تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816494471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام رئيس جمهور به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پيام رئيس جمهور به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد
رئيس جمهور در پيامي به مناسبت آغاز سال تحصيلي گفت : مهر ماه حقيقتا ماه مهر است چرا كه يك جنبش عظيم و مجاهدت گسترده براي كسب علم و معرفت آغاز مي شود.
به گزارش شبكه خبر ، متن پيام آقاي محمود احمدي نژاد به اين شرح است : آغاز سال تحصيلي را به همه دانش پژوهان ، دانشگاهيان ، فرهنگيان ، دانش آموزان ، دانشجويان و ملت بزرگ ايران صميمانه تبريك عرض مي كنم . ماه مهر براي ملت ما همواره با حال و هواي خاصي همراه است . ماه مهرحقيقتا ماه مهر است چرا كه يك جنبش عظيم و مجاهدت گسترده و يك تلا ش همگاني براي كسب علم و معرفت آغاز مي شود و فضاي كشور عطرآگين به عطر مجاهدت در راه علم و كسب دانش معرفت و تربيت نسل هاي پي درپي است .

آغاز سال تحصيلي امسال با شب هاي قدر و سالروز شهادت اميرالمومنان (ع ) و روزهاي ماه مبارك رمضان مواجه شده و همه آنها براي ما الهام بخش است . اميرمومنان (ع ) به عنوان انسان كامل و امام مبين الگوي همه بشريت در همه عصرها و نسل هاست . او باب علم پيامبر بزرگ الهي است يعني دروازه علم دريچه معرفت آستانه ورود به دنياي دانش و معرفت و نيكي ها امام علي (ع ( است . در شب هاي قدركه قرآن نازل مي شود - قرآن پايه علم تزكيه حكمت و پايه تعالي بشراست - سرنوشت انسانها رقم زده مي شود.
تقارن اين ايام براي ما بسيار الهام بخش است . ماه مبارك رمضان ماه خودسازي است ؛ خودسازي معنوي ، علمي شخصيتي و روحاني . آماده شدن براي 11 ماه تلا ش و مجاهدت و ارتقاي تعالي روحي و معنوي براي يك زندگي جاويد و ابدي .

امسال ليالي قدر و بزرگداشت امام با آغاز سال تحصيلي و جنبش عظيم علمي مقارن شده است و اين بسيار راهگشا و الهام بخش و مبارك است . مجموعه آموزش و پرورش بزرگترين ، موثرترين ، مهم ترين و عزيزترين مجموعه كشور است . همين امروز جامعه فرهنگيان ما مومن ترين ، انقلا بي ترين و پاك ترين اقشار جامعه هستند و هيچ كاري با كار جامعه فرهنگي ما قابل مقايسه نيست .

بزرگترين خدمات بزرگترين ابتكارات و خلا قيت ها پيشرفت هاي علمي و معنوي و سياسي جامعه و دستاوردهاي اقتصادي در همه عرصه ها مرهون دلسوزي ، فداكاري و تلا ش صادقانه و مخلصانه جامعه فرهنگي است . من صميمانه از همه آنها تشكر مي كنم و دو سه نكته را عرض مي كنم و پرسش امسال را طرح خواهم كرد.

دولت با همه توان خودش را در كنار و در خدمت جامعه فرهنگي مي داند با مشكلا ت و مضايقي كه هست و همگان اطلا ع دارند دولت با همه توان در تلا ش است كه بهترين فرصت و فضا را در حدامكان براي خدمتگزاري جامعه فرهنگي فراهم كند. همه تلا شها اين است كه سرمايه گذاري ها و دلسوزي هاي دولت و جامعه فرهنگي متمركز در مدرسه و در جهت علم آموزي و تربيت نسل هاي مومن و شجاع باشد. من به جامعه فرهنگيان عرض مي كنم به فضل الهي اين تلا ش ها ثمر خواهد داد و جهش ها و تحولا ت در راه است . اميدوارم و مطمئن هستم كه با دستان پر مهر و كلا م زيبا و آموزنده و پرورش دهنده فرهنگيان و معلمان امسال هم نسل نوجوان و نسل جوان ما يكبارديگر عدالت مهرورزي و پيشرفت همه جانبه كشور را خواهد شنيد و خواهدآموخت و براي تحقق آن مصمم ترخواهد شد.

خطاب به دانش آموزان عزيزعرض مي كنم كه قدر فرصت و دوران جواني و نوجواني را بدانيد. امروز شرايط براي شما مهياست و مسئوليت و ماموريت هاي بزرگ ملي و بين المللي در برابر شماست . بايد به سرعت راه كسب علم و معرفت و خودساز را بپيماييد. احترام به معلم دل دادن به كلا م معلم ، ارادت به معلم اين مقدمه و لا زمه علم آموزي معرفت رسيدن و به دست آوردن فرصت براي كارهاي بزرگ و بزرگتراست . من مطمئن هستم و اميدوارم كه نسل نوجوان و جوان قدر خودش ، قدر جامعه فرهنگي كشور و قدر فرصت خودسازي و علم آموزي را خواهددانست .

و اما به مسئولا ن آموزش و پرورش هم توصيه اي دارم : قدر جامعه فرهنگي را بدانيد ، قدر خدمت و خدمتگزاري به بهترين هاي كشور و در بهترين عرصه ها را بدانيد. تلا ش هاي خوبي را داريد انجام مي دهيد و همه اين تلا ش ها بايد در متن جامعه فرهنگي همراه با جامعه فرهنگي و با كمك جامعه فرهنگي و مشاركت نظارت آنها بيش از پيش گسترش پيدا كند. همه تلا ش ها براي خدمت به معلم وكلا س در رابطه معلم و دانش آموز بايد متمركز شود. خوشبختانه جهت گيري درست است اما بايد همه امكانات و توان ها را بسيج كنيم و دولت هم آماده است . ان شاء الله و به فضل الهي نخواهيم گذاشت امسال جامعه فرهنگيان ما با بعضي مشكلا ت مالي و بودجه اي و كسري ها مواجه شود. از هركجا كه لا زم باشد بتوانيم و قوانين اجازه دهد اين كار را خواهيم كرد تا جامعه فرهنگيان ما با آسودگي خاطر بيشتر- ان شاء الله -در خدمت تعالي كشور باشند. و اما پرسش امسال طي سه سال سه پرسش مطرح شد. پرسش اول درباره عدالت پرسش دوم درباره مهرورزي و پرسش سوم درباره پيشرفت و تعالي همه جانبه كشور بود و امروز درباره خدمتگزاري است . بهتر از من مي دانيد كه بهترين انسان ها نزد خدا نافع ترين آنها براي خلق خداست . سوال كردند چه كسي بهترين انسانهاست .فرمودند: خيرالناس انفعهم للناس ، يعني بهترين مردم كسي است كه نافع تر، مفيدتر براي جامعه و مردم باشد. به تعبيرخودمان كسي كه خدمتگزارتر باشد يعني همه زندگي و تمام عمرتوانايي و فرصتش را در اختيار خدمتگزاري به جامعه قراردهد خدمت علمي ، خدمت فرهنگي ، تربيتي ، اقتصادي ، فناوري ، سياسي . خدمتگزاري به جامعه بالا ترين جايگاه براي يك انسان نزد خداوند است كه البته از مومنان و متقيان برمي آيد.

سوال اين است : چه كنيم كه خدمتگزار خوبي باشيم . راه هاي خدمتگزاري چيست ؟ چگونه بايد خدمت كرد؟ چه عواملي دست به دست هم بدهند كه روحيه خدمتگزاري در جامعه گسترش پيدا بكند؟فوايد و نتايج خدمتگزاري چيست ؟ تاثير خدمتگزاري روي فرد خدمتگزار چگونه است ؟ تاثيرخدمتگزاري روي محيط اجتماعي ، روي منافع و مصالح يك ملت و در بسط فرهنگ مهرورزي و خدمتگزاري چيست ؟ وظيفه آموزش و پرورش در اين رابطه چيست ؟ وظيفه دولت و مسئولا ن وظيفه رسانه ها و اصحاب فرهنگ و تبليغات در گسترش فرهنگ خدمتگزاري چيست ؟ آيا بدون روحيه خدمتگزاري در بين آحاد مردم يك كشور و يك ملت مي تواند به قله هاي سعادت برسد؟ آيا بدون روحيه خدمتگزاري مشكلا ت جامعه برطرف مي شود؟آيا بدون روحيه خدمتگزاري فاصله ها و تبعيض ها و محروميت ها برطرف خواهد شد؟ سوال اين است كه چگونه خدمتگزار خوبي براي جامعه باشيم ؟ دانش آموزان چه مي توانند بكنند چگونه مي توانند به كشور ، ملت و خانواده شان خدمت كنند؟ جامعه فرهنگي ما چه مي تواند بكند و همين طور بقيه اقشار؟

اميدوارم كه سال تحصيلي امسال سالي سرشار از نشاط ، پيشرفت و شادماني براي همه ملت ما به ويژه جامعه فرهنگي و آموزش و پرورش ما باشد و از خداي متعال مي خواهم كه در اين شب هاي قدر زيباترين كامل ترين و بهترين سرنوشت را براي جامعه فرهنگي ملت ما و همه بشريت رقم بزند و آن هم ان شاء الله ظهور مولا ي هستي ، نجات بخش همه بشريت انسان كامل مهدي موعود (ع ) هست . والسلا م علكيم ورحمه الله وبركاته
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن