تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816500065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مستند دفاع مقدس؛اولين محموله فرانسه به عراق


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مستند دفاع مقدس؛اولين محموله فرانسه به عراق
ويژه برنامه مستند دفاع مقدس ،كاري از گروه خبري شبكه اول سيما با رويكردي متفاوت و خلاقانه و گاه بيان حقايق و ناگفته هاي جنگ 8 ساله هر شب ساعت 30/21 از اين شبكه پخش مي شود.خبرگزاري حيات با توجه به محتواي مبتكرانه اين مجموعه و انعكاس ناگفته هاي جنگ اقدام به انتشار اين گزارش نموده است.

متن زير بخش پنجم مجموعه دفاع مقدس است:

حمله عراق در هفته هاي اخير تقريبا همه قشرها را به نوعي غيرتي كرده و به تحرك واداشته . در اين معركه شجاعت و غيرت جوانها انصافا مياندار هستند و در دفاع از دين و ميهنشان شور و نشاط خاصي دارند. آن طوري كه ما ديديم و شنيديم حتي لات هاي به اصطلاح با معرفت جنوب تهران هم راهي جبهه ها شدند .

با وجود اينكه سازمان دفاعي منسجمي در مناطق مرزي وجود ندارد، همه به خصوص جوانها به فرمان امام براي ثبت نام به مراكز سپاه و بسيجي مراجعه مي كنند.

فرهنگ ايثار و شجاعت كه در ايام پيروزي انقلاب در كشور جان گرفته بود اين روزها طراوت تازه اي گرفته است.

صحبت هاي يك روحاني داوطلب جبهه: وظيفه هر فرد مسلمان و معتقد به اسلام و قرآن است كه در اين موقعيت خاصي كه مزدوران عراق به آبروي اسلام حمله مي كنند ما بايد با تمام توان و قدرت بجنگيم.

يك پزشك جراح: متخصص جراح عمومي هستم و اين نهايت سعادت براي من است كه در خدمت يك تيمي از بيمارستان امام خميني ساري عازم غرب كشور هستيم...

يك برادر ارمني مي گويد: سلام به رهبر عزيز، ما برادران ارمني از طرف شوراي خليفه گري ارامنه راهي جبهه مي شويم تا بتوانيم دين خود را در اين جنگ تحميلي ادا كنيم.

امام به رزمندگانش مي گويد: تاريخ اسلام از صدر اسلام جواناني مثل جوانان ايران ما سراغ ندارد و ملتي مثل ملت ايران در تاريخ ثبت نشده است من از اين چهره هاي نوراني و بشاش شما و از اين گريه هاي شوق شما حسرت مي برم.

امام خميني از محاصره آبادان خشمگين و ناراحت است تصرف احتمالي اين شهر به خصوص پس از سقوط خرمشهر اوضاع را كاملا به نفع ارتش صدام خواهد كرد رهبر انقلاب امروز به نظاميان هشدار مي دهد محاصره آبادان را در هم شكنند، من منتظرم كه اين حصر آبادان از بين برود و هشدار مي دهد به پاسداران قواي انتظامي و فرماندهان قواي انتظامي كه اين حصر بايد شكسته شود مسامحه نشود و فكر اين نباشند كه اگر آمدند بيرونشان مي كنيم اگر بيايند خسارت مي زنند نگذارند اين ها وارد شوند از خرمشهر بيرونشان كنند و حالت تهاجمي بگيرند.

مردمي كه در هجوم عراق بي خانمان شدند راهي شهرهاي ديگر مي شوند و موج آوارگان به تدريج به شهرهاي ديگر مي رسد اوج همدلي و ياري در سراسر كشور اوج گرفته است ، اندوه بي خانماني اين هموطنان در پرتو وحدت و همدلي مردم كمرنگ مي شود. چندين اردوگاه در مناطق مختلف كشور برپا مي شود.

امام در مورد ياري به آوارگي مردم خرمشهر مي فرمايند: اينها در راه اسلام و جنگ در اسلام اينطور آواره شدند اينها را بايد مثل خودتان و مثل فرزندان خود بدانيد و ‌آنها را مثل مهمان عزيز، مهمانداري كنيد. دولت هم بايد از آنها حفاظت كند و جاهايي را براي آنها معين كند.

حملات عراق ادامه دارد و اوضاع شهرهاي مناطق جنگي وخيم است اما برخي روزنامه و سياسيون دست از جدل و جدال سياسي برنمي دارند امام خميني و مردم از دست روزنامه ها، گروه ها، مقامات و فعالان سياسي خسته شده اند. بني صدر با روزنامه انقلاب اسلامي خواسته يا ناخواسته عملا به محور جنگ رواني مخالفين امام و انقلاب تبديل شده است.

امام امروز 25 آبان 59 بار ديگر سياست بازان و قدرت طلبان را به باد انتقاد مي گيرد و مي گويد: چه شده است شما را، پيروز شديد؟! شمايي كه الان لشكر پر بهتان حمله كرده، شمايي كه الان در سوسنگرد و آبادان و اهواز اون بساط رو داريد، نبايد به خودتان بياييد كه ديگر در روزنامه هاتون اين غلط را نكنند. يه روزنامه به طرفداري اين طرف يه روزنامه به طرفداري اون طرف آخه شما مسلمانيد، مسلمان بايد با هم باشد، چرا جلوي روزنامه ها را نمي گيرد مكرر من گفته ام چرا جلوي روزنامه ها را نمي گيريد من بايد جلوي روزنامه ها را بگيرم، چرا جلوي قلم ها شونو نمي گيرند در يك همچنين مشكلي كه ما داريم شما بايد به جان هم بيفتيد؟

آثار خطرناك نااميدي از شكست دادن عراق در گفتار و رفتار برخي مسوولان آشكار شده است. بني صدر 29 آبان در نامه اي به امام مي نويسد، اگر حالا جنگ را تمام نكنيم هرگز موفق به اين كار نخواهيم شد.

برخلاف برخي مسوولان خسته و نااميد مردم در مناطق و شهرهاي جنگي با صبر و شجاعت در مقابل مهاجمان ايستاده اند و صحنه هاي زيبايي در تاريخ مقاومت در برابر بيگانگان خلق مي كنند.

پدر دو شهيد مي گويد: من دو فرزند دارم كه در امريكا بودند و موقعي كه انقلاب برپا شد، درسشان را نيمه تمام گذاشتند و براي كمك به انقلاب به ايران آمدند و يكي شان (منوچهرم) در ستاد انقلاب آبادان و فريدونم در كردستان شهيد شد و هر دوشون را فداي اسلام كردم.

عيادت (شهيد) آيت الله مدني از رزمندگان مجروح مشكل كمبود سلاح همچنان نيروهاي سپاهي و بسيجي را رنج مي دهد (رزمندگان مي گويند: چرا به ما سلاح نمي دهند)

طارق عزيز در سفر به مسكو و پاريس به دنبال گرفتن تجهيزات بيشتري براي ارتش صدام است. روس ها احتياط مي كنند اما مقامات فرانسوي بي پروا به تجهيز بيشتر صدام مي پردازند.

عراق در نيمه هاي آبان اولين محموله «ميراژ اف- ا» را سه ماه زودتر از موعد مقرر از فرانسوي ها دريافت مي كنند . ميراژها بلافاصله براي حمله به مناطق مختلف ايران عملياتي مي شوند در مقابل نيروي هوايي ايران به علت مشكلات موجود در راه تهيه قطعات مورد نياز در استفاده از هواپيماهاي خود كاملا محتاط شده است.

بني صدر امروز 28 آبان 59 در مراسم روز عاشورا با حمايت منافقين، رجايي و نهادهاي انقلابي مانند سپاه را مورد حمله قرار مي دهد. صدام 30 آبان 2 روز پس از سخنراني بني صدر و اوج گيري اختلافات در ايران اعلام مي كند هر فرد عراقي و شايد هر فرد عرب مايل به تقسيم و انهدام ايران است. تلاش براي تامين نيازهاي فرزندان ملت در جبهه ها مردم را به تكاپويي به يادماندني و وحدت بخش برانگيخته است هر كس با هر عقيده و ديدگاه و در هر شهر و روستا به تناسب وسعش ياري رزمندگان مي شتابد.

اولاف پالمه، ديپلمات سوئدي به نمايندگي از دبير كل سازمان ملل به ايران آمده است مقامات كشور آتش بس و عقب نشيني نظاميان عراقي را مبناي پايان جنگ اعلام مي كنند.

اولاف پالمه مي گويد: حل مشكل ايران و عراق نيازمند زمان است.

پالمه سه روز بعد به بغداد مي رود نماينده دبير كل پس از بازگشت به ژنو اعلام مي كند، ريشه هاي اختلاف بين ايران و عراق بسيار عميق است و نبايد انتظار حل سريع مساله را داشت.

نيروي دريايي ارتش امروز 7 آذر 59 در عملياتي سنگين دو اسكله الاميه و البكر عراق را به آتش مي كشد و ضربات سختي بر نيروي دريايي عراق وارد مي سازد. مردم از عملكرد مرزداران آبي خود خرسند اما همچنان در انتظار حمله زميني به متجاوزان بعثي و بيرون راندن آنها به سر مي برند.

سه تن از اصحاب امام، آقايان خامنه اي، بهشتي و رفسنجاني در سخنان و نوشته هاي خود، خودداري بني صدر از دادن سلاح به سپاه و بسيج را به باد انتقاد مي گيرند.

بني صدر كه در معادلات سياسي سپاه را در طيف مقابل خود تحليل مي كند امروز هجدهم آذر 59 با لحني تمسخر آميز اين گونه جواب مي دهد عده اي همين طوري راه افتادند و هي مي گويند سلاح بدهيد به نيروهاي مردمي آخر مگر مي شود جنگ، علم و تحصيل مي خواهد.

البته با وجود مخالفت بني صدر با دادن سلاح و تجهيزات به بسيج و سپاه از برخي مناطق جنگي گزارش مي رسد برخي فرماندهان و نيروهاي ارتش پنهاني به سپاه گلوله و تجهيزات انفرادي مي دهند به شرط آنكه به گوش مقامات بالا نرسد.

اين روزها در سطح فرماندهان و مسوولان سپاه بحث هاي كاملا داغ و محرمانه اي درباره جنگ بوجود آمده چند نفر از مسوولان سپاه معتقدند وظيفه اين نهاد فقط مبارزه با ضد انقلاب است و سپاه ربطي به دفاع از مرزها ندارد. تعدادي ديگر معتقدند سپاه بايد در جنگ حضور داشته باشد اما فقط با عمليات چريكي، در مقابل اكثر فرماندهان و مسوولان اين نهاد جوان و انقلابي اعتقاد دارند و وظيفه ذاتي سپاه دفاع از انقلاب است و بايد با همه وجود در جنگ حضور فعال و موثر پيدا كند. اين اعتقاد در نهايت به گرايش غالب در سپاه تبديل مي شود و از اين مقطع هويت سازماني سپاه در جنگ شكل تازه و رو به گسترشي مي گيرد در اين روند ستاد عمليات جنوب كه در باشگاه گلف اهواز تشكيل شده نقش مهمي در هويت يابي سازماني سپاه و حضور منسجم اين نهاد در جنگ برعهده گرفته است جنگ مشكلات خاصي را به همراه آورده است و زندگي مردم را با معضلات و دشواري هاي تازه روبرو كرده است اما وحدت مومنانه و همدلي هوشيارانه ملت عرصه اي لبريز شور و معنويت را در كشور به وجود مي آورد.

ادامه دارد.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 1 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن