تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805757575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل سازمان انتقال خون در گفت‌و‌گو با فارس: انعقاد قرارداد ساخت پالايشگاه خون منتظر تصويب دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير عامل سازمان انتقال خون در گفت‌و‌گو با فارس: انعقاد قرارداد ساخت پالايشگاه خون منتظر تصويب دولت است
خبرگزاري فارس: مدير عامل سازمان انتقال خون با اعلام رفع كمبود خون در ماه رمضان گفت: قرارداد ساخت پايشگاه خون كشور با شركت خارجي آماده شده اما انعقاد و شروع كار آن به تأمين اعتبار و نظر دولت در شوراي عالي اقتصاد بستگي دارد.


حسن ابوالقاسمي شب گذشته در حاشيه مراسم اهداي خون مردم در پايگاه انتقال خون تهران به مناسب شب‌هاي احيا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: قرارداد ساخت پالايشگاه خون كشور تنظيم شده و آماده امضاست اما اين كه دولت چقدر اعتبار براي اين كار در اختيار شركت پژوهش و پالايش قرار مي‌دهد و زمان شروع و اتمام آن كي است پس از تصويب شوراي عالي اقتصاد در دولت معلوم مي‌شود و حتماً قبل از شروع كار بايد مشكل باز كردن LC و تأمين اعتبار آن حل شود.
وي ادامه داد: پالايشگاه خون كشور 3 فاز دارد، در فاز ‌اول آن فقط آلبومين توليد مي‌شود، در فاز دوم IVIG و فاكتورهاي خوني 8 و 9 به توليد مي‌رسد و در فاز سوم ساير فاكتورهاي خوني كه نياز به تكنولوژي‌هاي برتر جهاني توليد مي‌شود.
ابوالقاسمي پيش از اين نيز اعلام كرد بود كه اين قرارداد بين شركت پژوهش و پالايش خون ايران و يك شركت نصاب آلماني منعقد مي‌شود و اعتبار لازم براي كل اين پروژه حدود 80 ميليون يورو برآورد مي‌شود كه اگر شوراي عالي اقتصاد اعتبار اوليه آن را تصويب كند، مي‌توان كار اجرايي آن را از امسال آغاز كرد.
مدير عامل سازمان انتقال خون همچنين گفت: غير از پالايشگاه خون دولتي، وزارت بهداشت مجوز ساخت پالايشگاه خون را حداقل به 3 شركت خصوصي هم داده است و اين شركت‌ها متعهد شده‌اند كه اين تكنولوژي را وارد كنند و قرار نبود اين شركت‌ها فقط مراكز پلاسماگيري در كشور ايجاد كنند و بر اساس مصوبه وزارت بهداشت هر شركت خصوصي كه مركز پلاسماگيري احداث مي‌كند بايد به طور مستقيم يا مشاركتي در ايجاد پالايشگاه خون در كشور فعاليت كند.
مدير عامل سازمان انتقال خون همچنين درباره مسئله كمبود خون در ماه رمضان توضيح داد: با توجه به اين كه در اواخر تابستان هستيم انتظار اين را داشتيم كه مصرف خون در كشور بالا ‌رود، همين طور هم شد در اواخر تابستان امسال شاهد افزايش 11 درصدي مصرف خون در كشور بوديم با اين حال با توجه به فرارسيدن ماه رمضان تبليغات زودهنگام را براي ترغيب مردم به خون دهي در اين ماه آغاز كرديم.
وي گفت: گر چه در هفته اول ماه مبارك رمضان بخشي از ذخيره خوني كشور به علت افزايش تقاضا مصرف شد اما با مراجعه مردم در هفته دوم و سوم، ذخيره خوني مصرف شده جايگزين شد و اكنون مشكل كمبود خون در كشور نداريم.
وي ادامه داد: در ماه رمضان امسال نسبت به ماه رمضان سال گذشته شاهد افزايش 30 درصدي اهداي خون بوديم و اين نسبت در تهران 38 درصد بود.
مدير عامل سازمان انتقال خون افزود: اين يك خصوصيت منحصر به فرد در بين ايرانيان مسلمان است و در هيچ يك از كشورهاي مسلمان هم ديده نمي‌شود كه مردم در شب‌هاي احيا نذر مي‌كنند كه خون اهدا كنند و براي اهداي خون صف مي‌كشند ما قدر اين نعمت را مي‌دانيم و كماكان از مردم مي‌خواهيم با شوق و ذوق براي اهداي خون مراجعه كنند زيرا نياز بيماران به خون يك نياز هميشگي است.
وي ادامه داد: مردم ما همديگر را دوست دارند و اين مي‌تواند يك الگو براي كشورهاي غربي و تمام كشورهاي دنيا باشد و نشانه فرهنگ ايراني ـ اسلامي ماست. من حتي از مسئولان انتقال خون كشورهاي عربي خواسته‌ام در اين شب‌ها به ايران سفر كنند و شوق و دوق مردم را براي اداي نذر و اهداي خون ببينند.
ابوالقاسمي گفت:‌ ميزان اهداي خون مردم در شب‌هاي احيا حتي از برخي روزهاي عادي نيز بيش‌تر است.رسانه‌ها نيز بايد اين موضوع را براي تمام كشورها به خصوص كشورهاي اسلامي الگوسازي كنند.
وي افزود: براي پاسخ دهي به تقاضاي مردم براي خون دهي در شب‌هاي احيا تعداد پايگاه‌هاي انتقال خون كه در تهران شب‌ها به مردم خدمت‌رساني مي‌كنند امسال 2 برابر شد و از 10 مركز به 20 مركز افزايش يافت ولي هنوز در سراسر كشور و بسياري از نقاط به علت كمبود نيرو و امكانات توان افزايش پايگاه شبانه را نداريم.
وي گفت: پايگاه‌هاي انتقال خون شبانه در تهران و برخي شهرستان‌ها در شب‌هاي ماه رمضان تا ساعت 12 شب فعالند و در شب‌هاي احيا تا صبح تا هر هر زمان كه مراجعه كننده باشد باز مي‌مانند.
شب گذشته وزير بهداشت و مدير عامل سازمان انتقال خون نيز خون در پايگاه انتقال خون تهران واقع در خيابان وصال اهدا كردند.
انتهاي پيام/
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن