تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815520531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد رييس جمهور بر مشاركت فعال زنان در امور جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: تاكيد رييس جمهور بر مشاركت فعال زنان در امور جامعه
خبرگزاري آريا- رئيس جمهور با اشاره به اينكه بعداز پيروزي انقلاب اسلامي تحولات عظيمي براي رشد و كرامت زنان صورت گرفته است، تصريح كرد: دولت در تلاش است زمينه حضور و مشاركت بيش از پيش زنان در عرصه هاي مختلف را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاري آريا، دكتر محمود احمدي نژاد روز پنجشنبه در ديدار اعضاي شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان با بيان اينكه هنوز زنان ما تا رسيدن به نقطه مطلوب و ايده آل درجامعه فاصله دارند، تاكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران راه و بستري باز كرده است كه زنان در جامعه مشاركت فعال داشته باشند.

رييس جمهور، شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان را نهادي مفيد، موثر و سازنده دانست و گفت: اين شورا بايد پايگاه و جايگاهي براي فكر كردن، پيگيري و طراحي امور زنان در جامعه باشد.

وي همچنين حضور چشمگير و فعال زنان در عرصه هاي سرنوشت كشور را يادآور شد و خاطر نشان كرد: بايد زمينه حضور بيش از پيش زنان در عرصه هاي مختلف جامعه از جمله در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي را فراهم آوريم. گر چه خوشبختانه با پيروزي انقلاب اسلامي ، جهشي خوب در اين عرصه ها داشته ايم.

وي پايه جامعه سعادتمند و پيشرو را نهاد خانواده دانست و گفت: اگر بنا بر آن است كه در جامعه اي انسان هاي بزرگ تربيت شوند پايه اصلي آن خانواده است. به طوري كه محال است كسي مهر مادر تمام وجودش را پر نكرده باشد و انساني برجسته شود.

دكتر احمدي نژاد در ادامه ارتباط شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان با نسل جوان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اين شورا از جمله با ارزشمندترين نهادهايي است كه مي تواند ارتباط نزديك با نسل جوان برقرار كند و در اين زمينه بايد در پايين ترين لايه هاي اجتماعي حضور عيني داشته و به سوالات روز جامعه پاسخ دهد.

رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه خداوند عالم را براي انسان خلق كرده تا جانشين ، اسماء و تجلي صفات او باشد، يادآور شد: مشكل جامعه بشري اين است كه انسانها جايگاه شايسته خود را در نظام خلقت فراموش كرده اند اما ما اعتقاد داريم كه بايد اين جايگاه انسان - چه مرد و چه زن - به درستي شناخته شود.

دكتر احمدي نژاد افزود: تلاش انبيا ، اوليا و انسان كامل همه براي اين است كه انسان اين صفات و اسماء را در خود متجلي كند چنانچه مشكل بشريت امروز آن است كه اين مسير را فراموش كرده است و در مسير ديگري حركت مي كند.

وي با بيان اينكه هدف اصلي همه برنامه هاي تربيتي و اجتماعي بايد اين باشد كه انسان خود را بشناسد، تصريح كرد: انساني كه خود را بشناسد تن به پستي ، ذلت و زير بار ظلم رفتن نمي دهد.

رييس جمهور تاكيد كرد: اگر دختران ، پسران و زنان و مردان ما بلنداي وجود خود را بشناسد در جامعه مشكلي باقي نخواهد ماند و انسان ضعيفي نمي ماند كه ما براي آن دل بسوزانيم.

دكتر احمدي يادآور شد: اگر دستورات ، رويكردها و برنامه ها بر مبناي شناخت درست از انسان تنظيم شود حتماً اثر بخش است چرا كه انسان براي كمال آفريده شده است.

رييس جمهور با بيان اينكه در مراتب كمال و در جوار رحمت الهي زن و مرد فرقي نمي كند، گفت: براي رسيدن به تجلي صفات و اسماي الهي ، خداوند براي زن و مرد ساز و كاري مشخص و مربوط به خود قرار داده است. براي اينكه آنان بستر كمال را براي هم فراهم كنند، مكمل هم باشند و هر كدام صفاتي را متجلي و منتقل كنند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه خداوند با توجه به ماموريت ها، به زن و مرد ظرفيت ها، فرصت ها و توان مندي متناسب داده است، يادآور شد: اگر مردان و زنان از جايگاه شايسته خود خارج شوند همه موازنات و تعادلات اجتماعي به هم خواهد خورد.

رييس جمهور با بيان اينكه ما درطول تاريخ شاهد خروج زنان و مردان از جايگاه خود بوده ايم ، تصريح كرد: پايه عدالت اين است كه زن و مرد در جاي خود بنشينند نه اينكه در تناقض هم باشند آنان بايد كمال بخش يكديگر باشند و اين فرهنگ متعالي اسلام است.

وي با بيان اينكه در گذشته زنان و مردان ما حرمتي نداشته اند، گفت: در اين زمينه حقوق زنان بيشتر پايمال مي شد ولي پس از پيروزي انقلاب اسلامي زنان و مردان كرامت و هويت پيدا كرده اند.

رييس جمهور درپايان با قدرداني از تلاش ها و زحمات اعضاي شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان در عرصه هاي مختلف اظهار اميدواري كرد: اين تلاش ها به شكوفايي و رشد هر چه بيشتر زنان درجامعه بيانجامد دولت هم كمك خواهد كرد تا زمينه رشد ، تعالي و كرامت زن در جامعه را بيش از پيش فراهم آورد.

در اين نشست خانم نوبخت دبير شوراي فرهنگي واجتماعي زنان گزارشي از برنامه ها و فعاليت هاي اين شورا ارائه كرد

http://aryanews.com/default.aspx?cod=1020081011001125
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن