تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816933119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير علوم:بودجه پژوهشي صرفاً در طرحهاي متناسب با اسناد بالادستي هزينه شود


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: وزير علوم:بودجه پژوهشي صرفاً در طرحهاي متناسب با اسناد بالادستي هزينه شود
وزير علوم با استقبال از طرح معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري درخصوص حمايت از پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و

دكتري، درخواست كرد به منظور حمايت از مشاركت مؤثر دانشگاهها و مراكز پژوهشي و فناوري وابسته به وزارتخانه هاي علوم و بهداشت در انجام امور پژوهشي دستگاهها، اختصاص حداقل درصدي مشخص از اين اعتبارات به مؤسسات وابسته به اين دو وزارتخانه تصويب شود.
به گزارش ايسنا، دكتر زاهدي كه در نشست مشترك وزيران و رؤساي دانشگاهها، شركتهاي بزرگ و بانكها به مؤسسات انتفاعي دولتي مشمول بند 26 قانون بودجه سال 87 سخن مي گفت، با بيان اينكه در سال 86 تلاش زيادي براي اختصاص اعتبار پژوهشي سال 87 صورت گرفت، گفت: دولت و مجلس هفتم در قالب مصوبه بند «و» تبصره 9 قانون بودجه 86 مبني بر اختصاص يك درصد از بودجه شركتهاي دولتي و وزارتخانه ها به امر پژوهش، فعاليت خوبي در اين زمينه داشتند كه مقدمه اي براي بند 26 بودجه سال 87 شد كه شركتها، مؤسسات انتفاعي دولتي و بانكها را موظف كرد يك درصد از درآمد عملياتي خود را به هزينه هاي پژوهشي و تحقيقاتي اختصاص دهند.
وزير علوم با بيان اينكه در بحث تخصيص بودجه بايد اولويتهاي پژوهشي متناسب با اسناد بالا دستي را در نظر گرفت، اظهار داشت: در اين راستا اگر طرح خوبي مطرح شد، اما ارتباطي با اسناد بالا دستي و چشم انداز 20 ساله نداشت، بايد از دور خارج شود.
وي با اشاره به اينكه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري بايد ارتباط پژوهشها با اسناد بالا دستي را مشخص كند، يادآور شد: بايد مجموعه توانمنديهاي تحقيقاتي كشور به صورت جمعي و با مشاركت دستگاههاي توانمند لحاظ شود، زيرا ممكن است پروژه اي تنها مربوط به وزارت نيرو باشد، اما كمك وزارتخانه هاي كشاورزي، علوم و... را نياز داشته باشد، تا محققان آنها با يكديگر همكاري كنند.
وي با بيان اينكه انتظار مي رود اين گونه پروژه ها در اولويت قرار گيرد، تصريح كرد: بايد ساز و كار مناسبي طراحي شود تا هم دستگاههايي كه به كار پژوهشي خاصي در راستاي استاد بالا دستي نياز دارند، براي ادامه كار به معاونت ارسال شود و هم دانشگاهها، مراكز پژوهشي و پاركهاي فناوري اگر پروژه هايي داشتند كه كاملاً در جهت رفع نيازهاي كشور مطابق با اسناد بالادستي است، پروژه ها را به معاونت و دستگاههاي ذي ربط ارسال و توان خود را به معرض نمايش بگذارند تا به تصويب برسد.
وزير علوم ادامه داد: از اين رو ضروري است دستگاههاي اجرايي از طرحهايي كه كاملاً منطبق بر نيازهاي كشور است استقبال كنند كه اميدواريم معاونت علمي و فناوري آن را لحاظ كنند.
وي با تأكيد بر اطلاع رساني شفاف و دقيق نهادها و سازمانها در ارتباط با نيازها و اولويتهاي پژوهشي خود تصريح كرد: اطلاع رساني دقيق به ارزيابي راحت تر محققان در مورد ريسك پذيري انجام آن كمك مي كند كه در غير اين صورت محققان از سرانجام پژوهش و عملياتي شدن آن مطمئن نيستند.
دكتر زاهدي با اشاره به وجود عبارت «انجام امور پژوهشي» در بند 26 قانون بودجه كل كشور در سال 87، خاطرنشان كرد: از اين جمله آن گونه استنباط مي شود كه نبايد تنها به اجراي پروژه هاي تحقيقاتي محدود شويم، بلكه لازم است به نتايج تحقيقات نيز توجه شود و موضوع توسعه فن آور را لحاظ كرده و ضرورت پرداخت به فناوري كشور مورد توجه قرار گيرد؛ تا براساس آنها كشور را به سمتي سوق داد كه علاوه بر توجه به فناوري، آن را به مرحله نيمه صنعتي نيز رساند، همچنين با مستندسازي باعث توليد فناوريهاي بيشتر توسط آيندگان شد.
وي با تشكر از طرح معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري درخصوص حمايت از پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكتري، اظهار داشت: اين طرح نيز يكي از درخواستهاي ما بود تا از محل اين يك درصد اختصاص يابد تا بتوانيم پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي را به سمت رفع نيازهاي دستگاهها سوق دهيم كه اميدواريم اين حمايت موجب ارتباط تنگاتنگ نيازهاي دستگاهها و پروژه هاي تحصيلات تكميلي دانشجويان شود.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري، تصريح كرد: انجام امور پژوهشي بدون وجود امكانات و تجهيزات مناسب امكان ناپذير است، بنابراين بايد بخشي از اين اعتبارات جهت تقويت زير ساختارها مانند توسعه آزمايشگاهها و كارگاهها استفاده شود.
وي با اشاره به وجود صندوقهاي حمايت از پژوهش و فناوري غيردولتي كه مورد حمايت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است، تأكيد كرد: با اين حال وزارت علوم اعتبار كافي براي حمايت از اين صندوق ندارد؛ لذا انتظار داريم معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري پس از مطالعه و بررسي، بخشي از اين اعتبار يك درصدي يا از محل بودجه معاونت اعتباراتي را به اين صندوقها اختصاص دهد.
به گزارش ايسنا، دكتر زاهدي خاطرنشان كرد: اين صندوقها به طور مستقيم از برنامه هاي مراكز رشد تحقيقات و توسعه مرتبط با صنعت حمايت مي كنند، بنابراين حمايت از اين صندوقها هم براي توسعه فناوري و هم كاربردي كردن پروژه هاي تحقيقاتي بسيار مفيد است.
وي ادامه داد: همچنين بايد در كنار حمايت از دانشگاهها و مراكز پژوهشي از مؤسسات فناوري و پاركهاي فن آور مستقر در پاركها و مراكز رشد و قطبهاي علمي كشور و انجمنهاي علمي تخصصي كشور تحت پوشش دو وزارتخانه علوم و بهداشت و مؤسسات غيردولتي پژوهشي و فناوري كه توانمندي بالايي در انجام امور پژوهشي كشور دارند، حمايت شود.
وزير علوم افزود: همچنين بايد امكان تخصيص بخشي از اعتبارات مذكور به پروژه هاي حائز شرايط در بند «د» قانون برنامه چهارم فراهم كرد كه متأسفانه در سالهاي اخير كمرنگ شده است، همچنين ارايه مشوقهاي ويژه به دانشگاهها و مراكز پژوهشي و فناوري كه به صورت مشترك اقدام به ارايه طرح پژوهشي مي كنند از ديگر انتظارات ما به شمار مي رود.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن