تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806880957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

٥/١٤ميليون دانش آموز امروز سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ٥/١٤ميليون دانش آموز امروز سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند
٣٠درصد دانش آموزان در مدارس دونوبته تحصيل مي كنند
امروز حدود ٥/١٤ميليون دانش آموز سال تحصيلي جديد را درحدود ١٤٥ هزار مدرسه آغاز مي كنند. عباس رهي، معاون آموزشي وزيرآموزش وپرورش، با بيان اين مطلب به خراسان گفت: امسال حدود ٥/١٤ ميليون دانش آموز سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند. حدود ٦ ميليون دانش آموز در مقطع ابتدايي، حدود ٣ ميليون و ٧٠٠ هزار دانش آموز در مقطع راهنمايي و حدود ٤ ميليون نفر و با احتساب دانش آموزان بزرگسال ٤ ميليون و ٤٠٠ هزار نفر در دوره متوسطه و پيش دانشگاهي سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند و به اين تعداد بايد دانش آموزان كاردانش، تربيت معلم و ... را نيز افزود. رهي گفت: روز سه شنبه ٢٦ شهريور نيز يك ميليون و ٢٠٠ هزار كلاس اولي در جشن شكوفه ها در ٦٢ هزار مدرسه ابتدايي، سال تحصيلي خود را آغاز كردند و امروز نيز همراه با ديگر دانش آموزان براي كسب علم و دانش در كلاس هاي درس حاضر مي شوند. بنا به گزارش مهر، زنگ آغاز سال تحصيلي ٨٨ -٨٧ در ١٤٦ هزار مدرسه به صدا درمي آيد و معلمان تدريس خود را در ٦٤١ هزار مدرسه آغاز مي كنند. همچنين در سال تحصيلي جديد ٦٣هزار باب مدرسه ابتدايي، ٣١ هزار مدرسه راهنمايي و ٢٢هزار مدرسه متوسطه، ٢٦ هزار و ٧٠٠ مركز پيش دانشگاهي و ٢ هزار و ٦٠٠ مدرسه مربوط به بزرگسالان پذيراي دانش آموزان خواهند بود. اين درحالي است كه بنا به گفته رئيس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس ٣٠درصد از دانش آموزان (حدود ٤ ميليون و ٥٠٠ هزار نفر) در مدارس دونوبته و مابقي دانش آموزان در مدارس يك نوبته تحصيل مي كنند. اما امسال سال تحصيلي جديد با نواخته شدن زنگ نمادين مهر توسط معاون اول رئيس جمهور آغاز مي شود.

امروز زنگ مهر در مدارس طنين انداز مي شود
با توجه به شركت رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، زنگ نمادين مهر امسال توسط پرويز داودي، معاون اول رئيس جمهور، به صدا درمي آيد و ميليون ها دانش آموز با نواخته شدن زنگ مهر سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند. به گزارش فارس امسال مراسم آغاز سال تحصيلي توسط معاون اول رئيس جمهور و با حضور وزيرآموزش وپرورش در دبستان دخترانه شهيد سيدكاظم موسوي واقع در منطقه ١٢ تهران برگزار مي شود.

توصيه به والدين كلاس اولي ها
همان طور كه ذكر شد مدارس ابتدايي امسال پذيراي يك ميليون و ٢٠٠ هزار نوآموز است كه تحصيل خود را در كلاس اول آغاز مي كنند؛ براي آشنايي اين كودكان با محيط مدرسه و كاهش اضطراب و ترس آن ها، جشن شكوفه ها در ٢٦ شهريور برگزار شد و آن ها از نزديك با معلم و همكلاسي هاي خود آشنا شدند اما اغلب دانش آموزان و خانواده هاي آن ها هم زمان با بازگشايي مدارس دچار نگراني شده اند. يك روان پزشك كودكان و نوجوانان گفت: والدين هنگام جدايي از كودكي كه از مدرسه مي ترسد، با هيجانات او همراه نشوند و با او با قاطعيت برخورد كنند. دكتر فريبا عرب گل در گفت وگو با ايسنا با اشاره به علايم جسمي اضطراب نظير دل درد و استفراغ در كودكاني كه ترس از مدرسه دارند، گفت: شايع ترين علت ترس كودكان به ويژه كلاس اولي ها از مدرسه، اضطراب جدايي از مادر است هرچند دلايلي نظير ترس از جامعه بيرون، گروه همسن ها و معلم نيز مي تواند باعث اين اضطراب شود. دكتر عرب گل با انتقاد از برخورد والديني كه با هيجانات هنگام خداحافظي با كودك نظير گريه همراه مي شوند، گفت: والدين بايد هنگام جدايي از كودك و سپردن او به معلم، مراسم خداحافظي را كوتاه و با قاطعيت با او برخورد كنند. وي ايجاد اطمينان روحي براي كودك را ضروري دانست و گفت: والدين بايد به كودك خود اطمينان دهند راس ساعت مقرر به دنبال او مي آيند ولي از فريب و وعده دروغ بپرهيزند.

توصيه پليس براي بازگشايي مدارس
در آستانه بازگشايي مدارس پليس راهنمايي ورانندگي ناجا به منظور آموزش فرهنگ ترافيك، امنيت عبورومرور دانش آموزان و ... نكاتي را به دانش آموزان، والدين و رانندگان توصيه كرده است. به گزارش مهر توصيه هاي زير، نكات ايمني عبور از معابر درون شهري براي عابران، به خصوص كودكاني كه مي خواهند وارد محيط جديد خارج از خانه شوند را يادآوري مي كند. ١ - محل ايمني را براي عبور پيدا كنيد، سپس بايستيد. محل ايمن يعني محلي كه خط كشي عابرپياده داشته باشد يا پليس در آن محل رفت وآمد را كنترل كند. اگر هيچ كدام از اين ها در نزديكي شما نبود، محلي را انتخاب كنيد كه بتوانيد در هر جهت ديد كافي داشته باشيد. سعي نكنيد كه از پشت يا ميان خودروهاي پارك شده در كنار خيابان عبور كنيد؛ هميشه قبل از عبور از عرض خيابان، هر دو طرف را خوب نگاه كنيد. ٢ - قبل از گذر، در كنار جدول پياده رو بايستيد؛ معمولا ماشين ها، خيلي نزديك تر از آن چيزي كه شما فكر مي كنيد از كنار جدول مي گذرند، لذا قبل از گذر از عرض خيابان درحاشيه جدول پياده رو بايستيد. ٣ - قبل از حركت به خوبي اطراف را نگاه كنيد. در تقاطع ها به تمامي جهات توجه كنيد، گوش دادن به صداي خودروها نيز مي تواند به همان اندازه موثر باشد. چون صداي حركت خودروها معمولا قبل از خودشان به ما مي رسد. ٤ - اگر وسيله نقليه اي نزديك مي شود صبر كنيد تا بگذرد و سپس دوباره به اطراف نگاه كنيد. ٥ - وقتي هيچ گونه عبورومروري صورت نمي گيرد، به طور مستقيم از عرض خيابان عبور كنيد اگر از ايمن بودن مسير اطمينان نداريد، هرگز عبور نكنيد. هيچ گاه هنگام عبور از عرض خيابان ندويد. همچنين به والدين توصيه مي شود، به كودكان خود روش عبور صحيح از خط كشي عابرپياده را بياموزند. سپس با آن ها عبور از خيابان هاي شلوغ را تمرين كنند. همچنين آن ها را با تابلوهاي راهنمايي آشنا كنند.همچنين در اين گزارش به والدين توصيه شده است، صبح هاي زود يا هنگام غروب توجه كنند كه فرزندانشان لباس هاي روشن بپوشند تا رانندگان وسايل نقليه بتوانند آن ها را بهتر ببينند.

نكات مهم براي استفاده از سرويس مدارس
يكي از مواردي كه در سال هاي اخير به دليل گرفتاري هاي والدين رواج يافته است، استفاده از سرويس مدارس براي حل مشكل رفت و آمد دانش آموزان است. به همين دليل بايد شيوه استفاده از اين وسايل نقليه به دانش آموزان آموزش داده شود بنابراين به والدين توصيه مي شود: فرزندانتان را به موقع از خواب بيدار كنيد تا براي رفتن به مدرسه و رسيدن به سرويس بدون عجله و شتاب از منزل خارج شوند.به آنان ياد بدهيد در محلي كه از قبل تعيين شده منتظر شوند تا سرويس مدرسه كاملا توقف كند و بعد سوار شوند و مواظب باشند كه هنگام بسته شدن در، كيف يا لباسشان لاي در گير نكند.والدين به دانش آموزان سفارش كنند كه داخل سرويس مدرسه براي حفظ سلامتي شان آرام و بي حركت بنشينند و دست و سر، كيف و كتابشان را از پنجره وسيله نقليه بيرون نبرند و تا لحظه رسيدن به مقصد به توصيه هاي راننده توجه داشته باشند و به آن عمل كنند.

همچنين هنگام سوار و پياده شدن ديگران را هل ندهند و هنگام ورود و خروج از مدرسه با پليس مدرسه كاملا همكاري داشته باشند. بدون شك با آموزش و رعايت مقررات عبور و مرور نكات ايمني، فرزند شما سالم به مقصد خواهد رسيد.

آغاز سال تحصيلي و افزايش ترافيك
با آغاز سال تحصيلي مدارس و دانشگاه ها مي توان پيش بيني كرد كه خيابان ها و معابر اصلي كلان شهر تهران مملو از حضور انواع خودروهاي شخصي، مسافربر، تاكسي ها و اتوبوس ها خواهد شد؛ به طوري كه با كوچك ترين توقف بي مورد خودروها در يكي از همين معابر، ترافيك سنگيني ايجاد مي شود. باوجود تلاش هاي مديريت شهري براي حركت روان خودروها، متاسفانه روند رو به افزايش ورود خودروهاي شخصي به معابر و خيابان هاي شهر تهران در طول اين سال ها باعث شده است كه همچنان شاهد سنگين شدن ترافيك باشيم. به طوري كه مي توان پيش بيني كرد كه با حجم زيادي از سفرهاي درون شهري در روز اول مهر مواجه خواهيم شد كه درصد زيادي از آن ها مربوط به خودروهاي تك سرنشين است.به گزارش مهر سردار محمد رويانيان، رئيس پليس راهور ناجا، در آستانه بازگشايي مدارس از افزايش ٣٠درصدي ترافيك در معابر پايتخت خبر مي دهد و عنوان مي كند كه ظرف ٤ سال گذشته تعداد خودروهاي تهران دو برابر شده است و همچنان اين روند صعودي بي وقفه ادامه دارد.اگرچه برآوردهاي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري حاكي از افزايش ٢٥درصدي تقاضاي سفرهاي روزانه شهروندان تهراني به دليل بازگشايي مدارس و دانشگاه هاست، اما درعين حال از هم اكنون از سوي مسئولان اعلام مي شود كه تهران براي ٢٠ميليون سفر در روز در حالت آماده باش است.بنا به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل شهرداري تهران، از سوي مديريت شهري و با همراهي و همكاري ديگر دستگاه هاي دست اندركار، تدابير ويژه اي به منظور اعمال مديريت تقاضاي سفر با هدف كنترل سفرهاي درون شهري در نظر گرفته شده است.اين گزارش مي افزايد: ٥٤درصد سفرهاي درون شهري تهران در مناطق ١ تا ٦ اتفاق مي افتد و به ترتيب، مناطق ٦ در مركز، ٢ در شمال غرب و ٤ در شمال شرق با توجه به تراكم آموزشي در اين مناطق، پذيراي بيشترين سفرهاي آموزشي است.بنا بر اين گزارش، ساماندهي سرويس مدارس از جمله تمهيدات پيش بيني شده سازمان تاكسي راني است كه به اين منظور حدود ٢٠هزار دستگاه خودروي مورد نياز به عنوان سرويس مدارس از طريق تاكسي هاي ون و تاكسي هاي سواري تحت پوشش اين سازمان تامين شده و خواهد شد.اين گزارش اضافه مي كند: سرويس هاي مدارس يكي از دغدغه هاي اصلي خانواده ها به شمار مي آيد كه سعي شده است با كار كارشناسي و رعايت ملاحظات اجتماعي و اقتصادي، خودروهاي استاندارد و ايمن با راننده هاي شناخته شده و مطمئن با نرخ هاي معقول و منطقي براي سرويس مدارس در نظر گرفته شود.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن