تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816428455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1 ( صفحه اول)


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 1 ( صفحه اول)
مشكل ضمانت نامه قطار سريع السير تهران- مشهد رفع شد

در نشست اخير مسؤولان و دست اندركاران پروژه قطار سريع السير تهران- مشهد، مشكل ضمانت نامه مربوطه برطرف شد.اين پروژه در چند فاز تعريف شده كه مرحله اول شامل امكان سنجي طرح است. در اين مرحله ظرفيت و وضعيت قطار با توجه به ورود سالانه بيش از 20 ميليون زائر به مشهد مقدس سنجيده مي شود. پس از اين مرحله سرمايه گذار، طرح را به صورت BOT اجرا خواهد كرد. اين گزارش حاكي است: مرحله مطالعه و امكان سنجي حدود 7 ماه زمان مي برد كه زمان بندي مراحل 1 و 2 اين مطالعه كه شامل مسيريابي، نقشه برداري و تعيين نقشه هاي اجرايي مي باشد يك سال زمان خواهد برد. پس از آن كار وارد مرحله عملياتي و اجرايي مي شود.
بنابراين گزارش، فاز اول اجراي اين طرح قدري معطل گذاشتن 5 ميليون دلار تضمين از سوي شركتي بود كه مسؤوليت اجراي مطالعه امكان سنجي و سرمايه گذاري طرح را بر عهده داشت، اين مورد نيز اخيراً مرتفع شد.به گزارش فارس، تفاهمنامه انجام مطالعات اوليه قطار سريع السير تهران- مشهد با شركت شل گل آلمان امضا شده است. كل اين پروژه در 3 مرحله امكان سنجي، مطالعات فاز يك و 2 و در نهايت ساخت مسير انجام خواهد شد.زمان مورد نياز براي مرحله مطالعات بين 1/5 تا 2 سال و زمان ساخت بين 3 تا 4 سال برآورد مي شود.

خباز:برخي تسهيلات دولت در مسير واقعي پروژه ها هزينه نشده است

بردسكن - خبرنگار قدس: نماينده مردم بردسكن در مجلس شوراي اسلامي از موافقت 50 هزار ميليارد ريالي براي تأمين منابع بانكهاي كشور در كميسيون اقتصاد مجلس خبر داد.
محمدرضا خباز كه در جمع اعضاي هيأت رئيسه اتحاديه هاي صنفي و كميسيون نظارت شهرستان بردسكن سخن مي گفت، اظهارداشت: با توجه به اينكه بانكها مي توانند در سال فقط 180 هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت كنند، اما سال گذشته دولت 750 هزار ميليارد ريال براي بانكها تصويب كرد كه از توان پرداخت بانكها خارج بود.مخبر كميسيون اقتصاد مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال حاضر بانكها از وضع مناسبي برخوردار نيستند و تراز مالي آنها به خط قرمز رسيده است.
وي افزود: دولت لايحه اي را به مجلس داده كه در اين لايحه آمده است، دولت به بانكها 160 هزار ميليارد ريال بدهكار مي باشد و در اين لايحه خواسته است كه از حساب ذخيره ارزي اين بدهي پرداخت شود.نماينده مردم بردسكن گفت: بدهي دولت به بانكها تورم زا مي باشد و به ازاي هر واحد نقدينگي يك واحد تورم زا به وجود مي آيد.خباز اظهارداشت: متأسفانه برخي از تسهيلات پرداختي در مسير واقعي پروژه ها هزينه نشده است.وي اظهارداشت: در حال حاضر كميسيون اقتصادي مجلس با درخواست دولت تا مبلغ 50 هزار ميليارد ريال موافقت كرده كه اميد است با اين اعتبار خون جديدي به بدنه بانكها تزريق شود.وي از تصويب قانون انجمن حمايت از مصرف كنندگان در كشور خبر داد و گفت: اين قانون دولتي نيست، بلكه مردمي خواهد بود.وي همچنين خواستار ايجاد اتاق فكر در شهرستان بردسكن شد.نماينده مردم بردسكن در مجلس شوراي اسلامي همچنين از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده از اول مهرماه در كشور خبر داد و گفت: مقدمات آن در كشور فراهم و طوري عمل خواهد شد كه توليدكنندگان ضرر نكنند.

محمدي زاده در ديدار خداحافظي با سفير جمهوري پاكستان: زمينه فعاليت هاي مشترك خراسان رضوي و لاهور فراهم است

خراسان امروز: استاندار خراسان رضوي در ديدار خداحافظي سفير پاكستان گفت: با توجه به علايق مشترك ميان مردم ايران و پاكستان زمينه براي فعاليت هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و گردشگري فراهم است.
محمدجواد محمدي زاده افزود: در سفري كه به لاهور خواهيم داشت، مسائل مورد علاقه دو طرف از جمله برقراري پرواز، تقويت روابط گردشگري، سرمايه گذاري مشترك، برقراري ارتباط ميان دانشگاه ها و شهرداران مشهد و لاهور مورد بحث و تصميم گيري نهايي قرار مي گيرد.وي از بهره برداري از نمايشگاه توليدات جمهوري اسلامي به صورت همزمان با ايران در پاكستان خبر داد و گفت: سعي مي كنيم در حاشيه اين نمايشگاه قراردادهاي اقتصادي سازنده اي را منعقد كنيم.
استاندار خراسان رضوي افزود: به دليل تاريخ و تمدن كهن و دوستي عميق ميان مردم ايران و پاكستان همواره با ديد احترام به اين كشور نگريسته ايم و اميدواريم در حاكميت دولت جديد، شاهد فصل جديدي از روابط در حوزه فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي باشيم.
همچنين در اين ديدار شفقت سعيد سفير جمهوري اسلامي پاكستان در ايران، دو كشور ايران و پاكستان را داراي اشتراكات ارزشي فراوان خواند و گفت: اين اشتراكات بايد بر پايه هاي قوي روابط اقتصادي استوار شود.
وي ادامه داد: در مدت مسؤوليت خود در ايران مذاكرات خط لوله صلح را پيگيري كرديم و قرارداد آن از طرف پاكستان آماده است.

در گفتگو با مدير كل امور مالياتي خراسان رضوي با قدس تشريح شد ؛ جزئيات اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده

خراسان امروز- هرمزي: قانون ماليات بر ارزش افزوده از اول مهر در خراسان رضوي همزمان با ساير نقاط كشور اجرايي مي شود.مدير كل اداره امور مالياتي خراسان رضوي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما، با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر اين نوع ماليات در 140 كشور دنيا اجرايي شده است.وحدتي در خصوص اثرات تورمي ناشي از اجراي اين ماليات اذعان كرد: طبق تحقيقات دانشگاه تهران، براي نرخ 7 درصد ماليات بر ارزش افزوده تورم نيم درصد را شاهد هستيم؛ اين در حالي است كه نرخ 3 درصدي تأثير چنداني در نرخ تورم ندارد و نرخ آن به مراتب كمتر از نيم درصد خواهد بود.وي گفت: حدود 48 درصد از سبد كالاي خانوار مشمول اين ماليات نيست، در عين حال ممكن است در آغاز اجراي اين قانون اثرات تورمي نامحسوسي را شاهد باشيم.
وي در خصوص آمادگي ادارات كل و همچنين مؤديان تأكيد كرد: اداره كل امور مالياتي خراسان رضوي مشكل خاصي در حوزه تأمين نيروي انساني ندارد و در مورد مؤديان نيز جلسات آموزشي براي آنها برگزار شده و سعي شده در حد مقدور مشكلات آنها در اين زمينه حل شود.وي در عين حال تأكيد كرد: در مقابل هر طرح جديدي، خواسته يا ناخواسته مقاومتهايي وجود دارد كه در اين زمينه مشكلاتي داريم و بايد فرهنگ سازي شود.وي در خصوص چگونگي عملياتي شدن قانون ماليات بر ارزش افزوده، تأكيد كرد: مؤديان بايد هر سه ماه يك بار اظهار نامه ارائه كنند كه از تاريخ 1/7/87 ثبت نام شروع و تا 15/10/87 نيز فرصت دارند اين اظهار نامه ها را به اداره امور مالياتي تسليم كنند.
وي همچنين در خصوص مؤديان مشمول نيز تأكيد كرد: در حال حاضر از فروشهاي بالاي سه ميليارد ريال در سال 86 و يا يك ميليارد و 250 ميليون ريال در طي 5 ماهه نخست سال جاري مشمول ثبت نام هستند كه در صورت ترافيك در شبكه اينترنت، مي توانند به صورت پستي و تا تاريخ 31/6/87 با پست پيشتاز ارسال كنند.وحدتي در مورد مزايا و كارايي ماليات بر ارزش افزوده گفت: اجراي اين شيوه مالياتي به هيچ وجه به زيان عوامل توليد نيست، شفافيت اقتصادي را به دنبال دارد و بسياري از فعاليتهاي پنهان را آشكار مي كند.وي به حذف يا شناسايي واسطه ها با اجراي اين ماليات اشاره كرد و افزود: شناسايي فعالان زيرزميني، انتقال ماليات از دوش توليد كننده به مصرف كننده، صدور فاكتور به مشتري، بهبود روابط اقتصادي، به حداقل رساندن فرار مالياتي، ايجاد بستر براي اجراي عدالت اجتماعي، تسريع در وصول ماليات و... از جمله مزاياي اين شيوه مالياتي است.وي خاطرنشان كرد: عوارض 5/1 درصدي شهرداري در داخل شهرها به حساب شهرداري ها و در خارج از شهرها به عنوان كمك به دهياري ها، به حساب وزارت كشور واريز مي شود.وي تأكيد كرد: به موجب ماده 37 اين قانون «يك در هزار» وجوه دريافتي براي آموزش، تشويق و اهداي جوايز به مؤديان تعيين شده است.وي با اشاره به اينكه با اجراي ماليات بر ارزش افزوده شيوه هاي سنتي مالياتي به مرور حذف خواهد شد، گفت: اين شيوه مالياتي جايگزين قانون تجميع عوارض شده است.وي ادامه داد: با اجراي اين قانون، قيمت، ميزان و حجم مبادلات و معاملات مشخص خواهد شد.به گفته وي، اجراي ماليات بر ارزش افزوده داراي اهداف چند منظوره است كه كارايي بسيار زيادي در برنامه ريزيهاي اقتصادي خواهد داشت.وي در عين حال تأكيد كرد: توليد كننده مالياتي پرداخت نمي كند، بلكه اين مصرف كننده است كه بايد ماليات بر مصرف را پرداخت كند.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن