

تشكيل كارگروه در دولت براي رفع مشكلات مدارس استيجاري و قلع و قمعي

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر مبني بر تصميم آموزش و پرورش در خصوص مدارس استيجاري ، قلع و قمعي و مدارس دو نوبته اظهار داشت: ما چندين اقدام در اين زمينه انجام داده ايم كه به مرور نتايج آن كامل خواهد شد و اين مشكلات بر طرف مي شود.

علي احمدي ادامه داد: يكي از فعاليتها اين است كه در تابستان سال جاري تعداد مدارس نوبت دوم را با همكاري ستاد مناطق و نواحي آموزش و پرورش به 25 درصد كاهش داده ايم و در شرايطي هستيم كه به ندرت مدارس سه شيفته در بعضي از مناطق فعاليت مي كنند.

وي از فعاليت 30 درصد از مدارس كشور در قالب مدارس دو نوبته خبر داد و گفت: البته تراكم مدارس يك نوبته و دو نوبته در استانهاي مختلف متفاوت است.

وزير آموزش و پرورش تخريب ، نوسازي و احداث مدارس جديد را از ديگر فعاليتهاي سازمان نوسازي ، توسعه و تخريب مدارس دانست و افزود: فضاهاي جديدي را به مدارس كشورمان اضافه كرده ايم تا در اختيار نظام تعليم و تربيت قرار گيرد.

علي احمدي تشكيل كارگروهي در زير مجموعه دولت را در خصوص تصميم گيري براي حل مشكل مدارس استيجاري و قلع و قمعي از ديگر فعاليتهاي آموزش و پرورش خواند و گفت: اين كارگروه متشكل از وزرايي است كه مي توانند در اين زمينه به ما كمك كنند و ما سعي داريم به گونه اي با مالكان اين مدرسه معامله كرده و رضايت آنها را كه براي ما مهم است، فراهم كنيم.

وي تصريح كرد: به هر حال اين مدارس ملك مردم است و ما وظيفه داريم هرچه زودتر خود را آماده كرده كه يا زمين معوض در اختيار آنها قرار دهيم يا بتوانيم اين املاك را از آنها خريداري كنيم كه البته قوه قضاييه نيز در اين زمينه با ما همكاري دارد.

دانش آموزان در اداره مدرسه مشاركت كنند

وزير آموزش و پرورش در پيامي به دانش آموزان اظهار داشت: دانش آموزان عزيز براي ما ارزش بالايي دارند و آنها مي توانند در اداره مدرسه و فعاليتهاي فوق برنامه مشاركت داشته باشند خصوصا دانش آموزاني كه به بلوغ فكري رسيده و مي توانند در قالب شوراهاي دانش آموزي به كمك مربيان و مديران خود بيايند.

وزير آموزش و پرورش درادامه در خصوص رشته هاي تحصيلي مقطع متوسطه گفت: هر كدام از كتابهاي درسي و رشته هاي تحصيلي ويژگي هاي خاص خود را دارند و هر كدام بار معناي خودشان را دنبال مي كنند.

آمادگي آموزش و پرورش براي مقابله با هواي سرد زمستان

علي احمدي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر تامين تجهيزات گرمايشي مدارس با توجه به اينكه در سال گذشته بسياري از دانش آموزان به دنبال هواي سرد دچار بيماري شدند ، گفت: ما از گذشته هم تلاشمان بر اين بوده مشكلي در اين زمينه وجود نداشته باشد ولي شرايط آب وهواي كشور در حال تغيير است و اين تغييرات هم در مدارس ما تاثير مي گذارد و در سال گذشته مدارس بعضي از استانها دچار برف و سرمايي شده اند كه اصلا قابل پيش بيني نبود كه تجربه اي شد تا امسال با آمادگي بيشتري به استقبال فصل زمستان برويم.

كمك شهرداري ها به آموزش و پرورش بايد بيشتر شود

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري مبني بر همكاري شهرداري تهران با آموزش و پرورش در بهسازي مدارس در تابستان امسال افزود: اساسا نقش مردم و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در زيبا سازي مدارس يكي از كارهاي عادي است كه بايد اتفاق بيافتد.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در بسياري از كشورهاي دنيا ساخت و ساز مدارس را شهرداريها انجام مي دهند و دولت محتواي آموزشي را فراهم مي كند. زيرا با عوارضي كه شهرداريها از مردم مي گيرند و تامين مالي مي شوند انتظار است كه كمك بسيار بيشتري نسبت به مدارس داشته باشند.

علي احمدي با تشكر از شهرداريهاي مناطق و نواحي كه در نقاشي كلاسها، تعمير ميزها و زيبا سازي ظاهر مدارس نقش داشتند، تاكيد كرد: اما آنچه كه اتفاق افتاده با آنچه كه نياز آموزش و پرورش است فاصله فراواني دارد كه انشا الله روز به روز منابع مالي بيشتري به نظام تعليم و تربيت تخصيص يابد.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر ، در خصوص معاون جديد سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس گفت: هنوزدر اين زمينه به جمع بندي نرسيده ايم.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن