تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817273961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماشين زمان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: ماشين زمان
۲۰ سپتامبر
بيستم سپتامبر سال ۱۹۱۷ آرنولد جاكوب اوئرباخ مربى فقيد بسكتبال كه بيشتر دوران موفقيت آميز خود را در باستون سلتيكس پشت سر گذاشت، متولد شد. او پس از كناره گيرى از عرصه مربيگرى كه با ۹ قهرمانى ليگ حرفه اى بسكتبال امريكا(NBA) همراه بود و از اين حيث او را در كنار فيل جكسون ركورددار مى سازد، تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۴ به عنوان رييس و مدير باشگاه سلتيكس فعاليت كرد. او در زمان مديريت در باشگاه نيز ۷ عنوان قهرمانى به دست آورد تا يكى از موفقترين مربيان تاريخ ورزش امريكاى شمالى لقب بگيرد ضمن اين كه علاوه بر افتخارات متعدد، اوئرباخ به خاطر تعريف دوباره بسكتبال كه موجب مدرن شدن اين ورزش شد، شهرت دارد. بر خلاف قبل، اوئرباخ بسكتبال را ورزشى تيمى مى دانست كه بر پايه دفاع مستحكم قرار دارد نه تكنيك فردى و كسب امتيازات فراوان. او ۲ بار جايزه بهترين مربى سال را دريافت كرد و به عنوان يكى از ۱۰ مربى برتر تاريخ NBA انتخاب شد ضمن اين كه در سال هاى مربيگرى بازيكنان بسيارى را تربيت كرد كه به عضويت انجمن مشاهير بسكتبال درآمدند.
بيستم سپتامبر سال ۱۹۶۹ ريچارد ويچگه هافبك سابق تيم ملى هلند و باشگاه هاى آژاكس و بارسلونا به دنيا آمد. او كه در ۳۱ بازى ملى خود يك بار موفق به گلزنى شد، در تيم هاى بوردو، بلكبرن و آلاوس نيز بازى كرده بود.
بيستم سپتامبر سال ۱۹۷۱ ادوارد هنريك لارسون كاپيتان تيم ملى سوئد متولد شد. او به خاطر كسب ۴ قهرمانى ليگ برتر اسكاتلند با سلتيك در طول ۷ سال حضور در اين تيم و همچنين قهرمانى در ليگ قهرمانان و ۲ قهرمانى در لاليگا با بارسلونا شهرت دارد ضمن اين كه چندماهى در منچستريونايتد بازى كرده است. او كه يك بار از تيم ملى كشورش خداحافظى كرده بود هم اكنون مهاجم و كاپيتان اين تيم محسوب مى شود و در ۱۰۱ بازى ملى ۳۷ گل زده است. از افتخارات او مى توان به كسب مدال برنز جام جهانى ،۱۹۹۴ انتخاب به عنوان بهترين فوتباليست ۵۰ سال گذشته سوئد، دريافت جايزه كفش طلاى اروپا و جايزه بهترين گلزن تاريخ ليگ برتر اسكاتلند اشاره كرد.
بيستم سپتامبر سال ۲۰۰۴ برايان هاوارد كلاف مربى نامدار انگليس در سن ۶۹ سالگى درگذشت. كلاف پس از بازى در تيم هاى ميدلزبورو و ساندرلند در سال ۱۹۶۵ و در سن ۳۰ سالگى به مربيگرى روى آورد و پس از كسب تجارب لازم در تيم هاى دربى كانتى، برايتون و ليدزيونايتد در سال ۱۹۷۵ به ناتينگهام فارست آمد و تا پايان دوران مربيگرى اش در سال ۱۹۹۳ دراين تيم باقى ماند. موفقيت او در كسب ۲ عنوان قهرمانى متوالى جام باشگاه هاى اروپا با تيم كوچك ناتينگهام به نظر بسيارى يكى از بهترين دستاوردهاى تاريخ فوتبال به شمار مى رود اگرچه بالاترين موفقيت او ركورد ۴۲ بازى بدون شكست در مسابقات ليگ دسته اول انگليس بود ، اين ركورد در سال ۲۰۰۴ كه آرسنال با مربيگرى آرسن وانژه ۴۹ بازى شكست نخورد، جابه جا شد.

خبر كوتاه

آسيا به دنبال ارتقاى استانداردهاى داورى

محمدبن همام رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا به دنبال آن است كه با انتخاب بهترين داور در ديدارهاى حساس، سطح كيفى بازى ها را ارتقا دهد.
او با اشاره به سال ۲۰۰۹ به عنوان سال داوران آسيايى اين كنفدراسيون گفت: «در گذشته بنابر معيارهاى خاصى داوران برگزيده مى شدند مثلا در يك ديدار به دليل علاقه شخصى داورى گماشته مى شد يا آن بازى را از دست مى داد. فكر مى كنم ديدارهاى مهم كه باشگاه ها يا تيم هاى ملى با صرف هزينه هاى هنگفت براى كسب موفقيت در آن آماده مى شوند، بايد از لحاظ قضاوت نيز در سطح بالايى قرار داشته باشد و اين وظيفه ما است كه با انتخاب گزينه هاى برتر قضاوت، ديدارهاى عادلانه را برگزار كنيم.»
بن همام همچنين افزود كه قضاوت ضعيف داوران جام آسياى ،۲۰۰۴ زمينه ساز تشكيل گروهى از داوران منتخب براى حضور در ديدارهاى مهم آسيايى شده است.

اعطاى مليت رومانيايى به مهاجم آرژانتينى كلاج

پس از عملكرد زيباى خوان كوليو مهاجم آرژانتينى تيم كلاج و به ثمر رساندن دو گل اين تيم در مصاف با رم در مرحله گروهى ليگ قهرمانان، مقامات رومانى در صدد برآمدند كه درخواست شهروندى اين بازيكن را صادر كنند.
ميركا ساندو رييس فدراسيون فوتبال اين كشور گفت: «كوليو بازى فوق العاده اى داشت و من از مقامات درخواست مى كنم كه اقدامات لازم را براى شهروندى او در رومانى انجام دهند.»
پس از اين پيروزى، كوليو نيز با ابراز رضايت از نتيجه اين ديدار اظهار داشت: «در صورتى كه ويكتور پيتوركا مرا در تيمش نياز داشته باشد خوشحال مى شوم كه با لباس تيم ملى رومانى به ميدان بروم.»
سرمربى رومانى نيز گفت: «باشگاه كلاج بازيكنان خارجى زيادى دارد كه در صورتى كه مليت رومانيايى پيدا كنند مى توانند به تيم من افزوده شوند، كوليو نيز يكى از آن بازيكنان است» اين مهاجم كه از ۱۳ سالگى براى تأمين زندگى خانواده اش به كار گرى مشغول بود فوتبال را در سال ۲۰۰۶- 2005 در بوينس آيرس آغاز كرد. پس از آن در سال ۲۰۰۷ دپورتس لاسرنا شيلى را به مقصدكلاج ترك كرد و در تركيب اين تيم جاى گرفت.

روسيچكى: هنوز براى بازگشت آمادگى ندارم

توماس روسيچكى هافبك آرسنال كه از چند ماه پيش به دليل مصدوميت خانه نشين شده، اظهار داشت هنوز براى بازگشت به تركيب تيم آمادگى كامل ندارد.
او در مصاحبه اى با شبكه خبرى (CTK) گفت: «هنوز زمان بازگشت من فرا نرسيده است و درمانم همچنان ادامه دارد.»
اين بازيكن كه فصل گذشته در جريان ديدار جام حذفى مقابل نيوكاسل بر اثر مصدوميت زمين را ترك كرد، با اين اظهارات آرسن وانژه سرمربى توپچى ها را از بازگشت اش نااميد كرد. از سوى ديگر رسانه هاى پراگ با انتشار شايعاتى مصدوميت اين بازيكن را پايانى بر دوران بازيگرى او اعلام كردند.

مصدوميت شديد فرناندو گاگو

فرناندو گاگو هافبك رئال مادريد با غيبت چهار هفته اى از ميادين فوتبال، ديدار ۲ هفته بعد ليگ قهرمانان مقابل زنيت سنت پترزبورگ را از دست خواهد داد. اين بازيكن ۲۲ ساله كه در ديدار پيروزى بخش ۲- صفر تيمش در مصاف با باته تنها ۳۶ دقيقه شركت داشت، به دليل مصدوميت جاى خود را به ديارا سپرد.
برند شوستر سرمربى آلمانى اين تيم گفت: «مصدوميت گاگو خبر خوبى براى ما نبود زيرا ما ديدارهاى زيادى در پيش داريم و به حضور او در بسيارى از آنها نيازمنديم.»
بازيكن سابق بوكاجونيورز، علاوه بر ديدار مقابل زنيت، در مصاف با راسينگ سانتاندر، اسپورتينگ خيخون، رئال بتيس و اسپانيول از سرى رقابت هاى لاليگا نيز حاضر نخواهد بود.

غيبت چند هفته اى فورلان در تركيب اتلتيكو

ديگو فورلان مهاجم تيم اتلتيكو مادريد بر اثر مصدوميت در جريان ديدار ليگ قهرمانان مقابل آيندهوون، به مدت سه يا چهار هفته از همراهى تيمش باز خواهد ماند.
در اين ديدار كه نخستين حضور اتلتيكو پس از ۱۱ سال در ليگ قهرمانان بوده و با نتيجه ۳ - صفر اين تيم به پيروزى رسيد، اين ملى پوش اروگوئه اى در حالى كه تنها ۳۰ دقيقه از بازى گذشته بود به دليل آسيب ديدگى مجبور به ترك زمين شد.
به اين ترتيب غيبت طولانى مدت او در تركيب تيم فرصتى است تا فلوران سيناماپانگوله كه به تازگى از ركرتيوو به اين تيم آمده، با عملكرد خود جايگاه خود را در تيم به اثبات برساند.

رومنيگه: شواين اشتايگر را نگه مى داريم

كارل هاينس رومنيگه رييس باشگاه بايرن مونيخ اذعان داشت كه قهرمان آلمان با تمام توان براى حفظ شواين اشتايگر تلاش خواهد كرد. اين باشگاه كه تا كنون نتوانسته اين بازيكن ۲۴ ساله را براى تمديد قراردادش متقاعد سازد، با درخشش اشتاينى در يورو ،۲۰۰۸ بيش از گذشته براى ابقاى او در تركيب تيم ابراز تمايل مى كند.
پس از حضور فرانك ريبرى در جناح چپ خط ميانى، به نظر مى رسد اين ستاره آلمانى دليل خوبى براى جدايى از غول هاى آلمان داشته باشد. با اين حال رومنيگه اميدوار است كه در نشست هفته آينده اش با شواين اشتايگر نظر او را تغيير دهد. شواين اشتايگر كه در حال يادگيرى زبان ايتاليايى است از چندى پيش براى بازى در ليگ كشورهاى ديگر اروپا از جمله ايتاليا ابراز تمايل كرده است.

ويلكينز دستيار اسكولارى شد

رى ويلكينز با پذيرش سمت مربى اول چلسى، روابط ۳۵ ساله خود را با استمفوردبريج از سر گرفت. پس از جدايى استيو كلارك از اين تيم و پيوستن او به وستهام، ويلكينز در كادر مربيگرى آبى ها جاى گرفت.
اين مربى كه به تازگى ۵۲ ساله شده، در سال ۱۹۷۳ و در سن ۱۷ سالگى تمرينات خود را با اين تيم آغاز كرد و يك سال بعد در ۱۸ سالگى به عنوان جوان ترين كاپيتان چلسى، رهبرى اين تيم را برعهده گرفت. او در مدت حضورش در اين تيم در فاصله سال هاى ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ در ۱۹۸ بازى ۳۴ گل به ثمر رساند.
ويلكينز پس از دوره اى بازى در منچستر يونايتد، ميلان، پارى سن ژرمن، گلاسكورنجرز و كويينز پارك رنجرز و انجام ۸۴ بازى ملى در تيم ملى انگليس در سال ۱۹۹۹ اين بار به عنوان مربى به چلسى آمد.
باشگاه چلسى در بيانيه اى اعلام كرد: «ويلكينز با حضور در استمفوردبريج، مجموعه اى ارزشمند از تخصص و تجربه از انگليس و اروپا را به باشگاه خواهد آورد.»
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن