تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815443078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درشوراي راهبردي دانشگاه‌هاي خوزستان مطرح شد: دانشگاه پيام نور اهواز با تنها15عضوهيات علمي،15هزار دانشجو دارد طرح دستياري علمي،غيرآكادميك و به ضرر دانشگاه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درشوراي راهبردي دانشگاه‌هاي خوزستان مطرح شد: دانشگاه پيام نور اهواز با تنها15عضوهيات علمي،15هزار دانشجو دارد طرح دستياري علمي،غيرآكادميك و به ضرر دانشگاه است


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

پنجمين جلسه شوراي راهبردي دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي استان خوزستان، با حضور استاندار، روساي دانشگاه‌ها و مسئولان استاني در مهمانسراي استانداري برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان- در اين جلسه، سيدجعفر حجازي، استاندار خوزستان، با اشاره به طرح ارتقاي سطح دانشگاه‌هاي جديد با بورسيه كردن دانشجويان دكترا و با همكاري بنياد مستضعفان، گفت: در استان چهار دانشگاه كشاورزي رامين، علوم و فنون خرمشهر، دانشكده‌هاي بهبهان و دزفول مشمول اين طرح، كه مي‌تواند به سه طريق پذيرش دانشجوي دكترا به صورت مصاحبه، جذب دانشجويان دكتراي آزاد و مربيان بومي انجام شود، هستند.

وي در ادامه با بيان اينكه اعتبار پژوهشي لازم در اين زمينه در سطح كشوري تعيين شده است و استان بايد براي جذب آن تلاش كند تا بي‌بهره نماند؛ عنوان كرد: سعي ما بر آن است كه پيشنهاد شوراي راهبردي توسعه آموزش عالي استان در برنامه پنجم گنجانده و قانونمند شود. در كوتاه مدت قرار شد از طريق شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين پيشنهاد بررسي و در صورت تصويب در راستاي تامين نيازهاي استان به كار گرفته شود.

استاندار خوزستان گفت: تلاش زيادي در جهت افزايش قبولي در كنكور سراسري در استان انجام شد كه با استفاده از طرح دانش‌افزايي مهر توانستيم، دو رتبه در خوزستان نسبت به سال قبل صعود داشته باشيم. در راستاي ارتقاي سطح علمي دانش‌آموزان در استان به حمايت‌هاي دانشگاه‌هاي استان نيازمنديم تا با استحكام هرچه بيشتر پايه‌هاي علمي استان، از خروج سرمايه‌هاي علمي آن جلوگيري كنيم.

به گزارش ايسنا، در ادامه، سعيد شاكريان، رئيس دانشگاه پيام نور استان خوزستان، مشكلات اين دانشگاه را مطرح كرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه پيام نور خوزستان با كادر علمي اندك، 50 هزار دانشجو را در خود گنجانده است. در دانشگاه پيام‌نور اهواز 15 هزار دانشجو مشغول به تحصيل‌ هستند؛ اين در حالي است كه تنها 15 عضو هيات علمي در اين دانشگاه فعاليت مي‌كنند.

وي طرح دستياري علمي را طرحي غيرآكادميك خواند و آن را به ضرر ساختارهاي دانشگاهي دانست و گفت: در حال حاضر 80 دستيار علمي فوق ليسانس در استان و در بخش‌هاي محروم آن فعاليت‌هاي خوبي دارند كه بايد سهميه‌هايي به آنها اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا از خوزستان، در اين جلسه همچنين گزارشي اجمالي توسط كميته‌هاي چهارگانه شورا ارائه شد.

دكتر رازقي‌زاده، مسئول كميته پژوهش و فن‌آوري، از تشكيل دو جلسه توسط اين كميته خبر داد كه در آن يك كارگروه پنج نفره تشكيل و آيين‌نامه‌هاي اجرايي آن تهيه شده است.

در اين جلسه همچنين مشكلات مطرح شده پژوهشي استان، اولويت‌بندي شدند. اولويت‌ها به هماهنگي كميته پژوهشي شوراي راهبردي با كارگروه پژوهشي استانداري، بررسي طرح‌هاي راكد پژوهشي در استان، ايجاد يك بانك اطلاعاتي پژوهشي، ايجاد مراكز تحقيقات قوي صنعتي و قطب‌بندي دانشگاه‌ها بر اساس پژوهش داده شد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 1 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن