تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805028234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرانه روزانه هر دانش‌آموز، 1600 تومان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سرانه روزانه هر دانش‌آموز، 1600 تومان
در سال تحصيلي جديد بيش از 14 ميليون دانش‌آموز، با احتساب كاهش نسبي تعداد دانش‌آموزان در هر مقطع تحصيلي، در 185 هزار و 700 مدرسه مشغول به تحصيل خواهند شد كه از اين ميان، بيش از 9 ميليون نفر تحت پوشش آموزش عمومي اجباري تا پايان مقطع راهنمايي قرار مي‌گيرند و به موجب آن، سهم آموزش و پرورش عمومي در نظام تحصيلي كشور، به 64 درصد مي‌رسد.

به گزارش ايسنا، در سال تحصيلي 87 ـ86، 14 ميليون و 434 هزار و 524 دانش‌آموز در 193 هزار و 259 مدرسه داير كشور، تحصيل كردند كه به گفته برخي مسوولان آموزش و پرورش، اين تعداد در سال تحصيلي جديد، به بيش از 14 ميليون نفر مي‌رسد.

گزارش پيش‌رو از آخرين آمار جمع‌آوري شده از وضعيت تحصيل در كشور و مجموعه كتب آمار آموزش و پرورش كه در اختيار خبرگزاري دانشجويان ايران قرار گرفته و همچنين مصاحبه با مسوولان هر مقطع تحصيلي در وزارت آموزش و پرورش كشور فراهم شده است.

علي‌رضا رحيمي ـ مديركل آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي ـ با بيان اين مطلب كه سال گذشته، 511 هزار و 219 نفر در دوره پيش‌دبستاني آموزش ديدند، به ايسنا گفت: ظرفيت جذب 600 هزار نوآموز در دوره پيش‌دبستاني در سال تحصيلي جديد فراهم شده است.

وي ادامه داد: 70 درصد اين نوآموزان در مراكز پيش‌دبستاني ضميمه 64 هزار و 640 مدرسه ابتدايي و 30 درصد در 681 مركز پيش‌دبستاني دولتي مستقل تحصيل مي‌كنند.

مديركل خلاقيت و نوآوري پيش‌دبستاني و ابتدايي، درباره جمعيت دانش‌آموزان ابتدايي نيز، با اشاره به اين كه سال گذشته، پنج ميليون و 725 هزار و 629 دانش‌آموز در مقطع ابتدايي تحصيل كردند، افزود: اين آمار با اندكي كاهش در سال تحصيلي جديد حفظ مي‌شود و از اين تعداد، حدود يك ميليون و 200 هزار نوآموز در كلاس اول ابتدايي مشغول به تحصيل خواهند شد.

وي همچنين عنوان كرد: مابقي دانش‌آموز ابتدايي نيز امسال تقريبا با نسبت مساوي در چهار پايه تحصيلي دوم، سوم، چهارم و پنجم ابتدايي تقسيم مي‌شوند.

منوچهر فضلي‌خاني ـ مديركل آموزش و پرورش راهنمايي ـ نيز در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، گفت: سال گذشته، سه ميليون و 708 هزار و 270 دانش‌آموز در حدود 31 هزار مدرسه راهنمايي تحصيل كردند كه اين آمار با كاهش 100 تا 150 هزار نفري دانش‌آموزان كه در هر مقطع تحصيلي رخ مي‌دهد، تقريبا حفظ خواهد شد.

وي يادآور شد: البته هنوز كاهش رشد شاخص تراكم دانش‌آموز در سال تحصيلي جديد محاسبه نشده است.

مديركل آموزش و پرورش راهنمايي در مورد نسبت دانش‌آموزان دختر و پسر راهنمايي، افزود: شمار دانش‌آموزان دختر و پسر راهنمايي در سال تحصيلي جديد تقريبا مشابه و برابر است، در حالي كه در سال‌هاي گذشته، شمار دانش‌آموزان پسر راهنمايي بيش از دانش‌آموزان دختر راهنمايي بود كه اين امر افزايش تدريجي نرخ تحصيل دختران كشور در مقطع راهنمايي و كاهش نرخ بازماندگي از تحصيل آن‌ها در مقطع ابتدايي به ويژه در مناطق محروم را نشان مي‌دهد.

لطف‌الله عباسي ـ رييس مركز آموزش نظري، پيش دانشگاهي و هنرستان‌هاي آموزش و پرورش ـ نيز در مورد آمار دانش‌آموزان اين مقطع به ايسنا گفت: سال گذشته، سه ميليون و 569 هزار و 839 نفر در 22 هزار و 222 واحد آموزشي مقطع متوسطه و 438 هزار و 515 نفر در شش هزار و 637 مركز پيش دانشگاهي تحصيل كردند كه مجموع چهار ميليون و هشت هزار و 354 نفري اين دانش‌آموزان در سال تحصيلي جديد نيز با اندكي كاهش حفظ مي‌شود.

به گفته وي، در سال تحصيلي 87 ـ 86، 427 هزار و 345 دانش آموز نيز در مراكز آموزش بزرگسالان و 18هزار و 858 نفر نيز در مراكز تربيت معلم تحصيل كردند، تا با احتساب اين آمار، مجموع دانش آموزان در سال تحصيلي گذشته به 14 ميليون و 434 هزار و 524 دانش‌آموز برسد.

رييس مركز آموزش نظري، پيش دانشگاهي و هنرستان‌هاي آموزش و پرورش، در زمينه تحصيل دانش‌آموزان بزرگسال افزود: قبل از انقلاب تعداد مراكز شبانه‌روزي يك واحد بود كه شمار اين مراكز تاكنون به 157 واحد افزايش پيدا كرده است.

عباسي افزود: در سال تحصيلي گذشته، 348 هزار و 377 نفر در دو هزار و 33 مركز فني و حرفه‌اي و 480 هزار و 74 نفر در سه هزار و 378 مركز كاردانش در سال‌هاي تحصيلي دوم و سوم متوسطه تحصيل كردند كه بر اساس وظيفه تعيين شده براي آموزش و پرورش تا پايان قانون چهارم برنامه توسعه، اين تعداد بايد در سال تحصيلي جديد افزايش پيدا كند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، آموزش و پرورش تنها 34 درصد از سهم آموزش تخصصي فني و حرفه‌اي و كاردانش را محقق كرده و اين در حاليست كه اين وزارتخانه براي عمل به وظيفه قانوني خود يعني، تحقق 44 درصدي سهم آموزش و پرورش تخصص محور در كشور، تنها كمتر از يك‌سال يعني تا پايان برنامه چهارم مهلت دارد.

محسن جعفرآبادي ـ مدير كل برنامه‌ريزي و تاليف آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش آموزش و پرورش ـ نيز در اين زمينه به خبرنگار ايسنا، مبني بر اين كه چند درصد از سهم آموزش و پرورش تخصص محور فني و حرفه‌اي و كاردانش در كشور تحقق يافته است، اين ميزان را 9/33 درصد اعلام كرد.

وي افزود: از اين ميزان، 7/18 درصد مربوط به سهم آموزش‌هاي كاردانش و 2/15 درصد مربوط آموزش‌هاي بخش فني و حرفه‌اي است.

جعفرآبادي، سهم فعلي آموزش‌هاي متوسطه نظري در سه رشته تحصيلي رياضي، علوم تجربي و علوم انساني را 66 درصد عنوان و اظهار كرد: اين سهم بايد با كاهش 10درصدي به نسبت گسترش آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش به 56 درصد برسد، تا از اين طريق، تعادل بين آموزش نظري و آموزش تخصص محور فراهم شود.

وي همچنين اظهار كرد: تحقق حدود 34 درصدي سهم آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش در كشور در حاليست كه وزارت آموزش و پرورش بايد اين سهم را تا پايان برنامه پنج‌ساله چهارم يعني سال 1388 به 44 درصد افزايش دهد.

وي تعداد رشته‌هاي فني و حرفه‌اي را نيز 40 مورد و شمار رشته‌هاي كار دانش را 300 رشته برشمرد.

دكتر رضا مومنين‌ ـ مديركل مدارس غيردولتي آموزش و پرورش ـ نيز در مورد آمار دانش‌آموزان محصل در مدارس غيرانتفاعي، گفت: حدود يك ميليون و 150 هزار دانش آموز در 15 هزار و 809 مدرسه غيرانتفاعي تحصيل مي‌كنند.

وي با بيان اين كه 400 هزار صندلي خالي در مدارس غير انتفاعي كشور وجود دارد، اظهار كرد: با مصوبه جديد مجلس در مورد مدارس غيردولتي و ايجاد شرايط جديد براي پوشش‌دهي ظرفيت مدارس غيرانتفاعي، اين ظرفيت به ميزان مطلوب پوشش داده خواهد شد.

مومنين همچنين از افزايش پوشش تحصيلي در مدارس غير انتفاعي در كشور به حدود هشت درصد خبر داد.

محمدمهدي باقرزاده ـ معاون تشخيص و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور ـ نيز در مورد وضعيت اين دانش‌آموزان در سال تحصيلي جديد به خبرگزاري دانشجويان ايران، گفت: امسال 93 هزار دانش‌آموز استثنايي در يك هزار و 400 مدرسه ويژه اين دانش‌آموزان و همچنين يك هزار و 400 كلاس درس ضميمه مدارس عادي تحصيل خواهند كرد كه از اين تعداد، 20 هزار نفر، معادل 5/21 درصد در مدارس عادي و همراه دانش‌آموزان معمولي مشغول به تحصيل خواهند شد.

وي سرانه هر دانش‌آموز استثنايي در سال تحصيلي جديد را يك ميليون و 600 هزار تا 800 هزار تومان دانست.

به گزارش ايسنا، پوشش تحصيلي دانش‌آموزان استثنايي هم اكنون، نيم درصد است كه اين پوشش به گفته مسوولان آموزش و پرورش استثنايي كشور بايد حداقل در سال تحصيلي جديد به يك درصد افزايش يابد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، امسال بيش از 46 هزار دانش‌آموز استعداد درخشان در 120 مدرسه ويژه اين دانش‌آموزان به تحصيل خواهند پرداخت كه از اين تعداد، حدود 18 هزار و 300 دانش‌آموز در مقطع راهنمايي و حدود 27 هزار و 800 نفر در مقطع متوسطه تحصيل مي كنند.

عباسي ـ مديركل آموزش و پرورش عشاير ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اعلام كرد:‌ در سال تحصيلي 87 ـ 86، 168 هزار و 314 دانش‌آموز عشاير كه 74 هزار و 64 نفر آن‌ها دختر بودند، در پنج هزار و 804 واحد آموزشگاه عشايري زير نظر 14 هزار نيروي انساني تحصيل كردند.

وي با بيان اين كه با توجه به بحث خشكسالي، تغيير شمار دانش‌آموزي عشاير را نمي‌توان به طور دقيق پيش‌بيني كرد، عنوان كرد: بيشترين تعداد دانش‌آموزان عشاير در پايه ابتدايي تحصيل مي‌كنند و شمار تحصيل‌كنندگان عشاير در هر دو مقطع راهنمايي و ابتدايي نيز حدود 38 هزار نفر و نسبتا مساوي است.

مديركل آموزش و پرورش عشاير از وجود شش هزار و 600 كلاس چندپايه، معادل 56 درصد از مجموع 11 هزار و 859 كلاس درس عشاير نيز خبر داد و يادآور شد: 70 هزار دانش‌آموز عشايري در كلاس‌هاي چندپايه درس مي‌خوانند.

وي همچنين با اشاره به فضاهاي فيزيكي آموزشي عشاير، اعلام كرد: يك هزار و 53 واحد از پنج هزار و 804 واحد آموزشي عشاير، سيار كه عمده آن‌ها چادر هستند و هزار و 640 واحد آن نيمه‌سيار بوده كه در مجموع، دو هزار و 693 واحد آموزشگاهي عشاير سيار و نيمه‌سيار خواهند بود و مابقي ساختمان ثابت هستند.

وي شمار دانش‌آموزان روستايي را نيز حدود چهار ميليون نفر عنوان كرد.

غلام‌رضا كمانه ـ مديركل تربيت بدني آموزش و پرورش ـ نيز در مورد فضاي ورزشي مدارس، اين سرانه را هم اكنون 18 صدم متر مربع دانست و اعلام كرد كه اين سرانه تا پايان برنامه چهارم توسعه يعني سال آينده، بايد به يك متر افزايش پيدا كند.

وي همچنين از وجود يك هزار و 37 سالن ورزشي در كشور خبر داد و تاكيد كرد: سهم ورزش دانش‌آموزي از اعتبارات بخش ورزش بايد افزايش پيدا كند.

مديركل تربيت بدني آموزش و پرورش، سرانه ورزش براي هر دانش‌آموز را به طور عملي 500 تومان عنوان و با بيان اين كه اين سرانه با احياي معاونت پرورشي و تربيت بدني تا حدي افزايش پيدا كرده است، اظهار كرد: اين سرانه بايد به سه هزار تومان افزايش پيدا كند.

وي از كمبود 20 هزار مربي ورزش در كشور خبر داد.

حسن ضياءالديني ـ مديركل سلامت و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي آموزش و پرورش ـ نيز از كمبود 14 هزار مربي بهداشت در كشور براي تامين 18 هزار نيروي لازم در بخش مربي بهداشت خبر داد.

ضياءالديني سرانه بهداشت مدارس را پيش از اين، 550 تومان براي هر دانش آموز اعلام و تاكيد كرده بود كه اين سرانه بايد به حدود دو هزار تومان افزايش پيدا كند.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: هيچ مدرسه‌اي در سال تحصيلي جديد، بدون مربي بهداشت سر نخواهد كرد.

كمبود 67 هزار مربي پرورشي و مشاور در مدارس

سيد مهدي اميني ـ معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ـ نيز از فعاليت 33 هزار مربي پرورشي و مشاور در مدارس كشور خبر داد و اعلام كرد: اين تعداد بايد به 100 هزار مربي افزايش پيدا كند، تا به ازاي هر 70 دانش‌آموز يك مربي پرورشي وجود داشته باشد.

وي عنوان كرد: در حال حاضر به ازاي هر 96 دانش‌آموز، يك مربي پرورشي فعاليت مي‌كند.

به گزارش ايسنا، سرانه آموزشي دانش‌آموزان نيز سالانه 450 تا 500 هزار تومان و روزانه حدود يك هزار و 600 تومان در نظر گرفته مي‌شود كه به گفته علي‌احمدي ـ‌ وزير آموزش و پرورش ـ با توجه به نيازهاي دانش‌آموزي اين سرانه بايد به 600 هزار تومان افزايش پيدا كند.

با استناد به آخرين وضعيت فضاهاي آموزشي كشور در سال تحصيلي جديد و با احتساب فضاهاي آموزشي دولتي و غيردولتي، در مجموع در سال تحصيلي جديد، بيش از 185 هزار و 704 مدرسه، پذيراي بيش از 14 ميليون دانش‌آموز خواهد بود.

سيد باقر مسلمي ـ معاون اداري و مالي سازمان نوسازي ـ درگفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، افزود: در سال تحصيلي جديد، 169 هزار و 904 مدرسه دولتي با احتساب سه هزار و 66 مدرسه افتتاحي دولتي جديد، پذيراي بيش از 14 ميليون دانش‌آموز خواهند بود كه البته با احتساب تعداد مدارس داير كشور، شمار كلي مدارس دولتي به 193 هزار و 259 باب مي‌رسد.

وي ادامه داد: در سال تحصيلي 88 ـ87 در مجموع، دانش‌آموزان شاغل به تحصيل در مدارس دولتي كشور در 374 هزار و 801 كلاس درس مدارس كالبدي با احتساب 14 هزار و 104 كلاس درس جديد افتتاحي در هفته دولت و در مجموع، در 504 هزار و 957 كلاس درس داير جاي خواهند گرفت.

معاون سازمان نوسازي مدارس همچنين گفت: تفاوت در تعداد مدارس كالبدي يعني شمار مدارس كالبدي با تعداد مدارس داير از آنجا ناشي مي‌شود كه طبق آخرين آمار، 26 هزار و 371 مدرسه دونوبته هستند و به عبارتي، 344 هزار و 260 كلاس درس در دونوبت برگزار مي‌شود كه در مجموع، بيش از سه ميليون و 585 هزار دانش‌آموز در مدارس دونوبته مشغول به تحصيل مي‌شوند.

وي در ادامه اعلام كرد: سال تحصيلي جديد، با پنج هزار و 754 باب مدرسه استيجاري از مجموع تعداد كل مدارس كشور آغاز مي‌شود كه با احتساب اين آمار، 164 هزار و 150 مدرسه كشور ملكي هستند.

گفتني است، در كنار مدارس دولتي، بيش از 15 هزار و 800 مدرسه غيردولتي نيز در كشور وجود دارد كه بيش از يك ميليون و 150 هزار دانش‌آموز در اين مدارس تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

بنابراين گزارش، بيش از 185 هزار مدرسه كشور، فردا در به روي بيش از 14 ميليون دانش‌آموز خواهند گشود، تا سال تحصيلي 88 ـ 87، با نواختن زنگ آغاز مدرسه توسط وزير آموزش و پرورش در دبستان دخترانه شهيد سيد كاظم موسوي در ساعت هشت صبح، به طور همزمان در سراسر آغاز شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن