تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821132134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پژوهشگران ايراني به فناوري پيشرفته توليد «باتري جرياني واناديومي» دست يافتند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: پژوهشگران ايراني به فناوري پيشرفته توليد «باتري جرياني واناديومي» دست يافتند
گروه دانش و فناوري- پژوهشگران سازمان انرژي هاي نو ايران به دانش فني طراحي و ساخت سيستم ذخيره سازي انرژي واناديومي (VRB) دست يافتند كه از جمله پيشرفته ترين سيستم هاي ذخيره سازي انرژي است كه در سال هاي اخير كاربرد قابل توجهي در صنعت برق و به ويژه نيروگاه هاي بادي، فتوولتائيك و ... يافته است.

به گزارش ايسنا، فناوري راهبردي ساخت باتري هاي جرياني واناديومي كه تمامي فعاليت هاي مربوط به طراحي، ساخت، مونتاژ و راه اندازي آن در كشور به همت متخصصان داخلي انجام شده، تاكنون در اختيار كشورهاي معدودي از جمله استراليا، ژاپن، آمريكا، انگليس و كانادا بوده كه با ساخت اين باتري ايران نيز به جمع اين كشورها پيوسته است.

باتري جرياني اكسايشي -كاهشي واناديومي (Vanadium Redox Battery) از نوظهورترين سيستم هاي ذخيره سازي انرژي است كه نخستين بار در سال ١٩٨٦در دانشگاه نيوسالتولز استراليا معرفي شده و به واسطه قابليت هاي منحصر به فرد، توجه زيادي به آن شده است.

سيستم ذخيره انرژي الكتريكي VRB متشكل از يك مجموعه سل (استك)، مخازن ذخيره الكتروليت و پمپ هاي ضد اسيد به منظور گردش جريان الكتروليت در داخل استك مي باشد. در اين سيستم ها واكنش الكتروشيميايي روي الكترودها صورت مي گيرد ولي ذخيره انرژي در محلول هاي الكتروليت انجام مي شود.

از مهم ترين مزاياي اين نوع باتري ها، بازدهي انرژي بالاتر ( بيش از ٩٠درصد بدون احتساب پمپ ها كه با در نظر گرفتن مصرف پمپ ها، اين مقدار حدود ٣تا ٥درصد كمتر مي شود )، امكان هم زماني شارژ و دشارژ سيستم، امكان شارژ در ولتاژهاي متغير و متفاوت، عمر نامحدود الكتروليت، قابليت اندازه گيري دقيق ميزان انرژي ذخيره شده، عنوان شده است.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن