تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811433003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش نماينده آمريكا در آژانس به گزارش مثبت البرادعي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واكنش نماينده آمريكا در آژانس به گزارش مثبت البرادعي
خبرگزاري فارس: گزارش مثبت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي صلح‌آميز ايران، واكنش منفي نماينده آمريكا در آژانس را به دنبال داشت.


به گزارش فارس "گريگوري شولته" در گفت‌وگو با شماره امروز روزنامه الشرق‌الاوسط با اشاره به اينكه ايران فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را متوقف نكرده مدعي شد: ايران به تمام سوالات آژانس پاسخ نداده‌ است و به قطعنامه‌هاي بين‌المللي پايبند نيست و غني‌سازي اورانيوم خود را متوقف نكرده‌ است.
وي تصريح كرد: تهران مدعي است كه غني‌سازي اورانيوم ايران در مرحله صلح آميزي قرار دارد، در صورتي كه فعاليت‌هاي هسته‌اي اين كشور در راستاي اهداف نظامي و دستيابي به سلاح اتمي است.
ادعاي اين مقام آمريكايي در حالي صورت مي‌گيرد كه ايران درخواست كرده كه آژانس مدارك مربوط به مطالعات ادعايي كه آمريكا در اختيار آژانس قرار داده، در اختيار تهران قرار دهد تا پاسخ آنها ارائه شود اما آژانس و در واقع آمريكا اين مدارك را كه بي پايه و اساس هستند، تاكنون ارائه نداده‌اند.
محمد البرادعي مديركل آژانس در سيزدهمين گزارش خود نيز بار ديگر بر اين امر تصريح كرده بررسي برنامه هسته‌اي ايران نشان مي دهد كه تاكنون به سوي كاربردي تسليحاتي انحراف نداشته است.
نماينده آمريكا در آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي در ارتباط با ارائه اطلاعات گمراه كننده از سوي واشنگتن مدعي شد: آژانس طي چند سال با روش‌هاي مختلف و از طريق منابع گوناگون، اطلاعات مورد نياز خود را جمع آوري كرده و هرگز به يك روش يا يك منبع خاص اتكاء نكرده است. از جمله اين منابع، بازرسان بين‌المللي هستند كه اقدام به بازرسي از تاسيسات هسته‌اي ايران كرده‌اند.
وي با اشاره به درخواست آژانس از ايران براي پاسخگويي به تعدادي از سوالات درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي تهران مدعي شد: ايران تاكنون به اين سوالات پاسخ نداده و ترديدهايي بين‌المللي درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را برطرف نساخته ‌است.
شولته در ارتباط با ديدگاه برخي كشورهاي مبني بر اين كه دستيابي ايران به آنچه كه سلاح هسته‌اي ناميده مي شود، با هدف دفاع از امنيت خود است، گفت: دشوار است كه به نيت ايران آگاهي يافت اما به آساني مي‌توان درباره عملكرد اين كشور حكم صادر كرد. همانطوري كه در گزارش اخير آژانس آمده‌ است تهران به پروتكل الحاقي پايبند نيست و تمام سوالات آژانس را به طور شفاف پاسخ نداده‌ و به هر شيوه‌اي متوسل مي‌شود تا در گفت‌وگوهاي بازرسان آژانس با دست‌اندركاران فعاليت اتمي ايران مانع تراشي ايجاد ‌كند.
ادعاي اين مقام آمريكايي در حالي منتشر مي شود كه ميزان همكاري هاي ايران با بازرسان آژانس به نحوي است كه البرادعي بارها در گزارش‌هاي متعدد خود به اين امر اشاره كرده است و ايران تمامي سوالات باقي مانده را در چارچوب مداليته پاسخ داده است و در واقع ايران با آژانس مشكل فني ندارد بلكه آژانس تحت فشار آمريكا و برخي كشورهاي متحد آن با ادعاي واهي مطالعات ادعايي كه پايه و اساس درستي ندارند، از خارج كردن پرونده هسته اي ايران از دستور كار آژانس امتناع مي كند.
شولته با بيان اين كه آژانس در گزارش اخير خود به مواد با قابليت انفجاري زياد اشاره كرده، گفت: بايد تهران تحت فشار قرار گيرد تا توضيحات لازم را در اين زمينه به طور شفاف ارائه كند و آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي مرجع صالحي براي رسيدگي به اين موضوع است.
اشاره شولته به مواد با قابليت انفجاري بالا بخشي از مطالعات ادعايي است كه آژانس اسناد آن را در اختيار ايران قرار نداده است.
اين در حالي است كه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي خواستار بسته شدن پرونده هسته‌اي ايران شد و گفت: ايران فشارهاي سياسي در ناديده گرفتن حق قانوني خود در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي از جمله غني سازي اورانيوم را كه در معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي بر آن تاكيد شده است، نمي‌پذيرد.
علي اصغر سلطانيه در گفت‌وگو با خبرگزاري ايتاليا "آكي"، با اشاره به گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: گزارش اخير محمدالبرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بر عدم انحراف فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران تاكيد كرد.
سلطانيه تاكيد كرد كه آژانس به دلايلي مبني بر وجود انحرافي در مواد و فعاليت‌هاي هسته‌اي يا تبديل آن براي اهدف هسته‌اي دست نيافته است و تمامي اين مواد و فعاليت‌هاي هسته‌اي از جمله عمليات غني سازي اورانيوم تحت نظر كارشناسان و بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دارد.
نماينده جمهور اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: البته البرادعي در گزارش خود بسياري از حقايق و نكات مثبت را بيان كرده است .
وي تاكيد كرد كه ايران پيش از اين بر حق خود در استفاده از انرژي هسته‌اي براي اهداف مسالمت‌آميز و تامين نيازمندي‌هاي ملت ايران در زمينه انرژي برق تاكيد كرده و در حق خود در اين زمينه چانه‌زني نمي‌كند و اين در حالي است كه فعاليت هسته‌اي ايران كاملا شفاف و روشن است.
سلطانيه گفت: از اين رهگذر، هيچ دليلي براي تعليق يا توقف فعاليت ايران در حق طبيعي خود كه در معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي و نظام‌نامه آژانس بين المللي انرژي اتمي بر آن تاكيد شده است، وجود ندارد بايد در نظر داشته باشيم كه مصوباتي كه در شوراي حكام يا شوراي امنيت درباره پرونده هسته‌اي ايران تصويب شده است، استناد قانوني ندارد.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: البته علائم منفي در گزارش البرادعي وجود دارد و اين در چارچوب تكرار اتهامات آمريكا به ايران است به ويژه درباره مطالعات ادعايي كه بر اطلاعات و اسناد ساختگي و جعلي استوار است.
وي افزود: آنچه كه مي‌خواهم در اين زمينه بدان تاكيد كنم اين است كه ايران پيش اين در تاريخ 22 اوت 2007 با آژانس توافقنامه‌اي را امضا كرد كه پايه و اساسي براي طرح كاري ايران براي حل تمامي مسائل موجود در برنامه هسته‌اي ايران را تشكيل مي‌دهد و بر اساس آن ايران كاملا به اين باور رسيده است كه تمامي مسائل موجود حل و فصل شده است.
سلطانيه درباره اتهامات البرادعي درباره ايران مبني بر اينكه تهران همكاري شفافي نداشته است و اينكه آژانس هنوز قادر نيست كه تائيد كند برنامه‌هاي هسته‌اي ايران صرفا اهداف مسالمت‌آميز دارد يا فعاليت‌هاي هسته‌اي پنهاني وجود دارد، گفت: البرادعي اين مسائل را دقيقا اينگونه بيان نكرده است بلكه تنها به اين اشاره بسنده كرده كه آژانس هنوز قادر نيست اعلام كند كه مواد يا فعاليت هسته‌اي پنهاني يا ممنوعه در ايران وجود ندارد.
وي تصريح كرد، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي پيش از اين تاكيد كرده است كه هيچ يك از اعضا هنوز به مدركي درباره نبود فعاليت‌هاي هسته‌اي اعلام نشده، دست نيافته است.
سلطانيه ادامه داد: من تمايل دارم اين سخن را اضافه كنم كه كشورهاي زيادي از جمله كشورهاي اروپايي هستند كه موضع‌شان با موضع‌گيري آژانس مطابقت دارد با اين آگاهي كه آژانس همچنان قادر به كشف يا تائيد نبود مواد يا فعاليت هسته‌اي اعلام نشده در اين كشورها نيست.
سلطانيه گفت: اين مسئله پيچيده و زمان‌بر است و تنها منحصر به ايران نمي‌شود.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: مسئله مهم اين است كه تمامي مواد و فعاليت‌هاي هسته‌اي در ايران تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي و نظارت بازرسان و دوربين‌هاي آنها قرار دارد و مديركل آژانس تاكيد كرده است كه اين فعاليت‌ها براي اهداف مسالمت‌آميز است.
سلطانيه درباره اتهامات مطرح شده عليه ايران در گذشته نيز گفت: ما نمي‌توانيم فراتر از دستورات وارده در ياداشت تفاهم بين ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي برويم. از اين منظر، ايران هرگز هيچ فشار سياسي را براي عدول از محتواي يادداشت تفاهم يا حق قانوني آن در استفاده از انرژي اتمي براي اهداف صلح‌آميز از جمله غني سازي اورانيوم كه در معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي بدان تاكيد شده است، نخواهد پذيرفت.
انتهاي پيام/.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن