تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري ستاد عيد فطر مطرح شدامكانات مصلي تهران جوابگوي حضور يك و نيم ميليون نمازگزار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در نشست خبري ستاد عيد فطر مطرح شدامكانات مصلي تهران جوابگوي حضور يك و نيم ميليون نمازگزار است
گروه اجتماعي: به گفته جانشين ستاد برگزاري مراسم نماز عيد فطر، شرايط و امكانات كميته‌هاي هشت‌گانه اين ستاد، جوابگوي حضور يك و نيم ميليون نمازگزار در مصلاي تهران است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، «محمد عيديان» جانشين ستاد برگزاري مراسم نماز عيد فطر امروز 30 شهريور در نشست خبري «فعاليت‌هاي صورت‌گرفته و برنامه‌هاي پيش‌رو درباره برگزاري نماز عيد فطر» گفت: نماز عيد فطر نماز عبادي و سياسي است لذا مسئولان و مديران حوزه شهري بايد براي برگزاري اين مراسم از تمام كوشش و تلاش خود در اين راستا استفاده كنند.

وي با اشاره به وجود هشت كميته در برگزاري اين مراسم افزود: كميته‌هاي خدمات و ايمني، فرهنگي و اجتماعي، حمل و نقل و ترافيك، امنيت و انتظامي، اطلا‌ع‌رساني، پشتيباني، برنامه‌ريزي و كنترل پروژه و نماز هركدام در برپايي نماز عيد فطر امسال وظايفي را برعهده دارند كه مشروح آن پيش از آغاز ماه رمضان به اطلاع آن رسيده است.

عيديان كميته خدمات و ايمني را فعال‌ترين كميته‌هاي هشت‌گانه عيد فطر عنوان و اظهار كرد: اين كميته در بخش‌هاي خدمات‌ شهري، فضاسازي، عمراني، آبرساني، صوت، برق، مخابرات، ايجاد جايگاه نماز، ايجاد سرويس بهداشتي، امداد و درمان به جمعيتي يك و نيم ميليون نفري خدمات ارائه خواهد داد.

جانشين ستاد برگزاري مراسم نماز عيد فطر با اشاره به فضاي محدود و حضور گسترده شهروندان در روز عيد فطر از برنامه‌ريزي اصولي براي برپايي باشكوه اين نماز در مصلي تهران خبر داد و تصريح كرد: در روز عيد درهاي مصلي از ساعت پنج صبح براي حضور شهروندان باز است از اين‌رو كميته حمل و نقل با فراهم كردن امكانات حمل و نقل در بخش‌هاي مترو، اتوبوس، تاكسي و ون مسافران را از سطح محلات، مساجد و شهر به مصلي انتقال خواهد داد.

وي از اختصاص دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس براي جابجايي نمازگزان به مصلي خبر داد و گفت: كميته حمل و نقل و ترافيك ستاد برگزاري عيد فطر براي خودروهاي شخصي نمازگران نيز پنج پاركينگ در نقاط مختلف مصلي اختصاص داده است، همچنين پاركينگ‌هاي عمومي خيايان‌هاي اطراف نيز براي اين منظور قابل استفاده است.

عيديان همچنين افزود: شبستان مصلي تهران ظرفيت حضور 80 هزار نمازگزار را دارد كه طبق همكاري‌هاي صورت‌گرفته توسط نيروي سپاه و كميته امنيت اين ستاد، اياب و ذهاب نمازگزاران به راحتي انجام مي‌شود.

جانشين ستاد برگزاري مراسم نماز عيد فطر تبليغات فرهنگي و پخش كارت‌هاي ادعيه روز فطر را وظايف كميته فرهنگي و هنري عنوان و اظهار كرد: كميته پشتباني اين ستاد وظيفه پذيرايي از نمازگزارن را در روز عيد فطر برعهده دارند كه اين كميته در 30 پايگاه بيرون از مصلي و همچنين در وسايل حمل و نقل از شهروندان پذيرايي خواهند كرد.

وي درباره ميزان بودجه اختصاص داده شده به ستاد نماز عيد فطر گفت: بودجه ثابت و قابل پيش‌بيني براي نماز عيد فطر نمي‌توان بيان كرد چراكه تمام بودجه ما تنها براي نماز و مصلي هزينه نمي‌شود براي مثال هر ساله بودجه‌اي براي خريد فرش روز عيد اختصاص مي‌يابد و بعد از اين مراسم اين فرش‌ها به مساجد اهدا مي‌شود اما در كل مي‌توانم بگويم كه اين رقم نسبت به سنوات گذشته كاهش داشته است.

عيديان در ادامه افزود: ستاد برگزاري عيد فطر تمام حاضران در اين مراسم عبادي و سياسي را بيمه كرده است و اگر مشكل و سانحه‌اي در اين روز براي كسي پيش آيد از لحاظ خدماتي و درماني تحت پوشش بيمه است همچنين تمام وسايل درماني و بهداشتي در اطراف مصلي قابل دسترسي است.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد تا شهروندان از طريق دو سامانه ارتباطي 137 و 1887 نقطه نظرات و مشكلات برگزاري نماز فطر در سال‌هاي گذشته را اطلاع دهند تا اين كمبودها در فرصت باقي‌مانده رفع شود.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن