تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815170435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/دانشجويان و دفاع مقدس/ دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي: تشكل‌هاي دانشجويي بيشترين تاثير را در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /دانشجويان و دفاع مقدس/ دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي: تشكل‌هاي دانشجويي بيشترين تاثير را در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس دارند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي درباره نقش دانشجويان وتشكل‌هاي دانشجويي در ترويج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال مفاهيم آن گفت: دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي مي‌توانند بيشترين تاثير را در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس داشته باشند.

حسين موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با توجه به اين كه دانشجويان بيشترين ارتباط را با بدنه جامعه دارند، بنابراين مركزيت توجه را در تبليغ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس دارند؛ يعني قشري كه بايد بيشتر آن را با دفاع مقدس آشنا نمود، قشر دانشجو است.

وي با بيان اين كه با دو رويكرد مي توان به انتقال مفاهيم دفاع مقدس نگاه كرد، معتقد است: يك ديدگاه اين است كه ترويج فرهنگ دفاع مقدس ترويج جنگ‌طلبي است و رويكرد دوم هم بيان مي‌كند كه اشاعه فرهنگ دفاع مقدس اشاعه فرهنگ ايثار، شهادت، شهامت و دفاع از مرزهاي كشور در صورت لزوم است كه بنابراين ما بايد به گونه اي تبليغ و عمل كنيم كه از فعاليت‌هايمان برداشت اول نشود و برداشت دوم را به صورت عميق نهادينه كنيم.

اين فعال دانشجويي افزود: دانشجويان ما بايد بدانند كساني كه در راه اعتلاي فرهنگ و حفظ آب و خاك اين كشور شهيد يا جانباز شدند نه افراد قديسي بودند كه جدا از جامعه باشند و نه بيكار بودند بلكه يكسري ارزش‌هايي در ذهنشان بود و در اين راه ايثار و فداكاري كردند كه امروز هم وظيفه ما با هر عقيده‌اي كه داريم حفظ احترام ، اعتلاي فرهنگ آنان و گسترش ذهنيت و تفكري است كه باعث شد اين افراد از كشور دفاع كنند.

وي رسالت دانشجويان را در اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت خطير دانست واظهار كرد: چون ما در وضعيتي هستيم كه ممكن است اين فرهنگ فراموش شود و ما نسبت به آب و خاك خود بي تفاوت شويم و به جاي ديگر برويم و توان فكري و جسمي خود را براي يك كشور ديگر خرج كنيم در حالي كه روزي نه چندان دور افرادي مانند ما جان خود را در راه دفاع از كشور و اعتلاي فرهنگ و تاريخ كشور دارند؛ بنابراين رسالت ما دانشجويان بسيار خطير است.

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي ادامه داد: دليل ديگر خطير بودن اين رسالت اين است كه ممكن است فرهنگ ايثار و شهادت فراموش شود يا بد جا افتادن اين امر باعث شود ارزش كار آن افراد ايثارگر در ذهن برخي ها جا بيفتد و بنابراين ما دانشجويان بايد مراقب اين نكات باشيم.

وي هر كدام از دانشجويان را به عنوان عضوي از جامعه ايران، يك سفير فرهنگي ناميد و بيان كرد: كاهش تهديدات عليه كشور لزوما از جنبه نظامي نيست و دانشجويان ما با تحقيقات علمي - حضور در عرصه هاي فرهنگي و با سفير خوبي بودن براي ايران مي توانند به صورت عملي به مردم دنيا ثابت كنند كه ايران برترين فرهنگ و مردم را دارد و همين تغيير روند افكار عمومي در دنيا باعث كاهش شديد تهديدات عليه كشور مي شود.

وي در ادامه تاكيد كرد: اگر دانشجويان و همه مردم ايران به عنوان يك سفير فرهنگي بتوانند به گونه اي عملي سفير تاريخ، فرهنگ و سفير واقعيت يعني ايران در مقابل دروغ پراكني هاي رسانه هاي خارجي باشند، اين تهديدات بسيار كاهش پيدا مي كند.

اين فعال دانشجويي وظيفه مسوولان و دانشگاهيان را در الگوسازي از شهداي دانشجو بسيار مهم دانست واظهار كرد: تبليغات در اين زمينه بايد صورت بگيرد و آثار آن حفظ شود و البته نه به گونه اي كه دست دولت باشد بلكه بايد توسط خود مردم اين الگوسازي انجام شود چون هر چه كه بر آن پافشاري شود مردم از آن موضوع فاصله مي گيرند كه در اين جا دوباره نقش دانشجويان پررنگ مي شود چون با توجه به رابطه دانشجويان از يك طرف با مردم و بدنه جامعه و از طرف ديگر با دانشگاه آنها مي‌توانند به درستي فرهنگ ايثار و شهادت را بين مردم جابيندازند.

وي افزود: چنانچه روزي آمريكا يا كشور ديگري قصد تجاوز به اين آب و خاك را داشته باشد آن روز، روزي است كه 99 درصد دانشجويان اختلافات را فراموش كرده و دغدغه آنها دفاع از اين آب و خاك مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن