تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820863768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل حزب تمدن اسلامي در گفتگو با آفتاب مطرح كرد: دولت وحدت ملي حافظ آرمان‌هاي نظام است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: دبيركل حزب تمدن اسلامي در گفتگو با آفتاب مطرح كرد: دولت وحدت ملي حافظ آرمان‌هاي نظام است
بايد خودمان مسئوليت كارها را بپذيريم و اكنون نيز شرايط به همين نحو است. به عنوان نمونه قانون اساسي مشخص كرده است مدت زمان مسئوليت سرپرست وزارتخانه‌اي تنها سه ماه است و مشاهده كرديم كه چگونه تلاش كردند اين زمان تمديد شود.
آفتاب: دبيركل حزب تمدن اسلامي درباره انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: «گرچه مي‌توان افراد صالح را با آراي كم انتخاب كرد ولي بايد بتوانيم مردم را بسيج كنيم تا از طريق مشاركت حداكثري فرد صالح انتخاب شود. در حقيقت به فرآيندي بها بدهيم كه حاصل آن رئيس جمهوري در تراز قانون اساسي و معيارهاي اعلام شده رهبري باشد».

به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب، دكتر سيدمحمد ميرمحمدي دبيركل حزب تمدن اسلامي در جمع كانون‌هاي حزب تمدن اسلامي، به مناسبت ماه مبارك رمضان اين حزب افزود: «مردم عاشق نظام و كشور هستند و بايد با انتخاب خود به آينده اميدوار باشند تا با اين اميدواري مشاركت حداكثري را شكل دهند به همين دليل در جلسه شوراي مركزي حزب موضوع دولت وحدت ملي پيشنهادي آقاي ناطق نوري مطرح و اظهار شد تا از طريق دولت وحدت ملي منافع ملي، تماميت ارضي و شرايط حداكثري آرمان‌هاي نظام و انقلاب حفظ و تامين شود».

وي درباره رهنمود مقام معظم رهبري در جمع كارگزاران نظام و دولت يادآور شد: «بعضي از فرمايشات ايشان در جلسه كارگزاران نظام و دولت مغفول واقع شده است. ايشان مطرح كردند كه نبايد به بهانه انتقاد، تخريب كنيم و به ويژگي‌هاي نقد منصفانه اشاره كردند. البته در كنار فرمايش ايشان اين نكته هم وجود داشت كه نبايد به بهانه تخريب نقد را نپذيريم. بلكه بايد به نقد منصفانه بها دهيم».

ميرمحمدي درباره اهميت سخنان وحدت بخش مقام معظم رهبري در شرايط موجود گفت: «بي‌انصافي است كه سخنان وحدت بخش رهبري عامل تفرقه مابين دوستان و برادران ديني در نظر گرفته شود. در واقع مانند فردي نباشيم كه در هفته وحدت همه مسائل تفرقه‌انگيز را مطرح مي‌كرد».

نماينده سابق مردم قم در مجلس شوراي اسلامي درباره عدم درك درست از ولايت فقيه در خارج از كشور يادآور شد: «ولايت فقيه يك نعمت اسلامي و ركن اساسي نظام است بايد شان و جايگاه ايشان را پاس بداريم. اكنون رسانه‌هاي بيگانه كه اين موضوع را درك نمي‌كنند رهبري را در حد رئيس جمهوري تحليل مي‌كنند و در مواقعي به عنوان يك فرد مقدس كه رهبر معنوي ايران است به ايشان اشاره مي‌شود».

وي در ادامه افزود: «در واقع آنها نمي‌توانند جايگاه ايشان را درك كنند كه به عنوان رهبري مدير، مدبر و با شرايط عالي مندرج در قانون اساسي، عدالت را برپا مي‌كنند و به همين دليل نبايد از سخنان ايشان در سطح نازلي استفاده شود».

ميرمحمدي درباره عدم استفاده سطحي از جايگاه رهبري انقلاب خاطرنشان كرد: «اگر به استفتائاتي كه از امام (ره) صورت گرفته است توجه كنيم، از ايشان سوال شده است كه آيا مي‌توان

” بي انصافي است كه سخنان وحدت بخش رهبري عامل تفرقه مابين دوستان و برادران ديني در نظر گرفته شود.... “

عكس شهداي روحانيت را از جاده قم به تهران جمع كرد كه ايشان فرمودند كه عكس‌ها را جمع كنند و دوباره نظر ايشان را درباره نصب عكس‌ها در ميادين شهرها پرسيدند و ايشان نظر خودشان را عنوان كردند».

وي با اشاره به مسئوليت پذير بودن مسئولان در مقابل اعمال خود گفت: «بايد خودمان مسئوليت كارها را بپذيريم و اكنون نيز شرايط به همين نحو است. به عنوان نمونه قانون اساسي مشخص كرده است مدت زمان مسئوليت سرپرست وزارتخانه‌اي تنها سه ماه است و مشاهده كرديم كه چگونه تلاش كردند اين زمان تمديد شود».

نماينده سابق مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ضمن تاكيد مجدد به حفظ شان و جايگاه رهبري گفت: «نبايد از جايگاه رهبري به اين شكل استفاده شود. زيرا وقتي كه كسي فرزندش را به ميدان نبرد مي‌فرستد پس از اينكه فرزندش شهيد شد مي‌گويد جانم فداي رهبر. در واقع ايشان يك ذخيره الهي هستند و سياست‌هاي كلي نظام و جهت گيري‌هاي اساسي را ترسيم مي‌كنند».

ميرمحمدي در ادامه افزود: «ايشان تاكيد زيادي به اجراي قانون دارند و اگر كساني مي‌گويند بخشي از قانون را قبول ندارند ايشان در جواب آنها مي‌گويند كه به جاي عدم اجراي قانون طرح و لايحه ارائه كنند. امام (ره) نيز وقتي اين مباحث مطرح مي‌شد مي‌گفتند كه نمي‌شود گفت كه

” در همان ابتداي رياست جمهوري خدمت آقاي احمدي‌نژاد عرض كردم كه وقتي كه فلان فرد به دليل حضور در دولت‌هاي گذشته و يا مدير ديگري به دليل داشتن نسبت فاميلي از دولت كنار گذاشته مي‌شود، ديگر كسي براي شما باقي نمي‌ماند.... “

ما قانون را قبول نداريم».

وي با تاكيد بر اجراي قانون به هر شكل يادآور شد: «قانوني كه از مسير قانون اساسي گذشته و شوراي نگهبان آن را تاييد كرده است اجراي آن بر همه ما لازم است. در واقع مشروعيت نظام به تبعيت از ولايت و عمل به قانون است و نبايد قانون گزينشي عمل شود».

نماينده سابق مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ضمن انتقاد از عدم استفاذه از تجربه نخبگان در اداره كشور خاطرنشان كرد: «بارها مشاهده كرده‌ايم كه از نظر خبرگان و سرمايه‌هاي انساني به بهانه‌هاي مختلف استفاده نمي‌شود. به عنوان نمونه در گذشته اعلام مي‌شد كه فلان فرد نباشد چون دوم خرداد را درك نكرده است. گرچه يك‌بار خدمت آقاي خاتمي، رئيس جمهور رسيدم و ايشان هم از اين تغييرات ناراحت بودند».

وي در ادامه افزود: «در زماني گروهي به نام خلق مسلمان مطرح شد كه با همان عقل اوليه متوجه شديم كه آنها در ليستي كه ارائه مي‌كردند تك تك احزاب را خط مي‌زدند و خودشان درنهايت باقي مي‌مانند».

ميرمحمدي با اشاره به لزوم پرهيز از نگاه خطي در انتخاب مديران يادآور شد: «در همان ابتداي رياست جمهوري خدمت آقاي احمدي‌نژاد عرض كردم كه وقتي كه فلان فرد به دليل حضور در دولت‌هاي گذشته و يا مدير ديگري به دليل داشتن نسبت فاميلي از دولت كنار گذاشته مي‌شود، ديگر كسي براي شما باقي نمي‌ماند و فقط در نهايت تعدادي از انجمن حجتيه باقي خواهند ماند».

دبيركل حزب تمدن اسلامي درباره طرح عدم همكاري اصولگرايان با دولت نهم گفت: «در همين اواخر يكي از دوستان ايشان تحليل دردمندانه‌اي درباره انتخاب مسئولان و وزراي اخير انجام داده‌اند كه به دليل همكاري نكردن اصولگرايان و ساير دلسوزان، دست ايشان خالي مانده است».

وي در مورد بركناري آقاي مشايي يادآور شد: «در مورد بحث آقاي مشايي بايد گفت كه نبايد اين موضوع را در قالب شخصي بررسي كنيم در واقع اگر هركس ديگري هم اين حرف را زده بود اعلام مي‌كرديم كه اين موضع را قبول نداريم ولي متاسفانه اين موضوع لوث شده است. در اين مسائل نبايد مراجع عظام را وارد مي‌كرديم و حالا كه نظر دلسوزانه‌اي داشته‌اند بايد پاسخ مناسبي به اين موضوع داده شود نه اينكه بر اشتباه خود پافشاري كنيم».
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن