تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804790698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدگاه‌هاي اوباما و مك‌كين درباره ايران، عراق و پوتين


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: ديدگاه‌هاي اوباما و مك‌كين درباره ايران، عراق و پوتين


خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي با اشاره به در پيش بودن برگزاري نخستين مناظره ميان باراك اوباما نامزد حزب دمكرات و جان مك كين نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات امريكا نوشت: قطعاً سياست خارجي شامل تحولات عراق، ايران، افغانستان و نيز موضع گيري در برابر ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه از موضوعات اصلي مورد بحث در اين مناظره تلويزيوني خواهد بود.

به گزارش رجانيوز، اين خبرگزاري در ادامه بخش هايي از اظهارات اوباما و مك كين را در خصوص هريك از اين موضوعات در جريان رقابتهاي انتخاباتي به شرح زير آورده است:

عراق

مك كين: ما قصد داريم تا مدتي نيروهاي خود را در اين كشور حفظ كنيم ولي موضوع اصلي نه حضور امريكا در منطقه بلكه تلفات نيروهاي امريكايي در عراق است. ما نيروهاي خود را در كويت در همسايگي عراق نيز مستقر كرده ايم و شايد آنها نيز براي مدت طولاني در منطقه باقي بمانند. ما در بوسني هم نيرو داريم و حدود 50 سال است كه نيروهاي امريكايي در كره جنوبي هم مستقر هستند. با اين همه آيزنهاور رئيس جمهور وقت درباره خروج نيروها از كره تضميني نداد. نكته اصلي اينجاست كه ما بايد از منافع و امنيت ملي امريكا دفاع كنيم. مسأله حضور نيروهاي امريكايي در خارج چيز جديدي نيست بلكه در شرايط فعلي موضوع تلفات نيروهاي امريكايي در خارج مطرح است.

ما در خصوص كاهش شمار تلفات به موفقيت هايي دست يافته ايم و در شرايط فعلي قصد نداريم درباره جدول زماني خروج نيروها يا چيز ديگري صحبت كنيم. من تنها كسي هستم كه مي گفتم رامسفلد بايد برود و استراتژي پترائوس در عراق موفق خواهد بود. به اعتقاد من، نيروهاي امريكايي با افتخار به كشور باز خواهند گشت زيرا امريكا به عنوان ابرقدرت جهان قصد دارد حضور خود را در اكثر نقاط جهان حفظ كند.

30 ژانويه 2008

اوباما: در اين مرحله فكر مي كنم بايد براي خروج از عراق با دقت و هوشيارانه عمل كنيم زيرا در ورود به عراق با بي دقتي عمل كرديم. با اين همه بايد پيامي روشن هم براي دولت عراق و هم كشورهاي همسايه عراق بفرستيم مبني بر اينكه براي مشكلاتي كه ما در عراق با آن روبرو هستيم، هيچ گزينه نظامي وجود ندارد. بنابراين بايد عقب نشيني مرحله اي نيروهاي خود را از عراق آغاز كنيم، به طوري كه تا 31 مارس سال آينده ميلادي، نيروهاي رزمي ما از عراق خارج شده باشند و در مناطق اطراف، نوعي رويكرد ديپلماتيك نو و ابتكاري اتخاذ كنيم تا اطمينان يابيم هر كس به مسئوليت خود عمل مي كند؛ اين درست كاري است كه من به عنوان رئيس جمهور امريكا انجام خواهم داد.

30 ژانويه 2008

ايران

مك كين: در نهايت ما نمي توانيم اجازه دهيم ايران به سلاح هسته اي دست يابد. هم اكنون فكر مي كنم امريكا مي تواند كارهاي زيادي انجام دهد. ما مي توانيم گروهي همپيمان از كشورهاي دمكراتيك جهان تشكيل دهيم تا ايران را تحريم كنند و از انتقال بسياري از اقلام و نشان دادن بسياري از حمايت هايي كه ايراني ها در شرايط فعلي از جانب برخي از دمكراسي هاي جهان از آنها بهره مند مي شوند، جلوگيري كنيم.

فكر مي كنم واضح است شوراي امنيت سازمان ملل متحد با توجه به رفتار وعملكردي كه 2 كشور روسيه و چين در پيش گرفته اند، نخواهد توانست به گونه اي مؤثر در اين زمينه وارد عمل شود. ايراني ها به كارهاي خود ادامه مي دهند و مواد منفجره ويژه كه براي كشتن نيروهاي امريكايي در عراق به كار مي رود، به عراق مي فرستند. آنها تروريست ها را آموزش مي دهند و مجهز مي كنند، آنها براي نابودي اسرائيل كمر همت بسته اند. آنها جنبش حزب الله لبنان را تجهيز و مسلح مي كنند. آنها از سوريه حمايت مي كنند و شكي نيست كه در جهت دستيابي به تسليحات هسته اي از هيچ تلاشي فروگذار نمي كنند. ما بايد با متحدان خود همكاري كنيم ولي در نهايت اين امريكاست كه تصميم نهايي را اتخاذ مي كند.

5 سپتامبر2007

اوباما: فكر مي كنم ايران همچنان تهديدي عليه برخي همسايگان در منطقه محسوب مي شود. آنها همچنان به ارسال كمك هاي مالي به جنبش حماس ادامه مي دهند، ارسال كمك هاي مالي به جنبش حزب الله همچنان ادامه دارد و اينها مسائلي است كه امريكا در قبال آن احساس نگراني مي كند اما كاملاً روشن است كه اين دولت و جرج بوش رئيس جمهور اجازه نداده است اوضاع در مسير مناسب خود پيش رود و اين مشكل اصلي است كه همواره در سياست خارجي دولت بوش مشهود بوده است. دولت بوش بايد سياست تهديد را متوقف كند و هرگز به چنين شيوه اي متوسل نشود و لازم است به سمت شيوه هاي ديپلماتيك گرايش پيدا كند.

4 دسامبر2007

ولاديمير پوتين:

مك كين: پوتين انسان خطرناكي است و بايد بداند كه برخي از اقدامات وي تاوان سنگيني به دنبال دارد. نخستين كاري كه انجام خواهم داد، تضمين استقرار سامانه دفاع موشكي در جمهوري چك و لهستان خواهد بود و در اين روند، به مخالفتهاي پوتين اهميتي نمي دهم. اقدامات و عملكرد پوتين موجب شده است ما هر چه بيشتر به سمت تشكيلي گروهي هم پيمان از دمكراسي هاي جهان براي مقابله با مسائلي از دارفور سودان گرفته تا ميانمار و ايران و ديگر مسائل پيش برويم زيرا پوتين و دولت چين مانع از اقدامات معنادار در سازمان ملل متحد براي حفظ صلح و آرامش در جهان شده اند. بنابراين فكر مي كنم روزهاي دشواري پيش رو خواهيم داشت.

21 اكتبر 2007

اوباما: بسيار واضح است كه پوتين هنوز هم نفوذ بسيار زياد خود را در اداره دولت و تبيين سياست هاي روسيه حفظ كرده و به مرد قدرتمند كرملين تبديل شده است. فكرمي كنم بايد به غفلتهاي دولت بوش در اين زمينه توجه كرد هنگامي كه در مقام رياست جمهوري روسيه فكر مي كرد مي تواند با پوتين همكاري كند. بوش ماهيت روابط واشنگتن را با مسكو در زماني كه پوتين هر گونه صداي مخالف را در روسيه براي تحكيم پايه هاي قدرت خود خفه مي كرد و ضمن تهديد همسايگان اروپايي براي جمهوريهاي سابق شوروي خط و نشان مي كشيد، ناديده گرفت و درست در همين زمان دولت بوش پيام واضح امريكا را مبني بر اينكه امريكا در قبال مسائلي همچون حقو ق بشر و همكاريهاي بين المللي بسيار جدي است، به گوش پوتين نرساند و اين درست همان وضعيتي است كه ما بايد تغيير دهيم.

26 فوريه 2008

نظرات كاربران:
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن