تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821289840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك كارشناس مسايل فلسطين: پس از انتفاضه، 170 هزار صهيونيست سرزمين هاي اشغالي را ترك كرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك كارشناس مسايل فلسطين: پس از انتفاضه، 170 هزار صهيونيست سرزمين هاي اشغالي را ترك كرده اند
يك كارشناس مسايل فلسطين با اشاره به روند مهاجرت معكوس صهيونيست ها از سرزمين هاي اشغالي، اين روند را يكي از پيامدهاي ساختاري رژيم اسراييل دانست و گفت:‌ پس از انتفاضه الاقصي و طي سه سال گذشته بيش از 170 هزار صهيونيست سرزمين هاي اشغالي را ترك كرده اند.


حسن هاني زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، انتفاضه مردم فلسطين و حضور مبارزان فلسطيني را از علل روند مهاجرت معكوس يهوديان از سرزمين هاي اشغالي عنوان كرد.
وي مساله امنيت را يكي از نقاط آسيب پذير اسراييل ذكر كرد و افزود:‌ فلسطين، امروز براي اسراييلي ها ناامن شده است.
نايب رييس انجمن روزنامه نگاران مسلمان، جامعه اسراييل را يك جامعه نامنسجم ارزيابي كرد كه به شدت آُسيب پذير است.
وي تاكيد كرد كه با تشديد موج انتفاضه بدون ترديد صهيونيست ها از سرزمين هاي اشغالي خارج خواهند شد.
هاني زاده با اشاره به تاريخچه شكل گيري رژيم صهيونيستي گفت: صهيونيست ها با به كارگيري يكسري روايات تحريف شده مدعي هستند كه فلسطين سرزمين آبا و اجدادي آنان است در حالي كه اين سرزمين به عنوان نخستين قبله مسلمانان شناخته شده است.
وي خاطرنشان كرد:‌ در طي شش هزار سال گذشته فلسطين چندين حكومت بر اين كشور حكفرمايي كرده اند كه هيچ كدام از آنها يهودي نبوده، بلكه از مسيحيان و مسلمانان بوده اند.
اين كارشناس مسايل فلسطين اين واقعيت را نمونه اي از صدها مستند جعلي بودن رژيم صهيونيستي عنوان كرد و گفت:‌ يهوديان هيچ گاه به عنوان يك جمعيت پايدار مطرح نبوده اند.
وي اظهار داشت:‌ همين موضوع سبب شده است تا اسراييلي ها با پشتوانه آمريكا و غرب خود را بر فلسطين و خاورميانه تحميل كنند.
هاني زاده گفت: 52 درصد ساكنان يهودي فلسطين اشغالي حتي زبان عبري را نمي دانند.
وي اسراييلي ها را جمعيت ناهمگون و شكننده توصيف كرد كه با برخورداري از پشتوانه غرب و آمريكا در يك محدوده جغرافيايي جمع شده است.
نايب رييس انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت:‌ آمريكا به فاصله ده دقيقه تشكيل رژيم صهيونيستي را به رسميت شناخت كه ناشي از حضور قدرتمند لابي صهيونيست در لايه هاي اجتماعي و سياسي غرب و آمريكاست.
وي از جمله اهداف تجهيز رژيم صهيونيستي به انواع سلاح هاي مدرن را تقويت اين رژيم و تضعيف كشورهاي اسلامي منطقه بيان كرد و افزود:‌ غرب و آمريكا ناچار است از اسراييل حمايت كند تا جاي پاي خود را در خاورميانه حفظ كند.
هاني زاده با اشاره به اين كه اسراييل 200 كلاهك هسته اي در اختيار دارد، گفت:‌ رژيم صهيونيستي به عنوان يك خطر بالقوه امنيت خاورميانه را تهديد مي كند.
وي در ادامه گفت و گو با ايرنا تشكيل رژيم صهيونيستي در سال 1948 را معلول يك توطئه مشترك غربي ها و سستي كشورهاي عربي خواند و اظهار داشت:‌ در چنين شرايطي يك پايگاه سياسي نظامي در خاورميانه و قلب جهان اسلام ايجاد شد.
اين كارشناس مسايل فلسطين تاكيد كرد: بدون همبستگي اسلامي نمي توان با خطرات رژيم صهيونيستي كنار آمد.
وي خاطرنشان كرد:‌رژيم صهيونيستي بنا به متغير هاي جنگ جهاني دوم و به دليل افزايش موج بيداري اسلامي در خاورميانه و نياز غرب به انرژي تشكيل شد.
هاني زاده گفت:‌ بروز نوعي خمودگي و تساهل در حكومت هاي عربي منطقه موجب شد تا رژيم صهيونيستي و يهوديان از سراسر جهان براي ايجاد اين رژيم تلاش كنند.
وي اشغال گسترده سرزمين هاي اشغالي، آوارگي بيش از پنج ميليون آواره فلسطيني، شهادت هزاران فلسطيني، 11 هزار اسير در بند زندان هاي رژيم صهيونيستي و هدر رفتن نيروهاي نظامي منطقه براي رفع تهديدات رژيم صهيونيستي را از پيامد هاي حضور اين رژيم در سرزمين هاي اشغالي ذكر كرد.
اين كارشناس مسايل فلسطين اظهار داشت:‌ تخريب آثار تمدن و فرهنگ اسلامي پس از تغيير جمعيت بيت المقدس از ديگر اهداف شوم رژيم صهيونيستي است.
سيام-7432
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن