تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814795040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان// تروريست كه هستند اما..// اين دو زن برنامه صهيونيست ها را به هم ريختند// روزنامه هاي اصلاح طلب روي خوش به خاتمي نشان نمي دهند// اين رشته هم پنبه شد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اخبار ويژه كيهان// تروريست كه هستند اما..// اين دو زن برنامه صهيونيست ها را به هم ريختند// روزنامه هاي اصلاح طلب روي خوش به خاتمي نشان نمي دهند// اين رشته هم پنبه شد
خبرگزاري آريا- كيهان در شماره امروز خود (30 شهريور)، اخبار ويژه زير را درج كرده است.

تروريست كه هستند اما...(خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي با اشاره به تمايل برخي اعضاي كنگره آمريكا براي جا دادن تروريست هاي عضو گروهك منافقين در اين كشور، اقدام در اين باره را چالشي براي ادعاي بشردوستي و اصول دموكراسي آمريكا خواند.

كريستين ساينس مانيتور با اشاره به فشار دولت عراق براي تخليه پادگان نظامي اشرف و مزدوري منافقين در جاسوسي و شانتاژ عليه برنامه هسته اي ايران نوشت: برخي اعضاي كنگره مايل به دادن پناهندگي و پذيرش اعضاي مجاهدين خلق در خاك آمريكا هستند اما اين سازمان در فهرست گروه ها و سازمان تروريستي آمريكا قرار دارد و حذف نام آنها از اين فهرست، چالشي در برابر اصول آمريكاست ضمن اينكه تلاش ها براي بهبود روابط با ايران را مختل مي كند. در عين حال برخي حاميان مجاهدين مي گويند مي شود نام آنها را از فهرست مذكور حذف كرد همچنان كه نام كره شمالي حذف شد!

اين دو زن برنامه صهيونيست ها را به هم ريختند(خبر ويژه)

پروژه لابي صهيونيستي در آمريكا براي جنجال عليه سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به نيويورك و شركت در اجلاس سازمان ملل در همان قدم اول دچار مشكل شد.

ماجرا از اين قرار است كه سازمان عالي يهوديان آمريكا ضمن تدارك براي انجام تجمعي جنجالي عليه سفر دكتر احمدي نژاد از سناتور هيلاري كلينتون دعوت كرد تا در اين مجمع شركت كند. دعوت مشابهي هم از سارا پيلين معاون جان مك كين نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري آينده آمريكا صورت گرفت. اما هيلاري كلينتون بلافاصله پس از شنيدن اسم رقيب اعلام كرد از شركت در تجمع مذكور منصرف شده و ديگر شركت نمي كند.

پس از اين اقدام، صهيونيست هاي آمريكا با ترس اينكه ماجراي مذكور تاثير منفي بر نفوذشان در انتخابات آينده بگذارد و كاسه كوزه ها بر سرشان شكسته شود، اقدام به لغو دعوت از سارا پيلين كردند. به گزارش فاكس نيوز، كنفرانس عالي يهوديان اعلام كرد نمي خواهد تلاش سازمان دهندگان كارزار عليه احمدي نژاد با اين مشاجره و برخورد خدشه دار شود.

روزنامه معاريو هم گزارش داد: كنفرانس عالي يهوديان نگران بودند موفقيت خود را در ميان احزاب آمريكايي از دست بدهند. بنابراين تصميم گرفتند هيچ سياستمداري را دعوت نكنند تا مسئله سياسي نشود!

در عين حال ستاد مك كين با انتقاد از لغو يك سويه دعوت مذكور از اينكه صهيونيست ها تحت فشار دموكرات ها چنين اهانتي به جمهوري خواهان كرده اند، ابراز ناخرسندي كرد.

كجا ميري؟! بيا اينجا!!(خبر ويژه)

سايت ضد انقلابي گويانيوز به نقل از گروهك موسوم به «چپ دموكرات»، اصلاح طلبان را با هم از هم پاشيدن جريان اپوزيسيوني رخنه كرده در دفتر تحكيم معرفي كرد.

گروهك مذكور با اشاره به حضور سران تحكيم در انتخابات مجلس ششم نوشت: اين اقدام دفتر تحكيم را كه مأمن گروه هاي منتقد قدرت بود عملاً به سطح يك حزب سياسي عضو جبهه دوم خرداد تقليل داد و دانشگاه از بازوي اجماعي اصلاحات به سياه لشكري براي توجيه و تبليغ اقدامات اصلاح طلبان تبديل شد و همين ضربه سنگيني بر بدنه جنبش دانشجويي وارد كرد. گرچه استراتژي دوري از قدرت را هم پيش كشيده و باعث مرزبندي در درون طيف دموكراسي خواه علامه (مدرن و سنتي) شد.

اين گروهك نوشت: اتفاقات مذكور در پيدايش استراتژي دوري از قدرت اگرچه فازي تازه و رخدادي مبارك بود اما فضايي سرد از جنبش دانشجويي ايجاد كرد. اين بلوغ زماني رخ داد كه ديگر در ناميدن اين حركت به نام «جنبش» ترديدهاي جدي وجود داشت.

اين گروهك در بيانيه خود از دانشجويان دموكراسي خواه خواسته جذب «چپ دموكرات» شوند و فريب شعارهاي توخالي آزاديخواهي و دموكراسي خواهي جريان هاي اصلاح طلب حاضر در انتخابات را نخورند.

روزنامه هاي اصلاح طلب روي خوش به خاتمي نشان نمي دهند(خبر ويژه)

عضو گروهك نهضت آزادي تأكيد كرد نشريات اصلاح طلب از خاتمي حمايت نمي كنند.

مرتضي كاظميان كه به حزب مشاركت نيز نزديك است در اين باره مي نويسد: اگرچه خاتمي اعلام نكرده كه براي انتخابات نامزد خواهد شد و موانع و چالش ها بر سر راه نامزدي وي متعدد و قابل توجهند اما يكي از مشكلات در اين زمينه كه خودنمايي مي كند فقدان روزنامه اي است كه به صراحت خواهان حضور او در انتخابات شود و در گام هاي بعدي مبلغ و مروج او باشد.

وي با برشمردن روزنامه هاي اصلاح طلب مي نويسد: اصلي ترين اين روزنامه ها هيچ يك در كادر سياست هاي خاتمي نمي گنجند. تكليف روزنامه اعتماد ملي روشن است و توقع از آن كاملاً منتفي است. حزب اعتماد ملي كروبي را نامزد كرده است. روزنامه اعتماد هم تفاوت چنداني با اعتماد ملي ندارد و الياس حضرتي عضو اعتماد ملي است و مي توان رويكرد اين روزنامه را حدس زد. روزنامه كارگزاران موضعي ميانه تر نسبت به اين دو روزنامه اتخاذ كرده كه تقريباً همان سياست چهره هاي اصلي حزب كارگزاران است؛ تبليغ و ترويج توأمان خاتمي و كروبي در كنار ديگر نامزدهاي احتمالي مانند حسن روحاني.

وي مي افزايد: غير از سه روزنامه ياد شده، ديگر روزنامه ها و نشريات نزديك به اصلاح طلبان يا مدعي اصلاح طلبي، اساساً فاقد تيراژ قابل توجه هستند. تنها مورد قابل توجه- كه نمي توان در فضاي مطبوعاتي امروز ايران از آن صرف نظر كرد- هفته نامه شهروند است و مي توان مدعي شد كه شهروند به طور محسوسي در كنار كروبي و در مقام تبليغ و ترويج وي برآمده است. مستقل از ديدگاه هاي محمد قوچاني، سردبير اين نشريه كه به صراحت كروبي را بر خاتمي ترجيح مي دهد، ديگر اعضاي اصلي تحريريه اين نشريه يا در رويكردي سلبي، مخالفان و منتقدان خاتمي هستند، يا در پروژه اي ايجابي، كروبي را ترجيح مي دهند، و يا آن كه اساساً به گزينه هايي ديگر (به طور مشخص، عبدالله نوري) مي انديشند.

اين رشته هم پنبه شد(خبر ويژه)

سپري شدن امواج تبليغاتي و آشكار شدن بي خاصيتي اعمال تحريم عليه ملت ايران باعث شد سردبير چند نشريه زنجيره اي توقيف شده هم برخلاف مواضع قبلي اذعان كند ايراني ها به تحريم ها اعتنايي ندارند.

شمس الواعظين در گفت وگو با العربيه تاكيد كرد: «ايران به تحريم هاي آمريكا در طول دهه ها عادت كرده و توجهي به آن ندارد».

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا موضع تند ايران، منطقه و ايران را به سوي بحران اقتصادي نخواهد كشاند، گفت: «فكر نمي كنم در اين مرحله چنين اتفاقي بيفتد چرا كه در عرصه بين المللي تناقض هاي زيادي بين موضع آمريكا از يك طرف و موضع روسيه و چين از طرف ديگر به علت بحران هايي مانند بحران گرجستان وجود دارد و همچنين ايران موضع قاطعي دارد مبني بر اينكه از دستگاههاي سانتريفوژ اين كشور به گفته آژانس بين المللي انرژي اتمي براي غني سازي اورانيوم استفاده مي شود و اين در چارچوب پيمان منع گسترش سلاح هسته اي صورت مي گيرد.

به همين علت كه مذاكرات كشورهاي پنج به علاوه يك در واشنگتن به نتيجه نخواهد رسيد و ايران هم نگران تحريم هاي يك جانبه آمريكا نيست.

گفتني است مانور بر سر جنگ رواني غرب درباره تحريم، همواره يكي از محورهاي فعاليت جريان رسانه اي زنجيره اي بوده و همواره القا مي شده كه كشور در شرايط اضطراري و فوق العاده و بحران قرار دارد، اما ظاهراً اين جنگ رواني ديگر اثر خود را از دست داده است.

چالش امنيتي روسيه و عربستان به لبنان كشيده شد(خبر ويژه)

برخي منابع امنيتي در آمريكا از تحرك جدي استخبارات عربستان عليه روسيه در حمايت از سلفي ها خبر مي دهند.

منابع اطلاعاتي آمريكا فاش كردند كه به دنبال انتشار اخباري مبني بر همكاري سازمان امنيتي عربستان سعودي با سيا و موساد عليه فدراسيون روسيه، نزاع استخباراتي سعودي ها و روسيه به لبنان كشيده شده و جريان المستقبل به رهبري سعد حريري به توصيه عربستاني ها پذيراي وهابيون سلفي فراري از قفقاز شمالي در لبنان هستند.

به گزارش خبرگزاري قدس سايت امنيتي استراتفور آمريكا با اعلام اين خبر نوشت: به دنبال حساسيت هاي دولت مسكو به فعاليت وهابيون سلفي در مناطق قفقاز شمالي (مناطق تحت اداره فدراسيون روسيه) سازمان هاي اطلاعاتي عربستان سعودي كه نفوذ قابل توجهي در بين آنان دارند تعداد زيادي از اين سلفي ها را به لبنان انتقال داده اند.

اين سايت نوشت: پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي سابق جنبش هاي وهابي عربستان و حكومت اين كشور سعي در حمايت از جنبش هاي جدايي طلب سني شمالي قفقاز داشتند. عربستان سعودي با اين اقدام سعي داشت مناطق تحت نفوذ خود را از منطقه خليج فارس به مناطق قفقاز گسترش دهد اما بويژه در سالهاي اخير و پس از حملات دولت مركزي روسيه عليه اين جريان سعودي ها جهت يافتن محل امني عناصر ياد شده را به لبنان انتقال داده اند.

به نوشته اين سايت امنيتي در روزها و ماههاي اخير تعداد زيادي از عناصر وهابي تحت امر سازمان امنيت عربستان از مناطق چچن و داغستان به لبنان انتقال داده شده اند تا جايي كه عناصر امنيتي روسيه حتي مأموريت هايي را نيز براي يافتن آنها در لبنان داشته اند.

اين سايت نوشت: جريان المستقبل به رهبري سعد حريري در جريان پناه دادن به وهابيون سلفي مناطق شمال قفقاز در لبنان بيشترين نقش را ايفا كرده است و حريري به همراه برخي سران 14 مارس در لبنان در واقع نقش فيلترينگ سعودي ها را در صحنه داخلي لبنان بازي مي كنند.

پايگاه اينترنتي استراتفور وابسته به مركز مطالعات امنيتي و استراتژيك استراتفور آمريكا پيش بيني كرد كه لبنان در روزها و ماههاي آينده محل نزاع اطلاعاتي روسيه از يك سو و سازمان هاي امنيتي عربستان، آمريكا و اسرائيل از سوي ديگر باشد.

آينده اين قدرت هراس آور است(خبر ويژه)

دو نظريه پرداز معروف آمريكايي نسبت به پيامدهاي سياسي «قرار گرفتن يك تريليون دلار درآمد حاصل از فروش نفت در دست كشورهاي عضو اوپك» هشدار دادند.

هنري كيسينجر سياستمدار كهن كار و مارتين فلداشتاين استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد در مقاله مشتركي در روزنامه واشنگتن پست هشدار دادند: كشورهاي عضو اوپك فقط در يك سال، يك تريليون دلار به خاطر گران شدن نفت درآمد داشته اند و اين حجم ثروت لاجرم با خود پيامدهاي سياسي به همراه خواهد داشت. كشورهاي مصرف كننده بايد هر چه سريع تر براي مقابله با اين روند به هماهنگي برسند.

كيسينجر و فلداشتاين معتقدند كه در حال حاضر قيمت نفت را بازار رقابتي سنتي تعيين نمي كند بلكه توليدكنندگان اصلي نفت مانند كشورهاي عضو اوپك با افزايش يا كاهش ميزان توليد مي توانند قيمت نفت را بالا يا پايين ببرند، و چون قيمت امروز نفت بازتابي از عرضه و تقاضاي آن در آينده است، عرضه كنندگان انحصاري اين محصول مي توانند با به زبان آوردن هدف ها و نيات خود در آينده باعث بي ثباتي بازار شوند.

نويسندگان مقاله در ادامه هشدار مي دهند: تا آن زماني كه كشورهاي مصرف كننده وابستگي خود به نفت وارداتي را به طور چشمگيري كاهش نداده اند و تا وقتي كه راهبرد سياسي براي مقابله با مداخلات سياسي در بازار نفت پيدا نكرده اند و يا همچنان به اوپك اجازه مي دهند تا از ثروت هنگفت خود براي تهديد اقتصاد كشورها يا صنايع خاصي استفاده كند، عرضه كنندگان انحصاري نفت همچنان به صورت قدرتي قوي در بازار باقي خواهند ماند. در اين فرآيند كشورهاي ضعيف مشغول باج خواهي هستند و بايد به اين روند خاتمه داده شود
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن