تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه چيز درباره گوشي موبايل Googleروياي گوگل در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: همه چيز درباره گوشي موبايل Googleروياي گوگل در راه است
ندا لهرديمحبوب‌ترين محصول ديجيتال سال‌هاي اخير همان دستگاه كوچك و دوست داشتني است كه اين روزها در جيب يا دستان اغلب افراد وجود دارد. گوشي‌هاي موبايل اين روزها با زنگ‌هاي متفاوت و مداوم، حضورشان را بيش از پيش به رخ كاربران مي‌كشانند.


به همين دليل هم هست كه محبوبيت منحصر به فرد گوشي‌هاي موبايل، رونق و گرماي خاصي را به بازار اين محصول ارزاني كرده و هر روز ميزبان حضور يك توليدكننده بزرگ و شناخته شده در اين صنعت است.
تا جايي كه حتي بسياري از شركت‌هاي بزرگ سخت‌افزاري، نرم‌افزاري و حتي اينترنتي هم سعي كردند با توليد يك گوشي موبايل خودشان را از اين بازار پررونق بي‌نصيب نگذارند.
معروف‌ترين نمونه در اين مورد، شركت Apple است كه با طراحي و توليد گوشي iPhone توانست علاوه بر ايجاد تحولي بزرگ در اين بازار، به سود قابل توجهي هم دست پيدا كند. اين تجربه شيرين و موفقيت‌آميز براي بسياري از شركت‌هاي ديگر انگيزه‌اي شد تا حداقل براي يك بار حضور در اين صنعت پرسود را تجربه كنند.
حالا گويا Google قرار است نقش تازه وارد بعدي بازار موبايل را بازي كند و با عرضه سيستم عامل موبايل Android و سپس گوشي موبايل خود، شانسش را در اين بازار هم بيازمايد.
گوگل وارد مي‌شود
غول اينترنتي و پرطرفدارترين موتور جست‌وجوي اينترنتي كه اين روزها رهبري صنعت تبليغات آنلاين و جست‌وجوي اينترنتي را در جهان در اختيار دارد، حالا به دنبال ادامه راه موفقيت خود در بازار موبايل است.
اولين قدم شايد به ماه نوامبر سال گذشته و تشكيل كنسرسيومي متشكل از 33شركت بزرگ مانند HTC،INTEL، MOTOROLA T-mobile و Qualcomm به عنوانOpen Handset Alliarre، برمي گردد. اين كنسرسيوم در حقيقت براي ايجاد استانداردهاي متن باز در گوشي‌هاي موبايل تشكيل شد و اولين محصول آن هم سيستم عامل موبايل مبتني بر Linux و متن باز «Android» است.
اين سيستم عامل كه در ماه آگوست گذشته به بازار معرفي شده، يك سيستم متن باز است كه امكان يافتن، خريد، دانلود و نصب انواع مختلف محتواي الكترونيكي را در اختيار كاربرانش قرار مي‌دهد.
ANDROID به عقيده بسياري از كارشناسان در واقع همان سيستم عاملي بود كه كمبود آن در گوشي‌هاي موبايل كاملا حس مي‌شد.
اين سيستم عامل شامل خدمات جديدي مانند كاربري‌هاي اينترنتي و رابط‌هاي كاربري منطبق با نياز و سليقه كاربران است و گوگل سعي دارد با عرضه آن، طيف وسيعي از خدمات جديد و پيشرفته را در اختيار كاربران حرفه‌اي‌تر قرار دهد.
ANDROID در حقيقت رقيبي جدي براي سيستم‌ عامل‌هاي Research in motiong و symbian به شمار مي‌رود.
قدم‌ بعدي گوگل براي نزديك‌تر شدن به كاربران نهايي و البته نمايش بهتر و دقيق‌تر سيستم عامل جديد خود بود.
قدم دوم در واقع طراحي و توليد يك گوشي موبايل مبتني بر ANDROID بود.
«اريك اشميت» مديراجرايي GOOGLE در روز معرفي سيستم عامل ANDROID گفت: «ما مي‌خواهيم تجربه يك گوشي موبايل جديد و كامل را براي كاربراني عملي كنيم كه به دنبال كاربري‌هاي رايج گوشي‌هاي موبايل تحت وب و با استفاده آسان‌تر هستند.»
به اين ترتيب اولين گوشي موبايل GOOGLE بر مبناي كيفيت و نوآوري ساخته شده است.
اين گوشي را شركت تايواني HTC و با نام DREAM يا G1 طراحي و توليد كرده است.
DREAM را اپراتور مخابراتي بزرگ آمريكايي T-MOBILE‌ قرار است در روز 23 اين ماه (سپتامبر) يعني روز سه‌شنبه دوم مهر ماه به بازار عرضه كند.
گوشي موبايل GOOGLE درست يك ماه پيش توسط كميسيون ارتباطات فدرال (FCC)‌ ثبت و پذيرفته شده است.
اين گوشي قرار است تا پايان ماه اكتبر آينده روانه بازار شود.
در حقيقت GOOGLE اميدوار است كه در رقابت با گوشي iphone شركت APPLE، سهم خود را از بازار پر رونق سال نو ميلادي و كريسمس به دست بياورد.
Dream يا G1 كه رقيب اصلي iphone و گوشي‌هاي هوشمندي مانند Black Barry به حساب مي‌آيد، توانايي اجراي تمام نرم‌افزارهاي تحت وب Google مثل Google Mops، Gmail يا مرورگر اينترنتي جديد Chrome را دارد.
اين گوشي كه براي كاربران علاقمند به تكنولوژي‌هاي جديد طراحي و توليد شده، داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي است.
هفته گذشته مجله وال استريت در مورد گوشي موبايل Google نوشت: «اين گوشي برخلاف تصور بسياري از توليدكنندگان و با وجود گزارش‌هاي اخير درباره بعضي مشكلات سيستم‌عامل Andriod، كاملا به موقع و طبق برنامه به بازار معرفي و عرضه خواهد شد.»
وال استريت همچنين اعلام كرد كه T-Mobile قرار است 600 تا 700هزار دستگاه از اين گوشي را تا پايان ماه اكتبر آينده به بازار عرضه كند.
اين در حالي است كه بسياري از تحليلگران بازار قبلا پيش‌بيني كرده بودند كه اين تعداد تنها به 300 تا 500هزار دستگاه محدود مي‌شود.
قابليت‌ها و ويژگي‌ها
Dream در واقع يك روياي جديد در بازار گوشي‌هاي موبايل هوشمند است. اين گوشي درست زماني به بازار معرفي و عرضه مي‌شود كه تقاضا براي خريد گوشي‌هاي موبايل هوشمند در بازار به اوج خود رسيده است.
آخرين آمار منتشر شده از سوي موسسه تحقيقاتي NPD Group نشان مي‌دهد كه فروش موبايل‌هاي هوشمند در فاصله ماه هاي ژانويه تا جولاي امسال به 9ميليون دستگاه در آمريكا رسيده است.
بازار موبايل‌هاي هوشمند تا پايان فصل دوم سال 2008 شاهد رشد 84درصدي بوده و به درآمدي برابر 7/1ميليارد دلار دست پيدا كرده است. براساس اين آمار شركت RIM با گوشي‌هاي BlackBerry خود در جايگاه اول جدول پرفروش‌ترين توليدكنندگان قرار دارد و Apple هم توانسته جايگاه دوم اين فهرست را از آن خودش كند.
به گفته تحليلگران بازار شايد هنوز زمان ورود گوشي موبايل هوشمند Google به اين فهرست فرا نرسيده است. اين در حالي است كه اغلب علاقه‌مندان و طرفداران تكنولوژي‌هاي جديد از ماه‌ها قبل درباره قابليت‌هاي مختلف Dream پيش‌بيني‌هاي متفاوتي را انجام داده‌اند.
G1 يك گوشي موبايل سه‌باندي و مبتني بر تكنولوژي Wi-Fi است. اين گوشي داراي پردازنده مدل 7201 شركت Qualcomm با سرعت 528 مگاهرتز بوده و ظرفيت رم آن به 64 مگابايت مي‌رسد. Dream داراي يك نمايشگر LCD لمسي با اندازه 7/31 اينچ است كه تصاوير را با وضوح HVGA يا 320×480 پيكسل براي كاربرانش به نمايش مي‌گذارد.
اين گوشي مجهز به دوربين 1/3 مگاپيكسلي است كه امكان گرفتن عكس‌هايي با وضوح تصوير 1536×2048 پيكسل را به كاربرانش مي‌دهد. گوشي موبايل Google مبتني بر حافظه فلش بوده و با كارت‌هاي حافظه micro SD هم سازگار است. اين گوشي موبايل قابليت پخش فايل‌هاي صوتي با فرمت‌هاي MP3، AAC، AAC+ و WMA را داشته و فايل‌هاي ويدئويي را با فرمت‌هاي MPEG-4، WAV، MIDI و Real به نمايش مي‌گذارد.
اين گوشي مجهز به تقويم Google بوده و داراي يك كيبورد كامل و استاندارد تاشو است. Dream ابعادي برابر 16×55×117 ميليمتر داشته و وزن آن به 174 گرم مي‌رسد.
با اين همه هنوز اطلاعات دقيق درباره امكانات ديگر گوشي موبايل Google هنوز منتشر و اعلام نشده است.
مقايسه با iphone
از آنجايي كه Dream سرسخت‌ترين رقيب iphone به حساب مي‌آيد، تفاوت و شباهت‌هاي اين دو براي اغلب كاربران جالب توجه خواهد بود.
مهم‌ترين تفاوت Dream و iphone شايد به قابليت‌هاي پخش چندرسانه‌اي iphone كه در واقع بسيار شبيه به ipod است، مربوط مي‌شود.
شركت Apple در واقع با عرضه iphone شعار تبليغاتي «متفاوت بينديش» خود را با ايجاد تحولي بزرگ در صنعت موبايل، به مرحله عمل رساند.
در مقابل Dream با وزني سنگين‌تر از iphone و قابليت‌هاي مشابه آن، مبتني بودن بر يك سيستم عامل متن باز را به عنوان مهمترين ويژگي خود به رخ كاربران مي‌كشاند.
اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان معتقدند كه كاربران يك گوشي موبايل را نه تنها براي سيستم عامل آن، بلكه به خاطر قابليت‌هاي متفاوتش انتخاب و خريداري مي‌كنند. Dream حتي با قيمتي برابر نسخه جديد iphone به بازار عرضه خواهد شد.
اين گوشي قرار است با قيمت 199 دلار روانه بازار شود.
با اين وجود بسياري از تحليل‌گران معتقدند كه گوشي موبايل Google تنها يك خدمات اطلاعاتي جديد را معرفي كرده و شايد حتي عرضه آن با اين قيمت هم چندان
منصفانه نباشد.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن