تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815526136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كشور در آغاز سال تحصيلي: معدلم در دوران تحصيل پايين تر از 5/18 نبود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير كشور در آغاز سال تحصيلي: معدلم در دوران تحصيل پايين تر از 5/18 نبود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير كشور گفت: معدل من در تمامي ايام تحصيل يا 20 بوده و يا حداقل پايين تر از 5/18 نبوده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، علي كردان ضمن حضور در مراسم آغازين سال تحصيلي 87-88 مدرسه سلمان فارسي منطقه يافت آباد تهران زنگ شروع به تحصيل دانش آموزان را به صدا درآورد.
وي با آرزوي توفيق دانش آموزان در سال جديد اظهار اميدواري كرد كه شما فرزندان عزيز اين ملت با من بتوانيم وجه مشتركي داشته باشيم.
وزير كشور ادامه داد: زمان ورود به مدرسه اوج دينداري و تقيد فرزندان و والدين را به انقلاب اسلامي يافتم و به شعفم نسبت به بازگشايي مدارس افزوده شد.
وي اظهار داشت: خوب است زماني كه از ملت ايران نام برده مي شود اين وضعيت منعكس شود كه مردم ايران به اسلام، امام، رهبري و انقلاب پايبند هستند كه من نيز نمونه كوچكي از اين امر را در اين مدرسه يافتم.
كردان با بيان اينكه حضور در اين مدرسه سبب شد كه من به ياد تحصيل خود در مدارس ابتدايي بيفتم، عنوان كرد: امروز نظام تعليم و تربيتي كشور ما آمادگي هاي لازم را براي دانش آموزان ايجاد مي كند.
وي بر لزوم استفاده مطلوب از معلمان تاكيد و تصريح كرد: من از كلاس اول تا پايان دوران تحصيلم در آموزش و پرورش از سلوك، علم، استعداد و روش هاي زندگي معلمانم استفاده كردم.
وزير كشور با بيان اينكه در طول دوران تحصيلم معدلم يا 20 بوده و يا در اين دوران از 5/18 پايين تر نمي آمد خاطر نشان كرد: علت اين امر استعداد من نبود بلكه هدايت خداي بزرگ بود كه به سبب آن مسير را درست تشخيص دادم و مبنا و محور خود را معلمان خود قرار مي دادم.
وي به دانش آموزان پيشنهاد داد كه همين مسير را پيش رفته و والدين نيز آن ها را در اين خصوص تشويق كنند.
كردان با اشاره به اين مطلب كه بين نظام تعليم و تربيت و معلم و خانواده شايد از طريق خانواده اختلاف نظري حاصل شود تاكيد كرد: آن كسي كه حرفه معلمي را برگزيده و پاي در آموزش و پرورش گذاشته تمام تلاشش بر اين است كه مسير تعليم و تربيت و همان سنت رسول الله است را جلو رود.
وزير كشور با اشاره به اينكه در اختلاف برداشت ها، خانواده ها نبايد از محل عاطفه اي كه به فرزندان خود دارند قضاوت كنند افزود: خانواده ها بايد با بررسي عميق و دقيق و ارتباط مستمر با نظام آموزش و پرورش و معلم ذيربط تصميمات خود را اتخاذ كنند.
وي گفت: دانش آموزان بايد خدا را شكر كنند كه آغاز سال تحصيلي امسال با سالگرد شهادت مظلوم ترين امام ما حضرت علي (ع) همراه است كه سرنوشت من و شما نيز در اين ايام رقم مي خورد.
كردان به هفته دفاع مقدس اشاره و عنوان كرد: بايد در اين خصوص از همه ملت ايران، نيروهاي مسلح، بسيج و سپاه پاسداران قدرداني كرد.
وزير كشور اعلام كرد: يكي از برنامه هايي كه به دولت و مجلس ارائه داده ام ايجاد نشاط ملي در كشور است و تحقق اين امر تنها با همراهي نخبگان و فرزانگان كشور با من است. من شما دانش آموزان را فرزانگان اين كشور مي دانم.
وزير كشور با طرح اين سوال كه نشاط ملي در آموزش و پرورش كشور چگونه محقق مي شود به عزيز بودن معلمان و دانش آموزان و عمق بخشي به غناي علمي دانش آموزان شايسته و ساعي ايراني اشاره كرد و بيان داشت: ايجاد فضاي توام با آرامش خاطر براي خانواده هاي دانش آموزان در كشور، توجه عميق به مباني تربيتي با زبان ساده ولي با روش جوان پسند ايراني و خروج از حافظه محوري و بروز آگاهي محوري جهت آماده شدن دانش آموزان در متن زندگي از جمله عوامل تحقق نشاط ملي در آموزش و پرورش است.
وي از توجه به جسم و جان دانش آموزان و سيستم تربيت بدني، ايجاد فرصت هاي آينده ساز برابر براي دانش آموزان جهت بروز استعداد جوانان ايراني و اطلاع رساني به دانش آموزان و خانواده هاي آن ها نسبت به مباني حضرت امام، قانون اساسي و دشمن شناسي دانش آموزان از همين مقاطع به عنوان ديگر عوامل ايجاد نشاط ملي نام برد.
وي افزود: مشاركت جدي دانش آموزان و خانواده هاي آن ها در مسائل اجتماعي و سياسي كشور از مسائل مهم امروز است كه اجراي اين امر تحقق مردم سالاري ديني را در پي دارد.
كردان در ادامه سخنان خود به افزايش سن راي دهندگان از 16 به 17 سال اشاره كرد و گفت: رييس جمهور راي دادن افراد را در همان 16 سال قبول دارد و چندين نوبت هم تلاش خود را در جهت تحقق اين امر به كار گرفته ولي تاكنون موفق نشده است.
وي تصريح كرد:رييس جمهور همچنان نسبت به اعتقاد خود در اين زمينه باقي هستند و جوانان در مسائل كشور كه عالي ترين مرحله تصميم گيري گزينش حاكمان براي سياست گذاري در اين مملكت است كارت اعتباري براي ورود در انتخابات را صادر كنند و در اين خصوص نيز پيگير نظرات خود هستند./110
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن