تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820984369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخواني بزرگترين پرونده هاي جنايي جهان ؛شبح مرگ در شيكاگو


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: بازخواني بزرگترين پرونده هاي جنايي جهان ؛شبح مرگ در شيكاگو
نويسنده: ديويد لور
مترجم: ز- رضايي
قسمت چهارم

اسپك پس از گذراندن دو سال از محكوميتش در زندان آزادي مشروط گرفت و در ژانويه 1965 از زندان آزاد شد.
اما آزادي اش زياد طول نكشيد و او 27 روز بعد به جرم ضرب و جرح دستگير و به 490 روز زندان محكوم شد. اما پس از گذراندن شش ماه مجدداً آزاد شد.
در ژانويه 1966، شرلي كه ديگر تحمل رفتارهاي قانونشكنانه همسرش را نداشت تقاضاي جدايي از ريچارد اسپك را كرد. پس از گذشت مدت كوتاهي از جدايي، ريچارد مجدداً به جرم سرقت دستگير شد.
اما پيش از رفتن به دادگاه توانست بگريزد و با اتوبوسي به شيكاگو برود. او در شيكاگو در يك نجاري مشغول به كار شد و بيشترين مدت آزادي اش را در آن شهر گذراند. كمي بعد او در يك كشتي تجاري مشغول به كار شد اما طولي نكشيد كه به خاطر مصرف مشروبات الكلي حين كار، اخراج شد.بازپرسان حين بررسي سوابق تخلفات اسپك متوجه شدند او پيش از اين نيز در رابطه با دو پرونده جنايي ديگر تحت بازجويي قرار گرفته است.طبق اين پرونده ها، در سيزدهم آوريل 1966 «ماري كي پيرس» كه در يك كافه كار مي كرد به قتل رسيد. پنج روز پس از آن « ويرجيل هريس» 65 ساله در خانه اش مورد حمله و آزار قرار گرفت.مظنون هر دو حادثه، اسپك بود. پس از جستجوي اتاق او در هتل چند وسيله متعلق به قربانيان در آنجا پيدا شد. اما ريچارد اسپك پيش از رسيدن پليس از آنجا گريخته بود.
ردپاي ريچارد اسپك در پرونده هاي ديگري نيز پيدا شد. پليس اينديانا نيز در ماجراي ناپديد شدن و قتل سه دختر در دوم جولاي 1966 هنگامي كه اسپك در كشتي تجاري كار مي كرد، او را مظنون اين پرونده دانست.كيفها و ساير لوازم اين دخترها پيدا شد اما اجسادشان هيچگاه كشف نشد.پليس ميشيگان نيز به خاطر قتل چهار دختر و زن 7، 19، 37 و 60 ساله در تعقيب اسپك بود. آنها نيز در نزديكي اسكله به قتل رسيده بودند.
در جولاي 1966 تمام مردم شهر شيكاگو به دنبال اين قاتل مخوف بودند و اسپك ديگر مكاني براي پنهان شدن نداشت به همين خاطر تصميم گرفت تا خودكشي كند. او رگ دست خود را بريد اما گويي در همان لحظه فكر ديگري بر ذهنش خطور كرده باشد، بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و درخواست كمك كرد. آمبولانسي او را به بيمارستان كوك كانتي رساند.پزشكي كه مشغول مداواي زخم اسپك بود متوجه شباهت او به مظنون به قتلي كه آن روزها همه جا درباره اش صحبت مي شد، گرديد به همين خاطر نگاهي به بازوي او انداخت تا ببيند آيا خالكوبي معروف را دارد يا خير؟
ادامه دارد
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن