تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806798137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار گيلان: تهيه‌وتدوين سند راهبردي تجارت خارجي گيلان،ضروري است ساماندهي وضعيت چاي ‌از مطالبات جدي گيلاني‌هاست بخش خصوصي بدون هيچ محدوديتي بايدحمايت شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار گيلان: تهيه‌وتدوين سند راهبردي تجارت خارجي گيلان،ضروري است ساماندهي وضعيت چاي ‌از مطالبات جدي گيلاني‌هاست بخش خصوصي بدون هيچ محدوديتي بايدحمايت شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - رشت
سرويس: شهرستان‌ها

****

توسعه صادرات غيرنفتي اهميت استراتژيكي براي اقتصاد گيلان دارد

تهيه و تدوين سند راهبردي تجارت خارجي گيلان، ضروري است

احداث نمايشگاه بين‌المللي مي‌تواند رشد و توسعه استان را تسريع بخشد

استاندار گيلان گفت: در برنامه‌هاي توسعه اقتصادي كشور به‌ويژه در برنامه سوم و چهارم، همواره صادرات غير نفتي به عنوان يك عنصر موثر و كليدي در توسعه اقتصادي در نظر گرفته شده است و توسعه صادرات غيرنفتي بي‌ترديد اهميتي استراتژيك براي اقتصاد استان دارد.

وي در ادامه تأكيد كرد: افزايش كيفيت محصولات توليدي كارخانجات و توليدكنندگان كالاها نيز سهم بسزايي در توسعه صادرات غيرنفتي دارد و در حال حاضر نيز فرهنگ توليد بهترين كالا براي صادرات در حال گسترش است.

استاندار گيلان همچنين با تأكيد بر ضرورت رقابت‌پذيري در زمينه توسعه صادرات غيرنفتي گفت: به منظور توسعه صادرات غيرنفتي بايد گسترش رقابت‌پذيري محصولات، هدفمند كردن يارانه‌ها و جوايز صادراتي، تقويت و توسعه نظام اطلاع‌رساني تجاري، توسعه مشتري‌مداري و شناخت نياز بازارهاي هدف بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

مهندس قهرماني چابك گفت: تهيه و تدوين سند راهبردي تجارت خارجي استان امري ضروري به شمار مي‌آيد.

وي حمايت از تشكل‌هاي غيردولتي صادراتي و پرداخت جوايز صادراتي را از جمله برنامه‌هاي بخش بازرگاني خارجي سال جاري استان عنوان و اظهار كرد: استان گيلان با بهره‌مندي از حمايت‌هاي همه‌جانبه تمامي مسئولان و برخورداري از ظرفيت‌هاي توليد كالاهاي صادراتي و استفاده از ساختاري قوي، متمركز و پشتيبان در امر صادرات غيرنفتي، با مجموعه‌اي متنوع از محصولات به ويژه محصولات كشاورزي، شيلاتي و .... مي‌تواند در مجموعه متنوعي از بازارهاي جهان، حضوري فعال داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: موقعيت جغرافيايي منحصر به فرد استان گيلان به لحاظ داشتن مرز خشكي و آبي با كشورهاي آسياي ميانه و دارا بودن 450 كيلومتر مرز دريايي يكي از مزيت‌هاي ارزشمند اين استان در بخش بازرگاني داخلي و خارجي بشمار مي‌آيد.

استاندار گيلان با مهم برشمردن وجود زيرساخت‌هاي لازم براي دستيابي به توسعه پايدار و افزايش سهم صادرات استان، گفت: برخورداري از آزادراه قزوين - رشت، احداث راه‌آهن و وجود منطقه آزاد تجاري صنعتي انزلي و قرار گرفتن در مسير نوستراك و همچنين وجود مهمترين بندر شمال كشور با 10 اسكله فعال كه در آينده به 24 پست اسكله افزايش خواهد يافت و ظرفيت تخليه و بارگيري آن نيز از 6 ميليون تن به 10 ميليون تن خواهد رسيد، از جمله ظرفيت‌هاي قوي توسعه تجارت در اين استان است.

مهندس قهرماني در خصوص ضرورت احداث نمايشگاه بين‌المللي بازرگاني در گيلان خاطرنشان كرد: احداث نمايشگاه بين‌المللي مي‌تواند رشد و توسعه استان را سرعت بخشد و علاوه بر اين امر موجب معرفي آخرين دستاوردها و تكنولوژي صنايع در راستاي اهداف دولت مبني بر گسترش صادرات غيرنفتي باشد.

وي يادآور شد: با احداث نمايشگاه بين‌المللي شاهد رشد صادرات و به دنبال آن رشد توليد و اشتغال‌زايي در استان خواهيم بود و در همين راستا در سفر دور اول هيأت دولت اعتبار خوبي نيز براي كمك به احداث، تكميل و تجهيز نمايشگاه بين‌المللي استان از محل جوايز و مشوق‌هاي صادراتي سازمان توسعه تجارت ايران به استان گيلان اختصاص يافت و تاكنون اقدامات خوبي نيز در اين زمينه صورت گرفته است.

وي همچنين در خصوص پايانه صادراتي محصولات كشاورزي و گل و گياه گيلان گفت: با توجه به وجود زيرساخت‌هاي لازم از جمله توليد محصولات باغي و كشاورزي و گل و گياه در استان و ساير استان‌هاي همسايه و برخورداري از بنادر آستارا و انزلي و فرودگاه، حمل و نقل دريايي، ايجاد اين پايانه از اقدامات داراي اولويت استان محسوب مي‌شود.

****

ساماندهي وضعيت چاي يكي از مطالبات جدي مردم گيلان است

خبر ديگري نيز حاكي است كه استاندار گيلان در ديدار با مهندس موسوي، رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي كشور، ساماندهي وضعيت چاي را يكي از مطالبات جدي مردم گيلان اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خزر - مهندس قهرماني چابك، گفت: با توجه به حمايت‌هاي فراوان رياست جمهوري و هيأت دولت بايد وضعيت چاي را در آينده بسيار نزديك ساماندهي كنيم و چاي ايراني به‌ويژه گيلاني جايگاه واقعي خود را پيدا كند.

استاندار گيلان همچنين اظهار داشت: قرار گرفتن چاي ايراني در سبد كالاي خانوارها مهمترين هدف و اولويت كاري ما بشمار مي‌آيد و مردم بايد طعم چاي مرغوب گيلان را احساس كنند.

مهندس قهرماني تأكيد كرد: با توجه به قوانين و مقررات موجود در خصوص واردات چاي، كليه افراد بايد در اين بخش از حساسيت لازم برخوردار باشند و فعاليت واردكنندگان با توجه به قوانين انجام شود.

در ادامه، مهندس موسوي، رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستاي كشور نيز گفت: قرار گرفتن چاي ايراني در سبد كالاي خانوار بصورت مستمر اقدامي مهم در جهت معرفي چاي ايراني به مصرف كنندگان است.

وي افزود: به منظور افزايش كيفيت چاي توليد كارخانجات، انجام كارهاي فني، مهندسي و مدرنيزه كردن كارخانجات ضروري است.

موسوي اظهار داشت: بايد واردات چاي تحت نظارت و كنترل ويژه انجام شود.

****

اصل 44 قانون اساسي بعنوان مهمترين سند و يكي از برنامه‌هاي باارزش و اولويت كشور، بايد با جديت به مرحله اجرا درآيد

بخش خصوصي بدون هيچ محدوديتي بايد مورد حمايت قرار گيرد

همچنين به گزارش ايسنا- منطقه خزر - نخستين جلسه نهاد تعامل در كشور، متشكل از رؤسا و دبيران تشكل‌هاي كارفرمايي غيردولتي در فرآيند تصميم‌سازي استان گيلان، به رياست مهندس قهرماني، استاندار گيلان و با حضور معاونان برنامه‌ريزي و هماهنگي امور عمراني استانداري، رييس‌كل دادگستري استان، تعدادي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي و اعضاي كانون كارفرمايي صنايع و حرف استان و نهادهاي خصوصي برگزار شد.

مهندس قهرماني چابك در اين جلسه گفت: اعضاي اين جلسه كساني هستند كه جريان ثروت، امكانات و اشتغال افراد جامعه را رقم مي‌زنند و از امكانات كشور در جهت رونق اقتصادي جامعه استفاده بهينه مي‌كنند.

وي افزود: بخش غيردولتي و تعاوني‌ها مي‌توانند از امكانات و ثروت‌هاي موجود كشور مطلوب‌ترين استفاده را ببرند و با اجراي سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت، مشكلات مردم را برطرف كنند.

مهندس قهرماني چابك تصريح كرد: اصل 44 قانون اساسي بعنوان مهمترين سند و يكي از برنامه‌هاي باارزش و با اولويت كشور است كه مي‌بايست بعنوان يك اعتقاد و هدف بدون ترديد و با جديت به مرحله اجرا درآيد.

استاندار گيلان در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام حمايت همه‌جانبه از بخش غيردولتي و تعاوني خاطرنشان كرد: به منظور ايجاد انگيزه و دلگرمي براي حضور بخش خصوصي و تعاوني‌ها و فراهم كردن شرايط مناسب و مستعد براي انجام كار، تمامي مسئولان دولتي خود را مكلف به همكاري با بخش خصوصي مي‌دانند و در اين مسير از هيچ تلاشي فروگذار نيستند.

وي تأكيد كرد: در گذشته بدليل عدم توجه به بخش صادرات، ساختار و مكانيزم ويژه‌اي در اين زمينه وجود نداشت ولي امروزه با حمايت‌هاي بي‌دريغ دولت و دولتمردان شرايط انجام اين كار فراهم شده است.

مهندس قهرماني چابك در ادامه با اشاره به ايجاد موانع توسط برخي از مخالفان خارجي كه با كشور اسلامي ايران مشكل دارند، اظهار داشت: اين افراد به دليل هراس و بيم از پيشرفت كشور با ايجاد موانع مختلف درصدد هستند كه بخش خصوصي را با چالش مواجه كنند ولي دولت با تمام توان در جهت برطرف كردن اين مشكلات تلاش دارد.

وي افزود: بخش خصوصي بدون هيچ محدوديتي بايد مورد حمايت قرار گيرد و مديران با اعضاي بخش غيردولتي تبادل فكر و انديشه داشته باشند و كليه دستگاه‌ها در جهت تسريع فعاليت بخش غيردولتي و تحقق اصل 44 قانون اساسي هماهنگ و همدل باشند.

استاندار گيلان گفت: دستگاه‌هاي دولتي بايد تمام فعاليت‌هاي خود را جهت جذب و حمايت از بخش غيردولتي معطوف كنند و مطمئن باشند كه ميزان كارآمدي و توانايي آنها با ميزان موفقيت آنها در جذب سرمايه‌گذاران بخش خصوصي و حمايت از آنان سنجيده مي‌شود.

مهندس قهرماني چابك در ادامه گفت: بخش خصوصي داراي موجوديت است و بخش دولتي بعنوان همراه اين بخش نقش پشتيبان و تداركات آنها را برعهده دارد.

وي خاطرنشان كرد: اگر بخش خصوصي وجود نداشته باشد هيچ ضرورتي براي فعاليت بخش دولتي وجود نخواهد داشت بويژه در شرايطي كه تمام مايحتاج و اشتغال افراد جامعه به اين حوزه وابسته است.

استاندار گيلان تأكيد كرد: نجات كشور در بخش اقتصادي، توليد بيشتر و بازاريابي مناسب، افزايش صادرات، كاهش واردات و قيمت توليد است و اين كار مهم چون برعهده بخش خصوصي خواهد بود بايد همه امكانات در خدمت بخش خصوصي قرار گيرد.

وي گفت: ما بايد شرايطي را در استان مهيا كنيم كه تمامي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي بدون ترس، سرمايه‌گذاري كنند. بخش غيردولتي خون تازه‌اي است كه به رگ‌هاي جامعه و دولت مي‌تواند تزريق شود و مديران و رؤساي دولتي بايد خود را با نيازهاي قانوني بخش غيردولتي تطبيق دهند.

مهندس قهرماني چابك با اشاره به تفكر رايج در جامعه اظهار داشت: متأسفانه تفكر جامعه ما دولتي است و بخش خصوصي نتوانسته ميدان‌داري كند زيرا بسياري از مقدرات اين بخش بدست دولتي‌هاست و امروز همه ما موظفيم فضا را براي فعاليت اين بخش مهيا كنيم و از امانت‌هايي كه در اختيار ما قرار داده شده براي رفاه حال اين بخش استفاده كنيم و تا زماني كه بخش غيردولتي را با اعتقاد كامل در صدر قرار ندهيم و به اين موضوع كه آبرو و حيثيت كاري همه ما به بخش خصوصي بستگي دارد توجه نكنيم، در نگهداري امانتي كه به ما سپرده شده، خيانت كرده‌ايم.

استاندار گيلان بيان كرد: همه ما بايد خدمتگزار مردم باشيم؛ مردم جامعه نيازمند شغل و جامعه‌اي غني هستند كه از اين طريق بخش خصوصي و تعاوني در چارچوب اصل 44 قانون اساسي محقق مي‌شود.

وي با تأكيد بر حمايت از سرمايه‌گذاران بخش غيردولتي گفت: بخش خصوصي بايد اطمينان داشته باشد كه خواسته‌هاي قانوني آنها برطرف خواهد شد و دستگاهي در اين زمينه موفق است كه تعامل دو سويه برقرار كند.

انتهاي پيام
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن