تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815358783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شگرد جديد كلاهبرداري كه براي پنجمين بار دستگير شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: شگرد جديد كلاهبرداري كه براي پنجمين بار دستگير شد
با تلاش پي گير كارآگاهان مركز عمليات ويژه پليس آگاهي استان آذربايجان غربي، كلاهبردار حرفه اي و سابقه دار كه به اتهام جعل و كلاهبرداري چندين بار به زندان افتاده بود و هر بار پس از آزادي، اقدامات خود را از سر مي گرفت، بار ديگر دستگير شد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ عظيمي - رييس پليس آگاهي استان آذربايجان غربي - درباره جزئيات اين خبر، گفت: با توجه به طرح كنترل مجرمان سابقه دار در استان كارآگاهان پليس آگاهي با دريافت گزارش هايي متوجه شدند، يكي از كلاهبرداران حرفه اي به نام «م - ف» كه سابقه چندين فقره پرونده كيفري را دارد، پس از آزادي از زندان دوباره فعاليت مجرمانه خود را از سر گرفته است.

براي اطمينان از اين موضوع و انجام تحقيقات بيشتر، اكيپي از كارآگاهان مركز عمليات ويژه وارد عمل شدند و با شناسايي محل سكونت اين مظنون، رفت و آمدهاي او را به صورت شبانه روزي و نامحسوس كنترل كردند.

وي افزود: پس از چند روز پي گيري مداوم مشخص شد كه وي با جعل و دستكاري در شناسنامه خود در چند بانك اروميه حساب باز كرده است و با دريافت دسته چك ، به كلاهبرداري و صدور چك بي محل اقدام مي كند.

كارآگاهان پليس با تحقيقات بيشتر به اين نكته دست يافتند كه متهم چندي قبل هم به اتهامي مشابه از سوي كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي دستگير و پس از معرفي به مقامات قضايي بلاقيد آزاد شده بود.

رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان غربي گفت: با تكميل اطلاعات، كارآگاهان پليس در يك عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير و به اداره آگاهي منتقل كردند. هنگام بازجويي ها و در حالي كه متهم با توجه به شواهد موجود، چاره اي به جز بيان حقيقت نداشت، كارآگاهان دريافتند، مجرم حرفه اي پس از آزادي از زندان شيوه جديدي را براي كلاهبرداري انتخاب كرده بود، به طوري كه وي در بازجويي ها عنوان كرد كه با همكاري يكي از همدستانش اقدام به جعل اسناد و مدارك مي كرد و پس از آن، به اتفاق ديگر همدستش در شهرهاي مختلف استان اقدام به كلاهبرداري مي كرد.

رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان غربي افزود: شيوه متهمان به اين صورت بود كه عصرهاي روز پنج شنبه با مراجعه به مغازه هاي مختلف و همچنين باغ داران حومه اروميه با پرداخت٢٠٠تا ٣٠٠ هزار تومان به صورت نقد براي جلب اعتماد اقدام به خريد كالا و ميوه مي كردند و مابقي مبلغ توافقي را با استفاده از چند چك بي محل به فروشنده مي پرداختند با توجه به تعطيل بودن بانك ها در آن ساعات، هيچكدام از مالباختگان نمي توانستند از بي محل بودن چك ها آگاه شوند و متهمان نيز بلافاصله اموال خريداري شده را به فروش مي رساندند.

به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي كشور، سرهنگ عظيمي گفت: پس از اعتراف كلاهبردار حرفه اي تلاش براي به دام انداختن همدستان او آغاز شد و با وجود اين كه متهمان هر كدام در نقطه اي مخفي شده بودند، سرانجام پس از چند روز تلاش هر دو همدست وي نيز دستگير شدند.

در بررسي پرونده متهم مشخص شد، وي تا پيش از اين، چهار بار ديگر نيز به اتهام كلاهبرداري دستگير شده بود، هر سه متهم پس از تكميل پرونده و شناسايي مالباختگان با صدور قرار بازداشت موقت بار ديگر روانه زندان شدند.
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن