تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804730819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقاومت اسلامي تنها راه رهائي فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: مقاومت اسلامي تنها راه رهائي فلسطين
بسم الله الرحمن الرحيم
در آستانه روز جهاني قدس سرزمين فلسطين همچنان در كانون توجهات افكار عمومي جهان بويژه در جهان اسلام قرار دارد.
اخبار و گزارش هاي پياپي همچون زنجيره اي بهم پيوسته از سرنوشت محتوم اشغالگران و از خيزش تدريجي ولي رو به رشد فلسطيني ها در پرتو مقاومت اسلامي گواهي مي دهند و ثابت مي كنند كه مردم فلسطين امروزه آگاه تر از هر زمان ديگر و مصمم تر از تمامي دوران اشغال اين سرزمين اسلامي سعي دارند راه پيروزي را هموار كنند و مقاومت اسلامي تنها راه نجات فلسطين و آزادي قدس عزيز است .
1 ـ ايهود اولمرت نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي در آخرين روزهاي صدارتش 40 سال سرمايه گذاري براي احداث شهركهاي صهيونيستي در كرانه باختري را يك اقدام بيهوده و پوچ دانسته و اعتراف كرده است كه اين منطقه هرگز متعلق به اسرائيل نبوده نيست و نخواهد بود. وي در عين حال از موضع اشغالگري اسرائيل حمايت كرده و خاطرنشان مي سازد كه بايستي در « صحراي نقب » والجليل به شهرك سازي براي صهيونيستها اقدام شود و اسرائيل سرمايه هايش را در آن بخش ها براي شهرك سازي هزينه كند. اولمرت همچنين همزيستي صهيونيستها با فلسطيني ها را امري غيرممكن خوانده و انديشه هاي يك دولت براي فلسطيني ها و صهيونيستها را « نشدني » و مردود معرفي كرد.
اين اعتراف اولمرت با در نظر گرفتن اعترافات اخيرش در مورد « نابودي روياي اسرائيل بزرگ » معني و مفهوم جدي تري پيدا مي كند و نشان مي دهد كه رژيم صهيونيستي در سراشيب سقوط و فروپاشي از درون قرار گرفته است .
2 ـ احمد قريع مذاكره كننده ارشد فلسطيني در يك موضع گيري غيرمنتظره ابومازن را خائن و سازشكار و مسئول تخريب چهره فتح و ذلت پذيري تشكيلات خودگردان معرفي كرد و خاطرنشان ساخت كه ديگر حاضر نيست در كنار ابومازن باشد و به همراه او با صهيونيستها ديدار و مذاكره كند. قريع از ابومازن خواسته است مذاكرات خود با صهيونيستها را متوقف كند و بيش از اين به ملت فلسطين و جناح فتح خيانت نكند و به منافع و مصالح ملي فلسطيني ها لطمه نزند. وي مذاكرات با صهيونيستها را « شكست خورده » و دقيقا به زيان فلسطيني ها دانست و سرمنشا بدبختي هاي اخير فلسطيني ها را خيانت رهبران فلسطيني بخاطر مماشات به هر قيمت ممكن با اسرائيل معرفي كرد و آنرا عامل اصلي اختلافات داخلي در جبهه فلسطين ارزيابي نمود.
3 ـ روزنامه صهيونيستي « هاآرتص » طي گزارشي به ابعاد نفوذ جاسوسان رژيم صهيونيستي از جمله « شاباك » و « موساد » در تاروپود رژيمهاي عربي در خليج فارس اشاره مي كند و از همكاري امنيتي ـ اطلاعاتي اسرائيل با برخي رژيمهاي عربي منطقه در جهت احداث و راه اندازي سامانه هاي سلاحهاي مدرن تجهيزات اطلاعاتي و جاسوسي آموزش نيروها در جهت تامين مرزها خنثي كردن عمليات نظامي بويژه كودتا پرده برداشت . اين افشاگري صهيونيستها نشانگر ابعاد نفوذ شبكه هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در كشورهاي عرب خليج فارس و بويژه تاثيرگذاري آن بر روند تصميمات اين كشورهاست .
4 ـ چند رژيم عربي از طريق اتحاديه عرب طرحي را ارائه كرده اند كه بموجب آن گروههاي برگزيده اي از نظاميان اين كشورها بعنوان « نيروهاي حائل » يا نيروهاي باصطلاح حافظ صلح در نوار غزه مستقر خواهند شد! جنبش حماس و دولت « اسماعيل هنيه » نخست وزير دولت خودگردان اين طرح شرم آور را به شدت رد كرده اند. گردانهاي شهيد عزالدين قسام شاخه نظامي حماس نيز اجراي اين طرح را عامل گسترش و تعميق شكاف و دامن زدن به اختلافات دانسته و تصريح كرده است كه با نيروهاي اعزامي به غزه صرفنظر از اينكه از چه مليتي باشند همانند نيروهاي دشمن برخورد خواهد كرد.
اگرچه ظاهرا اخبار منتشره ارتباط سازمان يافته اي با يكديگر ندارند ولي در واقع ابعاد مختلف يك پديده را بازگو مي كنند و آن اينكه دقيقا در شرايط انفعال و درماندگي صهيونيستها طيف خائن ابومازن به دريوزگي و ذلت پذيري ادامه مي دهند و مرتبا امتيازات بيشتري را بصورت يكطرفه به اشغالگران مي دهند. بطور همزمان شبكه هاي جاسوسي اسرائيل به درون رژيمهاي عربي و بويژه در مراكز حساس و تصميم گيرنده برخي رژيمهاي خليج فارس نفوذ كرده اند و ماموريت دارند كه طرحهاي صهيونيستي را بعنوان مصوبات « اتحاديه عرب » به منطقه تحميل نمايند و فلسطيني ها را وادار به پذيرش آن كنند!
شدت و دامنه خيانت محمود عباس و تشكيلات باصطلاح خودگردان به حدي آشكار است كه حتي « احمد قريع » مذاكره كننده ارشد فلسطيني هم زبان به اعتراض و مخالفت گشوده و از اينهمه ذلت پذيري و خيانت محمود عباس به ستوه آمده است .
صهيونيستها هم دقيقا مي دانند كه محمود عباس تشكيلات خودگردان و جناح خائن فتح به « آخر خط » رسيده اند و ديگر چيزي براي از دست دادن در اختيار ندارند ولي همچنان اصرار مي كنند كه آخرين امتيازات ممكن را هم از آنها دريافت كنند. مسئله اينست كه صهيونيستها بر اثر شكست هاي مستمر در جنگ 33 روزه و ناكامي در جهت تامين اهداف « محاصره غزه » در بن بست زجر دهنده اي قرار دارند. ولي كاملا مايوس نشده اند و اميدوارند با رودررو قرار دادن اعراب و فلسطيني ها در نوار غزه بتوانند چهره كريه خود را در پشت نقاب ارتشهاي عرب در غزه پنهان سازند.
اسرائيل تا اين مرحله تمامي طرحها و تلاشهايش براي نفوذ در غزه با شكست و ناكامي مطلق مواجه شده و حتي نتوانست از طريق نيروهاي آموزش ديده در مصر كه به جناح خائن فتح وابسته اند يك اقدام كودتائي در غزه را به اهداف مورد نظر برساند بلكه به عكس با دستگيري و افشاي طرح ابعاد نفرت فلسطيني ها نسبت به « فتح » و محمود عباس گسترش يافت و ابعاد تازه اي به خود گرفت .
در چنين شرايطي شكست و ناكامي محمود عباس و طيف خائن فتح در واقع بمنزله شكست اسرائيل است . اكنون صهيونيست ها با انزواي محمود عباس و فتح با تلخكامي احساس مي كنند كه تمامي طرحها و نقشه هايشان با نتايج كاملا معكوسي مواجه شده و زمينه هاي اقتدار محبوبيت و هوشمندي روزافزون نيروهاي مقاومت اسلامي در صحنه فلسطين را فراهم ساخته است . خشم صهيونيست ها از اينست كه نزديكترين همكاران ابومازن هم او را خائن معرفي مي كنند و خواستار توقف مذاكرات و امتيازدادنهاي يكطرفه هستند.
تصادفي نيست كه اولمرت در هفته هاي اخير 2 مورد اعتراف تاريخي و تعيين كننده داشته است . او از يكطرف به « نابودي روياي اسرائيل بزرگ » اعتراف كرده و از طرف ديگر اعتراف مي كند كه حتي همين اسرائيل كوچك را هم بايستي تقسيم كند و بخشي از آنرا به فلسطيني ها بدهد. البته اين آخرين گام « عقب نشيني اجباري » صهيونيستها نيست بلكه آنها بايستي تمامي خاك فلسطين اشغالي را تخليه كنند و به سرزمينهائي كه از آنجا مهاجرت كرده اند باز گردند ولي همين اعترافات اخير اولمرت هم در طول تاريخ پرننگ و نفرت صهيونيستها يك اعتراف تكان دهنده محسوب مي شود.
انكار نمي توان كرد كه صهيونيستها با توسل به هر شيوه اي حتي با « عقب نشيني تاكتيكي » هم كه شده مايلند از نابودي كامل رژيم صهيونيستي و از فروپاشي اين رژيم از درون جلوگيري كنند.
اشغالگران در هفته هاي اخير با برپائي نمايش هاي آزادي 199 عضو اسير « فتح » سعي داشتند از جناح خائن فتح يك « قهرمان » بسازند ولي بطور همزمان با دستگيري 100 عضو حماس نشان دادند كه لبه تيز حملات جنون آميز خود را متوجه نيروهاي مقاومت كرده اند. بعلاوه صهيونيست ها با ارسال هزاران قبصه كلاشينكوف و سلاحهاي انفرادي و پيشرفته سعي كردند زمينه هاي درگيري داخلي فلسطيني ها را فراهم كنند. ولي افشاي اين طرحها « عمر متوسط » توطئه ها را به روز كاهش داده است .
اشغالگران صهيونيست با جلب نظر ارتجاع عرب در واقع آنها را به « مهره هاي سوخته » تبديل كرده اند و نه تنها كاري از پيش نبرده اند بلكه حتي به فلسطيني ها هم ثابت كرده اند كه ارتجاع عرب در خط اشغالگران است و فلسطيني ها نمي توانند اميدي به آنها داشته باشند چون ممكن است باز هم از پشت به آنها خنجر بزنند! درك اين مسائل و بالا رفتن اعتماد بنفس و آگاهي و ايمان در جبهه فلسطين است كه مي تواند كار را در جبهه مقابله با اشغالگران يكسره كند.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن