تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803839984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كساني كه آمارها را زيرسوال مي‌برند، دوره مديريت خود را زيرسوال مي‌برند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: كساني كه آمارها را زيرسوال مي‌برند، دوره مديريت خود را زيرسوال مي‌برند


مشروح نشست خبري رئيس‌جمهور/2

در پاسخ به اعتمادملي: ايران بهشت عالم است

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد ملي كه پرسيد«آيا واقعا شما نظرتان اين است كه مردم در بهشت زندگي مي‌كنند؟» گفت:« اگر منظورتان از بهشت، ايران است كه آري. ايران بهشت عالم است. بهترين مردم، بهترين جاي دنياست و والاترين مردم را دارد. از اين نظر ايران بهشت است. اگر منظورتان اين است كه مشكلات اقتصادي هست، چه كسي گفته كه ايران مشكلات اقتصادي ندارد؟ گزارش‌هاي من داير بر عملكرد دولت است و اگر مي‌خواهيد گزارش‌ها را بر اساس مشكلات بگويم، مي‌گويم كه در سه سال قبل چه بود و الان چه وضعيتي است. عده‌اي تنها بد مي‌گويند، خب بگويند، شما خودتان را ناراحت نكنيد.»

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌ي قدس درباره‌ي ديپلماسي عمومي ايران در دنيا گفت:« همان‌طور كه مي‌دانيد ايران ادبيات جديدي در دنيا ايجاد كرده است كه ابتكار ملت ايران است و اين ديپلماسي عمومي است و آن را فعالانه ادامه خواهد داد. دركنار آن ديپلماسي رسمي نيز با جديت دنبال مي‌شود. در سفر نيويورك نيز همين كارها را خواهيم كرد. با رسانه‌ها، با دانشجوياني كه امكان حضورشان وجود دارد، با اصحاب انديشه و هنرمندان و رسانه‌هاي آمريكايي ديدارهايي خواهم داشت. هم‌چنين نشستي با نمايندگان اديان مختلف و نيز نشستي با نمايندگان آفريقا و نشستي نيز با عنوان همبستگي براي صلح جهاني خواهم داشت. البته ريز برنامه‌ها را مسوولان در روزهاي آينده خواهند داد.»

وي درباره‌ي موضع ايران نسبت به قرارداد امنيتي عراق و آمريكا گفت:« ما خواهان عراقي آباد، مستقل، متحد، يكپارچه و قدرتمند هستيم و خواهان حاكميت مردم عراق بر سرنوشتشان مي‌باشيم و در اين راستا همراه دولت عراق خواهيم بود. تا آن‌جا كه ما مي‌دانيم چنين اموري بر ملت عراق تحميل مي‌شود و ملت و دولت عراق علاقه‌اي به اين مسايل ندارند اما اگر دولت عراق چيزي را بپذيرد از نظر ما پذيرفته شده است و به دولت و مربوط به خود ملت و دولت عراق است.»

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري مهر درباره‌ي اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري گفت: مجلس هميشه قوانين انتخاباتي را اصلاح مي‌كند. به نظر مي‌رسد در دوره‌هاي گذشته افراد زيادي ثبت نام مي‌كردند كه بررسي صلاحيت اينها هزينه‌هاي زيادي براي شوراي نگهبان و دولت داشته است و براي محدود كردن دايره‌ي ثبت نام كنندگان، مجلس درصدد اصلاح قوانين است. من در اين‌باره نظري ندارم و هرچه قانون باشد همان اجرا مي‌شود.

احمدي‌نژاد سوال ديگر خبرنگار خبرگزاري مهر كه پرسيد آيا نامزد انتخابات رياست جمهوري مي‌شويد؟ را بي‌پاسخ گذاشت.

مجلس موانع ازدواج مجدد را سنگين‌تر كند

احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه خبر مبني براين كه مجلس بخش‌هايي از نظرات دولت را درخصوص لايحه ي حمايت خانواده حذف كرد. ديدگاه‌هاي دولت درمورد اين لايحه و حذف دو ماده از آن توسط مجلس چيست؟ اظهار كرد: قانونگذاري كار مجلس است و حق مجلس اين است. مجلس هر قانوني تصويب كرد براي همه محترم است و بايد تبعيت كنند.

رييس‌جمهور در ادامه نشست مطبوعاتي خود با بيان اين كه اين دولت قانونمندترين دولت پس از انقلاب و در طول قانونگذاري رسمي در اين كشور است، تصريح كرد: به سند آمار و اسنادي كه در كميسيون تطبيق مجلس و اداره كل قوانين موجود است، اين دولت قانونمندترين دولت‌ها است، اما آنچه در قضيه لايحه حمايت خانواده اتفاق افتاد چه بود؟ خطاب من به رسانه‌ها است. قوه قضاييه لايحه اي را به دولت داد تا آن را تقديم مجلس كند. در جلسه اي كه البته من در آن حضور نداشتم و بقيه اعضاي دولت در آن بوده‌اند لايحه بررسي شد و ديدند در مورد ازدواج مجدد يا قانون مسكوت است يا خيلي شل.

وي ادامه داد: اعضاي دولت دلشان سوخت. گفتند مانعي بگذاريم كه ازدواج مجدد به راحتي انجام نشود. به همين دليل مواردي را در لايحه درنظر گرفتند. بعد جنجالي درست شد كه دولت اجازه داده است. اين اشتباه است ما چه كاره هستيم كه اجازه بدهيم؟ ما نه صاحب نظر شرعي و فقهي هستيم نه قانونگذار هستيم. تنها اعضاي دولت دلشان سوخت و موانعي گذاشتند، بعد ديديم سروصدايي به پا شد و من به آقاي الهام گفتم مصاحبه كند و موضوع را پس بگيرد و بگويد اشتباه كرديم.

احمدي نژاد گفت: آمديم ثواب كنيم، كباب شديم. اشتباه كردند. من اگر در جلسه دولت بودم اجازه نمي دادم و مي‌گفتم قوه قضائيه است و مجلس؛ هرچه آن ها تصويب كردند همه تبعيت مي‌كنيم. چرا بي جهت دلسوزي اضافه بر حد خود مي‌كنيد؟ آمديد براي خانم‌ها دلسوزي كنيد كباب شديم.

رييس جمهور ادامه داد: من فكر مي‌كنم مجلس همان موانع را هم سنگين‌تر خواهد كرد؛ چون نمي‌شود بي قيد و بند موضوع را رها كنيم، گرچه برخي از معاونين كميسيون‌ها و ديگران دولت را محكوم كردند اشكال ندارد. شما دولت را محكوم كنيد، اما موانع را ايجاد كنيد ما دست شما را مي‌بوسيم و از شما تشكر مي كنيم. مهم نيست خطاب تبليغات منفي سمت چه كسي باشد مهم اين است كه قانون خوبي واقعاً در جهت تحكيم خانواده و حمايت از حقوق زن تصويب شود. حال مي گوييد كار دولت ضعيف بوده اشكالي ندارد شما كار دولت را تقويت كنيد.

رييس جمهور اضافه كرد: رسانه‌ها و خانم ها مراقب باشيد. من ديدم بعضي از خانم ها داد سخن عليه لايحه دولت دادند. من ياد آن داستان مولانا افتادم كه مي خواستند سواري فردي را بكشند و كباب كنند، خود آن فرد هم با دزدها همراه شده بود و شعر مي‌خواند نمي دانست كه اموال خودش را مي‌برند. هوشيار باشيد به هر حال در پس بازي‌هاي سياسي حقايق مدفون نماند.

احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار بي بي سي مبني براين كه باتوجه به بحران مالي در جهان منشاء آن را از كجا مي‌دانيد و تاثير احتمالي آن بر اقتصاد ايران چيست؟ تصريح كرد: وقتي بحراني در جهان درست مي شود با شرايط امروز اقتصاد جهان بر همه كشورها كم و بيش اثر خود را خواهد داشت، اما تاثير اين امر روي ايران كمتر از ساير كشورها است؛ چون اقتصاد ما تا حد بسيار بالايي بعد از انقلاب خودكفا و مستقل شده است.

وي ادامه داد: ريشه اين بحران را بايد در مديريت ناصحيح برخي كشورها بر اقتصاد جهاني جستجو كرد. دولت آمريكا سال‌هاي سال آنقدر تاثير بودجه‌ها و تورم را در قبال توزيع اعتبار بدون پشتوانه و دلار بدون پشتوانه در جهان به ديگران منتقل كرد دولت انگليس هم همين كار را كرد و اين وضع انباشته شد. امروز ديگر اقتصاد جهاني ظرفيت جذب دلارهاي تقلبي و بدون پشتوانه را ندارد. الان كار اشتباهي كه طي سي سال اتفاق افتاد برگشت كرده است.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: اقتصاد انگليس الان به شدت در بحراني بسيار سنگين است. علت ديگر بحران اقتصادي در جهان لشكركشي هاي آمريكا و انگليس به نقاط مختلف دنيا است كه مناسبات اقتصادي را به هم زده و هزينه‌هاي سنگيني بردوش دولت آمريكا و انگليس گذاشته است. آن‌ها براي تامين هزينه‌هاي خود مجبورند پوند و دلار بدون پشتوانه به اقتصاد تزريق كنند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار العالم مبني بر اين كه اخيراً برخي از كشورهاي خليج فارس مدعي حضور نيروهاي قدس در اين كشورها هستند از جمله يكي از نمايندگان كويت اعلام كرده است كه بيش از 25هزار نيروي قدس در كويت مستقر هستند و در صورت لزوم در حمله آمريكا به ايران به حركت درمي‌آيند و امنيت آن جا را مختل مي‌كنند، بحرين هم صحبت‌هاي مشابهي كرده است. پاسخ شما در اين باره چيست؟ اظهار كرد: من فكر مي كنم الان 1ميليارد و 500ميليون مسلمان به اضافه ي سه چهارميليارد مردم ساير كشورها همه نيروي قدس هستند. همه طرفدار ملت فلسطين و مخالف صهيونيست‌ها و نقطه مقابل جنگ آفريني‌هاي آمريكا هستند.

وي ادامه داد: الان از ژاپن تا آمريكاي جنوبي و خود آمريكا داوطلبان فراواني هستند كه اگر دولت آمريكا بخواهد جسارتي به ملت ايران كند از ملت ايران دفاع كنند. از اين آدم ها در تمام كشورهاي اطراف فراوان و زياد است. حال ما نمي دانيم اسم خود را نيروي قدس گذاشته‌اند يا چيز ديگري، ولي مي‌دانيم كه ملت‌ها طرفدار ملت ايران و فلسطين‌اند، مردم كويت هم همين طور. مردم كويت، مردمي مؤمن و مسلمان و مخالف سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند، دولت كويت هم با ما رابطه ي خوبي دارد و در جهت بسط روابط هم حركت مي‌كنيم حال ممكن است اين تبليغات هم كار عده‌اي باشد كه مي خواهند روابط را مخدوش كنند.

نوسانات قيمت نفت تاثيري دراجراي طرح تحول اقتصادي ندارد

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه‌ي كنفرانس خبري خود به پرسش خبرنگار آسوشيتدپرس در خصوص طرح تحول اقتصادي، پاسخ داد كه پرسيد: با توجه به روند سقوط قيمت نفت و كاهش درآمدهاي نفتي، آيا دولت شما براي اجراي طرح تحول اقتصادي با مشكلي روبرو خواهد شد و آيا اساسا ارتباطي بين اين دو مقوله وجود دارد؟

احمدي‌نژاد پاسخ داد: ارتباطاتي وجود دارد، اما تاثير تعيين كننده‌اي ندارند و دولت مصمم است اين طرح را به اجرا درآورد و نوسانات قيمت نفت تاثيري در اصل اجراي طرح نخواهد داشت. چرا كه اصلاح ساختارهاي اقتصادي مد نظر است و نوسانات قيمت نفت هميشه خواهند بود، اما اين اصلاحات حتما بايد انجام بپذيرد.

در ادامه خبرنگار روزنامه‌ي آرمان در طرح پرسش خود گفت: خوشبختانه استكبار جهاني بنا به اراده‌ي ملت ايران و تلاشها و فداكاري‌هاي شما و مقام معظم رهبري به زانو درآمده و امروز رايس (وزير امور خارجه آمريكا) بنا به گزارش رسانه‌ها دركمال خضوع و خشوع آماده شده است كه با دولت و ملت ايران به گفت‌وگو بپردازد. الحمدالله استكبار جهاني به زانو درآمده است، اما پرسش من اين است كه شما با مستكبرين داخلي چه خواهيد كرد؟ چرا كه مستكبرين داخلي فوق‌العاده بيشتر از استكبار جهاني عليه مملكت زيان‌آور بوده و هستند و اميدواريم خداوند آنها را هدايت كند.

احمدي‌نژاد در ادامه نشست مطبوعاتي خود با تاييد اظهارات خبرنگار آرمان گفت: اظهارات مربوطه در خصوص استكبار جهاني حرف درستي است و به بهانه‌ي اين پرسش مي‌خواهم اشاره‌اي به فرهنگ ناب اسلام داشته باشم.

رييس‌جمهور افزود:از يك جهت خوشحاليم كه ملت ما با ايستادگي توانست بدخواهان را به زانو درآورد و اين موجب عزت ملت ما و فرهنگ و الگويي براي ساير ملت‌هاست. به طوري كه ملت ايران يكپارچه و متحد همراه با مقام معظم رهبري در مقابل همه‌ي قدرت‌ها بر روي حرف خود ايستاد و بدين ترتيب امروز پيروز است.

رييس‌جمهور طي اظهارات خود با اعلام اين كه پيامي به سران دولت آمريكا و همراهان دولت آمريكا دارد، گفت: غير از اين روشي كه اينها در پيش گرفته‌اند، روش‌هاي بهتري هم براي زندگي هست.

وي خطاب به سران و همراهان دولت آمريكا گفت: بالاخره شما حاصل كار خود را ديده‌ايد و با لشگركشي‌هاي شما جز كشته شدن انسان‌ها و توسعه‌ دشمني و كينه ورزي چيزي حاصل نشده است و خود شما نيز زمين خورده‌ايد از اين رو توصيه‌ي من اين است كه از اين راه برگرديد.

رييس‌جمهور افزود: به خدا قسم براي شما بهتر است كه به دامان پيامبران بازگرديم و به اخلاق، معنويت و عدالت بازگرديم چرا كه اين به نفع شماست و البته هر كدام از آنها كه برگردند ما استقبال مي‌كنيم. چرا كه ما نمي‌خواهيم آدم‌ها سقوط كنند و نمي‌خواهيم در دنيا به دست عده‌اي جنايتي اتفاق بيفتد.

رييس‌جمهور افزود: دولتمردان آ‌مريكا و همراهان آمريكا از مسير غلط برگردند و يا اعلام كنند كه ديگر نمي‌خواهند همانند گذشته عمل كنند .

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه نمي‌خواهم اقدام به تحقيركرده و يا خداي ناكرده توهين كنيم، تصريح كرد:‌همان گونه كه به سران صهيونيست‌ها توصيه كرده‌ام به شما هم مي‌گويم از اين راه باز گرديد؛ ديگر بس است؛ روش‌تان را عوض كنيد و بگذاريد دنيا نفس بكشد و بگذاريد صلح،‌ برابري و دوستي، عشق و محبت بيايد؛ چرا كه اينها شدني است.

احمدي‌نژاد اعلام كرد: هر كدام از اينها در هر لحظه‌اي كه از مسير خود برگردند و بخواهند بر اساس قانون، احترام متقابل و عدالت تعامل بكنند ملت ايران استقبال خواهد كرد. چرا كه ملت ايران ملت بزرگ و بزرگواري است و نمي‌خواهد دشمني كند و مي‌خواهد دوستي كند اما اگر كساني دشمني كند از خود دفاع مي‌كنند.

رييس‌جمهور افزود: من تصور مي‌كنم دوستي بهتر است و هر كس در هر زماني از موضع دشمني به موضع عدالت و قانون برگردد در هر كجا كه باشد ما از آن استقبال مي‌كنيم و آن را مي‌پذيريم و با آن همراهي خواهيم كرد.

دوران اينكه غني‌سازي را تعليق كنيم به تاريخ پيوست

رييس جمهور در ادامه مصاحبه‌ مطبوعاتي خود با رسانه‌هاي داخلي و خارجي در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه‌ي جهاني جام جم مبني براينكه سرمايه‌هاي مالي بسياري در اختيار ايرانيان خارج از كشور است و شما از سه سال پيش همواره بر جذب سرمايه‌گذاري‌هاي ايرانيان خارج از كشور به جاي اينكه اين سرمايه‌گذاري‌ها در كشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس انجام شود، تاكيد داشته ايد، چقدر موفق بوده‌ايد و آيا توانسته‌ايد تسهيلاتي را براي جذب اين سرمايه فراهم كنيد يا خير؟ گفت: در حال حاضر رشد ورود سرمايه به كشور ما بسيار خوب است و يك بار من اين آمار را داده‌ام.

وي افزود: در سال ‌٨٣، ‌٤/٢ ميليارد دلار براي ورود سرمايه و سرمايه گذاري در كشور مجوز گرفتند. كه اين غير از سرمايه‌گذاري‌هايي است كه در نفت و توافق‌نامه‌هاي دولتي انجام مي‌شود. در سال ‌٨٥ نيز مجوز ورود سرمايه و سرمايه گذاري به كشور به بيش از ‌١٠ ميليارد دلار افزايش يافت كه همين رشد را در سال ‌٨٦ هم شاهد بوديم؛ به اين معنا كه در شش ماهه اول ‌٨٦، ‌١٠ ميليارد و به همين نسبت و امسال هم به همين صورت بوده است .
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز سرمايه‌ها هم وارد بورس، هم وارد سرمايه گذاري‌هايي در بخش مسكن و هم وارد صنعت شده است؛ به طوري كه امروز مشاهده مي‌كنيد كه بورس ما يكي از بهترين دوران خود را طي مي‌كند كه در سال ‌٨٣، پنج هزار ميليارد تومان كل معاملات بورس در يك سال بود در حالي كه ما حباب‌هاي سنگيني در بورس داشته و قيمت‌ها غير واقعي بود.
به گفته‌ي رييس جمهور آن حباب‌ها خالي و قيمت‌ها واقعي شد . به طوري كه در پنج ماهه اول امسال بيش از ده هزار ميليارد تومان حجم معاملات بورس در كشور بود كه همين نشان مي‌دهد اقتصاد و سرمايه گذاري فعال است و بسياري از اينها سرمايه گذاري‌هاي ايرانياني است كه وارد كشور مي‌شود و خوشبختانه سرعت ورود سرمايه‌هاي ايرانيان تصاعدي است.

احمدي نژاد همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار فايننشيال تايمز در مورد اينكه ايران چند ماه است كه در مورد تعليق غني سازي صحبت نمي‌كند و آيا تغييري در خط قرمز ايران ايجاد شده يا خير؟ گفت: يك مثل ايراني است كه مي‌گويد كه اگر در خانه كس است يك حرف بس است. ما در مورد مساله هسته‌يي به اندازه كافي صحبت كرده‌ايم، بنابراين اگر كساني براي شان شبهه‌اي پيش آمده است شما حرفهاي قبلي ما را برايشان مجددا مخابره كنيد.

وي با اشاره به اينكه ملت ايران پاي حقش بوده و دوران ادبيات تعليق گذشته است، افزود: دوران اينكه بياييم تعليق كنيم به تاريخ پيوست؛ در حالي كه ما وارد دوران جديدي شده‌ايم و سطح مناسبات به يك سطح ديگري ارتقاء پيدا كرده و ما در حال گفت‌وگو در مورد تحولات جهاني هستيم.

رييس‌جمهور ياد آور شد: در نزد خودشان هم ايران به عنوان يك كشور هسته‌يي تثبيت شده و بدانيد كه ديگر شرايط به گونه ديگري است.

احمدي‌نژاد در مورد سوال ديگر خبرنگار فايننشيال تايمز مبني بر اينكه آيا دوستي مردم ايران با مردم اسرائيل مفهوم جديدي در ديپلماسي ايران بوده است، ناظران تحليل مي‌كنند كه دولت شما از طريق دوستي با مردم اسرائيل باب گفت‌وگو با آمريكا را باز خواهد كرد؟ اظهار كرد: ما با مردم هر جايي كه در دنيا باشند اما متجاوز، ‌زورگو و اشغالگر نباشند دوستيم و اين حرف جديدي نيست. در كلام رهبري عزيزمان و مسوولان جمهوري اسلامي ايران هميشه دلسوزي براي مردم دنيا موج مي‌زند.

رييس جمهور تصريح كرد: ما مي‌گوييم بايد آن كساني كه با فريب آنها را اسير كرده‌اند و از آنهاسپر انساني درست كرده‌اند كه در پشت آن بتوانند امنيت خود را حفظ كنند را بايد نجات دهيم؛ چرا كه ما اين مردم را جزء صهيونيست ها نمي‌دانيم. ما مي‌گوييم اين ها بايد بروند و درها را باز كنند تا ببينيم چه اتفاقي خواهد افتاد.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه ما دلمان مي‌سوزد و نمي‌خواهيم كسي كشته شود و حقي ضايع شود، اظهار كرد: اگر ديگران مي‌خواهند با اين تعابير مساله‌يي را در داخل كشورمان درست كنند درست نخواهد بود؛ چرا كه مواضع ما روشن است و پيشنهاد ملت ايران براي مساله فلسطين پيشنهاد كاملا انساني است و موضع ما در مورد صهيونيست‌ها نيز موضع كاملا روشني است.

كساني كه آمارها را زيرسوال مي‌برند،دوره مديريت خود را زيرسوال مي‌برند

رييس‌جمهور در ادامه نشست خبري خود درباره قيمت نفت،گفت: ما فعلا با توجه به وضعيت نامتعادل اقتصادي جهان نمي‌توانيم قيمت عادلانه‌اي ارايه بدهيم. بايد بگذاريم وضعيت اقتصاد جهان تثبيت شود، اما آن‌چه كه مي‌دانيم اين است كه قيمت امروز نفت از نظر ارزش كمتر از قيمت نفت در دهه 1980 است؛ چرا كه ارزش دلار سقوط كرده و ارزش آن كمتر از آن سال‌ها است.

احمدي‌نژاد درباره اين‌كه آيا شما در انتخابات آتي كانديدا مي‌شويد؟ گفت: به وقتش اعلام مي‌شود، چه فرقي براي شما دارد، بگذاريد كارمان را انجام دهيم.

وي در بخش ديگري ازسخنان خود درپاسخ به سوالي درباره علت آنچه از سوي خبرگاري تناقض‌گويي در آمارها ميان افرادي از دولت و بخش‌هايي از حكومت كه خارج از دولت هستند ‌ناميده شد، گفت: علت روشن است. برخي پيشرفت‌هاي دولت حتي در عرصه‌ ديپلماسي را نفي مي‌كنند كه ايران را امروز مقتدر و عزيز كرده است. برخي سفرهاي استاني را نفي مي‌كنند. برخي اشتغال‌هايي كه در كشور درست شده را نفي مي‌كنند. رشد اقتصادي را نفي مي‌كنند. حتي اصل دولت را نفي مي‌كنند. آنها در انتقادهايشان آزاد هستند اما اگر فكر مي‌كنند ديگران با آنها چنين تعاملي داشته باشند آن‌وقت آنها بتوانند كشور را مديريت كنند اشتباه مي‌كنند. بالاخره بانك مركزي اگر اعتباري دارد هميشگي است و ربطي به اين دولت و آن دولت ندارد كه آمارهاي آن را زير سوال ببرند. كساني كه اين‌طور قضاوت مي‌كنند به نوعي دوره مديريت خود را زير سوال مي‌برند. لابد خودشان آن زمان چنين كارهايي كرده‌اند اما بدانند كه اين دولت اهل اين حرف‌ها نيست. من تنها رييس دولتي هستم كه اول از همه خودم به دولت انتقاد مي‌كنم و ضعف‌ها را مي‌گويم. جالب است كه حتي وقتي ضعف‌ها را مي‌گويم آنها به من حمله مي‌كنند. من ضعف دولت را مي‌گويم و در عين حال تلاش مي‌كنم آنها برطرف شود.

رييس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاري موج درباره‌ي نامه‌ي سوم اقتصاددانان به دولت كه گفته مي‌شود در راه است، گفت: هركس پيشنهاد بدهد ما از آن استقبال و تشكر هم مي‌كنيم. ما زماني از دوستان اين سوال را مطرح كرديم كه بگويند ميزان نقدينگي چه‌قدر بايد باشد كه بتوانيم طبق برنامه رشد كنيم، يا آنها بتوانند فرمولي ارايه دهند كه بيكاري و تورم تك رقمي شود و نقدينگي نيز درعين حال كاهش يابد و با اين همه رشد اقتصادي هم 8 درصد بشود، يعني آن چه كه آنها در برنامه آورده‌اند. هر اقتصادداني بتواند اين فرمول را بدهد من دست او را مي‌بوسم و به او جايزه مي‌دهم. نيازي هم به طومارنويسي نيست. اگر طومار هم بدهند آن را مطالعه مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد درباره‌ي قراردادهاي نفت و گاز و علت طولاني شدن آنها گفت: برخي قراردادهاي نفت و گاز با حجم بالا و در درازمدت است و عقد چنين قراردادهايي به صورت طبيعي زمان‌بر است و نيازمند كار كارشناسي بالايي است.

وي گفت: همان‌طور كه مي‌دانيد قراردادها دو جور است؛ يكي در بخش سرمايه‌گذاري و در بالادستي است. ما در بخش بالادستي 50 ميليارد دلار قرارداد داريم كه در حال اجرا است و قراردادهاي فراواني امضا شده است. در بخش فروش هم كه ما با سوييس قرارداد امضا كرده‌ايم، با تركيه، عمان، امارات، كويت و قرارداد لوله‌ي صلح در حال مذاكره هستيم و تاخيري هم به وجود نيامده است. در عين حال بايد بگويم كه عقد يك قرارداد در كشور ما يك مسير طولاني را طي مي‌كند تا به مرز تصميم‌گيري برسد.

رييس‌جمهور درپاسخ پرسش خبرنگار الوفاق درباره اخبار غيررسمي مبني بر ائتلاف ايران، روسيه و برخي كشورها در قفقاز گفت: حوادث قفقاز باعث شد كه مناسبات منطقه از ثبات خارج شود و حالت سيال به خود بگيرد و در اين ميانه همه كشورها تلاش مي‌كنند كه اين ثبات را به نفع خود ايجاد كنند كه البته اين ثبات و ايجاد آن نيازمند زمان است. روابط ايران با كشورهاي منطقه‌ي آسياي ميانه همواره روابط خوبي بوده است، اما به نظر من روابط در اين منطقه به خوبي مديريت نشده است؛ چرا كه اگر به خوبي مديريت مي‌شد شاهد چنين حوادثي در منطقه نبوديم. همگرايي‌ها در كشورهاي منطقه با توجه به اشتراكاتي كه وجود دارد طبيعي است و گفت‌وگوهايي هم كه هم‌اكنون در جريان است در گذشته نيز وجود داشته است و هم‌اكنون نيز دنبال مي‌شود. به نظر ما دخالت كشورهاي خارج از منطقه به نفع هيچ‌كدام از كشورها نيست؛ چرا كه مي‌بينيم حاصل چنين دخالتي‌هايي چنين وضعي را در منطقه به وجود آورده است. ما كشورهاي منطقه مي‌توانيم در كنار هم مشكلات را حل كنيم. ورود ناتو نيز باعث تشديد ناامني‌ها در منطقه مي‌شود. چنان‌چه مي‌بينيم حضور ناتو در عراق و افغانستان چه مشكلاتي را به وجود آورده است. به نظر من كشورهاي اروپايي در قضيه‌ي گرجستان بيشترين ضرر را كردند. آنها بايد با ديگران مشورت كنند تا ديگر مرتكب چنين اشتباهاتي نشوند. ما حاضريم با آنها در اين زمينه صحبت كنيم؛ چرا كه از وضعيت به وجود آمده در منطقه خوشحال نيستيم.

بعضي‌ها دوست دارند در سياه‌نمايي مسابقه دهند

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه كنفرانس خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه عصر اقتصاد در رابطه با گزارش اخير رسانه‌هاي غربي مبني بر انتشار عكس‌هايي از تسليحات هسته‌اي ايران گفت: اين موضوعات براي ما جديد نيست و عادي است، ما چيز مخفي نداريم كه از آن عكس مخفي گرفته شود.

وي در پاسخ به سوال ديگر همين خبرنگار در رابطه با نقش ايران در مناقشه گرجستان و روسيه و تمايل روسيه براي ايجاد پايگاه نظامي در ايران افزود: كار ما آشكار و شفاف است و به همين دليل قاطعانه دفاع مي‌كنيم و چون شفاف كار مي‌كنيم تا آخر مي‌ايستيم.

رييس جمهور در رابطه با موضوع گرجستان ادامه داد: ايران كشور بزرگ، تاريخي و تاثيرگذار است و نقش مهمي را در منطقه ايفا مي‌كند و از لنگرگاه‌هاي اصلي امنيت منطقه است، بنابراين طبيعي است كه ايران فعال و داراي جايگاهي برجسته است كه روز به روز برجسته‌تر مي‌شود.

وي در رابطه با تمايل ايجاد پايگاه نظامي روسيه در ايران با اظهار تعجب از طرح چنين سوالي گفت: اين خبر را از كجا شنيده‌ايد و آيا اين خبرها از مريخ مي‌آيند. من تا به حال اين خبرها را نشنيده‌ام و براي اولين بار از شما مي‌شنوم و بايد بگويم با روسيه روابط اقتصادي و دفاعي داريم اما پايگاه ...؟!

احمدي نژاد در ادامه نشست مطبوعاتي خود در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اطلاعات در رابطه با مشكلات اجتماعي كشور از جمله گسترش مصرف مواد مخدر و بزهكاري‌هاي اجتماعي و همچنين مساله سلامت گفت: واژه‌اي كه بكار مي‌بريد درست نيست و بايد بگويم شاخصه بهداشتي و درماني ما رو به بهبود است.

وي افزود: سال گذشته 20 هزار نفر توريست از كشورهاي ديگر براي درمان به ايران مراجعه كردند و 22ميليون نفر تحت پوشش بيمه درماني روستايي قرارگرفتند. با سطح سلامت بالاي مادران، نوزادان و كودكان مواجه هستيم.

احمدي نژاد همچنين اضافه كرد: كسري بودجه به اين خاطر است كه در بخش سلامت يارانه هاي سنگين مي دهيم و اين به اين معنا نيست كه وضع بهداشت ما ضعيف است.

وي با اشاره به اين كه وضع ايران در شرايط بسياري از بيماري‌ها پاك پاك بود و وبا نيز به سرعت در ايران مهار شد، گفت: شبكه بهداشتي ما خوب كار مي‌كند و ناتوانان مالي و بيماران اورژانسي رايگان درمان مي‌شوند و آن‌هايي كه پوشش بيمه‌اي ندارند، تحت پوشش بيمه‌اي قرارمي‌گيرند.

احمدي نژاد تصريح كرد: الان بهداشت و درمان در ايران ارزان تر از تمام كشورهاي همسايه است و پيش‌بيني مي شود بيش از سه برابر سال گذشته از ديگر كشورها براي معالجه به ايران مراجعه خواهند كرد، البته ضعف‌هايي هم داريم كه جبران خواهند شد و با مطلوبمان فاصله داريم.

وي در رابطه با بحث مواد مخدر گفت: الان از معتادين كشور آمار دقيقي داريم و شديدترين مبارزه با قاچاق و اعتياد در ايران جريان دارد؛ به گونه اي كه هرسال در سازمان ملل اول شده‌ايم و ماموران مبارزه هم مورد تشويق سازمان ملل قرارگرفته و الگو شده‌اند.

وي با اشاره به اين در كنار اصلي‌ترين مركز توليد مواد مخدر قرارداريم، گفت: شبكه جهاني قاچاق نيز از نيروهاي درون پاكستان حمايت مي‌كند با اين حال آمار دو تا چهار ميليون معتاد، غلط است و بايد بگويم تعداد معتادان كشور ثبت شده است و كسي كه كارت نداشته باشد توسط نيروهاي انتظامي با برخورد مواجه مي شود.

احمدي نژاد با اشاره به اين كه 250هزار معتاد خطرناك داريم، گفت: اكثريت اين معتادان تحت پوشش درماني هستند و داروي جايگزين شناخته شده به آن‌ها داده مي شود. درهمين حدود نيز معتاد به ماده ترياك داريم كه ضعيف‌تر است كه در اولويت دوم ما قراردارد و شربت جايگزين آن توسط وزارت بهداشت در حال توليد است.

وي افزود: تعداد معتادان و افراد مشكوك به اعتياد زير 600هزار نفر است كه 250هزار نفر آن‌ها معتاد خطرناك هستند و تحت پوشش درماني ما قراردارند و بايد بگويم كه تزريقي‌ها حدود 5 هزار نفر هستند.

وي با بيان اين كه بعضي دوست دارند در سياه‌نمايي مسابقه دهند، گفت: بايد بگويم كه كشور ما سالم است البته نه به اين معنا كه 250هزار معتاد كم است؛ چراكه ما با يك نفر نيز مبارزه مي كنيم.

رييس جمهور گفت: اگر آمار 4 ميليون معتاد درست باشد الان در اين جلسه بايد 10 تا 15 نفر معتاد باشند بنابراين به رسانه‌ها و شما توصيه مي‌كنم هركسي حرفي زد نبايد منتشر شود و هرچيزي كه ملت ما را دربرابر بدخواهان تضعيف كند، خوب نيست.

اگربه شوراي امنيت برويم ازحقوق قانوني ملت‌ها حمايت خواهيم كرد

رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال خبرنگار تلويزيون NHK ژاپن درباره رقابت ژاپن و ايران براي كرسي غيردائم شوراي امنيت، اظهار كرد: من به آقاي دبيركل هم گفتم شورا در تسخير عده‌اي خاص است و واقعيت اين است كه اين شوراي امنيت، شوراي امنيت ملل متحد نيست بلكه شوراي امنيت چند قدرت است.

احمدي‌نژاد در ادامه‌ي نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: حالا ما براي آزمايش، نامزد شديم براي اين‌كه يك بار ديگر رفتار كشورهاي مدعي اين امر را كه شوراي امنيت، شوراي امنيت جامعه‌ي جهاني است به معرض آزمايش بگذاريم و ببينيم آيا اصلا ظرفيت پذيرش مخالف را دارند يا خير.

وي ادامه داد: ما با دولت ژاپن دوست هستيم، ولي اين دولت بيش از 9 دوره عضو شوراي امنيت سازمان ملل بوده است. از ژاپن تشكر مي‌كنيم،اما اگر نوبتي هم باشد نوبت ايران است. اگر آن دولت‌ها مي‌خواهند نشان بدهند كه دموكراتيك هستند و شوراي امنيت باز است و حرف مخالف را در آن مي‌شنوند، باز هم به ايران مي‌رسد.

رييس‌جمهور گفت: ما صبر مي‌كنيم رفتار كشورهاي مدعي را ببينيم. ما با ژاپن احساس رقابت نمي‌كنيم. البته انتظار داشتيم ژاپن به تصميم ايران احترام بگذارد. ما هم اعلام مي‌كنيم اگر به شوراي امنيت برويم از حقوق قانوني ملت ژاپن به طور كامل حمايت خواهيم كرد و اجازه نمي‌دهيم كسي عليه حقوق قانوني ملت ژاپن چيزي به تصويب برساند و البته همه‌ي ملت‌ها. اگر به شوراي امنيت برويم جلوي همه‌ي زورگويان محكم مي‌ايستيم. اگر دولت ژاپن هم چنين تعهدي مي‌دهد اعلام كند. ما مشكلي نداريم، با هم دوستيم و همكاري‌هايمان هم رو به گسترش است و فكر مي‌كنيم دوستي ما ادامه خواهد داشت.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري ميراث كه اظهار كرد« سوال من در مورد طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگي با وزارت ارشاد است و اين‌كه رييس‌جمهوري هيچ واكنشي درباره‌ي پاسخگو بودن نهادهاي تحت نظارت خود ندارد، اگر ميراث فرهنگي زير نظر وزارت ارشاد برود تمام برنامه‌ريزي‌هاي سند چشم‌انداز به لحاظ اقتصادي مخدوش مي‌شود، آيا بهتر نيست خود رياست جمهوري وارد عمل شده و در اين زمينه از كيان ميراث فرهنگي دفاع كند؟» تصريح كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با منطقي درست تشكيل و كار درستي در جهت برپايي آن انجام شد. تجربه‌ي اين سال‌ها هم نشان مي‌دهد كه موفق بوده است.

وي ادامه داد: ما از 700 هزار گردشگر در سال 83 به دو ميليون و 400 هزار گردشگر در سال 86 رسيديم. توسعه‌ي فضاهاي سياحتي به سرعت درحال انجام است. صيانت از ميراث فرهنگي ما با سرعت بالاتري انجام مي‌شود. تعداد آثار فرهنگي كه ثبت جهاني و ملي شده روزافزون است. حفاظت از آنها جدي‌تر انجام مي‌شود و اينها نشان مي‌دهد كه كار درستي انجام شده و آثار آن را مي‌بينيم.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: من به نظرات نمايندگان محترم، احترام مي‌گذارم و با هم دوست هستيم اما انتزاع سازمان ميراث فرهنگي از رياست جمهوري و ادغامش را كاري درست و به نفع كشور نمي‌دانم. ضمن اين‌كه آن را خلاف قانون اساسي نيز مي‌دانم؛ زيرا امور اداري و استخدامي به عهده‌ي رييس‌جمهور است. اگر بنا باشد سازماني تاسيس يا ادغام شود بايد به پيشنهاد دولت باشد.

رييس‌جمهور اظهار كرد: اگر بنا باشد مجلس راسا وارد شده و سازمان‌ها را ادغام كند مسلم است كه كار كارشناسي نيست. دولت با هزاران ساعت كار كارشناسي پيشنهادي در اين زمينه‌ها مي‌دهد. ضمن اين‌كه شوراي عالي اداري هم داريم كه در اين زمينه نظر مي‌دهد. اصل 126 هم مستقيما آن را به عهده‌ي رييس‌جمهور گذاشته است. اگر بنا باشد پيشنهادي داده شود بايد از سوي رييس‌جمهور باشد. مي‌پذيرم برخي دوستان از برخي مسايل ديگر نگران بودند، حالا مي‌توان اين را حل كرد. دليل ندارد كه ما سازمان‌ها را اين‌طور به هم بريزيم و جابه‌جا كنيم. زيرا ده‌ها ميليارد تومان به بيت‌المال ضرر خواهد زد. در گذشته هم خسارت‌هاي فراواني داديم. اميدواريم كميسيون و نمايندگان عزيز خودشان مساله را حل كنند و مطمئنم اين كار را خواهند كرد. من به حسن نظر نمايندگان عزيز اعتماد كامل دارم.

نظرات كاربران:
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن