تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816747444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همراه با نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: همراه با نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم


شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با استقبال بي‌سابقه‌اي از سوي مردم روزه‌دار روبرو شده است.

بازديد مردم از بخش‌هاي مختلف شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم كه در طول ماه مبارك رمضان برگزار مي‌شود، در مقايسه با سالهاي گذشته كم‌نظير ارزيابي شده است. خصوصاً در شب‌هاي احياء كه اشتياق مردم به بازديد از بخش‌هاي مختلف اين نمايشگاه بيشتر شد.

شايان ذكر است بخش‌هاي مشاوره احكام، خانواده، نشر الكترونيك و مكتوب، جلوه‌هاي قرآن در ادبيات، كودكان، پژوهش، سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي و كارگاه‌هاي هنري از بخش‌هايي است كه بيشتر مورد اقبال بازديدكنندگان واقع شده است.

در ادامه، اخبار و اظهارنظرهايي از ديداركنندگان از اين نمايشگاه از نظرتان مي‌گذرد.

‏ 347 پايان‌نامه در نوبت داوري

حدود 347 پايان‌نامه قرآني و علوم حديث در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا در نوبت داوري قرار دارند.

به گزارش ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، علاوه بر پايان‌نامه‌هاي فوق، تعداد 160 پژوهش قرآني نيز از پژوهشكده‌ها و حوزه‌هاي علميه براي نمايش در غرفه‌ پايان‌نامه‌هاي بخش دانشگاهي ارائه شده است.

يكي از داوران پايان‌نامه‌ها با اشاره به 3 مرحله‌اي بودن داوري گفت: در هر مقطع دانشگاهي 5 پايان‌نامه برگزيده مي‌شود و به محققان آنها لوح تقدير و جوايز نفيسي اهدا مي‌شود. در مجموع 15 پايان‌نامه برگزيده در پايان نمايشگاه قرآن كريم انتخاب و معرفي خواهند شد.

سلامت‌پناه درباره شاخص‌هاي انتخاب پايان‌نامه‌هاي برتر گفت: پنج داور اين بخش، پايان‌نامه‌ها را از نظر محتوايي، ساختاري، مضامين، نوآوري، داشتن تحليل و رعايت روش تحقيق، ارتباط و انسجام مطالب، طي سه مرحله مورد ارزيابي قرار مي‌دهند.

وي در ادامه افزود: فراخوان ارائه پايان‌نامه‌هاي دانشگاهي از طريق معاونت فرهنگي وزارت علوم و تحقيقات در 11 خرداد سا‌ل‌جاري به مراكز علمي ـ دانشگاهي اعلام شد.

لازم به ذكر است: معارف، حجتي، فقهي‌زاده، مقدم و سلامت‌پناه، داوران انتخاب و بررسي پايان‌نامه‌هاي برتر دانشگاهي هستند.

تلاوت با ترتيل‌خواني زنده قرآن

«حاج محمدحسين سبزعلي» قاري بين‌المللي قرآن كريم ضمن بازديد از نمايشگاه بين‌المللي قرآن در غرفه راديو قرآن حضور يافت.

سبزعلي در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، ضمن ابراز خشنودي از كيفيت برگزاري نمايشگاه گفت: بايد تلاوت با ترتيل‌خواني زنده قرآن را بر هر كس كه وارد نمايشگاه قرآن مي‌شود واجب كنيم.

وي كه سال 75 به عنوان چهارمين قاري ممتاز كشور مالزي شناخته شد خواهان ايجاد فضايي معنوي و روحاني با حضور اساتيد و قاريان قرآن شد تا بتوانند طي مسابقه‌اي در ايام برگزاري نمايشگاه به هر كس كه بهترين صوت را بدون ايراد بخواند به قيد قرعه جايزه بدهند.

اين استاد قرآن دانشگاه صنعتي شريف، احداث دروازه‌اي مانند دروازه قرآن را براي اين نمايشگاه پيشنهاد كرد.

وي در پايان با اشاره به سوره مزمل گفت: هر چقدر مي‌توانيد قرآن بخوانيد چه در ماه مبارك رمضان و چه در ماه‌هاي ديگر.

آميختگي مفاهيم اسلامي و هنر

مهدي پاكدل، بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در بازديد از نمايشگاه و حضور در غرفه سيما فيلم گفت: براي نخستين‌بار است كه به نمايشگاه آمدم اما تصورم با چيزي كه ديدم كاملاً متفاوت بود. وقتي مشاهده كردم تمام معنويات آميخته با هنر است و تمامي بخش‌هاي هنري نشأت گرفته از مفاهيم قرآني است لذت بردم.

وي در گفت‌وگويي با خبرنگار ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم ضمن انتقاد از سطح كيفي مجموعه‌هايي كه براساس قصص قرآني ساخته مي‌شود گفت: وقتي كيفيت يك اثر در حد استاندارد نباشد هرچه داستان آن نيز قوي و قابل توجه باشد، باز هم حق مطلب ادا نشده و آنچه درباره يك مجموعه داستاني از قرآن بايد اتفاق بيفتد روي نداده و ممكن است بيننده نسبت به آن موضوع دچار شبهاتي نيز شود.

پاكدل در پايان افزود: وقتي مفاهيم اسلامي در قالب هنر متبلور مي‌شود مسلماً تأثيرگذاري چندين برابر مي‌شود و تأثيرات آن بيش از طرح تئوري آن خواهد بود به نظر من هر موضوعي اگر در لفافه هنر ارائه شود جذاب‌تر مي‌شود.

مسابقه نقاشي در نمايشگاه

ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور به مناسبت گراميداشت هفته جهاني مساجد، مسابقه نقاشي ويژه كودكان و نوجوانان 7 تا 16 ساله را در نمايشگاه قرآن كريم برگزار مي‌كند.

به گزارش ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، علاقه‌مندان به شركت در مسابقه «من مسجد محله‌ام را دوست دارم» مي‌توانند با مراجعه به غرفه ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور و دريافت برگه‌هاي مخصوص و نقاشي در آنها آثار خود را حداكثر تا تاريخ 30مهرماه به دبيرخانه نظارت بر كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد ارسال كنند.

عرضه درشت خط‌ترين قرآن كريم

درشت‌ خط‌ترين قرآن كريم در 1232 صفحه در نمايشگاه قرآن عرضه شد.

به گزارش ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، درشت‌ خط‌ترين قرآن كريم به خط استاد مصطفي اشرفي تبريزي و ترجمه استاد مرحوم الهي قمشه‌اي، با ويرايش جديد حسين الهي قمشه‌اي در نمايشگاه قرآن عرضه شده است.

اين قرآن در قطع وزيري با رسم‌الخط ايراني نسخ نگاشته شده و تذهيب آن در 11 رنگ برعهده استاد اميرهوشنگ آقاميري بوده است. گفتني است صفحه‌آرايي اين كتاب برمنباي خط عثمان طه است.

قرآن به خط بريل در غرفه بهزيستي

سازمان بهزيستي كشور، قرآن كريم را در 6 مجلد به خط بريل در نمايشگاه قرآن كريم عرضه كرد. به گزارش ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، در غرفه سازمان بهزيستي علاوه بر قرآن كريم، دعاهاي مربوط به ماه مبارك رمضان، دعاي كميل، گنج العرش، دعاي توسل، و رساله حضرت امام (ره) به خط بريل به نمايش درآمده است.

گفتني است، كتب به نمايش درآمده در اين غرفه براي نابينايان و كم‌بينايان تهيه شده است و علاوه بر آن شرح صحيفه سجاديه، رساله آيت‌الله فاضلي لنكراني، تفسير نمونه آيت‌الله مكارم شيرازي نيز بصورت ‏CD‏ و كاست به علاقه‌مندان عرضه مي‌شود. ‏

عرضه كتاب ملاقات با امام زمان (عج)

چاپ سوم كتاب «ملاقات با امام زمان (عج)» تأليف «محمد يوسفي» با عنوان كامل «ملاقات با امام زمان در مسجد جمكران» در نمايشگاه قرآن عرضه شد.

به گزارش ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، اين‏ كتاب شامل مطالبي چون، تاريخچه مسجد مقدس جمكران، پيشگويي‌هاي حضرت علي (ع) در مورد اين مسجد، نقل بيش از 300 تشرف، كرامات و معجزاتي كه در مسجد مقدس جمكران به وقوع پيوسته است، تجديد بناي جديد مسجد به امر مبارك امام زمان (عج)، سنديت و اهميت مسجد جمكران از ديدگاه علما و مراجع تقليد و آلبوم‌ عكس‌هاي بناي قديم و جديد اين مسجد مي‌باشد.

* «تمام ناتمام» در نمايشگاه

ويژه‌نامه «تمام ناتمام» در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم عرضه مي‌شود.

به گزارش ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، ويژه‌نامه «تمام ناتمام» وابسته به كانون فرهنگي انتظار، به كوشش دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد قائمشهر عرضه مي‌شود.

در اين ويژه‌نامه، مقالاتي با موضوع مهدويت و لزوم تشكيل كانون‌هاي مهدويت در دانشگاهها، دلايل انتظار، قرآن و بيگانگي نسل جديد، مهدويت در اديان مختلف، عبادت‌هاي دروغين و جمعه غروب ارائه شده است.

* تأثير قرآن بر ابعاد مختلف زندگي

حداقل يك آيه از قرآن را بايد در روز بخوانيم و معناي آن در زندگي به كار ببريم.

جمله بالا توصيه الهام منگلي 19 ساله و حافظ كل قرآن كريم است. او با اشاره به اين كه كساني كه قرآن مي‌خوانند آدم‌هايي يك بعدي نيستند به خبرنگار ستاد خبري نمايشگاه قرآن گفت: كساني كه قرآن مي‌خوانند به جهت جهانشمول بودن قرآن، تمام ابعاد آن را در زندگي فردي و اجتماعي خود به كار مي‌برند و به اين دليل توصيه مي‌كنم قرآن بخوانيد.

منگلي از 5 سالگي روخواني كل قرآن را آغاز كرده و از سن 8 سالگي به حفظ سوره‌هاي قرآن پرداخته است او مي‌گويد: ابتدا با همكاري مادرم 5 جزء قرآن را حفظ كردم بعد به حرم عبدالعظيم رفتم و تا سن ده سالگي قرآن را كاملاً حفظ بودم.

گفتني است، اين حافظ جوان قرآن در محافل قرآني كشورهاي لبنان، سوريه، عربستان، ليبي و اردن حضور داشته و سال گذشته، نفر دوم مسابقات قرآن در كشور ليبي و امسال نيز نفر اول مسابقات قرآني اردن شده است.

قرآن كريم به خط خوشنويسي لاتين

«مجتبي قاسمي» هنرمند ايراني و طراح نگارش قرآن به خط خوشنويسي لاتين، جديدترين آثار خود را در بخش دانشگاهي شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، به نمايش درآورد.

به گزارش ستاد خبري نمايشگاه قرآن، او كه در ايام برگزاري نمايشگاه در حضور دانشجويان و علاقمندان، آياتي از قرآن را به خط لاتين خوشنويسي مي‌كند با تاكيد بر اشاعه فرهنگ تشيع در قالب‌هاي گوناگون به خبرنگار ستاد خبري نمايشگاه گفت: ترويج معارف اسلامي با زبان و خط مادري در كشورهاي اروپايي مي‌تواند جذابيت لازم را در تبليغ قرآن كريم به وجود آورد.

عضو انجمن خوشنويسان لندن، با اشاره به علاقه‌مندان بسيار نگارش به خط‌هاي گوتيك و كايرليت، در سطح جهان گفت: نگارش به خط لاتين به خاطر فراگيري بالاي آن مي‌تواند به زبان‌هاي فرانسوي، انگليسي، آلماني، مكزيكي و تركي صورت پذيرد، زيرا الفباي همه اين زبان‌ها يكي است.

«قاسمي» نگارش زيارت نامه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به خط خوشنويسي لاتين را از ديگر برنامه‌هاي خود عنوان كرد.




 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن