تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815738175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مصلاي امام خميني؛ نمازگزاران عيد فطر بيمه مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در مصلاي امام خميني؛ نمازگزاران عيد فطر بيمه مي‌شوند
جام جم آنلاين: جانشين رئيس ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر از بيمه شدن نمازگزاران حاضر در مراسم روز عيد سعيد فطر در مصلاي تهران خبر داد .


به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمد عيديان امروز در نشست خبري گفت: شهروندان مي توانند مشكلات نماز سال گذشته را از طريق تلفن هاي 137 و 1888 به ستاد اعلام كنند تا در برگزاري هر چه با شكوه تر نماز امسال ياري رسان ما باشند.

ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر در سال جاري نيز همانند دو سال گذشته متشكل از هشت كميته خدمات ايمني ، فرهنگي، حمل و نقل و ترافيك، امنيت و انتظامي ، اطلاع رساني و پشتيباني، نماز و كنترل پروژه فعاليت خود را آغاز كرده تا امسال نيز نمازي باشكوه برگزار كنيم .

وي با اشاره به وظيفه هر يك از كميته ها به تشريح وظايف كميته ايمني پرداخت و افزود: كميته خدمات ايمني ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر كارهاي خدماتي ستاد و موضوعاتي از جمله خدمات شهري ، فضاي سبز و عمراني ، آب رساني ، برق ، مخابرات ، جايگاه نماز ، سرويس بهداشتي ، آتش نشاني ، اورژانس ، هلال احمر ، بهداري و ... را انجام مي دهد .

عيديان ادامه داد : درسال گذشته به طور متوسط حضور يك ميليون و 500 هزار نفرنماز گزار را در محل مصلي بزرگ امام خميني (ره ) شاهد بوديم كه براساس پيش بيني ها انتظار مي رود در نماز عيد سعيد فطر امسال حدود يك ميليون و 500 تا يك ميليون و 800 هزار نماز گزار در مراسم شركت كنند.

وي با بيان اينكه تمامي امكانات و خدمات ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر براي اين تعداد از نمازگزاران پيش بيني شده است گفت : درهاي مصلاي بزرگ امام خميني (ره) در روز عيد سعيد فطر از ساعت 5 صبح باز خواهند شد تا نمازگزاران به تدريج وارد مصلي شوند و تا حدود ساعت 11 مصلي را ترك خواهند كرد كه در اين خصوص برنامه ريزي هاي لازم انجام شده است .

به گفته جانشين ستاد برگزاري نماز عيد فطر براي انتقال نمازگزاران وسايل حمل و نقل عمومي از جمله مترو، اتوبوس ، تاكسي و ون درنظر گرفته شده است .

وي افزود : علاوه بر ايستگاه هاي مترو ، 2500 دستگاه اتوبوس براي جابه جايي نمازگزاران در نظر گرفته شده است كه تعدادي از آنها به ايستگاه هاي مترو مي روند.

عيديان در ادامه به اختصاص 5 پاركينگ براي پارك خودروهاي نمازگزاران و مسئولان اشاره كرد و گفت : پاركينگ هاي شمالي مصلي ، پاركينگ بنياد جانبازان در شمال غرب مصلي، پاركينگ بيهقي در غرب مصلي ، پاركينگ ارتش در جنوب شرقي مصلي و پاركينگ آفتاب در جنوب غربي مصلي در هجموع با ظرفيت 15 هزار فضاي پارك در اختيار نمازگزارن قرار خواهد گرفت. اين در حالي است كه از پاركينگ هاي عمومي اطراف مصلي بزرگ امام خميني (ره ) هم استفاده خواهيم كرد .

وي در ادامه گفت : دربخش شبستان بالاي مصلي كه 40 هزار متر فضا دارد و 80 هزار نماز گزار را درخود جاي مي دهد در سال هاي گذشته بازرسي صورت مي گرفت كه امسال با هماهنگي هاي انجام شده گيت هاي بازرسي جلوتر آمدند و در آن قسمت بازرسي از نمازگزارن صورت نخواهد گرفت .

عيديان درباره نحوه پذيرايي از نمازگزارن هم گفت : با توجه به اينكه پذيرايي از نمازگزارن داخل مصلي مشكلاتي را براي آنها به همراه خواهد داشت تصميم گرفته شد تا از آنها در اتوبوسها و پاركينگ ها پذيرايي شود و 22 ايستگاه پذيرايي هم در بيرون از مصلي ايجاد شود كه تعدادي از نمازگزاران هم توسط اين ايستگاهها پذيرايي مي شوند. البته اين ايستگاهها تا 30 ايستگاه افزايش خواهد يافت.

وي در خصوص تبليغاتي كه از سوي برخي نهادها و سازمان ها و شركت در قالب دعاهاي جيبي و كوچك بين نمازگزاران توزيع مي شود گفت : تمام تلاش ما اين است كه چنين اتفاقي نيفتد در اين خصوص دعاي قنوت هم از سوي كيمته فرهنگي ستاد به تعداد مورد نياز تهيه مي شود و همراه با بسته هاي فرهنگي و نقشه بين نمازگزاران توزيع مي شود .

عيديان در ادامه از بيمه شدن نمازگزاران حاضر در مراسم روز عيد سعيد فطر خبر داد و گفت : تمامي نمازگزاران حاضر در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) تحت پوشش بيمه قرار خواهند گرفت در حالي كه نيروهاي امدادي اورژانس ، هلال احمر، بهداري و شهر سالم هم در محوطه حضور خواهند داشت .

به گفته وي ، در نماز عيد فطر سال گذشته 49 مورد مصدوميت براي نمازگزاران پيش آمد كه همه آن ها به صورت سرپايي مداوا شدند .

وي سپس به بودجه اين ستاد در سال گذشته و امسال اشاره كرد و گفت : در سال نخست حدود 500 ميليون تومان بودجه در نظر گرفته شد كه اين رقم در سال گذشته به 360 ميليون رسيد و امسال نيز اين مبلغ كمتر خواهد شد . اين در حالي است كه اين هزينه ، هزينه سرمايه گذاري است و در تلاشيم به سمتي برويم تا ديگر نياز به هزينه كردن نباشد و تنها براي برگزاري اين مراسم مديريت واحد صورت گيرد .

عيديان در پايان ابراز اميدواري كرد كه نماز عيد سعيد فطر امسال هم چون سال هاي قبل با حضور گسترده شهروندان تهراني و با شكوه بيشتري برگزار شود .
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن