تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815994932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا و چك سند استقرار سپرموشكي را امضا كردند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: آمريكا و چك سند استقرار سپرموشكي را امضا كردند
رئيس جمهور روسيه: آمريكا و ناتو درحال تحريك مسكو هستند
يك روز پس از حملات سياسي تند كاندوليزارايس، وزير خارجه آمريكا عليه روسيه، واشنگتن دومين قرارداد استقرار سامانه موشكي را در اروپا با جمهوري چك به امضا رساند. پيش از اين نيز در اثناي جنگ سياسي واشنگتن و مسكو درباره تهاجم نظامي گرجستان به اوستيا، آمريكا قرارداد نهايي استقرار سامانه موشكي را با لهستان به امضا رسانده بود.روسيه با استقرار سپرموشكي آمريكا در اين ٢ كشور شديدا مخالف بود.

پراگ و واشنگتن ٢ توافق نامه مهم را به امضا رساندند اين توافق نامه ها توسط وزراي دفاع دو كشور در حاشيه نشست اعضاي ناتو در لندن به امضا رسيد. در توافق نامه اول معروف به «سوفا» دوطرف اساس قانون استقرار نيروهاي آمريكايي براي پايگاه آتي ضدموشكي در خاك جمهوري چك را امضاء كردند، و قرارداد دوم مربوط به همكاري استراتژيك ميان دو كشور در زمينه هاي دفاعي است.پراگ و واشنگتن با امضاي توافق نامه اي راه را براي نصب پايگاه رادار موشكي آمريكا در خاك جمهوري چك هموار كردند.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين توافق نامه ميان وزيران دفاع ٢ كشور امضا شده و به آمريكا اجازه مي دهد تا بخشي از سپر موشكي خود (رادار موشكي) را در پايگاهي در جمهوري چك مستقر كند.

رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا پس از امضاي اين توافق نامه ابراز اميدواري كرد كه پارلمان جمهوري چك اين توافق نامه را تصويب كند.

اين پايگاه راداري بخشي از سامانه موشكي واشنگتن در شرق اروپاست كه روسيه به شدت با احداث آن مخالف است.بخش ديگر اين سامانه، موشك هاي رهگيري است كه قرار است در خاك لهستان نصب شوند.

در روز ٣٠ مرداد، آمريكا و لهستان سند نهايي اين توافق را امضاء كردند. مراسم امضاي اين سند كه توسط كاندوليزارايس و «رادوسلاو سيكورسكي» وزراي خارجه آمريكا و لهستان به امضاء رسيد، در اثناي جدال لفظي آمريكا و روسيه بر سر گرجستان، به صورت مستقيم از شبكه بي بي سي پخش شد.

تاثير بحران گرجستان بر موضوع سپرموشكي
روسيه شديدا با استقرار سپرموشكي آمريكا در كشورهاي نزديك خود مخالف بود.

ايالات متحده توجيه خود را از اين اقدام به زعم خود مقابله با تهديدهاي موشكي كشورهايي مانند ايران و كره شمالي اعلام كرده، اما روسيه به عنوان مخالف اصلي استقرار چنين سامانه اي، بر اين باور است كه تهران و پيونگ يانگ فاقد چنان توان موشكي اند كه بتوانند منافع واشنگتن را مورد هدف قرار دهند. بنابراين به باور كرملين هدف استقرار چنين سامانه اي از سوي آمريكا در اروپاي شرقي، كنترل سيستم هاي موشكي روسيه است.

پيش از شروع بحران گرجستان، وزراي خارجه و دفاع آمريكا چند دور مذاكره را با همتايان روسي خود در مسكو و ساير مجامع سياسي برگزار كردند تا به مسكو درخصوص اهداف اصلي استقرار سامانه موشكي اطمينان خاطر دهند، مقامات آمريكايي همچنين حاضر به بذل امتيازات قابل توجه سياسي نيز بودند، ولي كرملين موضع خود را تغيير نداد، هرچند پس از شروع بحران گرجستان، ترديد كشورهاي لهستان و چك در امضاي قرارداد، برطرف شد و مسكو نيز در زير بمباران سياسي و تبليغاتي غرب، فرصت و فضاي لازم را براي نشان دادن واكنش سياسي موثر در قبال انعقاد اين قراردادها نيافت.

كشور سوم!
در همين پيوند مجلس سناي آمريكا در جلسه پنج شنبه گذشته خود به طور كامل درخواست جرج بوش را درباره اعتبار ايجاد كمربند سوم سپر ضدموشكي در لهستان و چك طي سال ٢٠٠٩ به ميزان ٧١٢ ميليون دلار مورد تاييد قرار داد. به گزارش خبرگزاري روسي نووستي هزينه هاي سپر ضدموشكي در اروپا در چارچوب تاييد لايحه بودجه دفاعي آمريكا در سال ٢٠٠٩ به ميزان ٥/٦١٢ ميليارد دلار از جمله ٧٠ ميليارد دلار براي هزينه هاي جنگ در عراق و افغانستان، با ٨٨ راي موافق و ٨ راي مخالف از سوي مجلس سنا مورد تاييد قرار گرفت.كمربند سوم سپر ضدموشكي آمريكا در اروپا استقرار ١٠ موشك رهگير در لهستان و ايستگاه راداري را در چك در نظر دارد.اين سيستم بايد از سال ٢٠١٢ آغاز به كار كند.علاوه بر اين آمريكا درنظر دارد در يك كشور ديگر كه از عنوان كردن نام آن خودداري مي كند، يك سامانه ديگر سپر موشكي نصب كند و در بودجه نظامي آمريكا مبلغ ٨٩ ميليون دلار براي تعيين مورد خاص پيش بيني شده است.محل نصب اين رادارها، محرمانه اعلام شده است تا از واكنش هاي احتمالي جلوگيري شود.خبر امضاي سند نهايي دوم تكميل كننده سپر موشكي در اروپاي شرقي، به فاصله يك روز پس از سخنان شديد اللحن وزير خارجه آمريكا عليه روسيه كه طي آن وي رهبران مسكو را به استبداد داخلي و زورگويي در مناسبات خارجي متهم كرد، انتشار يافت.اين امر از نظر تحليلگران هدفي جز تحريك بيشتر روسيه نداشته است. اگرچه روسيه پيش از اين تهديد كرده بود كه موشك هاي استراتژيك اش مي توانند سايت هاي سپرموشكي آمريكا را در جمهوري هاي چك و لهستان هدف قرار دهند، مقامات كرملين در قبال حملات تند و تيز وزير خارجه آمريكا واكنش محتاطانه اي نشان دادند.

مدودف: بازگشت به عقب معني ندارد
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، ديميتري مدودف رئيس جمهور فدراسيون روسيه، يك روز پس از انتقاد شديد كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا از رهبري كرملين، شديدا و قاطعانه اعلام كرد كه ناتو و دولت بوش در حال تحريك روسيه اند.مدودف طي يك سخنراني در كرملين گفت: مدام مي گويند« ببينيد نهايتا آن ها دارند چهره واقعي خود را نشان مي دهند، اين رژيم در حال نشان دادن هويت واقعي خود است، نهايتا آن خصيصه اصلي در روسيه پيروز شده است، جنگ طلبان پيروز شده اند».

رئيس جمهور فدراسيون روسيه افزود: در واقع ما را به پايين مسيري هل مي دهند كه بر اساس همكاري كامل و متمدن با ديگر كشورها نيست، بلكه براساس تحولات خودمختار پشت ديوارهاي ضخيم و يك پرده آهني است. اين راه نيست. بازگشت به عقب معني ندارد. ما انتخاب خود را انجام داده ايم.

كاندوليزا رايس در انتقادات خود از روسيه، عنوان كرده بود كه كرملين با سياست هاي نادرست و پارانوييدي خود يك ملت سربلند را به يك جايگاه نامربوط جهاني سوق مي دهد.رئيس جمهور روسيه در سخنراني اش خطاب به رهبران فرهنگي و مذهبي اظهار كرد: روسيه تسليم فشار غرب نخواهد شد.

وي اين ادعا را كه اين كشور به سوي يك اتوريته پيش مي رود، رد كرد.

وي گفت: هيچ عامل خارجي جديدي ، چه برسد به فشار خارجي بر روسيه، راه استراتژيك ما را تغيير نخواهد داد. ما به تقويت امنيت ملي خود، مدرنيزه كردن ارتش و افزايش توان دفاعي مان به يك سطح كافي ادامه خواهيم داد. ما تعيين خواهيم كرد كه براساس وضعيت كنوني چه سطحي كافي است. نمي توان يك بار و براي هميشه آن را تعيين كرد.

مدودف، ناتو را به تحريك جنگ در گرجستان متهم كرد و گفت: واشنگتن و ديگر كشورهاي غربي با مدرنيزه كردن ارتش گرجستان ، تفليس را تشويق كردند كه تلاش كند كنترل اوستياي جنوبي را دوباره به دست آورد.

مدودف همچنين از اظهارات رايس مبني بر استقبال آمريكا از تبادلات فرهنگي و حرفه اي براي شهروندان روسي كه مي خواهند آمريكا را ببينند، قويا انتقاد كرد و گفت: من در اينترنت ديدم كه دوستان آمريكايي ما مي گويند به كمك به آموزگاران، دكترها، دانشمندان و كارگران و قضات ادامه مي دهند. نكته آخر واقعا جالب توجه بود، معني آن چيست. آيا آن ها قضات ما را تغذيه خواهند كرد؟ آيا آن ها از فساد حمايت خواهند كرد؟ اگراين امر بدين گونه ادامه پيدا كند آن ها انتخاب روساي جمهور اين جا را نيز آغاز خواهند كرد.پس از سخنان مدودف، سرگئي لاوروف وزير خارجه فدراسيون روسيه، در يك پاسخ رسمي، رايس را به ارزيابي نادرست و فاحش از جنگ گرجستان متهم و بار ديگر از اقدام آمريكا در حمايت از كمك به قضات روسي انتقاد كرد.

وي نوشته است: اين اقدام برابر است با دخالت در سيستم قضايي ما، شخصيت هاي مسئول از اذعان به واقعيت ها در سخنراني هاي عمومي خجالت نمي كشند. چرا ديگران اين كار را انجام نمي دهند.
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن