تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815627949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 مهر، سخنراني احمدي نژاد در سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:الف: 2 مهر، سخنراني احمدي نژاد در سازمان ملل
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: احمدي نژاد، رئيس جمهوري، دوم مهر در شصت و سومين مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني خواهد كرد.

واحد مركزي خبر: قشقاوي در گفتگوي ويژه شبكه دو سيما درباره سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به نيويورك مقر سازمان ملل ، افزود: علاوه بر سخنراني در جمع كشورهاي عضو مجمع عمومي سازمان ملل، گفتگو با همتايان خود، مصاحبه مطبوعاتي به منظور تبيين مواضع جمهوري اسلامي ايران و ديدار با ايرانيان و هموطنان مقيم نيويورك از ديگر برنامه هاي سفر احمدي نژاد است.

وي درباره تقاضاي عضويت غير دائم ايران در شوراي امنيت سازمان ملل گفت: ايران سال 1996 تقاضاي نامزدي عضويت غيردائم خود را در شوراي امنيت سازمان ملل مطرح كرد و عدالت اقتضا مي كند ما نيز همانند برخي ديگر از كشورها به اين كرسي برسيم و اين عضويت در انحصار يكسري از كشورها نباشد.

قشقاوي ادامه داد: در اجلاس وزراي خارجه كشورهاي جنبش عدم تعهد اين تشكيك مساعي به خوبي صورت گرفت و كشورهاي عضو اين جنبش، قول همكاري و حمايت را در مجمع عمومي سازمان ملل براي عضويت غير دائم ايران درشوراي امنيت دادند كه اگر موفق شويم حدنصابي از راي گيري را كسب كنيم و انتخاب ما براي عضو غيردائم به مرحله دوم بكشد، موفقيت بزرگي براي كشور ما محسوب مي شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران درباره اظهارنظر اخير 5 وزير امورخارجه سابق امريكا كه درخصوص مذاكره امريكا با ايران تاكيد كرده بودند گفت: اين اظهار نظرها چيز تازه اي نيست و در گفتگوهاي جداگانه مقامات امريكا بارها به آن اشاره شده است و اعلام كرده اند كه تنها راه مذاكرات منطقه اي، گفتگو با ايران است و در واقع متوجه شده اند كه ايران در منطقه قدرتي تاثيرگذار است و در مذاكرات نبايد آن را ناديده بگيرند.

وي افزود: حتي رئيس جمهور كشورمان نيز اعلام كرد كه حاضر به گفتگو با رسانه هاي مستقل امريكا (نه با مقامات امريكا) به منظور تبيين مواضع، حقانيت و مشروعيت جمهوري اسلامي ايران است.

وي درباره تاثير انتخاب رييس جمهور آينده امريكا در مذاكره احتمالي با ايران نيز اضافه كرد: اين مسئله بعد از انتخاب و اعلام رسمي موضع آن ها قابل نقد و بررسي است.

قشقاوي درباره گزارش البرادعي گفت: در مجموع اين گزارش نيز مشابه گزارش هاي قبلي بود و 14 نقطه مثبت كه نشان از حقانيت، شفافيت، صداقت جمهوري اسلامي ايران بود، در گزارش وي آمده بود و نشاني از انحراف ايران به سمت توليد تسليحات هسته اي نبود و البرادعي براي چندمين بار اعلام كرده ايران تخلفي مرتكب نشده است و تمام ادعاهاي برخي از كشورها صرفا سياسي بوده و از چارچوب حقوقي خارج است.

وي افزود: ما حسن نيت خود را نشان داديم و اكنون نيز ادعا نمي كنيم كه مذاكرات را قطع مي كنيم بلكه در چارچوب موافقت نامه پادماني حاضر به ادامه مذاكره هستيم و اين روند بايد با چارچوبي مشخص و حقوقي به كار خود ادامه دهد و منافع ملي ما اقتضا نمي كند كه خارج از چارچوب حقوقي به اين مذاكرات عمل كنيم.

سخنگوي وزير امور خارجه كشورمان درخصوص ادامه مذاكرات ايران و امريكا در بحث عراق گفت: اين مذاكرات تاريخ و موضوع مشخصي ندارد و چيزي نيز دراين زمينه مشخص نشده است، اما روالي كه در قبل بود، اينكه دولت عراق درخواستي دراين خصوص به ايران مي داد و مقامات ما نيز آن را بررسي مي كردند و پاسخ مي دادند.

وي افزود: هدف ما ايجاد صلح و ثبات در عراق است و تلاش مي كنيم كه در حفظ امنيت عراق حضور داشته باشيم چون معتقديم كه امنيت مال مردم عراق است و همه هدف ما اين است كه در عراق دولت و حاكميت ملي شكل بگيرد و اين حاكميت مقتدر شود و رفع اشغال در عراق صورت بگيرد.

سخنگوي وزير امورخارجه كشور اضافه كرد: ما عراق بدون اشغال با حاكميت كامل وصلح و ثبات را قبول داريم و دراين راه نيز تلاش خواهيم كرد.

قشقاوي درباره ديپلماتهاي ربوده شده در اربيل عراق نيز گفت: درحال پيگيري هستيم و سفارت عراق به درخواست ما موضوع را پيگيري مي كند و اميدواريم هرچه زودتر به نتيجه برسد.

رسيدن به صلح ، هدف سفر متكي به قفقاز

سخنگوي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران همچنين در بخش ديگري از سخنانش درباره اهميت منطقه قفقاز براي ايران گفت : رسيدن به ساز و كار مناسب براي صلح و ثبات از طريق ديپلماسي و همكارهاي منطقه اي، از اهداف سفرهاي اخير منوچهر متكي به منطقه قفقاز بود.

قشقاوي افزود : دور نخست سفرهاي وزير امورخارجه كشورمان به منظور بررسي تحولات منطقه اي و رسيدن به درك و فهم مشترك با كشورهاي حوزه قفقاز با استفاده از ظرفيت هاي كشورهاي اروپايي و منطقه اي شكل گرفت.

وي ادامه داد: با سفر وزير امورخارجه كشورمان به روسيه، جمهوري آذربايجان، آلمان و گرجستان و سفر وزير امور خارجه ارمنستان به ايران، حلقه نخست ديپلماسي قفقازي جمهوري اسلامي ايران تكميل شد.

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد : قفقاز به عنوان حوزه دارنده انرژي، انتقال انرژي، نقطه حمل و نقل جهاني و كريدور شمال براي كشور ما كه در حوزه همسايگي قفقاز محسوب مي شود با اهميت است و نمي توانيم نسبت به اين تحولات بي تفاوت بمانيم .

وي گفت: هرچند نقطه اصلي آغاز بحران اخير در قفقاز اقدام روسيه براي رسميت شناختن دو منطقه (اوستياي جنوبي و آبخازيا) در داخل گرجستان بود، اما نقش كنش گران فرامنطقه اي در بالا گرفتن اين مناقشات و بحران ها بي تاثير نبود.

قشقاوي افزود: بعد از آن نيز دو طرف مناقشه (روس و غرب) خط قرمزهايي را مشخص كردند و ما به عنوان كشوري كه از اين بحران متاثر هستيم، تلاش مي كنيم راه حل مسالمت آميزي را دراين منطقه پياده كنيم، اما كنش گران فرا منطقه اي كار را خراب مي كنند.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن